Kvalserien 2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Kvalserien 2013

Post by Foppas skridskocoach »

anton95uppsala wrote:Järnkaminerna ger inte upp, skulle vara intressant att veta hur mycket de fått ihop...

http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/11/ ... skarshamn/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror ni att de betalar ut summan? :lol:
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvalserien 2013

Post by StigVig »

Ovissaste kvalserien någonsin, årets hockeyhöjdpunkt efter Slutspelshockeyn med AIK

Tippar så här
1. RBK
2. SSK
3. TIK
4. LIF
5. VIK
6. ÖIK
Krossa Skiten!!!!!
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvalserien 2013

Post by Chippen »

Jag skiter egentligen i hur lagen placerar sig i tabellen, men det jag hoppas på är att Timrå och Västerås spelar ES nästa år.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

Foppas skridskocoach wrote:
anton95uppsala wrote:Järnkaminerna ger inte upp, skulle vara intressant att veta hur mycket de fått ihop...

http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/11/ ... skarshamn/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror ni att de betalar ut summan? :lol:
Haha funderade också över det! :lol:
User avatar
Biocellatus
Posts: 356
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Kvalserien 2013

Post by Biocellatus »

Foppas skridskocoach wrote:Tror ni att de betalar ut summan? :lol:
Nä det tror jag inte :S Oskarshamn gjorde det jävligt bra! Men tror inte de gjorde det för några hundringar som JK skrapat ihop :) Så avslutar man en säsong fast man är avsågad.
Om Oskarshamn vinner mot Karlskoga (tre eller två poäng) och det gör så att DIF tar sig till kvalserien får de hela summan. I annat fall går pengarna i stället till DIF Hockey.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

Verkar inte ens som att Oskarshamn ville ha stålarna.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7979_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

Det skrällde ju rejält nere i Ängelholm i första omgången. Hoppas, hoppas Rögle åker ur.
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Kvalserien 2013

Post by schteffe »

Yes! Håller på ständigt-stackars-Timrå och nåt allsvenskt gäng - tidigare Leksand, men efter all ekonomisk doping har jag inget till övers för den föreningen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvalserien 2013

Post by Special Brew »

Skiter i vilka som går upp bara det inte är Leksand.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

schteffe wrote:Yes! Håller på ständigt-stackars-Timrå och nåt allsvenskt gäng - tidigare Leksand, men efter all ekonomisk doping har jag inget till övers för den föreningen.
Tidigare tyckte jag det vore trevligt om Leksand gick upp, men nu vet jag inte längre. Har inte riktigt hängt med i vad som egentligen hänt, hade extremt mycket då så jag hann helt enkelt inte med att läsa allting. Men som sagt, bara Rögle åker ur...
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvalserien 2013

Post by StigVig »

anton95uppsala wrote:
schteffe wrote:Yes! Håller på ständigt-stackars-Timrå och nåt allsvenskt gäng - tidigare Leksand, men efter all ekonomisk doping har jag inget till övers för den föreningen.
Tidigare tyckte jag det vore trevligt om Leksand gick upp, men nu vet jag inte längre. Har inte riktigt hängt med i vad som egentligen hänt, hade extremt mycket då så jag hann helt enkelt inte med att läsa allting. Men som sagt, bara Rögle åker ur...
Varför då, Rögle har vi lätt för ;)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

StigVig wrote:
anton95uppsala wrote:
schteffe wrote:Yes! Håller på ständigt-stackars-Timrå och nåt allsvenskt gäng - tidigare Leksand, men efter all ekonomisk doping har jag inget till övers för den föreningen.
Tidigare tyckte jag det vore trevligt om Leksand gick upp, men nu vet jag inte längre. Har inte riktigt hängt med i vad som egentligen hänt, hade extremt mycket då så jag hann helt enkelt inte med att läsa allting. Men som sagt, bara Rögle åker ur...
Varför då, Rögle har vi lätt för ;)
Haha. Jo det är sant, men tråkigare lag får man leta efter. =p
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvalserien 2013

Post by StigVig »

Röglevinst borta mot SSK
VIK vinst mot TIK (straffar)
ÖIK vinst mot knätofsarna med 5-3 (knätofs ledde med 2-0)

Alla spöar alla :)
Krossa Skiten!!!!!
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Kvalserien 2013

Post by Chippen »

Det var länge sedan Kvalserien var så här öppen som denna. Känns som om alla lag har möjlighet denna gång., för annars brukar man ju kunna se att ett lag kommer bli slagpåse resp storfavorit.

Lär vara öppet in i det sista om båda platserna til ES.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

Håller med. Väldigt öppet. Kan verkligen gå hur som helst.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Kvalserien 2013

Post by Markman »

Rögle har inte direkt fått någon drömstart på KS. Visserligen en seger mot SSK, men samtidigt har de fått skador på både Warg och Barta som därmed inte kommer att spela mer den här säsongen. Två tunga tapp för RBK, så jag tror svårligen att de klarar av att hamna top2 i år.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvalserien 2013

Post by StigVig »

Vilka matcher ikväll 8-)
Raugle-Knätofs
TIK-SSK
VIK-ÖIK (seriefinalen)
:D
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

StigVig wrote:Vilka matcher ikväll 8-)
Raugle-Knätofs
TIK-SSK
VIK-ÖIK (seriefinalen)
:D
Skoja inte! Ska bli väldigt spännande att följa. Hoppas på segrar för Leksand, Västerås och Timrå.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

Örebro ny serieledare efter kvällens omgång. Fortfarande väldigt tajt i toppen. Örebro 7, Leksand 6, Timrå 6, Västerås 5, Rögle 3, Södertälje 0.

Känns som att nästa omgång kan visa vart allt tar vägen lite grann. Rögle åker till Örebro, och seger kanske inte är ett absolut måste, men hämtar man inte någon poäng därifrån börjar man bli avhakade. Isf ligger Örebro på 10, Leksand eller Timrå tar poäng, eller båda, och det finns goda skäl att tro att Västerås hämtar hem tre poäng från SSK. Nej. Matchen i övermorgon blir fruktansvärt viktig för Rögle.
marre
Posts: 3210
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Kvalserien 2013

Post by marre »

Imponerande av Örebro! Spelade väl typ 9 matcher på tretton dar i playoff serien! Och KS började dan efter! Dessutom några skador..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Kvalserien 2013

Post by Lappmössan »

Hoppas på Timrå och Västerås. Mest för Edström och Marklund samt att det blir bra resor. SSK skulle dock inte heller skada.
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Kvalserien 2013

Post by schteffe »

Som referens - Förra säsongens kvalserie, slutställning:
Timrå 22p
RBK 19p
DIF 15p
LIF 12p
Örebro 11p
BIK 11p

Året innan det vann VLH på 26p före Modo på 20p.

Så det finns en hel del att spela om, men man måste alltså hinna upp i ca 19-20 poäng på 10 matcher. Torskar man då de tre första så krävs det mer eller mindre uteslutande segrar efter det.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvalserien 2013

Post by Chippen »

Ja, SSK kan man då helt räkna bort och det är inte något som jag trodde på förhand. Tyckte att de så rätt starka ut och ju som fått spela i skymundan och inte fått mycket skriverier alls. Förutom om Nyllet då.

Rögle kan man nog redan nu oxå i praktiken räkna bort, så vi kommer att ha minst ett nytt lag i ES nästa år.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

20 poäng borde absolut räcka. Alltså 2p per match i snitt. Örebro ligger lite plus med 2,33 p per match, medan Leksand och Timrå ligger på 2/match.
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Kvalserien 2013

Post by schteffe »

Första matcherna är viktiga, det är svår att ta ikapp om man hamnar på efterkälken.
På de tre första matcherna hände följande för lagen som blev etta och tvåa:
Ifjol - TIK 7p, RBK 6p
-11 - VLH 9p, Modo 7p
-10 - SSK 9p, Gnaget 4p (vidare med 18p)

Sedan 3p-systemet infördes är 17p minsta poäng för att gå vidare, oftast krävs minst 19p.
Man kan gå vidare även med dålig start, men det hör till inte till vanligheterna. SSK borträknade och Rögle måste verkligen ta åtminstone 2p nästa match.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Kvalserien 2013

Post by Foppas skridskocoach »

marre wrote:Imponerande av Örebro! Spelade väl typ 9 matcher på tretton dar i playoff serien! Och KS började dan efter! Dessutom några skador..
Fast när både Rögle ifjol och Örebro i år gått som tåget i de inledande omgångarna kanska man kan börja fundera över om det verkligen är så stor nackdel att gå igenom den där förkvalserien (förutsatt att man avancerar). Örebro är ju det enda laget som klivit in i kvalserien med relativt färskt matchtempo i kroppen.

Sedan kanske de får äta upp det under andra halvan av serien...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2013

Post by anton95uppsala »

Dagens omgång:

Leksand - Timrå 6-2
Södertälje - Västerås 3-2
Örebro - Rögle 2-0

Tabell efter 4 spelade matcher i KS:

1. Örebro 10 poäng
2. Leksand 9 poäng

3. Timrå 6 poäng
4. Västerås 5 poäng
5. Rögle 3 poäng
6. Södertälje 3 poäng

Känns ju definitivt som att SSK och Rögle är i princip uträknade. Visst, chansen finns, men sex poäng är ganska mycket i denna förhållandevis korta serie. Men man ska aldrig säga aldrig. Full pott i återstående matcher så går man väl upp/håller sig kvar. Västerås har fortfarande chansen, mycket avgörs väl i kommande dubbelmöte mot Leksand. Örebro ser fruktansvärt starka ut. Frågan är om de börjar tröttna efter det hårda spelschemat eller om de är inne i en sådan bubbla att de klarar det. Leksand ser mycket bra ut i år. Timrå, nja. Vinster mot Rögle i dubbelmötet känns som måsten. Hoppas på Timrå faktiskt, är bra tror jag om norrlandslagen lyckas.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Kvalserien 2013

Post by pttr »

Det enda som känns säkert är att Leksand går upp (och att Rögle missar). Det är oerhört ovanligt att ett lag ska gå som tåget på det vis Leksand gjort utan att det betalar sig. Likaså är det inte speciellt vanligt att ett lag ska gå så dåligt som Rögle i serien och att de ändå ska klara sig.

Mitt tips: Leksand och Timrå
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Kvalserien 2013

Post by Chippen »

Känns jobbigt för Timrå nu, men jag tror på något sätt att de kommer klara sig förbi Leksand ändå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvalserien 2013

Post by StigVig »

Vore kul ifall VIK spöar Knätofs, SSK spöar ÖIK & TIK spöar Bandyklubben.
Räknar bort Bandyklubben men alla de andra har chansen att ta klivet upp till ES 8-)
Krossa Skiten!!!!!
Locked