Brynäs IF

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Brynäs IF

Post by King Kong »

Dom gör såklart allt dom kan för att försöka intala sig själva en massa positivt samtidigt som dom försöker störa AIK med negativt..
Men dom har ju i 3 matcher försökt störa oss ute på isen utan framgång, så varför dom tror att några fraser från dom skall störa oss är ju en gåta..

Men med snillen som Widing och Järnkrok som de vassaste knivarna i lådan blir man ju inte direkt förvånad..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Brynäs IF

Post by BubbelVe »

Skellefteås målvakt gjorde mer poäng i slutspelet än Brynäs toppspelare ..... :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Brynäs IF

Post by svartgulsubkultur »

BubbelVe wrote:Skellefteås målvakt gjorde mer poäng i slutspelet än Brynäs toppspelare ..... :lol: :lol: :lol: :lol:
Och på hälften så många matcher ;)

Vad är förresten poängrekordet för målvakter i slutspelet...?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Brynäs IF

Post by Rampa »

Alltså...visst måtte väl ABlaskan vara vääldigt sent ute...?
Rubriken Nu splittras guldlaget Brynäs..... tycker dom sett splittrade ut länge.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6441446.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Brynäs

Post by Skidrow »

Har sett många som säger brynäs tröjor utan reklam är snygga men det håller jag inte med om, tycker dom ser billiga ut, iaf borta tröjorna.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Brynäs IF

Post by ante08 »

Inom 48 tim har Brynäs ny huvudtränare sa sportchfen på SVT nyss!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2961
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Brynäs

Post by Foppas skridskocoach »

Skidrow wrote:Har sett många som säger brynäs tröjor utan reklam är snygga men det håller jag inte med om, tycker dom ser billiga ut, iaf borta tröjorna.
Du tycker att de skulle se snyggare ut med en McDonaldslogga på byxorna?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Brynäs IF

Post by ossian »

Det skulle inte vara så dumt med en Northvolt logga på våra byxor
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Brynäs IF

Post by Ultron »

Undrar hur det känns att vara Brynäs-supporter idag? #detfinnsalltiddesomhardetvärre
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Brynäs IF

Post by marre »

Vadå har det värre? För att vi inte vinner varje match?
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Brynäs

Post by Ultron »

Kanske övertolkade jag stämningen på forumet under lördagsmatchen, men nog kändes det som att 9 av 10 här tyckte nåt så jävulskt synd om sig själva för att vi inte redan vunnit med 4-0 i matcher efter en och en halv spelad. Vilka har det ”värre” än oss liksom? Så tråkigt att man inte kan njuta nu, även om jag har full respekt för medärvd flagellantism.

Gällande Brynäs: rycker man plåstret och förlorar på bortaplan, eller tar man hem traumat och fixar sortin i Gävle? Eller kan det här osköna gänget bli först med att vända 0-3 till 4-3? (Nä, förstås inte)
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Brynäs IF

Post by Ultron »

Kommer UNICEF att fortsätta samarbetet med BIF om de åker ur? Vad har de för kriterier när de ev väljer en ny reklamfri tröja i SHL så småningom?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Brynäs IF

Post by Trollet »

Ultron wrote: 22 Mar 2023, 08:16 Kommer UNICEF att fortsätta samarbetet med BIF om de åker ur? Vad har de för kriterier när de ev väljer en ny reklamfri tröja i SHL så småningom?
Unicef bröt samarbetet med Brynäs redan 2021.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Brynäs IF

Post by Ultron »

Där ser man, men varför kör man fortfarande reklamfritt ändå?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Brynäs IF

Post by Trollet »

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Brynäs IF

Post by TigerShark »

Nu är det klart att brynäs spelar i hockeyallsvenskan nästa säsong. Blir intressant att se hur dom tar sig an den utmaningen. Lär väl göra en ordentlig satsning för att försöka ta sig upp igen.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Brynäs IF

Post by dovienya »

Djurgården och HV har båda haft lag som direkt haft chansen att gå upp igen. Men jag ser verkligen inte att Brynäs skall klara av detta, känns som att de knappt kommer hamna topp 6.

Samtidigt såg jag VIK-IFB lite snabbt mellan varven för att se hur det ser ut egentligen, och det är våldsamt stor skillnad i tempo i HA vs SHL, så det beror väl på hur många spelare de får ha kvar.
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Brynäs IF

Post by jowa »

Även om Brynäs är det töntigaste laget efter Leksand tycker jag det är tråkigt att de åker ur. Men att vara mest töntig väcker ändå lite känslor. Hade det varit malmö som åkte ut hade jag nog inte ens kommit ihåg det nästa säsong.

Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk

User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Brynäs IF

Post by ossian »

Synd att Brynas aker ut tycker da jag. Ett klassiskt lag, bra resvag, vi kan spela med typ 10 juniorer och anda vinner vi alltid mot dem.
Post Reply