Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Lappmössan »

Rätt kul att Klingberg är den som är först på Jacobsson, han och Nisse må va lättviktare men de backar fan inte!
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by TS_ »

Lappmössan wrote:Rätt kul att Klingberg är den som är först på Jacobsson, han och Nisse må va lättviktare men de backar fan inte!
Hade hellre hoppats att Sevc skulle ha varit närmaste man.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Jag vet inte om det var medvetet "addebeck", men i rapporten var du rätt rolig med meningen;
Sen får AIK bud (Bud) på mer och Holloway kan valla in 5-0 :lol:
Mitt tillägg inom parentes.
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Sportis »

Rampa wrote:Då Martin fick tre matcher av "dissar"-nämden så borde Jacobsson ha minst fem, precis som KK säger. Men han spelar ju i "gulle-gull" Brynäs, så man vet aldrig hur de resonerar (lottar)
Framförallt Adam som fick 3 matcher för sin tackling så bör detta generera i minst 10 matcher avstängning. Allt annat vore otroligt ologiskt.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

I vilket fall som helst så borde vi ha sett Jacobsson på is för sista gången denna säsong.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by addebeck »

Rampa wrote:Jag vet inte om det var medvetet "addebeck", men i rapporten var du rätt rolig med meningen;
Sen får AIK bud (Bud) på mer och Holloway kan valla in 5-0 :lol:
Mitt tillägg inom parentes.
Det var meningen, jag blir aldrig för gammal för en ordvits... som Bud på mer...Skogstokig :)
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Plissken »

http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1. ... skelleftea" onclick="window.open(this.href);return false;
Intervju med Robin Jacobsson före match, rubrik:
Han skall stoppa Skellefteå
"En av de viktigaste uppgifterna är att få Skellefteås kedja med Pierre-Edouard Bellemare, Oscar Möller och kanske speciellt poängvinnaren Bud Holloway (20+51) ur balans."
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Larzon »

TS_ wrote:
Lappmössan wrote:Rätt kul att Klingberg är den som är först på Jacobsson, han och Nisse må va lättviktare men de backar fan inte!
Hade hellre hoppats att Sevc skulle ha varit närmaste man.
Som det ser ut på bilderna så var det bara Klingan som uppfattade vad som hände. Riktigt synd att Sevc inte fick lägga vantarna på honom!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Lappmössan »

Larzon wrote:
TS_ wrote:
Lappmössan wrote:Rätt kul att Klingberg är den som är först på Jacobsson, han och Nisse må va lättviktare men de backar fan inte!
Hade hellre hoppats att Sevc skulle ha varit närmaste man.
Som det ser ut på bilderna så var det bara Klingan som uppfattade vad som hände. Riktigt synd att Sevc inte fick lägga vantarna på honom!
Sevc var väl god tvåa? Rätt säker på att han brottade ned Jacobsson på isen (eller var det någon annan Brynässpelare?)
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by addebeck »

Sevc ser ut som hämtad ur Främlingslegionen med sina rakade skalle och biffiga kropp, och det är nog den sista mannen ngn i Brynäs skulle vilja hamna i handgemäng med när han är "in a manhunt mode". Jag vill se en rejäl fight från honom vid rätt tidpunkt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Foppas skridskocoach »

addebeck wrote:
Rampa wrote:Jag vet inte om det var medvetet "addebeck", men i rapporten var du rätt rolig med meningen;
Sen får AIK bud (Bud) på mer och Holloway kan valla in 5-0 :lol:
Mitt tillägg inom parentes.
Det var meningen, jag blir aldrig för gammal för en ordvits... som Bud på mer...Skogstokig :)
Skellefteås 1-0 var en rejäl Sevcmäll för Brynäs.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Erwynn »

Lappmössan wrote: Sevc var väl god tvåa? Rätt säker på att han brottade ned Jacobsson på isen (eller var det någon annan Brynässpelare?)
Det var väl Styrman som tog sig an Sevc utan någon vidare framgång?
Hata allt.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Och Bellemares skadefrånvaro bli r till en rejäl "Sevc-smäll" för AIK. Borta minst två veckor. Kanske hans sista match för säsongen. 58-sekundersmatch. Tråkigast för Belle själv :cry: , men samtidigt så har vi fortfarande inte spelat en hel match med alla spelare tillgängliga. :(
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by ante08 »

Hitler sur över domaren Persson insatts igår.

http://www.youtube.com/watch?v=Y4lmPczZ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Micke »

Sanslöst tråkig.
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Hedman »

Rampa wrote:Och Bellemares skadefrånvaro bli r till en rejäl "Sevc-smäll" för AIK. Borta minst två veckor. Kanske hans sista match för säsongen. 58-sekundersmatch. Tråkigast för Belle själv :cry: , men samtidigt så har vi fortfarande inte spelat en hel match med alla spelare tillgängliga. :(
Läge att plocka bort Järnkrok från spel framöver!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by 374 »

ante08 wrote:Hitler sur över domaren Persson insatts igår.

http://www.youtube.com/watch?v=Y4lmPczZ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte överraskande att Hitler är Brynässupporter.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Akerman2 »

Man mår rent dåligt när man ser/läser allt om denna händelse.

Hoppas Jacobsson mår riktigt jävla dåligt, borde inte kunna se sig själv i spegeln idag. Jävla pajas!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Läge att plocka bort Järnkrok från spel framöver!
Nej, jag tycker inte och tror inte heller att någon i AIK, varken bland ledare eller spelare, kommer att försöka sig på samma usla tilltag som "flåbusen" Jacobsson. Det enda vi får ut av det är väl i så fall en avstängning på någon spelare och illa anseende över landet i övrigt.
Då känns det mera renhårigt att spela ännu hårdare, men inom regelverket och visa motståndaren vad som är riktig hockey. För det kan våra spelare.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by King Kong »

Jacobsson skall för evigt och alltid buas ut, häcklas och bespottas..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by King Kong »

Rampa wrote:
Läge att plocka bort Järnkrok från spel framöver!
Nej, jag tycker inte och tror inte heller att någon i AIK, varken bland ledare eller spelare, kommer att försöka sig på samma usla tilltag som "flåbusen" Jacobsson. Det enda vi får ut av det är väl i så fall en avstängning på någon spelare och illa anseende över landet i övrigt.
Då känns det mera renhårigt att spela ännu hårdare, men inom regelverket och visa motståndaren vad som är riktig hockey. För det kan våra spelare.
Ja, det kanske är tur att man inte har något att säga till om sportsligt i AIK..
Jag hade utan tvekan haft 2 psykos längst ut på bänken och utan minsta tvekan offrat den ene av den på att plocka bort Järnskrot ur matchserien också..
Det hade lärt både Brynäs och kommande motståndare att det kostar precis lika mycket som det smakar att göra något sådant mot oss..

Sen skiter jag ärligt talat i om det är moraliskt rätt eller ej, eller renhårigt.. :twisted:
Jacobsson hade jag tagit hand om nästa grundserie..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Trollet »

En lysande krönika av Kingkong i ämnet: http://northpower.nu/wordpress/?p=6153" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Jag hade utan tvekan haft 2 psykos längst ut på bänken och utan minsta tvekan offrat den ene av den på att plocka bort Järnskrot ur matchserien också..
Med två psykos på bänken så kan jag nog omvärdera min ståndpunkt en aning, trots all skit vi skulle få ta efteråt, men nu ser jag ingen i laget jag vill offra till en sådan sak.

Återigen en ypperligt välbalanserad krönika KK. 8-)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:En lysande krönika av Kingkong i ämnet: http://northpower.nu/wordpress/?p=6153" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Lysande var ordet sa Bill, ordet var lysande sa Bull.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Special Brew »

svartgulsubkultur wrote:
Trollet wrote:En lysande krönika av Kingkong i ämnet: http://northpower.nu/wordpress/?p=6153" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Lysande var ordet sa Bill, ordet var lysande sa Bull.
Mycket bra!! Man tappar respekten för de sk. experterna på Cmore. Dom var så jävla bittra över att deras "under dog" som dom hyllade i alla periodpauser till slut blev överkörda. Tror att överkörningen av Bellemare var det sämsta som kunde hända Brynäs, för var vi inte taggade innan så är vi det definitivt nu! Krossa Brynäs!!!
Locked