Ville Koistinen

Moderator: Styrelsen

Post Reply
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Ville Koistinen

Post by 374 »

Ville går till attack mot AIK för hur de hanterade hans skada

http://www.folkbladet.nu/268186/2011/09 ... s-med-skit

Vad försöker han uppnå?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Ville Koistinen

Post by Zimme »

Han försöker nog inte uppnå så mycket mer än att vädra sitt missnöje, det var ju en artikel i en finsk tidning som VF mfl nu snappat upp.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Ville Koistinen

Post by Rampa »

Enligt Karin Granberg har Skellefteå följt avtalet och dessutom täcker inte hockeyligans försäkringar denna form av skada. Tydligen p.g.a. att så många spelare drabbas av den.
Finns att läsa på Norran-bloggen.
Skulle gissa att Koistinens besvikelse får honom att skjuta över skulden på Aik.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ville Koistinen

Post by smogz »

Men visst har han några poänger - 6 veckor för att få en magnetröntgen är uselt. Sen om det är en skada han hade innan han skrev på för AIK så förstår jag inte varför AIK värvade honom. Har han fått skadan under tiden med AIK så kan jag nog tycka att klubben ska stå för en operation, inte spelaren om det är så att hockeyligans försäkring inte täcker.

Utan att veta vad som egentligen har hänt så kan jag inte säga vem jag tycker har gjort fel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Ville Koistinen

Post by anterio »

Tja fast 6 veckor känns ändå inte övermycket om man går via vanliga landstingskön. För AIK har väl ingen egen kö om man kör det den vägen. Dock har man ju fördelen att man kan ta vilka tider som helst med kort varsel antar jag. Det är ju inte som att Ville i det läget måste börja kolla med chefen om han kan få ledigt nu om två timmar för att åka på röntgen som Marklund på Rönnskär måste göra. Sen går det ju köpa sig tider via privata alternativ (sports medicine i Ume funkar väl så nu tex) men där kanske AIK av någon anledning ville avvakta, vilket ju blir en ny rätt eller fel-fråga.

Frågan är ju om man kände till den skadan innan man värvade honom? Eller om man gjorde det men chansade att den berodde på knäskadan och då borde bli bättre när knät var bra. Men visste man om skadan är det som du säger ? varför man värvade honom överhuvudtaget.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Ville Koistinen

Post by Trollet »

Det var väl så att han hade haft den här skadan, att den läkt ihop och att han slog upp den här hos oss. Täcks då inte den skadan av hans försäkring (notera: försäkring, inte Skellefteå AIK) så sitter han där han sitter.

Tycker Karin sammanfattar det bra i det att det är en sak mellan Ville och försäkringsbolaget, inte mellan Ville och klubben. Klubben betalar ju normalt inte medicinska ingrepp, det gör (dyra) försäkringar.

MR-tiden (MR, inte röntgen!) är inte heller mycket att orda om. Har man inte avtal med någon privatklinik så tar det nog så lång tid. Och det finns tydligen ingen forskning som säger att det fungerar på sikt med operation så där kan man väl ha förståelse för försäkringsbolaget. Men återigen, klubbens inblandning i det här är ju ytterst liten. Han har fått problem med sitt försäkringsbolag och tar ut det på Skellefteå AIK.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ville Koistinen

Post by smogz »

Trollet wrote:Det var väl så att han hade haft den här skadan, att den läkt ihop och att han slog upp den här hos oss. Täcks då inte den skadan av hans försäkring (notera: försäkring, inte Skellefteå AIK) så sitter han där han sitter.

Tycker Karin sammanfattar det bra i det att det är en sak mellan Ville och försäkringsbolaget, inte mellan Ville och klubben. Klubben betalar ju normalt inte medicinska ingrepp, det gör (dyra) försäkringar.

MR-tiden (MR, inte röntgen!) är inte heller mycket att orda om. Har man inte avtal med någon privatklinik så tar det nog så lång tid. Och det finns tydligen ingen forskning som säger att det fungerar på sikt med operation så där kan man väl ha förståelse för försäkringsbolaget. Men återigen, klubbens inblandning i det här är ju ytterst liten. Han har fått problem med sitt försäkringsbolag och tar ut det på Skellefteå AIK.

Jo men varför har inte ett elitserielag med ca 100 millar i omsättning ett avtal med en privatklinik, det är ju riktigt uselt i mina ögon. Tre spelare som kräver magnetröntken per år är väl inte ovanligt. 18 veckor av dessa spelares lön utbetalade utan att få nått för det bara i väntan. Då måste det ju vara billigare att teckna avtal med någon privat klinik. utan att veta orsaker och kostnader så kan jag tycka att det verkar dumsnålt.

Gissar att inte Kostinen har full koll på vad som ingår och inte ingår i hockeyligans försäkring, det är kanske hans Agent som borde ha gjort ett grundligare jobb där. Dock kan jag inte låta bli att tycka att om han råkar ut för en skada som inte täcks av hockeligans försäkring när han spelar i AIK så kan jag nog tycka att AIK skulle stå för operationen. Om jag råkar ut för en skada på mitt jobb som inte täcks av min jobbförsäkring så skulle jag bli jävligt sur om mitt jobb inte betalade operationen (nu bor vi ju i sverige så det kanske är en ickefråga).

Men som sagt vi har inte alla fakta.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Ville Koistinen

Post by olli »

Bitter man talking. Har nu läst denna artikkel i Finland. Fy fan vilken tjej. Men som smogz skriver 6 veckor för att få en magnetröntgen är uselt. Där är han rätt. Altt annat får han skylla sig själv. Och skadan var: båda höfterna hade bruten labrum :? .
Och han hade ju förhandlat ny kontrakt med Ilves när han gick.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Ville Koistinen

Post by BubbelVe »

Ville K
Go F... yourself
Post Reply