Silly Season 2013/2014

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2013/2014

Post by StigVig »

pttr wrote:
StigVig wrote:Höj Ribban
Med tanke på våra framgångar resultatmässigt + att spelare utvecklas och blir bättre hos oss.
Många spelare i toppklassen kan nog tänka sig att spela hos oss.
4 spelare jag gärna ser i en svartgul dräkt nästa säsong är Aaltonen, Nickas "Pajen" Persson, Robert Nilsson & Ahnelöv
Sämre spelare behöver vi inte leta efter
Dick "tredubbelhakan" Axelsson vem f***n vill ha han till AIK, säg att ni skämtar :lol:

LJ behöver knappast ringa till agenterna det är dom som ringer han och vill placera sina spelare hos AIK.
Inte många sportchefer som är i LJ's position
Robert Nilsson kan du sluta drömma om. Han är borta från marknaden sedan länge tillbaka och långt framöver!
Drömvärvningen är för mig Patrick Thoresen som ersättare till Holloway, men där blir det ingen billig prislapp. Annars tycker jag att vi satsar allt krut på att behålla Holloway, han räcker för att vi ska bli Sveriges solklart bästa lag nästa år. Adam Pertterson och/eller Viktor Arvidsson kommer kunna fylla Oscars Lindbergs kostym galant.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3419
Drömma kan man alltid göra och att spelare skriver på ett kontrakt med en klubb innebär inte att den spelaren stannar kvar i klubben kontraktet ut, det händer ju faktiskt att spelare bryter kontrakt ;)
Läser man Eliteprospects sida så står det på Nilssons sida att han skrivit på för ZSC i NLA (samma klubb som kontrakterade Mikko Lehtonen nyligt) för ett år.
Så långt framöver vet jag inte vad du fått ifrån ej heller att det varit klart länge :?
Fick han inte kicken för någon månad sen från Ryssland på grund av problem med en hjärnskakning?
Men vi får väl plocka han säsong 2014-2015 :)
Nästa säsong kan vi fylla laget obegränsat med spelare från AHL t.ex
Marknaden kommer att se helt annorlunda ut på gott och ont.
LJ kommer inte att behöva leta ihjäl sig efter spets
Krossa Skiten!!!!!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Hank »

På tal om Big Dick verkar Kenta Johansson mer positiv:

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -axlesson/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Trollet »

Dicken i stort sett klar nu: http://www.gp.se/sport/ishockey/1.13289 ... v-frolunda" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Chippen »

Skönt!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Foppas skridskocoach »

Grymt!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2013/2014

Post by schteffe »

Hoppas på förlängning med Lundberg och Emanuelsson inom kort, båda har gjort sig förtjänt av det.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Chippen »

Jag vill även se en förlängning på Skogs, men där lär vi väl få vänta ett tag, om det ens blir någon.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Lappmössan »

Tyvärr inte så säker på att vi behåller Lundberg med tanke på att vi inte förlängde med en annan trotjänare i form av Antos. I Lundbergs fall kan man ge samma argument att vi har/kommer ha juniorer som kan göra samma jobb (exklusive slagsmål) och som har större potential.

Emanuelsson tror jag definitivt att man vill behålla, men inte till vilket pris som helst.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Silly Season 2013/2014

Post by PackSwede »

Antos hade ju dock åldern emot sig!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Hank »

Lappmössan wrote:Tyvärr inte så säker på att vi behåller Lundberg med tanke på att vi inte förlängde med en annan trotjänare i form av Antos. I Lundbergs fall kan man ge samma argument att vi har/kommer ha juniorer som kan göra samma jobb (exklusive slagsmål) och som har större potential.

Emanuelsson tror jag definitivt att man vill behålla, men inte till vilket pris som helst.
Vet inte vem av våra juniorer som har större potential som hårdför shut down-center än Martin? De man brukar tycka ha "stor potential" är ju i typfallet offensiva spelare, som ändå ska ha andra roller. AIK har ju också visat att man inte vill spela in t.ex. Wallmark som fjärdecenter. Likaså har ju både Arvidsson och Emanuelsson fått spela högre upp i kedjehierarkin för att sedan i vissa matcher inte spela alls.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2013/2014

Post by 374 »

Som jag var inne på i Lundbergs egen tråd så tror jag att det finns intresse från andra klubbar och att han fått rådet att avvakta av sin agent.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2013/2014

Post by smogz »

Det innebär ju en rejält ökad kostnad för AIk om alla juniorkontrakt ska ersättas med seniorkontrakt som är marknadsmässiga. Lundberg har säkert inte haft allt för bra betalt fram till nu. Men om han nu tittar sig omkring så kan han säkert bli erbjuden en plats som tredje (möjligen andra) center med lön för det. Därför kan jag tänka mig att man släpper Lundberg för att spela in juniorer med juniorlön. Man har en budget för spets högt upp och junior/förstakontrakt längre ner. Därför tror jag att Lundberg inte spelar med oss nästa år. Synd men om jag har rätt så tycker jag ändå att det är rätt prioriterat.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Chippen »

smogz wrote:Det innebär ju en rejält ökad kostnad för AIk om alla juniorkontrakt ska ersättas med seniorkontrakt som är marknadsmässiga. Lundberg har säkert inte haft allt för bra betalt fram till nu. Men om han nu tittar sig omkring så kan han säkert bli erbjuden en plats som tredje (möjligen andra) center med lön för det. Därför kan jag tänka mig att man släpper Lundberg för att spela in juniorer med juniorlön. Man har en budget för spets högt upp och junior/förstakontrakt längre ner. Därför tror jag att Lundberg inte spelar med oss nästa år. Synd men om jag har rätt så tycker jag ändå att det är rätt prioriterat.
Om någon kommer ihåg vad han fick i böter så går det ju att ta fram vilket lönespann han ligger i.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Trollet »

35001-50000
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Chippen »

Aja, jag hoppas att han stannar kvar i laget och att han får en löneökning.
Visst hos oss har han sin plats som 4:e center och kommer nog inte högre än 3:e. Det kommer alltid att komma upp spelare som kanske är bättre hockeyspelare och har större potential än Lundberg, men jag tycker inte att man kan göra sig av med en relativt ung kille som redan nu tillhör lite av stommen och ryggraden i laget.

Så ja, jag tycker nog att man ska öppna plånboken lite grann just i detta fall.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2013/2014

Post by BigGuyJohan »

Tror verkligen inte att man gör sig av med Lundberg.
1. Han är fortfarande ung!
2. Han har faktiskt en utvecklingspotential(inte som Lindberg lr Melker.. ) men mer som typ petterström.
3. Han är en spelare att luta sig mot i boxplay!
4. Han är vår "polis", ställer upp för alla i laget i vilket läge som helst. Backar aldrig undan!
5. Även med en löneförhöjning så lär han vara relativt billig!
6. Han har ett extremt stort AIK hjärta! Troligtvis de största i laget!
7. Han är den perfekta "pappan" att spela in nya spelare med. Han är trygg i sitt spel och kan lära de yngre (framförallt de som har lite brunkare spelstil)
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Hank »

smogz wrote:Det innebär ju en rejält ökad kostnad för AIk om alla juniorkontrakt ska ersättas med seniorkontrakt som är marknadsmässiga. Lundberg har säkert inte haft allt för bra betalt fram till nu. Men om han nu tittar sig omkring så kan han säkert bli erbjuden en plats som tredje (möjligen andra) center med lön för det. Därför kan jag tänka mig att man släpper Lundberg för att spela in juniorer med juniorlön. Man har en budget för spets högt upp och junior/förstakontrakt längre ner. Därför tror jag att Lundberg inte spelar med oss nästa år. Synd men om jag har rätt så tycker jag ändå att det är rätt prioriterat.
Å andra sidan lär vi tappa Bud som rimligen har bland de högsta lönerna i ligan och jag är inte helt säker på att han ersätts utifrån. Även med Bud och Lindberg ut har vi en topp 5 med Jimmie, Jocke, Bellemare, Möller och Melker. Lägg till spelare på gränsen till genombrott som Emanuelsson och Arvidsson samt renässansmän som Forssell och Petterström, vilka båda kan spela på topp 6, och behovet av nya toppspelare är ganska begränsat. Tror också Lindberg > Vesce tjänar som en sedelärande historia.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Zimme »

Hela laget är ju klart för Modo redan, utom Johan F då så det finns nog pengar att värva för.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Silly Season 2013/2014

Post by addebeck »

Jag är lite sugen/dagdrömmer om Zucarello som ersättare till Bud, om han skulle ryka...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10881" onclick="window.open(this.href);return false;

Han har bara kontrakt över denna säsong, och ingen Europe brukar väl göra mer än en-två säsonger i den ryska ligan i genomsnitt. Om Lasse öpnnar plånboken..och inget bra NHL-erbjudande kommer....kanske?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Lappmössan »

Hank wrote:
Lappmössan wrote:Tyvärr inte så säker på att vi behåller Lundberg med tanke på att vi inte förlängde med en annan trotjänare i form av Antos. I Lundbergs fall kan man ge samma argument att vi har/kommer ha juniorer som kan göra samma jobb (exklusive slagsmål) och som har större potential.

Emanuelsson tror jag definitivt att man vill behålla, men inte till vilket pris som helst.
Vet inte vem av våra juniorer som har större potential som hårdför shut down-center än Martin? De man brukar tycka ha "stor potential" är ju i typfallet offensiva spelare, som ändå ska ha andra roller. AIK har ju också visat att man inte vill spela in t.ex. Wallmark som fjärdecenter. Likaså har ju både Arvidsson och Emanuelsson fått spela högre upp i kedjehierarkin för att sedan i vissa matcher inte spela alls.
Man behöver ju inte förutsätta att X ersätter X, men Sundqvist skulle mycket väl kunna göra Martins jobb och dessutom ha mer offensiv potential. Både han och Marklund har ju gjort några bra inhopp. Sedan finns det en del som har lite av Lundbergs shutdown/bp-jobb i j20 som Markus Hägglund och Patrik Enberg eller andra hårdföra killar som ex Alexander Selin som gillar att tacklas...

Jag själv vill ha kvar Lundberg, säger bara att det inte är så säkert att AIK prioriterar det.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Silly Season 2013/2014

Post by addebeck »

Känns som att Oscar skulle må bra av utlåning till Division 1/Allsvenskan under nästa år för att växa in i seniorhockeyn på elitnivån, och kunna kriga om en fast plats på fyra femmor i AIK. Precis den vägen som Pettersson, Edström, Alm fått ta. Ser inte nog med skills i dagsläget för att kunna fylla ett tomrum efter Martin redan nästa år.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Chippen »

Calle Ridderwall, inte en spelare jag har någon som helst koll på utan nu går jag enbart på det som står på EP.
http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 4&lang=swe
En skridskostark forward med fina händer och mycket bra skott. Har bra inställning och är målinriktad. Hyfsat spelsinne och produktivitet. Spelar med mycket intensitet och är inte rädd för att ta smällar om det gynnar laget.
Det tycker jag låter som en uppgradering av Martin rent spelmässigt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Silly Season 2013/2014

Post by pttr »

StigVig wrote: Drömma kan man alltid göra och att spelare skriver på ett kontrakt med en klubb innebär inte att den spelaren stannar kvar i klubben kontraktet ut, det händer ju faktiskt att spelare bryter kontrakt ;)
Läser man Eliteprospects sida så står det på Nilssons sida att han skrivit på för ZSC i NLA (samma klubb som kontrakterade Mikko Lehtonen nyligt) för ett år.
Så långt framöver vet jag inte vad du fått ifrån ej heller att det varit klart länge :?
Fick han inte kicken för någon månad sen från Ryssland på grund av problem med en hjärnskakning?
Men vi får väl plocka han säsong 2014-2015 :)
Nästa säsong kan vi fylla laget obegränsat med spelare från AHL t.ex
Marknaden kommer att se helt annorlunda ut på gott och ont.
LJ kommer inte att behöva leta ihjäl sig efter spets
Jo absolut, visst kan man drömma om att han bryter sitt kontrakt. Allt är relativt och visst skulle även Crosby kunna lira här om han skaffade en flickvän från schtaan och blev störtkär ;)
Jo han fick kicken och skrev på för drygt en månad sedan för Lions. Jag ansåg en månad som klart sedan länge, men återigen allt är relativt. Dock stod det på deras hemsida att han kritade på för 3 år med klubben, detta även enligt http://www.hockeysverige.se/article/139 ... astarlaget
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Hyland (I'm back) »

i och med seriesegern fick vi en miljon kronor. Lägg detta på Bud holloyway. Då stannar han garanterat. Skriv tvåårs med honom inkl NHL klausul.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Forceman »

Imo så har Martin Lundberg potential att nå Jimmies höjder. Lätt värd 75-125k i lön på ett 4-5 års
bruno
Posts: 576
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2013/2014

Post by bruno »

Intressanta spelare:
Tom Wandell, uppsatt på waivers av Dallas. Om ingen annan klubb plockar upp honom så kanske Sverige blir ett alternativ nästa säsong.
http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 1&lang=swe" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Perttu Lindgren, Khl-klubben Amur Chabarovsk har sagt upp kontraktet.
http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 3&lang=swe" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2013/2014

Post by 374 »

Kan Malmös Robin Alvarez vara något för en fjärdekedja? Kanske ersättare för Foppa?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5599" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2013/2014

Post by Chippen »

374 wrote:Kan Malmös Robin Alvarez vara något för en fjärdekedja? Kanske ersättare för Foppa?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5599" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Även om det är en bra spelare som säkert skulle kunna göra ett bra jobb i vårt lag oxå så är jag fan emot grejen att värva spelare till en 4:e kedja.
Säger inte att han inte skulle kunna ta en plats i en 3:e kedja på sikt, men att värva en spelare som till en början är tänk i en 4:e kedja känns inte rätt med tanke på vi har så mycket egna spelare underifrån.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2013/2014

Post by VonCheese »

374 wrote:Kan Malmös Robin Alvarez vara något för en fjärdekedja? Kanske ersättare för Foppa?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5599" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag tycker faktiskt han verkar intressant.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2013/2014

Post by StigVig »

Chippen wrote:
374 wrote:Kan Malmös Robin Alvarez vara något för en fjärdekedja? Kanske ersättare för Foppa?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5599" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Även om det är en bra spelare som säkert skulle kunna göra ett bra jobb i vårt lag oxå så är jag fan emot grejen att värva spelare till en 4:e kedja.
Säger inte att han inte skulle kunna ta en plats i en 3:e kedja på sikt, men att värva en spelare som till en början är tänk i en 4:e kedja känns inte rätt med tanke på vi har så mycket egna spelare underifrån.
+1
Krossa Skiten!!!!!
Locked