Lagbygget/Formationer 11/12

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Kraxxe »

schteffe wrote:Vi kan nog sluta oss till att Lindberg återfår platsen mellan monarkerna och att Goren åter får krama sarg. Frågan är bara med vilka.
Gärna med Antons och Pi-Ed. Forsberg utanför 4 femmor i dagsläget enligt min mening iaf. Han får iprincip inte ut nånting förutom att åka snabbt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Zimme »

Möller-Lindberg-Holloway känns given
Ericsson-Forsell-Söderström är ännu mer given
Bellemare-Mustonen-Goren Skulle vara intressant prova
Söderberg-Lundberg-Karlsson Kan funka
Foppa och Hynning slåss med mustonen/karlsson om en plats.

Vi har ju typ 700 miljoner bra forwards, vi kan ha 6 man borta och ändå mönstra 3 bra linor. :-)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by BubbelVe »

Goren får nog hacka i sig att spela center då kedjan gick så bra mot FBK. Jimmie Oscar och Chrippe skulle jag inte ha något emot alls att ha som andra lina. Håller dock med många att Chrippe har att bevisa för att få behålla platsen...
Bellemare MÅSTE få så mycket istid som bara är möjligt då han definitivt knackar på en högre rang i truppen med ett otroligt skridskostarkt spel som jag är rent ut sagt FÖRBANNAT glad över att jag slipper spela MOT. Bössan som han har men behandlar allt för ömt måste börja ryka lite och kommer då börja göra mål "no doubt" .

Erik Forsell får fortsätta spela klokt men med defensivt ansvar för checkingspelare istället för lite kreativare varianter. Vilket jag iof inte tror är något negativt för Erik som är en stark skridskoåkare själv.

Ungdomarna med framförallt Melker i spetsen bör matchas hårt då man ska komma ihåg att det jobb Melker lägger ner i en match har Möller och de andra stor nytta av under sina byten.
Har du under 40 sek jagat Karlsson och kanske åkt på en propp eller tolv, inte kunnat byta för att sedan försöka hindra Bud & Möller från att göra poäng är en omänsklig uppgift.
Det syns inte alltid vad man bidrar med om det inte är kassar !!!!
Men det känns ju hela tiden som man sätter en massa bra spelare på bänken ......Fy fan vilken BRA känsla när jag tänker efter ....go natt :D :D
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by marre »

Foppa kommer aldrig petas..
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Kraxxe »

marre wrote:Foppa kommer aldrig petas..
Nepp tror inte jag heller, hur dålig han än är
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

I PP här framöver vill jag se Möller-Lindberg-Goren med Holloway-Pikkarainen som backar.. Möller/Holloway kan byta plats också (även under spel), men jag föredrar Holloway som back tror jag.. Goren framför mål, Möller/Lindberg leker med pucken..

Andra PP blir Jimmie-Forssell-Bellemare med Burström-Skogs (baserat på vad Skogs visat hittills).. Eventuellt kan Bellemare gå back för att utnyttja hans skott --> Skogs ut, och då går Hynning eller Melker in som forward istället..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Zimme »

Holloway som back, vad grundar du det på?? :-)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Trollet »

Gissar att det har med 2-2-målet idag att göra
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

Tja, han har ju bevisligen en fin bössa, och han verkar ju ha ett hyfsat spelsinne också.. Men främst är det väl skottet jag vill åt, för det är ju inte många av våra backar som vågar skjuta..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by JockeL »

Mange wrote:Blir ändå lite förvånad över det faktum att DEL-lagen körde över topplagen i ES när de ju faktiskt fick chansen att mötas i ET spelar så liten roll för JockeL? Såg du de matcherna? Håller med att de inte är "bevis" för att DEL skulle vara mycket bättre men att påstå att ligan håller Allsvensk klass när deras topplag stundtals körde över våra känns minst sagt märkligt...
Allsvenska lag brukar ju köra över Elitserielag på försäsongen... AIK torskade jämt och ständigt mot Löven då de var i allsvenskan och AIK i Elitserien, Mora mot Leksand, Färjestad mot Oskarshamn osv... Försäsongen säger mig ingenting. MoDo vann väl SM-guld efter att ha torskat 7 raka på försäsongen osv. Finns hur många exempel som helst på allsvenska lag som vunnit över topplagen i Elitserien på försäsongen, så att även finska, tyska och tjeckiska lag gör det är för mig ingen måttstock på hur ligorna står sig mot varandra.

Men som sagt det är min åsikt att DEL är klart mycket sämre än Elitserien, men vad tror ni Alaavaara ska säga då han kommer till Elitserien från DEL? Tror ni han någonsin skulle säga något annat än att DEL är en riktigt bra liga, oavsett hur dålig den var? Liksom "hej, ni har värvat mig, tyvärr är enda anledningen att jag varit bra de senaste 3 åren att ligan jag spelade i är skitdålig...". Knappast. Även nyförvärv från österrikiska, collegeligor, slovenska, slovakiska... Ja alla säger som nyförvärv att ligan de kom ifrån är bra. Alaavaara säger att DEL är exakt lika bra som Elitserien, då undrar jag varför han inte gör 30-40 poäng den här säsongen? För det kan jag säga redan nu att han inte kommer att göra. Hans matcher får väl tala för sig själv, men några 40 poäng som i DEL blir det knappast i Elitserien...

Som sagt, min åsikt är att DEL är klart sämre än Elitserien. Jag tror att alla de lag som missade slutspel ifjol hade haft en god chans att vinna guldet i DEL. Men det spelar inte så stor roll, vi får se hur det blir, om Goren och Alaavaara från DEL kommer snitta 1pts resp. 0,75 pts per match som i DEL - jag säger inte en chans. Även om förstaformationerna kan vara lika bra som i ES.
Last edited by JockeL on 18 Sep 2011, 00:52, edited 1 time in total.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by JockeL »

Colton wrote:Visst har du en poäng med att DEL inte håller exakt samma nivå som elitserien, men du slaktade ju den totalt i ditt förra inlägg och så dålig är den inte. Har sett lite matcher på Eurosport och av de matcher jag sett så finns det ju väldigt bra spelare. Spelet är lite annorlunda mot elitserien men det finns bra spelare där också.

Möller har spelat center tidigare och det har inte Goren, vad jag vet. Det brukar funka väldigt dåligt att skola om yttrar till centrar ( Lex Söderström) och jag tror att när vi drar igång säsongen så är antingen Jimmie eller Möller förstacenter. Förutom Anders dagdrömmar så finns det inget annat som talar för att Goren skulle spela center.

Tycker du ska överväga att köpa en ny miniräknare för du kan ju inte på allvar mena att Goren snittat mindre än 0,33 i elitserien? Om du inte bara räknat hans 16 matcher sista säsongen han gjorde i elitserien, men skulle du använda dig av den säsongen så blir det bara patetiskt rent ärligt. har han gjort 85 matcher med bra poäng kan du inte använda dig av hans sista 15 matcher bara för att försöka visa din poäng. Annars kan man ju tänka att han snittade ju 1 p/match i den enda matchen han spelade senaste säsongen i NLA.
Colton, jag tog siffrorna från de sista två åren efter han floppat i ES, eftersom han den säsongen presterade höga siffror i Finland tänkte jag att det inte betydde att hans säsong var dålig i sig, men sen tyckte jag inte heller att vad han gjorde för 4 år sen då han var 29-30 och på den förmodade höjden av sin karriär kändes rätt att jämföra mot vad han gjorde som 33-åring och förmodligen på väg neråt, utan jag tänkte att 32 år i Elitserien och 33 år i DEL, då borde han ha blivit ett år sämre i DEL och ändå presterade han så mycket bättre... Sannerligen blir det orättvist hur man än gör, egentligen kan han ju ha förberett sig som skit för den ES-säsongen och kommit grymt tränad till DEL, så vi kan stryka statistikjämförelser altogether kanske för vilka säsonger man än jämför blir det ju fel, på grund av utveckling/åldersnedgång och tusen andra faktorer. Var onödigt att jämföra stats.

Men du har fel om en annan sak, Goren spelade massvis med center i Färjestad, förmoligen till och med mer än han spelade ytter.

Sen att DEL:s tempo är allsvenskt, visst det betyder inte att ligan är dålig. Ryska ligan är en annan liga med skittempo men den är ju ändå uppenbart bra. Jag tyckte bara det var löjligt då DEL helt plötsligt var "likvärdig med Elitserien om inte bättre" bara för att en DEL-spelare som dessutom har sina enda riktigt lyckade hockeysäsonger från DEL säger så, och försäsongsmatcher används som måttstock då vi vet hur ofta allsvenska lag spöar Elitserielag på försäsongen osv. Som sagt, jag tror det kommer visa sig på alla sätt och vis att 44-poängsbackar i DEL är max20-poängsbackar i Elitserien och att 1permatch-spelare i DEL är 0,5spelare i ES... Det är ju ingen skitliga men mitt intryck är ändå att den är sämre än såväl Schweiziska som finska, om än finska kan lura en lite grann med det högre tempot. Och att den består av kvaliten ungefär som de sämsta lagen i ES och de allra bästa i AS.

Men men alla får tycka vad de vill, det är bara vad jag tycker och från början var det bara ett sätt att understryka min skepsis mot Alaavaara som en topp Elitserie-back bara för att han var en toppback i DEL, då han absolut inte var en toppback i ES då han stack som nyfylld 32-åring - varför skulle han vara det som en 36-åring? Och är det inte lite suspekt att han gjorde sin bästa, 18-poängssäsong i ES, följt av en 18-poängssäsong i NLA, följt av en 44-poängssäsong i DEL om nu DEL är jämbördig med ES (eller för den delen NLA)? Det är som att Fredrik Lindgren skulle göra 44 poäng i år, OM nu ligorna är likvärdiga. Det finns inte en chans. Men det finns en chans att han skulle kunna göra det i DEL.

Men precis som du säger, och som jag nämnt tidigare, de bästa spelarna (amerikanerna) i varje lag skulle stå sig bra i Elitserien, det är ju mer att bredden är mycket sämre.
Edit: Och om vi säger såhär, jag tycker att Alaavaaras matcher hittills snarare stärker min tes än motbevisar den.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by JockeL »

King Kong wrote:JockeL>
Du har i dessa inlägg benämnt vår centerlinje som ”den sämsta i ES” och vår backsida som ”helt enkelt svagare än alla lag vi konkurrerar mot”..
Samtidigt säger du dig inte vara missnöjd över spelarna eller laget..bara våra chanser till guld..

Om du nu tycker att vår centersida suger, vår backlinje är svagast av dom vi konkurrerar mot och att våra chanser till guld är usla, hur kan du då inte missnöjd?
"Dom vi konkurrerar mot" = förmodade topp6. Tycker du vi har bättre backsida än någon av dom? Tycker du vi bör sikta lägre än topp6? Då antar jag att mitt skrivande så blir mer logiskt för dig.
Tycker inte vi har ett skitlag. Tror vi har ett topp6- och kanske semifinal-lag. Tror inte vi har ett guldlag. Är inte missnöjd med laget (så att säga, egentligen spelarna) bara för att vi slutar 6:a och åker ut i kvarten, det är är de flesta tippar vår trupp. Och eftersom vi har bland de sämsta publiksiffrorna i Elitserien så kommer vi med tiden förmodligen bli ett bottenlag eller åka ur, om den utveckling fortsätter. Jag hade önskat på ett äkta guldförsök i år alltså. Blev något klarare?
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by JockeL »

Chippen wrote:Alltså, för helvete...går det inte att inför en teckenspärr??
Även om JockeL har bra argument och formulerar sig bra(?) så vem fan orkar läsa allt som skrivs?
Jag har inget emot om du bara scrollar förbi mina inlägg. Jag antar att 75 % (minst) redan gör det. Blir väldigt lätt långrandig. Men jag måste ändå påstå, smutsar mina (vid det tillfället) 12 väldigt långa inlägg ner forumet på något sätt? De som skriver en tiondel så långa inlägg, men 122 (eller 500, eller 1000) istället för 12 där varje inlägg består av en rad typ "bra match/avgå forsberg/hata sanny", är de så mycket bättre då? Deras inlägg kan man ju inte scrolla förbi, eftersom de är utspridda på 122 olika platser. Lovar att i text räknat är jag inte en av storskrivarna på detta forum... Mina inlägg är lätta att scrolla förbi och bara hoppa över.
Chippen wrote:Om det sedan ska hävdas att DEL är så usel liga, varför bemödar man sig ens att streama matcher? Jag tror knappast att man gör det flera gånger för att plåga sig själv. Visst kan det vara för att man tror att man ska gilla det bättre nästa gång, men det är ju sällan som ett andra försök blir bättre än det första om man ogillade det direkt.
Tycker du det där är ett rimligt argument? A) Åkerman. B) Jag brukar se Allsvenska matcher också, trots att det är en klart mycket sämre liga än DEL. Är det så jäkla orimligt att man ser ligor som är sämre än ES? Kan inte påstå att DEL är särskilt tråkig att titta på alls, mycket finlir dyker upp då tempot är så lågt.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by JockeL »

Markman wrote:
JockeL wrote:Och du som tyckte jag var "ute och cyklar som tror att Goren kommer lira center eftersom Möller kommer göra det", Anders Forsberg har ju själv sagt efter båda våra inlägg att han ser Goren, Holloway och Jimmie som eventuella centrar, han räknar inte ens upp Möller som ett alternativ.
Byt plats på Holloway och Möller i ditt resonemang, så håller det.. På fråga om centersidan: "Vi kommer nog att peta på med alla de där: Jimmie, Lee, Oscar Möller och Oscar Lindberg.", "Holloway har spelat center tidigare, men vi ser honom nog mer som ytterforward." - Anders Forsberg, så sent som i förrgår (söndag), till mig personligen - läs intervjun: http://northpower.nu/wordpress/?p=2009..
Och i en intervju med norran som jag läste just före jag skrev inlägget sa han Buds namn men inte Möllers, så vid det tillfället var vad jag skrev giltigt även om han ändrat sig efter det eller säger olika till olika reportrar.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Trollet »

Du skriver långt - väldigt långt - men självklart är dina inlägg välkomna på forumet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by JockeL »

Bara scrolla förbi, inga problem. Tänkte säga nåt om lagbygge och formationer också istället för att svara på en massa gamla citerade inlägg.

Jag tror på, med alla friska, att detta är det bästa:
Möller - Lindberg - Bud
Bellemare - Goren - Hynning
/Forsberg
Jimmie - Forssell - Söderström
Söderberg - Lundberg - Forsberg
/Hynning

Det fetmarkerade är min favorit. Att jag tänker eventuellt Forsberg i "andra"kedjan, det är för att FÖRSTÅ checkingpotentialen Bellemare - Goren - Forsberg. Det är som en (stor) uppgradering av Bellemare - Hagos - Forsberg som under förrförra säsongen och delar av förra var vår dominanta, överlägset bästa kedja. Är öppen för rockad Lindberg-Goren också.

Varför jag ändå föredrar Hynning i den, är för att delvis så blir en fjärdekedja med Hynning och Antos väldigt, FÖR klen i checkingspelet. Men den större anledningen är, FÖRSTÅ den offensiva potentialen i Bellemare - Goren - Hynning, det är fortfarande en UTMÄRKT checkingkedja, Hynning är en bra checkare om han har bra checkare runt om sig, men den offensiva potentialen är... ja, låt säga att det finns potential för poängantal på runt 40 för såväl Goren som Hynning medan Bellemare kanske (förhoppningsvis) äntligen skulle få sitt offensiva break i ES och smälla in över 20 kassar.

Men framförallt vill jag se denna förstaformation i PP:
Möller - Oscar L. - Goren/Bellemare
Holloway - Pikkarainen
Solklart, Oscar L. playmaker, Goren framför kasse, Möller sniper. Jag är dock tveksam till om Goren accepterar en roll framför kassen, väldigt tveksam, om han inte vill ta den rollen är jag 100 % säker på Bellemare - som spelade den rollen i Leksand med enorm framgång. Hoppas dock på Goren för högre total potential.

I andra kan jag tänka mig som ifjol, JimmieForreSöderström som spelar äkta andraPP-spel och lastar på mål från backar/playmaker med grymt mycket trafik (ibland gjorde de äkta NHL ifjol och rusade alla 3 på kasse då backskott kom, särskilt mot Lule i slutspelet). Bland backar vidöppet mellan Burström, Alaavaara, Skogs, Styrman (dagsranking i den ordningen). Bland forwards finns dock massor av spelare förutom första och andra-kedjan som bör ha chans på PP, framförallt Bellemare, Hynning och Oscar/Goren (vem av de som nu inte får spela i första), men även Forsberg och Antos. I första hand alltså:
Jimmie - Forssell - Söderström
Alaavaara - Burström
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

JockeL - byt plats på Bellemare och Goren, så Belle tar tekningarna istället.. På den punkten (no pun intended) har Goren inte bevisat någonting i år, med Belle har godkända 50 % över de två matcherna.. Jag kan tänka mig Söderberg bredvid de två också, men det är inte riktigt snällt mot Lundberg att sätta honom med två kalla spelare som Hynning och Forsberg faktiskt är i dagsläget..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Miklosoft »

Markman wrote:JockeL - byt plats på Bellemare och Goren, så Belle tar tekningarna istället.. På den punkten (no pun intended) har Goren inte bevisat någonting i år, med Belle har godkända 50 % över de två matcherna.. Jag kan tänka mig Söderberg bredvid de två också, men det är inte riktigt snällt mot Lundberg att sätta honom med två kalla spelare som Hynning och Forsberg faktiskt är i dagsläget..
Fast det är kanske precis den kedjan som skulle klicka också.. :)
Foppa checkar, Lundberg städar och smetar folk i sargen.. borde öppnas yta för Hynning då som kanske kommer igång.. :ugeek:
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Lidlund »

Lee Goren, Erik Forssell, Jimmie Ericsson

Körs på träningen idag. Kan bli intressant!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Zimme »

De körde så i tredje mot timrå också, såg väl skapligt ut, Chrippe lär inte spela i veckan hur som helst så det är bara köra så.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Trollet »

Inom kort har vi tillgång till Mattias Lindström också. Var ska vi göra av alla forwards?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Sketch »

Är väl dags för den där utlåningen till Västerås att komma snart, men det behöver inte nödvändigtvis vara Lindström. Vill se honom i elitserien ett par matcher nu.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by rock »

Nog provar de Lindström i ett antal matcher innan utlåning. Allt annat är tjänstefel. Här har vi en stor tuff spelare som AIK behöver när det står och väger.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Miklosoft »

Dreggla lite över Goren-Lundberg-M.Lindström. :)
Men det känns som att för M.Lindströms utvecklings skull borde han spela i AS där han kan få mer istid.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Knegare »

För bövelen!! Han är ju en defensiv forward...då är nog inte steget långt till att spela som back istället...in med han där...
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by knuppen »

rock wrote:Nog provar de Lindström i ett antal matcher innan utlåning. Allt annat är tjänstefel. Här har vi en stor tuff spelare som AIK behöver när det står och väger.
Allt annat än utlåning är tjänstefel. Han är i inte i närheten av att ta en en tröja. Jag tror att han har stora problem att platsa i Västerås med.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by päran »

Efter att ha sett tre matcher skulle jag vilja matcha forwards så här:

Möller - Lindberg - Bud
Goren - Bellemare - Jimmie
Melker - Forssell - Söderberg
Söderström - Lundberg - Hynning

Forsberg, Mustonen



Första PP som mot LHC

Andra PP:
Goren - Forsell - söderberg
Pikka och Bud i båda uppställningarna (om de orkar) (ersättare Burström - Styrman)
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by marre »

Tycker Lundberg och Melker ska lira tillsammans..En fröjd att skåda! :)
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

Med tanke på att A-Fop sagt att alla som följer med ska få spela så förväntar jag mig att Chrippe går in i laget till Växjö-matchen.. Därmed tror jag på följande uppställningar:

Möller-Lindberg-Holloway
Ericsson-Forssell-Söderström (mer på gamla meriter än något annat)
Foppa-Bellemare-Söderberg
Melker-Lundberg-Goren
Hynning

Pikkarainen-Alavaara
Lindgren-Burström
Skogs-Styrman-Edström (de tre växlar med varandra som de gjorde mot LHC)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Hank »

Jag vill splittra på Möller och Bud.
Locked