NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Näe, och jag måste ärligt säga att ett 1-0 mål kändes konstigt som GWG, men är bedömningen sådan så är den så :)

Blir ju som lite lustigt oxå när man ser att målet föll i 2:a perioden 15:10, och 2-0 kom i samma period 17:XX :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: NHL

Post by Lidlund »

Men va fan..

GAME WINNING GOAL

Det målet som gör att laget vinner matchen.. Det vill säga, det målet som är ett mer än motståndarnas. Det är väl tämligen egenförklarande?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NHL

Post by Trollet »

Chippen wrote:Näe, och jag måste ärligt säga att ett 1-0 mål kändes konstigt som GWG, men är bedömningen sådan så är den så :)

Blir ju som lite lustigt oxå när man ser att målet föll i 2:a perioden 15:10, och 2-0 kom i samma period 17:XX :)
1-0 är GWG om motståndaren inte gör mål i matchen. Inte konstigare än så. All annan tolkning av regeln blir subjektiv och omöjlig att statistikföra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Jo, det blir väl så. Tyckte bara det såg lustigt ut, inget kobstigare än så.

Och som jag skrev så påtalade jag ju även om i vad som blir stat och vad som man tycker är det matchvinnande målet.
För även om det ett 1-0 mål som räknas som GWG så är det nog många som känner att 2-0 är GWG.

Och innan du skriver det med fina ord så är jag redan beredd på att du kommer dumförklara mig i min subjektiva bedömning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: NHL

Post by Jokard »

Vi vann med 5-1 en gång och jag gjorde målet som betydde 2-0. GWG likaväl.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: NHL

Post by Erwynn »

Jokard (I'm back) wrote:Vi vann med 5-1 en gång och jag gjorde målet som betydde 2-0. GWG likaväl.
Nej, du gjorde inget mål
Hata allt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Chippen wrote:Näe, och jag måste ärligt säga att ett 1-0 mål kändes konstigt som GWG, men är bedömningen sådan så är den så :)

Blir ju som lite lustigt oxå när man ser att målet föll i 2:a perioden 15:10, och 2-0 kom i samma period 17:XX :)
1-0 är GWG om motståndaren inte gör mål i matchen. Inte konstigare än så. All annan tolkning av regeln blir subjektiv och omöjlig att statistikföra.
Om ett lag tar ledningen med 2-0 och motståndarna sedan reducerar till 2-1, vilket även blir slutresultatet. Är det även då 1-0 målet som räknas som gwg eller blir det 2-0 målet?

Jag hoppas att det är 2-0 målet men skulle inte bli förvånad om det är 1-0 målet för det var ju det målet som tog laget till ledning, det andra utökade ju bara ledningen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Lidlund wrote:Men va fan..

GAME WINNING GOAL

Det målet som gör att laget vinner matchen.. Det vill säga, det målet som är ett mer än motståndarnas. Det är väl tämligen egenförklarande?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: NHL

Post by Jokard »

Zimme wrote:
Lidlund wrote:Men va fan..

GAME WINNING GOAL

Det målet som gör att laget vinner matchen.. Det vill säga, det målet som är ett mer än motståndarnas. Det är väl tämligen egenförklarande?
Är ju så logiskt som bara det mest logiska kan vara.
2-1 betyder att den som gjorde andra målet, gjorde det avgörande målet = GWG.

4-1 betyder att den som gjorde andra målet, gjorde det avgörande målet = GWG.

25-14 betyder att den som gjorde det femtonde målet, gjorde det avgörande målet = GWG.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Så var Ottawas chanser att ta sig till slutspel borta! Spezza borta på långtidsskada efter operation i ryggen tidigare under säsongen, nu är Karlsson borta på obestämd framtid efter att ha fått en skärskada på hälsenan av Penguins Matt Cooke i nattens match. Även Michalek borta med okänd skada, dock är inte omfattningen känd där.

Utan Spezza och Karlsson har fan inte Ottawa en suck att klara slutspel! 1:a och 2:a i interna poängligan i fjol, Michalek 3:a.

FÖRBANNAT!!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Undrar om de ångrar Rundbladtraden nu?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Jävlar vilken elak skada på Karlsson :(

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6237039.ab
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Zimme wrote:Undrar om de ångrar Rundbladtraden nu?
Varför skulle de göra det? Han skulle knappast kunna ersätta Karlsson.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

http://www.youtube.com/watch?v=xvoMpbdA-0A

Ser inte så skönt ut och helt ärlgit så tycker jag fan att det ser medvetet ut.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Visserligen är Cooke en idiot, men det där är en olycka.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: NHL

Post by Jokard »

374 wrote:Visserligen är Cooke en idiot, men det där är en olycka.
Håller med 374.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: NHL

Post by Akerman2 »

Tror och hoppas att det inte var medvetet men nog är det ett märkligt agerande vid en tackling.
Cooke är Cooke så man vet aldrig...

Trist för NHL i allmänhet och Senators i synnerhet.. :(
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Karlsson borta resten av säsongen, föga överraskande. Bekräftat av Sens GM genom Ottawa Citizen:
http://www.senatorsextra.com/main/murra ... for-season
Perhaps Murray was buoyed by the medical news, which wasn’t the worst. The cut, which severed 70 per cent of the tendon, was “clean,” and the 22-year-old Swede is expected to make a full recovery within three to four months. Some tendon injuries can sideline athletes for more than a year.

Dr. Don Chow, a team physician, was the lead surgeon assisted by two others during the operation on Karlsson Thursday morning in Ottawa.

“It’s all about the young man at this particular time, that he gets back to the level he was at as one of the good players in the National Hockey League, if not right at the top of the list,” Murray said.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: NHL

Post by barrskog »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... DXf_2Ct54o" onclick="window.open(this.href);return false;

Har linjedomaren svenskt påbrå montro? Episk offside.. 8-)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NHL

Post by Trollet »

barrskog wrote:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... DXf_2Ct54o" onclick="window.open(this.href);return false;

Har linjedomaren svenskt påbrå montro? Episk offside.. 8-)
Hahaha, vad i helvete?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Duchene gör ju iofs helt rätt som fortsätter spela till domaren blåser (då han inte gör det), men galet pinsamt att linjedomaren missar den offsiden!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: NHL

Post by Perli »

Äh, helt rätt att släppa vid tveksamma fall :p
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Äh, han både rörde ju pucken och blå linjen inom 5 sek så linjedomaren gjorde rätt som använde den bortglömda regeln :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: NHL

Post by arsenal »

Martin Brodeur målvakt i New Jersey Devils har just gjort 1-0 i power play i tom bur tydligen :)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Självmål under avvaktande utvisning, Brodeur fick målet för att han var siste devilsspelare att röra pucken.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Jävligt intressant situation faktiskt. Brodeur får ett löst skott på sig, styr ner pucken i sarghörnet där en av Staal-bröderna hämtar pucken och lägger en diagonalare upp mot en spelare mitt i anfallszonen, missar passningen så den går i långsargen och rakt in i mål. Han hade nog fan inte kunnat göra om den passningen om han så hade försökt, men mycket riktigt är det ju siste Devils-spelaren som ska ha målet, och då finns det bara Marty!

Därmed blir han ensam i toppen bland målvakter som har gjort mål, Brodeur har nu gjort 3 st (varav ett GWG dessutom, vilket han är ensam om), Hextall på 2 mål och sedan ett sju stycken andra på 1 mål vardera. Utöver det har ju Marty ett gäng andra rekord också, så det läggs väl till samlingen!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Fast det är fan lite löjligt på sitt sätt oxå. Visst ser det coolt ut statistiskt, men vad fan? Det här är ett mål som borde räknas som ett rent självmål och inte bokföras på den som rörde pucken sist i det lag som får målet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: NHL

Post by TS_ »

http://www.youtube.com/watch?v=grgVrXpCZmY" onclick="window.open(this.href);return false;


Nu behöver inte Wallin känna sig ensam om att göra självmål i 'Canes
http://www.youtube.com/watch?v=7gt39rrc-bU" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Pens laddar för slutspel! Morrow från Dallas häromdagen, och nu också Douglas Murray från Sharks. Lekkamrat respektive bodyguard till Crosby/Malkin?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Markman wrote:Pens laddar för slutspel! Morrow från Dallas häromdagen, och nu också Douglas Murray från Sharks. Lekkamrat respektive bodyguard till Crosby/Malkin?
De verkar ladda som satan inför Slutspelet. Nu har de även plockat in Iginla så det betyder att alltså att av de tre spelarna som nu anslutit är det två stycken fd Lagkaptener från sina förra klubbar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply