Tur att barnen har fattat.

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
svante
Posts: 18
Joined: 15 Jun 2011, 14:11

Tur att barnen har fattat.

Post by svante »

Här kommer en fin liten historia som rimligtvis betyder att jag på en punkt har lyckats i min barnuppfostran. Jag satt i ett möte på jobbet en dag när telefonen ringde. Eftersom jag väntade ett ”måstesamtal” så bad jag om ursäkt och undrade om det var ok att jag svarade. Det visade sig att det inte var det väntade samtalet utan i andra änden av linjen fanns min 11-åriga dotter. Till historien hör att jag har en närmast antik mobil där hela rummet hör vad den uppringande säger.

-Pappa när kommer du hem. Jag svarade halvviskande att jag kommer om ca 2 timmar.
-Skynda dig för jag har en överraskning. Ok viskade jag medan det syntes spridda leenden i konferensrummet.
-Det är en BRA överraskning så du måste sno dig. Nu log hela skaran som var inblandade i konferensen.
-Det är en JÄVLIGT bra överraskning, säger den ljusa 11-åriga rösten och då brister ett par stycken i skratt och jag avslutar så fort jag kan samtalet och tänker att jag nog måste diskutera språket med mina barn.

Två timmar senare anländer jag hem och möts av båda mina döttrar som pratar i mun på varandra. Det visar sig då att dom har varit i min garderob och knyckt en vit T-shirt. Denna har dom sedan skickat till AIK och bifogat ett brev där dom berättat om sin hockeytokiga AIK-farsa och frågat om inte tröjan kunde gå runt i omklädningsrummet för signering. Resultatet som ni ser i bilagan kryddades med en hockeybild av Jocke och en av Bud samt klubbmärke och lagbild, allting snyggt inramat och tavlan hänger nu över huvudet på mig vid skrivbordet på jobbet. Förhoppningsvis lägger jag om tre månader till ”Svenska mästare säsongen 2012/2013".
Attachments
Bild0025.jpg
Bild0025.jpg (72.5 KiB) Viewed 1687 times
Last edited by svante on 25 Jan 2013, 09:11, edited 1 time in total.
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tur att barnen har fattat.

Post by Special Brew »

Underbar överraskning!! :D
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Tur att barnen har fattat.

Post by Jablonic »

Fantastiska döttrar, bara 11 år också. Imponerande!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Tur att barnen har fattat.

Post by Foppas skridskocoach »

Episkt! :D
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tur att barnen har fattat.

Post by Markman »

Där snackar vi med beröm godkänt i barnuppfostran! :D
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply