#27 Martin Lundberg

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

Går ju likställa med att andra lahs fans har samlat in pengar till nya spelare. Det är ju inga problem, så då är inte detta något problem heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Special Brew »

jokarfo wrote:
PackSwede wrote:Jag vill inte verka tråkig då jag tycker att det är en god ide och gärning men är det inte olagligt eller iallafall mot reglerna att skramla pengar till någon annans böter ? Laget får ju iallafall inte betala hans böter då det är ett personligt straff och inte ett lagstraff, om vi skramlar pengar finns det inte risk för att skattmasen lägger sig i ?
Jag är ju verkligen inte bevandrad i alla dessa lagar och bestämmelser men kan det verkligen finnas en risk att Skatteverket lägger sig i? Om folk frivilligt samlar in pengar och ger till spelaren när spelaren ändå är den som pröjsar bötern?
Skickade en fråga till skatteverket om detta nu.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lappmössan »

Lite löjligt nu, det är väl självklart att det inte finns några problem med att fansen ger en spelare 5000kr.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svartgulsubkultur »

Det som oftast händer när en spelare får sin bot ihopskramlad av fansen är att spelaren skänker det insamlade beloppet till välgörande ändamål.
Att ta emot dem och stoppa i egen ficka skulle av många uppfattas som girigt.

Så lägg era pengar i tifohinken så kanske Martins GHHT förevigas på tyg istället.
Den som inte går på matchen kan använda sms/bankgiro för samma ändamål.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

Lappmössan wrote:Inga problem. Vi betalar ju inte hans böter, vi ger honom 5000 för hans GH hat-trick. ;)
Behövs bara att NP ställer fram en hink och meddelar om insamlingen via facebook.
Det var så jag tänkte att man får göra. Då så, it's settled then!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

svartgulsubkultur wrote:Det som oftast händer när en spelare får sin bot ihopskramlad av fansen är att spelaren skänker det insamlade beloppet till välgörande ändamål.
Att ta emot dem och stoppa i egen ficka skulle av många uppfattas som girigt.

Så lägg era pengar i tifohinken så kanske Martins GHHT förevigas på tyg istället.
Den som inte går på matchen kan använda sms/bankgiro för samma ändamål.
Då får väl nån fråga Martin då. Han kanske tycker att initiativet är så schysst att han vill skänka cashen till NP:s tifogrupp. Who knows? :)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lappmössan »

Ja, det är väl upp till Martin vad han gör med pengarna sen, hyllningen skulle få ytterligare en dimension om fansen sluter upp och visar att han inte ska behöva betala för att han står upp för laget. (Och jag misstänker att det är enklare att dra in pengar till detta än till tifo.) Bara min åsikt dock, det är väl styrelsen som beslutar om sådant.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: #27 Martin Lundberg

Post by Poet »

Tifohinkarna kommer vara runt arenan men ingen till martin.
Vill nån öppna ett konto så är det fritt fram.
2012-05-19
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svartgulsubkultur »

jokarfo wrote:
svartgulsubkultur wrote:Det som oftast händer när en spelare får sin bot ihopskramlad av fansen är att spelaren skänker det insamlade beloppet till välgörande ändamål.
Att ta emot dem och stoppa i egen ficka skulle av många uppfattas som girigt.

Så lägg era pengar i tifohinken så kanske Martins GHHT förevigas på tyg istället.
Den som inte går på matchen kan använda sms/bankgiro för samma ändamål.
Då får väl nån fråga Martin då. Han kanske tycker att initiativet är så schysst att han vill skänka cashen till NP:s tifogrupp. Who knows? :)
NPR?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #27 Martin Lundberg

Post by King Kong »

Huvudsaken är att Lundberg känner den uppskattning han förtjänar efter HV matchen..
I vilken eller vilka former det sen sker spelar mindre roll...
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

svartgulsubkultur wrote:
jokarfo wrote:
svartgulsubkultur wrote:Det som oftast händer när en spelare får sin bot ihopskramlad av fansen är att spelaren skänker det insamlade beloppet till välgörande ändamål.
Att ta emot dem och stoppa i egen ficka skulle av många uppfattas som girigt.

Så lägg era pengar i tifohinken så kanske Martins GHHT förevigas på tyg istället.
Den som inte går på matchen kan använda sms/bankgiro för samma ändamål.
Då får väl nån fråga Martin då. Han kanske tycker att initiativet är så schysst att han vill skänka cashen till NP:s tifogrupp. Who knows? :)
NPR?
Warum nicht? Poängen min var naturligtvis att det inte funkar som argument mot en insamling att spelare som får insamlingar ofta skänker dem till välgörande ändamål när han inte ens är tillfrågad. Och just eftersom han knappast svälter sig genom livet så kanske inte oddsen är så höga för att han skulle skänka stålarna till nåt välgörande av typen North Power ;) Åandra sidan kanske jag missuppfattade dig och bara agerade Don Quijote?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svartgulsubkultur »

Nej, du slåss inte med väderkvarnar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Re: #27 Martin Lundberg

Post by bluesman »

Martin skulle för mig göra precis vad han vill med de insamlade pengarna. Insamlingen skulle enbart vara för att visa vår (fansens) uppskattning som ett slags motvikt till all skit som rullat runt om hur hemskt agerandet var, mailbombning mm. Dessutom tror jag att det skulle ge bra credd till NPR. Att det dessutom skulle visas uppskattning på andra sätt med ramsor eller tifon ser jag som givet.

NPR har ju genom Poeten tydligt visat att insamling inte kan/ska ske på något organiserat sätt så vi skiter väl i det då. = mitt sista inlägg i ämnet.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Poet »

Jag har inte pratat för NPR då jag inte har med dom att göra.
Säger bara att om nu alla vill skänka massa pengar så får ni mer än gärna slänga upp ett konto för det.
Gör nån det så kommer jag att skänka pengar till det.
Men tifohinkarna kommer vara just tifohinkar även imorgon.
2012-05-19
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svea_man »

släng upp ett konto med insamling till martin är ni systa npr tror det en då skulle uppskatas av martin...
Sen får vell styrelsen av göra om det går till marin tifo eller till martins böter kanske räcker till bägge:)!!!!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Bobby »

svea_man wrote:släng upp ett konto med insamling till martin är ni systa npr tror det en då skulle uppskatas av martin...
Sen får vell styrelsen av göra om det går till marin tifo eller till martins böter kanske räcker till bägge:)!!!!
Sluta skriv NPR! Det är North Powers redaktion som förkortas så medans North Power förkortas NP.
Dä ä bra Mikalsån!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svea_man »

Bob Sacamano wrote:
svea_man wrote:släng upp ett konto med insamling till martin är ni systa npr tror det en då skulle uppskatas av martin...
Sen får vell styrelsen av göra om det går till marin tifo eller till martins böter kanske räcker till bägge:)!!!!
Sluta skriv NPR! Det är North Powers redaktion som förkortas så medans North Power förkortas NP.
Nån som haft en dålig dag??!!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Bobby »

svea_man wrote:
Bob Sacamano wrote:
svea_man wrote:släng upp ett konto med insamling till martin är ni systa npr tror det en då skulle uppskatas av martin...
Sen får vell styrelsen av göra om det går till marin tifo eller till martins böter kanske räcker till bägge:)!!!!
Sluta skriv NPR! Det är North Powers redaktion som förkortas så medans North Power förkortas NP.
Nån som haft en dålig dag??!!
Haft en fantastiskt dag, tackar som frågar! Men eftersom att så många på raken skrivit fel så var det läge att reda ut begreppen.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: #27 Martin Lundberg

Post by fwd »

svea_man wrote:
Bob Sacamano wrote:
svea_man wrote:släng upp ett konto med insamling till martin är ni systa npr tror det en då skulle uppskatas av martin...
Sen får vell styrelsen av göra om det går till marin tifo eller till martins böter kanske räcker till bägge:)!!!!
Sluta skriv NPR! Det är North Powers redaktion som förkortas så medans North Power förkortas NP.
Nån som haft en dålig dag??!!
Finns det bra dagar? Nä just det..
Charter Division
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Varför har inte Martin Lundberg förlängt? Finns det intresse från andra klubbar? KHL? Han blev ju draftad av SKA St. Petersburg 2010.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Foppas skridskocoach »

374 wrote:Varför har inte Martin Lundberg förlängt? Finns det intresse från andra klubbar? KHL? Han blev ju draftad av SKA St. Petersburg 2010.
Andra klubbar = Luleå och Modo + en massa allsvenska klubbar skulle jag tro. KHL känns som ett riktigt långskott.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Colton »

Hahahaha Martin kommer aldrig spela för Luleå. Kommer garanterat förlänga snart, bara en pengafråga. Lasse vet vi ju att han inte sprider pengar runtom sig.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Foppas skridskocoach »

Martin var väldigt bra igår. Han kommer att bli en central pusselbit i slutspelet.
Tigerränderna går aldrig ur.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

Skriv fast killen jävlat nu. Det är min åsikt. Martin har som vi vet ett jävligt stort AIK-hjärta, kanske ett av de största till och med?, och jag tror att vetskapen om att AIK alltid kommer vara hans 1-99:ehandsval kan vara en av orsakerna till att det inte stressas med att skriva något kontrakt.

Kvar ska killen vara, ingen diskussion.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Zimme »

Han kommer att bli kvar, kan inte tänka mig annat. Finns inte på kartan att han väljer en annan ES-klubb.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Bobby »

jokarfo wrote:Skriv fast killen jävlat nu. Det är min åsikt. Martin har som vi vet ett jävligt stort AIK-hjärta, kanske ett av de största till och med?, och jag tror att vetskapen om att AIK alltid kommer vara hans 1-99:ehandsval kan vara en av orsakerna till att det inte stressas med att skriva något kontrakt.

Kvar ska killen vara, ingen diskussion.
+1!
Känns verkligen som en som skulle kunna spela i klubben under hela sin aktiva karriär.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #27 Martin Lundberg

Post by BigGuyJohan »

Som jag skrivit i sillytråden 13/14
Så anser jag att man inte ska släppa Martin. Större AIK-hjärta är svårt att hitta.
Han är en tuff spelare.
Backar aldrig undan då det hettar till.
Han har i år visat att han kan utvecklas mer.
Man ska vara medveten om att han är en brunkartyp. Men har klart och tydligt att kunna utvecklas ytterligare och bli en alltiallo spelare à la petterström!

Om Skellefteå AIK släpper honom så gör dom ett stort tjänstefel anser jag.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #27 Martin Lundberg

Post by King Kong »

Självklart skall han vara kvar..
Som jag skrivit förr så hade han en del skadeproblem i fjol då vissa kritiserade honom hårt..
Har dessutom bevisat att det finns klart mycket mer hockey i honom än bara åka runt å tacklas..
Sen måste folk också komma ihåg att Lundberg bara är 22 bast och har säkert 4-6 år kvar innan han når sin peak, kanske t.o.m ännu senare..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #27 Martin Lundberg

Post by BigGuyJohan »

King Kong wrote:Självklart skall han vara kvar..
Som jag skrivit förr så hade han en del skadeproblem i fjol då vissa kritiserade honom hårt..
Har dessutom bevisat att det finns klart mycket mer hockey i honom än bara åka runt å tacklas..
Sen måste folk också komma ihåg att Lundberg bara är 22 bast och har säkert 4-6 år kvar innan han når sin peak, kanske t.o.m ännu senare..
Precis. Däremot kommer han nog aldrig bli en poängmaskin med 30-40 poäng. Men klart möjligt med poäng mellan säg 13-20 per säsong i framtiden. Plus att han likt petterström kommer gå använda på flera positioner!
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #27 Martin Lundberg

Post by kurtivar »

det är alltså ingen som har lagt upp på youtube när Martin gör gordie howe hattrick?
Post Reply