Hur slutar elitserien 2011-12

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Colton »

marre wrote:orkar inte ens kommentera Trollet,,har mest ångest för ES i år..blir ett jobbigt år...Ni som inte ser bristerna tycker jag synd om..Ni kommer få en otrevlig överraskning..
Du kan ju försöka vara lite konstruktiv iaf, tycker det blir lite patetiskt hela grejjen när du inte kommer med några riktiga åsikter utan bara låtsas som du är en allvetare där din egna magiska hockeykundskaper gör att du vet i förväg att vi kommer få en "otrevlig överraskning". Få höra lite om bristerna, vad är det som gör backsidan i år sämre än inför förra säsongen?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Zimme »

Det är väl bevisat att man inte MÅSTE ha 3 NHL backar varav en så sjuhelsikes bra att det inte kommer att finnas nån som han i det här ligan på 10 år, man klarar sig med en helt ok backbesättning också.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by don_tomassso »

1. Färjestad BK[
2. Linköping HC
3. HV 71
4.Djurgården IF
5. Luleå HC
6.SKellefteå AIK Mest pga av våra svaga backar.
7.Växjö HC
8.Västra Frölunda HC
9.Gnaget
10.Brynäs IF
11.Modo Hockey
12.Timrå Ik
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Lappmössan »

Med den nuvarande backbesättningen tar vi inte guld.
Med den nuvarande forwardsbesättningen hamnar vi inte i kvalserien.
Sätter oss på 6:e plats. Vore jag mer positiv kanske jag skulle kunna trycka upp oss på en fjärde plats.. Vore jag inte ett fan av Skellefteå AIK kunde jag lika gärna placera oss på 8-9de..
Helt omöjligt att tippa..
Men visst, man bör givetvis sikta på guld även om hjärnan skriker att det är orimligt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Trollet »

1. Djurgårdens IF
2. Skellefteå AIK
3. Luleå HF
4. Färjestad BK
5. HV 71
6. Linköping HC
7. Modo
8. Frölunda Indians

9. Brynäs IF
10. Timrå IK

11. Växjö Lakers
12. AIK IF
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Markman »

1. Linköping HC (Har egentligen allt. Riktigt bra målvakt (för det mesta), bra backsida, bra forwardssida. Lindhagen kommer att klara det ökända ”andra året” bra och blir en sevärdhet.
2. Färjestad BK (Saknar den där riktiga toppen, men det är väl å andra sidan likadant som i fjol. Tror Kåberg kommer att saknas mer än många tror. Placeringen kräver att Nihlstorp kan ta ett par steg framåt i sin utveckling och bli jämnare)
3. Skellefteå AIK (Jag tror att laget kommer att bli stabilare än i fjol och inte bli fasttryckta i egen zon på samma sätt som det blev stundtals i fjol. Mer totalhockey kommer att gynna laget i slutspelet om vissa nyckelspelare som t.ex. Holloway, Goren och Pikkarainen kommer in i spelet på ett bra sätt.)
4. Luleå (Seriens förmodligen bästa backsida och en av de sämsta målvaktssidorna. Dock kommer Rönkens strikta spelsystem att kompensera för målvakterna i viss mån, men jag tror inte det räcker högre än fjärde plats. Lite frågetecken vilka som ska spela i ”offensiva” kedjor och om övriga klarar av att anpassa sig till att spela i tredje/fjärde.)
5. HV71 (Mellanår. Om de inte får in någon mer spetsspelare på både backsidan och forwardssidan kommer det inte att bli en så fruktansvärt rolig vinter i Jönköping, vilket inte gör mig särskilt mycket då det är rätt kul att driva med kollegorna! Det verkar dock lite tunnsått med offensiva backar med EU-pass, och då HV har gjort av med båda sina ”icke-EU”-platser kan det blir kämpigt. PP-spelet kommer nog att dala ett par procentenheter.)
6. Djurgården IF (Har potential att komma högre om Wesslau visar samma klass som han gjorde förra vändan i ES. Har liksom FBK ganska o-spetsig forwardssida, men å andra sidan bra bredd som kompenserar.)
7. Brynäs IF (Frågetecken för målvaktssidan och backsidan. Tror inte på Holmqvist för fem öre, men flytten hem kanske är precis vad han behöver. Järnkrok och Silfverberg kommer att bli farliga att möta, och kanske får de fart på Widing igen, men annars känns forwardssidan ganska slätstruken.)
8. MODO (Tellan fixar uppsvinget för Modo. Stabilitet på målvaktssidan som man länge har saknat. Svartvadet kommer att saknas i laguppställningen under hösten, men jag tror att man fixar en slutspelsplats till slut ändå med hjälp av firma ”shrimp-dick”. Dock hänger mycket av backsidan på att Meyer och Pöck lyckas, medan Hersley och Tollefssen får dra tunga lass i defensiven.)
------------------------------------
9. Frölunda HC (Tveksam målvaktssida, men om det stämmer kan man mycket väl ta en slutspelsplats. Fredrik Pettersson kommer att bli viktig för lagets framgångar. Har dock tappat de topp 3 i interna poängligan, och tilltänkta ”ersättarna” känns inte riktigt lika heta totalt sett. Pettersson och Olimb blir sevärda.)
10. Växjö Lakers (Kommer att bli väldigt intressanta att följa i vinter. Har en mycket intressant forwardssida och målvaktssida, men saknar lite på backsidan. Gerber/Alsenfelt kan bli en spännande duo som kan komma att komplettera varandra bra. Tror inte att det kommer att bli några lätta resor ner till Vida Arena)
------------------------------------
11. Solna AIF (”Succén” är över. Mycket kommer att hänga på Fasths spel i målet, men det räcker inte hela vägen för Gnagarna. Trotjänaren Tärnström är slut och det känns som att backsidan kommer att få det tungt.)
12. Timrå IK (Seriens svagaste laguppställning. Vampola och Pärssinen kommer att bli oerhört viktiga för lagets offensiv. Det är i dagsläget inte mycket som talar för att laget ska orka ens över kvalseriestrecket. Två andramålvakter i målet.)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by svartgulsubkultur »

Bra och grundliga analyser, men använd gärna mörkare grön- och gulfärger för mot den vita bakgrunden klarar i alla fall en äldre gråstarrsherre som jag inte att tyda vilket lag ni placerat var.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Markman »

Bättre så gamle man? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by svartgulsubkultur »

Oh ja! :)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Skidrow »

sgsk Markman är ju ändå diskad :)
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Markman »

Av vilken anledning är jag diskad? För att jag la in den efter premiären? För övrigt har jag haft min tippning klar sedan i alla fall 20 augusti, och den har inte ändrats sedan dess, har bara inte orkat lägga in den.. Dessutom såg jag inte ens matchen igår..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by smogz »

ändå diskad

Edit ;-)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by BubbelVe »

BubbelVe wrote:1 Skellefteå - Vad annars ?
2 Linköping - Känns som de kan bli starka med stommen plus rätt fräna men osäkra värvningar("Åke" gammal?)
3 Färjestad - Starka i grund och botten och oavsett plus och minus på spelare så finns de här uppe
4 HV71- Här är jag osäker fisk eller fågel, men det lutar åt fågel trots allt. Pengar finns att spetsa.
5 Frölunda - Samma mina år efter år, men nu med lite spelomsättning tror jag laget kan hålla näsan ovan ytan
6 Djurgården - Har egentligen ingen spännande trupp alls men de gnetar på och kommer hota alla
7 Brynäs - Kan vara joker mot toppen eller falla som ett korthus. Håller ej klass hel säsong dock
8 Luleå - Man bara måste känna obehag över en svag trupp (iof stark på backsida). Turen tar slut i vinter...
9 Modo - Kan gott och väl sprattla till och komma högre ...... fan jag tror nu de kommer högre peta ner Lule
10 Gnaget - Viktor Fasth, Viktor Fasth hur länge räcker Viktor..... kanske slutspel igen....
11 Växjö- Kallio kommer att göra fler mål än i slutet hos Frölunda men hur mycket ?? Lite för svaga ändå
12 Timrå - Kommer att ge vårdcentralerna i Sundsvallsområdet fullt upp igen och på grund av det inte orka.....

Det roliga är att serien känns oviss och inget lag kommer att tokdominera och inget lag kommer att vara strykpåse...
Hoppas bara att skadorna i alla trupperna hålls nere..

What the hell was I thinking ......eller snarare WHAT THA HELL IS LINKÖPING DOING
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by King Kong »

Misströsta inte Bubbel, mycket kan hända innan serien är färdigspelad och tabellen spikad..
Men 2:a lär dom väl knappast bli ;)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Trollet »

Blir intressant med Brynäs, känns som att du var rätt på det med topp eller ras. Hittills har de ju varit klart bra, får se om de rasar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Sketch »

Nästan halva serien kvar men känslan är ändå att man får vara redo med skämskudden...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Trollet »

Sketch wrote:Nästan halva serien kvar men känslan är ändå att man får vara redo med skämskudden...
Den skämskudden kan du väl leva med när det slår åt det här hållet? :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Chippen »

Hm..när man kollar bakåt i tråden och ser sin tippning...hm...
Jag har FBK 1:a, Linköping som 2:a, Frölunda som 9:a och Brynäs som 11:a.

Kanon Chippen..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Sketch »

Trollet wrote:
Sketch wrote:Nästan halva serien kvar men känslan är ändå att man får vara redo med skämskudden...
Den skämskudden kan du väl leva med när det slår åt det här hållet? :)
Jadå, står sig resultatet ramar jag in tyget!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by anton95uppsala »

Extremt ovisst i botten. Från 7:an Solna till 11:an Linköping skiljer för tillfället 1 poäng...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Zimme »

Serien är ju delad i två delar nu, vi, HV, BIF, FBK, FHC, och Lulä inom 5p sen ett hopp ner till bottom 6 som bråkar sinsemellan. Lär bli de två grupperna när serien är slut, om än inbördes ordning hinner ändras.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Lidlund »

Zimme wrote:Serien är ju delad i två delar nu, vi, HV, BIF, FBK, FHC, och Lulä inom 5p sen ett hopp ner till bottom 6 som bråkar sinsemellan. Lär bli de två grupperna när serien är slut, om än inbördes ordning hinner ändras.
Vinner djurgården sina 2 hängmatcher 'mot' FBk skiljer det bara 2 poäng..
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Zimme »

Det gör de inte.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Lidlund »

För det har du bestämt? :D
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Zimme »

Du börjar hajja hur det funkar :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Rampa »

I fjol efter 31 omgångar stod vi på 57 poäng. Denna höst har vi på samma antal matcher skrapat ihop zamma antal points.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by King Kong »

Rampa wrote:I fjol efter 31 omgångar stod vi på 57 poäng. Denna höst har vi på samma antal matcher skrapat ihop zamma antal points.
Har du någon koll på hur vi ligger sett till i fjol vad gäller gjorda och insläppta mål?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Rampa »

Förra säsongens målskillnad blev efter 31 omgångar: 95-73 = +22
Årets stannade på: 85-67 = 18
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by King Kong »

Rampa wrote:Förra säsongens målskillnad blev efter 31 omgångar: 95-73 = +22
Årets stannade på: 85-67 = 18
Roger det!

Vi har alltså på 31 matcher gjort 10 mål färre och släppt in 6 mål färre jämfört med i fjol.
I fjol hade vi vunnit 20 matcher, i år 18.
Så man kan väl säga att vi håller ganska liknande klass år som vi gjorde i fjol.

Hoppas på en starkare avslutning än i fjol nu bara!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Trollet »

Fortsätter att tjata om det, vi har inte släppt in fler än tre mål i någon match på 31 omgångar. Den jämnheten och förmågan att inte klappa igenom totalt är värdefull. Vi såg i fjol vad målskillnaden betyder.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Locked