J-18

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: J-18

Post by Humlannitton »

Som sagt bäst på plan första två perioderna, och som grädde på moset verkar han ju ha fått sätta en strut också! :)

Han borde ha en gjuten plats i laget om han presterat lika bra på träning.
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: J-18

Post by Knegare »

Jo han "platsade" inte ifjol i Skellefte-södras J-18 lag...f**n troot!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: J-18

Post by Humlannitton »

Knegare wrote:Jo han "platsade" inte ifjol i Skellefte-södras J-18 lag...f**n troot!
Blev han portad från laget när han valt att söka hockeygymnasium i Skellefteå eller? Verkar ha varit en av deras bättre juniorer.
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: J-18

Post by Knegare »

Han blev helt portad från klubben då han gjort valet...å fick avsluta säsongen i Vännäs j-18...men av vad jag tycks ha hört var att grabben innan dess inte fick spela i elitlaget utan spela i j18 div.2 istället...och varför det vettif*n!
hillbilly
Posts: 858
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: J-18

Post by hillbilly »

Hur slutade matchen mot Asplöven idag? Bloggen är lite seg på att uppdatera ..
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

hillbilly wrote:Hur slutade matchen mot Asplöven idag? Bloggen är lite seg på att uppdatera ..
Ja, nån måste väl ha nånting att berätta om matchen. Resultat? Målskyttar?
joosefinlarsson
Posts: 3
Joined: 17 Jun 2011, 15:53

Re: J-18

Post by joosefinlarsson »

stor seger för skellefteå aik:s j18
I går kväll spelade Skellefteå AIK:s J18 mot Asplövens dito. Det blev seger med 8-0 och man vann skotten med förkrossande 56-13.

- Det har varit en tuff vecka med tre matcher, och ett läger med dubbla pass, så vi är jättenöjda med resultatet, säger tränaren Hans Wallson.
http://norran.se/bloggar/hockeyblogg/ :D
Last edited by joosefinlarsson on 20 Aug 2011, 23:51, edited 1 time in total.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: J-18

Post by Humlannitton »

Hörde att truppen skulle vara klar igår, efter tryouts och dylikt. Någon som vet vilka som kom med och vilka som försvann på vägen?
John
Posts: 262
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: J-18

Post by John »

För er som är sugna på jun-hockey i vinter kan jag tipsa om #36 Anton Öhman, ny från Björklöven. Även om det var enkelt motstånd igår mot Asplöven var han ruskigt sevärd. Liten, offensiv rightarback med fin skridskoåkning, spelsinne och klubbteknik som främsta vapen.

Utan att ö h t göra någon jämförelse rent talangmässigt, var det lite samma känsla som när man såg Åkerman och Rundblad första gången. Öhman har en dimension som många andra saknar. Därmed inte sagt att han kommer att ha en jättekarriär, men gårdagen gav förhoppningar.

Matchen som sådan var inget särsklit. AIK var flera klasser bättre.
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: J-18

Post by Knegare »

John wrote:För er som är sugna på jun-hockey i vinter kan jag tipsa om #36 Anton Öhman, ny från Björklöven. Även om det var enkelt motstånd igår mot Asplöven var han ruskigt sevärd. Liten, offensiv rightarback med fin skridskoåkning, spelsinne och klubbteknik som främsta vapen.

Utan att ö h t göra någon jämförelse rent talangmässigt, var det lite samma känsla som när man såg Åkerman och Rundblad första gången. Öhman har en dimension som många andra saknar. Därmed inte sagt att han kommer att ha en jättekarriär, men gårdagen gav förhoppningar.

Matchen som sådan var inget särsklit. AIK var flera klasser bättre.

Trevlig läsning om Öhman...han har gjort sig förtjänt av god fortsatt utveckling...
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: J-18

Post by Humlannitton »

John wrote:För er som är sugna på jun-hockey i vinter kan jag tipsa om #36 Anton Öhman, ny från Björklöven. Även om det var enkelt motstånd igår mot Asplöven var han ruskigt sevärd. Liten, offensiv rightarback med fin skridskoåkning, spelsinne och klubbteknik som främsta vapen.

Utan att ö h t göra någon jämförelse rent talangmässigt, var det lite samma känsla som när man såg Åkerman och Rundblad första gången. Öhman har en dimension som många andra saknar. Därmed inte sagt att han kommer att ha en jättekarriär, men gårdagen gav förhoppningar.

Matchen som sådan var inget särsklit. AIK var flera klasser bättre.
Inte för att vara taskig, men jag hann före och tipsade om honom redan efter förra träningsmatchen... :)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: J-18

Post by svartgulsubkultur »

Vill minnas att juniorofilen Lubbe rosade Öhman redan förra säsongen efter att ha sett honom i Västerbottens TV-puckgäng.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: J-18

Post by Humlannitton »

D'oh!
John
Posts: 262
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: J-18

Post by John »

Beaten at your own game, Humlan.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J-18

Post by Sketch »

http://www.hockeymagasinet.com/2011/08/ ... gen-igang/
"..Men den absolut största nyheten för dagen skedde i J18-matchen mellan klubbarna timmarna innan, då Skellefteå packade ihop och åkte hem en bit in på den andra perioden. Enligt uppgifter till Hockeymagasinet så ska Skellefteå ha ådragit sig två skador efter två kollisioner och då bestämt sig för att lämna matchen, vid resultatet 1-4."
Måste alltså varit en protest mot fulspel från Timrås sida? Inte ofta någon bryter en match (om än träning) när man leder med 3 mål.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: J-18

Post by svartgulsubkultur »

Hmm, ska kolla upp det där.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: J-18

Post by svartgulsubkultur »

Har inte lyckats få tag i Wallson, men han har uttalat sig i st.

http://www.st.nu/sport/ishockey/1.38431 ... a-avbruten
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: J-18

Post by Special Brew »

svartgulsubkultur wrote:Har inte lyckats få tag i Wallson, men han har uttalat sig i st.

http://www.st.nu/sport/ishockey/1.38431 ... a-avbruten
Nu vet jag ju inte hur det såg ut men det låter väldigt drastiskt att lämna matchen måste jag säga. Har aldrig hör talas om nåt liknande förut.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J-18

Post by Sketch »

Såg du J18-matchen mot Modo också Lubbe? Såg att de förlorade med 5-4, men det var lite anmärkningsvärt då de låg under med 5-0 efter halva tredje..
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: J-18

Post by Rampa »

Man spöade Luleå i sista träningsmatchen innan serien, med 4-1. Emil Wrenman,Alexander Selin, Nils Nicklasson och Filip Haara var målskyttar. Segern var odiskutabel. Bland annat vann man skotten med 52-13.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: J-18

Post by Humlannitton »

Varför finns det fortfarande inte någon officiell laguppställning för j18 på Eliteprospects.com?
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

svartgulsubkultur wrote:Vill minnas att juniorofilen Lubbe rosade Öhman redan förra säsongen efter att ha sett honom i Västerbottens TV-puckgäng.
Jo, han såg väldigt intressant ut redan ifjol.
Jag föreslår också att vi kallar Öhman för "Hörneforstalangen Öhman" på samma sätt som Aho bör kallas "Sävargrabb" (om de nu nödvändigtvis ska kallas något).
Sketch wrote:Såg du J18-matchen mot Modo också Lubbe? Såg att de förlorade med 5-4, men det var lite anmärkningsvärt då de låg under med 5-0 efter halva tredje..
Nej, det gjorde jag inte. Jag hade tyvärr bommat att J18 spelade i Övik samma dag som J20, annars hade jag varit där också.
Rampa wrote:Man spöade Luleå i sista träningsmatchen innan serien, med 4-1. Emil Wrenman,Alexander Selin, Nils Nicklasson och Filip Haara var målskyttar. Segern var odiskutabel. Bland annat vann man skotten med 52-13.
Intressant. Hur var Nicklasson & Haara i övrigt? Har dålig koll på dessa norrbottningar. Wrenman lirade f.ö. med J20 när de matchades mot Modo(och han nätade en gång och blev fantastiskt glad), men jag antar att mestadels kommer spela med J18. Dock kanske en av 94orna som står närmast J20-laget.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: J-18

Post by Humlannitton »

Kjell A säger att Haara har imponerat stort på träning. Han var dock inte med i den enda match med j18 jag sett i höst.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

Nu när truppen för J18 finns på både hemsidan och swehockey kan man konstatera att det försvunnit några namn från klubben.

Marcus Berglund f.94 är numer reggad för Clemensnäs
Oskar Berglund f.95 är numer reggad för Clemensnäs
Anton Mella f.95 är numer reggad för Mora IK
Timothy Norlund f.95 är numer reggad för Björklöven
Julian Edström f.96 är numer reggad för Luleå

Man kan också konstatera att det inte finns kvar någon 95a i juniorlagen som har moderklubb Skellefteå AIK. Några från kommunen finns det ju, men de är inte så många de heller.

När det gäller killarna i Clemens så antar jag att det är en del det nya juniorsamarbetet som flaggats för. De lär väl kunna dyka upp i AIKs juniorer igen, med ganska kort varsel.
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: J-18

Post by Knegare »

Hettade tydligen till efter slutsignalen mot Kramfors-Alliansen...147 minuter för dom å Skellefteå AIK 141 minuter...
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

Skellefteå J18 skrällde just mot Tegs SK och vann väldigt överraskande med 21-0, skotten 76-8.
Storfavoriterna Teg kollapsade totalt. Allvarligt, man kan ju ibland fråga sig hur utvecklande dessa matcher är...

Desto roligare var det faktiskt att konstatera att Clemensnäs J18 just slog Björklöven J18 med 4-3.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-18

Post by Zimme »

Tror det ska läsas med en smula ironi.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J-18

Post by Sketch »

Nu har väl allvaret inte börjat än men visst är det ändå anmärkningsvärt att man bara släppt in fyra mål på 9 matcher? 73:4
Verkar gå som tåget. (peppar peppar)
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: J-18

Post by Colton »

Såg idag att Marcus Pettersson var uppsatt som back. Lasse Johansson pratade i Canal plus studion för ett tag sen om att man i föreningen jobbar med att få fram spelskickliga backar och då var ett sätt att göra om forwards till backar. Nån som har hört nått om detta ?
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

6st AIK:are är uttagna till U17-regioncamp i Härnösand. Det är 2x45=90st spelare totalt, som är uttagna till de två regioncamperna, så det är väl ingen superexklusivitet över uttagnningen.
Men uttagna är i vart fall 3 backar & 3 forwards:
Sebastian Aho, Jacob Andersson, Anton Öhman, Elias Edström, Filip Haara, Lucas Wallmark
Post Reply