Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Rampa »

I väntan på inför-rapport så ska jag försöka reda ut en sak.
Lakers logga med skölden, har ett lejon starkt påminnandes om folkungaättens vapen. För det är då definitivt inte Peugeots lejon-logga.
Nu är ju inte Växjö direkt i anknytning till Bjälbo där nämda ätt sägs härstamma ifrån. Det var ju dessa krigare som fördrev dansken ur landet 1210, som jag nämt i Rögle-tråden.
I alla fall har Växjö Lakers grundare placerat en pilbåge i händerna på lejonet. Själv tycker jag en hockey-klubba hade varit mer lämplig. Jag tror faktiskt domarna skulle döma utvisning om någon börjar skjuta pilar hej vilt inne på isen. Som sheriffen av Nottingham i Disney på julafton.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Foppas skridskocoach »

Ok.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Lappmössan »

Om det var svullskalle-varning inför Röglematchen är det ju ingenting jämfört med vad det är nu när allt och alla matat oss med superlativ. Krävs full fart från start från både spelare och publik. (Det är som sagt inställningen på dem som är där som spelar roll, inte hur många som är där.)
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by StigVig »

Goren klar för Clöbben, hoppas han spelar 8-)
Jimmie och några till vill nog inte förlora en match mot hans nya lag ;)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Flottbomben
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2011, 16:58
Location: Bureå

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Flottbomben »

Rampa wrote:I väntan på inför-rapport så ska jag försöka reda ut en sak.
Lakers logga med skölden, har ett lejon starkt påminnandes om folkungaättens vapen. För det är då definitivt inte Peugeots lejon-logga.
Nu är ju inte Växjö direkt i anknytning till Bjälbo där nämda ätt sägs härstamma ifrån. Det var ju dessa krigare som fördrev dansken ur landet 1210, som jag nämt i Rögle-tråden.
I alla fall har Växjö Lakers grundare placerat en pilbåge i händerna på lejonet. Själv tycker jag en hockey-klubba hade varit mer lämplig. Jag tror faktiskt domarna skulle döma utvisning om någon börjar skjuta pilar hej vilt inne på isen. Som sheriffen av Nottingham i Disney på julafton.
Glöm inte att dela med dig av vad du kommer fram till!

Matchen vinner vi med 3-2! #41 #55 # #61
User avatar
tazman
Posts: 2068
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by tazman »

Verkar inte spela:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/In ... 61795.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

"Nyförvärvet Lee Goren kommer inte att debutera imorgon."
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by addebeck »

Ny vecka och tre nya matcher väntar. Först ut är Linköping HC som gästar Skellefteå Kraft Arena imorgon. Linköping tränas detta år av Roger Melin som så sent som förra säsongen gavs utmärkelsen ”Årets Coach”, och som gärna vill ge hemmacoachen Forsberg en match om poängen. Melins mannar parkerar just nu på en fjärde plats, en placering han förmodligen är nöjd med. Linköping är tabellens näst bästa bortalag enligt statistiken, endast överskuggade av HV 71. AIK har redan mött Linköping två gånger på hemmaplan denna säsong, och i inbördes möten står det 1-1 totalt sett. Linköpings problem tycks vara jämnheten, klara vinster på hemma- och bortplan varvas med betydligt sämre insatser som 0-5 hemma mot HV 71 eller 1-4 hemma mot Brynäs. Lite vind i seglen har östgötarna nu fått med två raka segrar inför bortamötet mot AIK.

Den svartgula maskinen går som aldrig förr. Full fart på högsta växeln, sex raka segrar och serietvåa. Uppehållet för landslagsspel har historiskt resulterat i några mörka år avseende november månad. Men än så länge har november månad varit allt annat än mörk sett till det spel som AIK presterat ute på isen. Besöket i Skåne resulterade i tre poäng och att målskillnaden ökade med sju plusmål. Nu är AIK endast två poäng efter HV 71, serieledarna har dock en match mindre spelad än Forsbergs manskap. En andraplats i tabellen, trots en alltför diger skadelista, vittnar om lagets bredd på alla positioner. Oturligt nog utökades listan med Fredrik Styrman som fick en hjärnskakning senast. Otur för Styrman som behöver speltid nu innan Granberg och Klingberg börjar utmana honom om backplatserna.

Ur den svartgula synvinkeln är det bara att hoppas på att alla kommer till jobbet till 110 % vid första nedsläpp imorgon. De blåvita kommer inte att ge sig lika lätt som Rögle gjorde, och utan att travestera på flosklerna för mycket gäller det att åka skridskor och inte bara ställa in dem. Gör AIK det finns det anledning till att Bud får spela seger-country-sånger, och Linköping får finna sig med den gamla Guns N Roses dängan ”November rain” för att kanalisera sinnesstämningen. Nu när dessutom Linköping har gjort klart med Lee Goren blir de ytterligare ett par snäpp jobbigare att möta, även om Lee inte är spelklar imorgon redan.

I de båda lagen finns de fem första namnen som placerar sig i topp i den totala poängligan. Linköping har firma Söderberg-Arlbrandt och Skellefteå har Lindström-Holloway-Lindberg. Alla förutsättningar finns därför till en publikvänlig match. Det som jag tror och hoppas fäller avgörandet till vår del är målvaktsspelet. AIK har två målvakter som statistiskt sett måste skiljas åt med hjälp av ett målfoto och skjutmått. Endast en av dem får chansen att leda oss till seger från start. Personligen tror på 5-2 och en publiksiffra på dryga 4700. Om lite mer än ett dygn har ni svaret på om dessa gissningar är kvalificerade eller kalkonartade.

addebeck

redaktionen@northpower.nu
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Rampa »

Flottbomben wrote:
Rampa wrote:I väntan på inför-rapport så ska jag försöka reda ut en sak.
Lakers logga med skölden, har ett lejon starkt påminnandes om folkungaättens vapen. För det är då definitivt inte Peugeots lejon-logga.
Nu är ju inte Växjö direkt i anknytning till Bjälbo där nämda ätt sägs härstamma ifrån. Det var ju dessa krigare som fördrev dansken ur landet 1210, som jag nämt i Rögle-tråden.
I alla fall har Växjö Lakers grundare placerat en pilbåge i händerna på lejonet. Själv tycker jag en hockey-klubba hade varit mer lämplig. Jag tror faktiskt domarna skulle döma utvisning om någon börjar skjuta pilar hej vilt inne på isen. Som sheriffen av Nottingham i Disney på julafton.
Glöm inte att dela med dig av vad du kommer fram till!

Matchen vinner vi med 3-2! #41 #55 # #61
Efter många om och "men alltså" kan jag bara konstatera följande: Då det var folkungarna som krossade dansken (så som vi gjorde i lördags) och de härstammade från ort långt norr om dagens Växjö, så kan inte Lakers vara folkungar, trots deras vapen i loggan. Alltså krossar vi dem med.
KROSSA ALLT!
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Special Brew »

Förra gången vi krossade Rögle mötte vi också LHC på hemmaplan efterföljande match och då gick det jävligt illa (3-5). Hoppas inte på samma svullskalle nu! Vi vinner med 4-2.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by 374 »

Fan, det är ju Linköping var och varannan match.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Trollet »

Rampa wrote:I väntan på inför-rapport så ska jag försöka reda ut en sak.
Lakers logga med skölden, har ett lejon starkt påminnandes om folkungaättens vapen. För det är då definitivt inte Peugeots lejon-logga.
Nu är ju inte Växjö direkt i anknytning till Bjälbo där nämda ätt sägs härstamma ifrån. Det var ju dessa krigare som fördrev dansken ur landet 1210, som jag nämt i Rögle-tråden.
I alla fall har Växjö Lakers grundare placerat en pilbåge i händerna på lejonet. Själv tycker jag en hockey-klubba hade varit mer lämplig. Jag tror faktiskt domarna skulle döma utvisning om någon börjar skjuta pilar hej vilt inne på isen. Som sheriffen av Nottingham i Disney på julafton.
Vågar man fråga om anknytningen till Linköping? :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg. 24 19/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Trollet »

Rampa wrote: Efter många om och "men alltså" kan jag bara konstatera följande: Då det var folkungarna som krossade dansken (så som vi gjorde i lördags) och de härstammade från ort långt norr om dagens Växjö, så kan inte Lakers vara folkungar, trots deras vapen i loggan. Alltså krossar vi dem med.
KROSSA ALLT!
Som sagt, Växjö?!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Plissken »

rampa har snöat in på fel lag?
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Rampa »

Plissken wrote:rampa har snöat in på fel lag?
:oops: men hjälp. jag har hunnit till omg. 25. Inte lätt vara för snabb heller.
Okej, jag tar Växjö, så får ni krossa Linlöping.
Fast Linköping är ju faktiskt närområde till Bjälbo. ;)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Rampa »

phasse wrote:Vem beslagtar hans sponken?
"Sponken"....pffft! Sån saft...har bara anammat sgsk:s flugsvamps-uppmaning. Prova grabbar..sjyssta vyer.. :P
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by smogz »

Vad är det nu? 6 raka segrar eller? 7-0 i förra matchen efter propagandaspel. Känns som att en av huvuduppgifterna ikväll är att undvika svullhuvud och en tro att man fixar det utan att ta i 100%.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Talbot25
Posts: 1084
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Talbot25 »

smogz wrote:Vad är det nu? 6 raka segrar eller? 7-0 i förra matchen efter propagandaspel. Känns som att en av huvuduppgifterna ikväll är att undvika svullhuvud och en tro att man fixar det utan att ta i 100%.
Sjätte raka inklusive OT-vinst och femte under ordinarie matchtid. För att komma topp 10 i winning streak-tabellen måste vi vinna 8 matcher i rad.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Chippen »

Jahapp, ingen Linkan ikväll heller, vilket verkar ge plats för Arvid Lundberg som 7:e back.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Foppas skridskocoach »

Svullhuvud kan vi väl knappast ha när vi möter så pass kvalificerat motstånd?
Tigerränderna går aldrig ur.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Rampa »

Hur det hade kunnat se ut i tabellen om vi inte haft den breda trupp som Forsberg förfogar över, vågar jag då inte fundera över. Med tio kontrakterade backar överlever vi kanske ikväll också trots att fyra av dem saknas.
Skulle bara ha varit intressant få veta om det är en tvådagars eller tvåveckors frånvaro som väntar Lindgren.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Trollet »

Rampa wrote:Hur det hade kunnat se ut i tabellen om vi inte haft den breda trupp som Forsberg förfogar över, vågar jag då inte fundera över. Med tio kontrakterade backar överlever vi kanske ikväll också trots att fyra av dem saknas.
Skulle bara ha varit intressant få veta om det är en tvådagars eller tvåveckors frånvaro som väntar Lindgren.
Antagligen ingen skillnad alls. Har skrivit det förut några gånger, det AIK har presterat mot t.ex. Rögle och HV71 är nog väldigt nära maxnivå. Det hade inte lyft ytterligare av ännu fler spelare friska.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Lappmössan »

Seniorkväll ikväll. Ologiskt som livet är tror jag att det betyder att Arvidsson gör hat-trick och Arvid Lundberg gör sitt första elitseriemål.
Men vi får ändå däng då spelarna inbillat sig att vi är så bra att LHC inte vågar ta av oss pucken.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by don_tomassso »

Tror på seger 4-3
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Rampa »

Kul att Bellemare anlagt mustasch. Nu ser han liite elakare ut. :D
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Trollet »

0.38: "Linköping begär timeout"
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Rampa »

Vessi Vessi, du ska sikta på kameran, inte stolpen. JISSES! Åsså time-out av LHC redan.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Chippen »

Seriens snabbaste timeout?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Special Brew »

Snart kommer vi att tappa folk i anfallszon och åka på en farlig kontring.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Chippen »

Lundberg gör mål igen!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg. 24 20/11 Skellefteå AIK - Linköping HC

Post by Special Brew »

phasse wrote:Happ, Jimmie skadad?
Va!!?? Gick på muggen. Vad hände?
Locked