Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Chippen »

Stat från igår, som kan vara av intresse.

Tekningar:
Martin: 10-4
Melker: 7-4
Forsell: 9-6
Oscar: 8-9

Antal byten:
Linkan och Jimmie i topp på 30 st

Vi har 2 PP, men får inte iväg ett enda skott på mål.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by TS_ »

En kompis sa att det stod ''Hjältens återkomst'' på Tifot igår.
Medan andra säger att det står ''välkommen tillbaka''.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Chippen »

TS_ wrote:En kompis sa att det stod ''Hjältens återkomst'' på Tifot igår.
Medan andra säger att det står ''välkommen tillbaka''.
Via googletranslate så blev det "Välkommen tillbaka"
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Är det situationen där Skogs är galen på Abbottbrosan och Skogs åker för slashing?
Var det en Muppot-brorsa? Ölrajt, då var det vara jag som vart så jävla arg så jag såg fel. Tyckte att killen Skogs brottades med hade #86 men såg säkert fel då. Så JA, det är nog den situationen jag menar då :)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Sv: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by TS_ »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Är det situationen där Skogs är galen på Abbottbrosan och Skogs åker för slashing?
Var det en Muppot-brorsa? Ölrajt, då var det vara jag som vart så jävla arg så jag såg fel. Tyckte att killen Skogs brottades med hade #86 men såg säkert fel då. Så JA, det är nog den situationen jag menar då :)
Som om Klasen skulle kunna slåss. :roll:
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Chippen »

jokarfo wrote: Var det en Muppot-brorsa? Ölrajt, då var det vara jag som vart så jävla arg så jag såg fel. Tyckte att killen Skogs brottades med hade #86 men såg säkert fel då. Så JA, det är nog den situationen jag menar då :)
Om det är samma situation så ja. Den uppe på offensiva blå just utanför Luleås bås?
Skogs åker fram till spelaren som ligger på isen och vrider sig i grymma plågor och säger några väl valda och trycker ner honom lite extra. :lol:
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by svartgulsubkultur »

Chippen wrote:
TS_ wrote:En kompis sa att det stod ''Hjältens återkomst'' på Tifot igår.
Medan andra säger att det står ''välkommen tillbaka''.
Via googletranslate så blev det "Välkommen tillbaka"
Glad att se dig igen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Chippen »

Det är ju här man ser svagheten i google translate, för tryck in meningen: "Heureux de vous revoir" att översätta från Franska till svenska och det blir "Välkommen tillbaka".

Trycker man in "Glad att se dig igen" så blir det "Heureux de vous revoir". Inte konstigt att folk trodde fel först.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2059
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Rollie »

Som vanligt oerhört skönt och befriande att spöa grokosarna. Men jag stör mig lite på A Fopps omdöme att det skulle ha varit en jättebra match från AIK, måste vara något medveten strategi att säga så utåt annars vete fan hur han ser på saker och ting. Vi vinner för att vi har bättre individuell spets än dom, inte för att vi är spelmässigt bättre sett över 60 min. Tycker Jimmies summering är betydligt nyktrare: "”Vi gjorde en okej match. Vi skapade inte tillräckligt med chanser och då framför allt vår femma”.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by 374 »

Förväntar du dig att Foppa ska såga laget offentligt eller? Det vore otroligt dåligt ledarskap.
Rollie
Posts: 2059
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Rollie »

374 wrote:Förväntar du dig att Foppa ska såga laget offentligt eller? Det vore otroligt dåligt ledarskap.
Tack för att du upplyser och utbildar mig i ledarskap. Med all din kunskap har du väl lett många lag på höga nivåer? Dela med dig, berätta om dina fantastiska erfarenheter. Och som du så uppmärksamt noterar så säger jag ju uttryckligen att han ska gå ut och såga lagets insats igår. Det är ju naturligtvis så att om man inte säger att vi gör en jättebra match så innebär det per automatik att vi gör en jättedålig. Allt är svart eller vitt, finns absolut inget där emellan....
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Bobby »

Chippen wrote:Det är ju här man ser svagheten i google translate, för tryck in meningen: "Heureux de vous revoir" att översätta från Franska till svenska och det blir "Välkommen tillbaka".

Trycker man in "Glad att se dig igen" så blir det "Heureux de vous revoir". Inte konstigt att folk trodde fel först.
Fast nu kommer inte vår översättning från google translate utan från en person med goda kunskaper i språket.
Sen att 'folk' trodde fel(?) Kan inte tänka mig att det var många som överhuvudtaget förstod vad som stod på banderollen.
Dä ä bra Mikalsån!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by jokarfo »

TS_ wrote:
jokarfo wrote:
Chippen wrote:Är det situationen där Skogs är galen på Abbottbrosan och Skogs åker för slashing?
Var det en Muppot-brorsa? Ölrajt, då var det vara jag som vart så jävla arg så jag såg fel. Tyckte att killen Skogs brottades med hade #86 men såg säkert fel då. Så JA, det är nog den situationen jag menar då :)
Som om Klasen skulle kunna slåss. :roll:
Nä, det kan han givetvis inte. Det skulle jag aldrig påstå heller. Klasen är en genuint feg isprimadonna som aldrig kommer närmare renhårigt fysiskt spel än tjuvsmällar och efterslängar. En Rickard Wallin-light på det sättet. Som jag uppfattade situationen vinkade ju domaren för utvisning för en sån typisk Klasen grej- en liten slashing på dicken eller så, på Skogs och i gruffet som uppstod visade Furan lite takter och brottade ner Grokotattaren. Ergo: Han låg underst, kunde lika gärna varit Klasen. Desto trevligare att det nu visade sig vara en av systrarna Abbott. En av spelarna i Lules "fruktade powerkedja". Man myser. Indeed.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by PackSwede »

Innan jag gav mig på Google translate så trodde jag att det var något med Hjälte (kan ingen som helst franska)

Läste ett citat av Bellemare där han uttryckligen sa att det var helt korrekt skrivet både grammatiskt och stavning
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Chippen »

Bob Sacamano wrote: Fast nu kommer inte vår översättning från google translate utan från en person med goda kunskaper i språket.
Sen att 'folk' trodde fel(?) Kan inte tänka mig att det var många som överhuvudtaget förstod vad som stod på banderollen.
Näe, många förstod inte det har du så rätt i och då tar de Google translate till hjälp och då blir det "Välkommen tillbaka". Svårare än så är det ju inte, eller hur?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Rampa »

Zimme wrote:De 6001 som tagit sig till arenan ikväll fick se en drömcomeback och en riktigt underhållande batalj mellan Bottenlagen "
"Bottenlagen"? Nu får du faktiskt förklara dig Zimme.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by svartgulsubkultur »

Rampa wrote:
Zimme wrote:De 6001 som tagit sig till arenan ikväll fick se en drömcomeback och en riktigt underhållande batalj mellan Bottenlagen "
"Bottenlagen"? Nu får du faktiskt förklara dig Zimme.
AC/BD.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Skidrow »

Hoppas Polisen tog blodprov på domarna efter matchen, dom måste ha varit påverkade av LSD lr nått.

Om inte Luleås 3-3 är att störa målvakten borde vårat mål där man tryckte in målvakten och pucken samtidigt ha godkänts för det påverkade målvakten ungefär lika lite.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Rampa »

svartgulsubkultur wrote:
Rampa wrote:
Zimme wrote:De 6001 som tagit sig till arenan ikväll fick se en drömcomeback och en riktigt underhållande batalj mellan Bottenlagen "
"Bottenlagen"? Nu får du faktiskt förklara dig Zimme.
AC/BD.
Aahmenååhh! Nåväl, ursäkta Zimme. Saknade citationstecken.

Förresten, måste beundra tifo-gruppens enormt fina tajming- Hylla återvändare Bellemare, som i samma match gör mål och assist. Worldclass! 8-)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by svartgulsubkultur »

Tifot hade nog heller inte blivit så uppmärksammat som det blev om inte PEB gjort succé.
Så NP får tacka Pi-Ed för god marknadsföring.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Zimme »

Rampa wrote:
Zimme wrote:De 6001 som tagit sig till arenan ikväll fick se en drömcomeback och en riktigt underhållande batalj mellan Bottenlagen "
"Bottenlagen"? Nu får du faktiskt förklara dig Zimme.
:D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rollie
Posts: 2059
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Rollie »

svartgulsubkultur wrote:Tifot hade nog heller inte blivit så uppmärksammat som det blev om inte PEB gjort succé.
Så NP får tacka Pi-Ed för god marknadsföring.
Win-win !
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Rampa »

svartgulsubkultur wrote:Tifot hade nog heller inte blivit så uppmärksammat som det blev om inte PEB gjort succé.
Så NP får tacka Pi-Ed för god marknadsföring.
Naturligtvis inverkade Belles agerande till stor del av succen, men var lagom blygsamma, tifot var nog rejält uppmärksammat redan innan matchen startade. :)
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by SLAGARN »

Klart det vart ännu vassare iom att Bellan nätade direkt, men jag vart fan tårögd av lycka innan pucken släpptes.
VÄRLDSKLASS!!!
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by PackSwede »

Det syntes mycket på dumburken också! Otroligt vackert måste jag säga!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Rampa »

Klar att P-E:s mål och assist inte hade nåt med tajming från tifo-gruppen att göra. La bara till det för att förstärka och lägga till lite humor till inlägget.
Däremot ska dom ta till sig all jäkla beröm från alla håll och kanter. Vi övriga kanske skulle uppmärksamma deras arbete med ett eget hyllnings-tifo, riktat till dessa slitvargar och visa upp någon hemmematch.

ps: har själv deltagit i förberedelser en gång, så jag vet att det ligger mycket ideellt arbete bakom
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Lappmössan »

Tråkigt att resan till Övik blev inställd, hade gärna anmält oss men vi ska vidare till Sundsvall efter matchen så vi måste bila.
Vi som är där får göra vad vi kan på läktaren ändå. Krossa halvlöven!
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Forceman »

Zimme wrote:Han är i målgården och han är på Svensson, alltså ska det dömas bort. Att Svensson troligen inte hunnit över även om han varit ohotad är inte relevant i sammanhanget eftersom det står just "Stör" i regelboken-
Du har fel här.. detta gäller inte om målvakten avsiktligt åker in i spelaren som befinner sig i målgården och det tycker jagatt SplittSvenssongör.. Om målet skulle dömas bort så är det för att JV skymmer puckvyn i målgården.. vet inte vad reglerna säger om detta..
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by Rampa »

Om det heter " spelaren stör målvakten så ska målet ej godkännas" så borde väl aldrig 3-3 målet ha godkänts igår. Lika lite som att Melker fick två minuter för "fasthållning av klubba".
Eftersom Vihko står kloss mot Markus så hindrar han denne att göra den snabba flytten i sidled och ramlar istället då han försöker mota finnen framåt. Så såg det ut från där jag stod bakom Svenssons mål och så såg det ut bägge gångerna på tv:n i reprissändningen senare på kvällen.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Omg 21 13/11 19:00 Skellefteå AIK-Luleå HF

Post by smogz »

Domaren ringde ju för helvete
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked