Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by anterio »

Chippen wrote:Rent spontant så är det för lite trader i ES.
Kan bara komma på en ren Trade och det är när FBK fick tillbaka Prestberg från Frölunda och Huselius gick åt andra hållet. Resultatet blev ju lyckat för båda klubbarna oxå.
Borde kunna vara fler tillfällen när det fungerar ja. Nu fungerar ju ES kontraktssystem lite annorlunda än NHL:s men ändå. Borde kunna gå att få fler spelare än vad som varit fallet hittills att gå med på att klubben swoppar kontraktet mot någon annan klubb som tar över det. NHL-spelare utan No trade-klausul är ju snäppet mer livegna än ES-spelare tänkte jag.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

Vill inte ha hit Goren igen och Goren vill inte spela här för lönen som Lasse erbjuder.. Ser hellre Arvidsson på isen än Goren..
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2012/2013

Post by marre »

Goren är en grinig fan,som ALDRIG skulle spela i en tredjelina.. Vem slår han ut??? Lindberg,Jimmie,Jocke,Bud,Möller och Bellman är då min värld bättre hockeyspelare! Lindberg har redan ersatt Goren med hästlängder redan!!
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2012/2013

Post by marre »

Sen att Vesslan är en flopp hittils är ju en annan historia..
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

marre wrote:Sen att Vesslan är en flopp hittils är ju en annan historia..
Herregud ge han tid till Juluppehållet innan du dömer ut han :roll:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lappmössan »

Folk kommer nog döma honom innan dess, men man bör åtminstone vänta tills laget börja komma ur slumpen som denna veckas träning lär orsaka...
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Poet »

Ja kinkel kongen dömda han väl efter första träningen.
Small för lite i sargen..
2012-05-19
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Poet wrote:Ja kinkel kongen dömda han väl efter första träningen.
Small för lite i sargen..
Nä.
Jag har dock yttrat en stor oro för om han verkligen blir den spetsvärvning jag förväntat mig..
Jag tycker han presterat väldigt blekt av det jag sett av honom och det är främst skridskoåkningen som ställt till det enligt min åsikt..
Sen har jag även sagt att han måste få mer tid på sig innan dommen faller..
Uppehållet och 2-3 matcher på det, sen får man se..
Men jag är lite orolig, helt klart..

Nåt mer du vill att jag förtydligar så att du inte missförstår?
Ska jag skicka ett PM där jag är ännu lite mer tydlig?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Poet »

Nä du fick med nog med allt.
Återkommer vid senare tillfälle
2012-05-19
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Poet wrote:Nä du fick med nog med allt.
Återkommer vid senare tillfälle
Ingen fara, jag är flink med tangenterna och jag förklara gärna en gång till om någon inte förstår.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rampa »

Någon eller rent av några av våra toppspelare lär vi ju tappa till kommande säsong, Oscar L, Petter G (såvida inte hans långa skadeperiod nu gör att Leafs lånar ut han en säs. till) Bellemare (gudarna förbjude) Möller o Holloway.
Risken finns ju uppenbart även om inte samtliga nu nämnda lämnar samtidigt.
Juhamatti Aaltonen tror jag skulle passa bra i vårat sätt att spela. Både snabb och fysisk och kan både måla och passa.
Visserligen lär vi inte matcha ett KHL-bud, men jag skulle välkomna han i laget.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Rampa wrote:Någon eller rent av några av våra toppspelare lär vi ju tappa till kommande säsong, Oscar L, Petter G (såvida inte hans långa skadeperiod nu gör att Leafs lånar ut han en säs. till) Bellemare (gudarna förbjude) Möller o Holloway.
Risken finns ju uppenbart även om inte samtliga nu nämnda lämnar samtidigt.
Juhamatti Aaltonen tror jag skulle passa bra i vårat sätt att spela. Både snabb och fysisk och kan både måla och passa.
Visserligen lär vi inte matcha ett KHL-bud, men jag skulle välkomna han i laget.
Det blir ett riktigt tufft jobb om alla de du nämner försvinner inför kommande säsong måste jag säga.
Till din lista skulle jag vilja räkna in Skogs oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rampa »

Naturligtvis var det spekulationer om vilka som kan komma att lämna. Utom i Oscar L:s fall. Han sticker garanterat över. Skogs räknar jag rent ekonomiskt vara möjlig, men han har naturligtvis egen vilja också.
Men inlägget var i första hand för att få åsikter om Juhamatti.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Visst fattade jag att det var spekulationer, men det är ju spelare som ligger i riskzonen för att gå förlorade och förutom Oscar så tror jag faktiskt att Bellemare ligger närmast att åka över pölen av de du räknade upp. Att han sedan är den spelare som jag anser skulle riva upp störst hål är en annan sak oxå.

Vad gäller Aaltonen så tror jag oxå att han skulle göra bra ifrån sig hos oss. Han verkar även ha ett bra driv under skridskorna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Balotelli
Posts: 344
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Balotelli »

Här kommer lite spekulationer!

Rögle har precis gjort sig av mer Strbak samt Preissing, vilket innebär att de nu har plats för en ny transantlant.
Mögle har tidigare varit sugen på en Vesce, vi vill med största sannorlikhet bli av med honom.

Det snurras även lite om att dem är sugna på att göra sig av med Iggulden, han är förvisso inte någon önskespelare i min bok men jag gör bytet Vesce-Iggulden 8 dagar i veckan.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Om jag fick välja så får gärna Iggulden vara kvar i Rögle och prestera skit och sura på sitt håll.
Då är det bättre att göra en trade så att vi får Aaltonen, då jag tror att han passar oss bättre.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Det är för lite rena trader i elitserien.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Balotelli
Posts: 344
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Balotelli »

Chippen wrote:Om jag fick välja så får gärna Iggulden vara kvar i Rögle och prestera skit och sura på sitt håll.
Då är det bättre att göra en trade så att vi får Aaltonen, då jag tror att han passar oss bättre.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Det är för lite rena trader i elitserien.

Jag håller med till 100% , dock tror jag inte de vill släppa Aaltonen men eventuellt iggulden.
Bästa kanske vore om de tog Vesce rakt av och vi kan hitta ersättare på annat håll om lasse enser att det behövs.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Ryktet som nått bloggen om trade med Vesce vs Warg?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Hänger väl ihop med ryktet om att Warg sagt upp sin lägenhet i Ängelholm. Tror inte det ligger så mycket i det, hade AIK verkligen velat ha Warg i år så hade vi redan haft honom.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Aha, rykten som föder rykten som sedan blir en elefant.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Ska man prata om Warg lite till så är hans skadebenägenhet antagligen en starkt bidragande orsak till att han inte spelar i AIK i år. Hans frånvaro pga skador den här säsongen har snarare förstärkt den bilden.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Så sant. Nu ahr jag dålig koll, men är han i spel nu?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

Helt ärligt så tror jag inte att Rögle har en enda spelare som vi vill ha. Aaltonen verkar mer eller mindre vara ett psykfall (enligt vad som skrivs på diverse forum och därmed automatiskt är trovärdigt) och han är väl den enda spelaren som spontant skulle kännas intressant för vad han presterar på isen.
Tigerränderna går aldrig ur.
AWA
Posts: 31
Joined: 16 Jun 2011, 00:03

Re: Silly Season 2012/2013

Post by AWA »

Finns ingen i Rögle som vi direkt önskar oss, men finns inte många lag som direkt önskar sig Vesce heller.

När Melker och Möller är tillbaka har vi ingen användning av Vesce, vi har inte det nu heller.
Warg skulle jag däremot kunna tänka mig att se i 3:e femman.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Chippen wrote:Så sant. Nu ahr jag dålig koll, men är han i spel nu?
Nix, skadad.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

AWA wrote:Finns ingen i Rögle som vi direkt önskar oss, men finns inte många lag som direkt önskar sig Vesce heller.

När Melker och Möller är tillbaka har vi ingen användning av Vesce, vi har inte det nu heller.
Warg skulle jag däremot kunna tänka mig att se i 3:e femman.
Du skulle mest av allt få se honom på läktaren.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Magmuskelskadad nu eller? Får upp en minnesbild av det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
AWA
Posts: 31
Joined: 16 Jun 2011, 00:03

Re: Silly Season 2012/2013

Post by AWA »

Trollet wrote:
AWA wrote:Finns ingen i Rögle som vi direkt önskar oss, men finns inte många lag som direkt önskar sig Vesce heller.

När Melker och Möller är tillbaka har vi ingen användning av Vesce, vi har inte det nu heller.
Warg skulle jag däremot kunna tänka mig att se i 3:e femman.
Du skulle mest av allt få se honom på läktaren.
Kanske det, Men vem vill vi helst se på läktaren då? Vesce eller Warg?

Warg kan i alla fall gå in som en nyttig spelare i en 3:e femma om vi får skador på andra spelare, Vesce platsar inte ens nu när vi har många skador. Och ser inte så många andra realistiska alternativ. Drömmen vore ju om Rögle tog över Vesces kontrakt rakt av, men det lär aldrig inträffa.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Problemet är dels att ingen tar över Vesces lön så det här blir inget nollsummespel för AIK:s del. Och eftersom man anser att man klarar sig utan flera toppforwards så kommer Vesce att stanna.

Warg är inte ens ett alternativ. Han har blivit ratad inför säsongen, har ytterligare befäst sin skadebenägenhet och är dessutom inte riktigt i det åldersintervall där AIK primärt letar.

Inte ens om Rögle skulle erbjuda ett kastbyte med Warg så skulle AIK nappa.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Chippen wrote:Magmuskelskadad nu eller? Får upp en minnesbild av det.
Japp.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Locked