#17 Ryan Vesce [Vessi]

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

phasse wrote:
King Kong wrote: Kraftfulla spelare imponerar mer för att det är bättre spelare..
Wayne Gretzky håller inte med.
Jag förstår det!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Talbot25 »

Jag har ännu inte sett någon typ av kvalité hos Ryan, det är lite oroande faktiskt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Lappmössan »

Talbot25 wrote:Jag har ännu inte sett någon typ av kvalité hos Ryan, det är lite oroande faktiskt.
Visst sa vi något liknande om Bud på försäsongen ifjol? Även Möller fick sig en hacka men där sade vi att "han har åtminstone ett bra skott"...
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by dovienya »

Bara att läsa i tråden om Bud ;)

I november/december började han "komma igång" ..
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Colton »

Håller helt med om att han varit sådär, däremot så är det ju så att är det nån gång man skall ha TÅLAMOD så är det ju faktiskt med honom. Förväntar mig inget före december av honom och tror inte tränartrojkan gör det heller.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Tycker det varit en helt annan sits om Vesce kommit från spel i annan klubb likt Sevc. Då hade man kunnat ha högre krav redan från start.

Men oavsett så hade jag förväntat mig att se lite kvalité direkt för att stilla lite frågor men men.
Han blev ju inte bänkad iaf :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Problemet är som sagt att han inte är nog kraftfull i skridskoåkningen...
Han hinner aldrig fram till situationerna...
Förhoppningsvis får han mer kräm i benen efter några veckor här, plus att han enklare kan läsa spelet och därigenom tjäna tid och placera sig rätt på ett bättre sätt..

Oron kring Holloway för min del när han kom var om han hade dom spetsskills jag ville se, rent jobbmässigt och skridskomässigt var iaf jag aldrig orolig..

Jag kommer utan tvekan att ge Ryan mer tid, men hans kantiga åkning gör mig enormt oroad..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

phasse wrote:Av det han visat hittills kan det här bli en "härlig" Virtanen-värvning.

Tur att Sevc än så länge spelat bra nog för båda nyförvärven.
Gillade inte du Virtanen?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

Tyckte det såg ut som att åtminstone puckbehandlingen gått framåt sen sist. Men trejdekedjan som mönstrades ikväll var väldigt tunn, 175 cm och knappt över 80 kg. Även om Forsell likt Sevc är väldigt stark sin ringa storlek till trots, tycker jag det är fel att han ensam ska behöva dra den tunga lasten...
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Rollie »

Seriöst, vad fan är detta? Killen kan ju ö h inte åka skridskor. Bortkastade stålar/veckor om han bara ska lyfta lön fram till efter nyår innan han kommer att börja tillföra alls något. Finns i min värld inte på kartan att han ska bli den sylvassa spets han - som artistare - är värvad som. Har letat och letat och hoppats på ett ynka frö eller tendens till något, men totalt resultatlöst.
Sportis
Posts: 692
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Sportis »

Hitintills har Vesce inte imponerat. Men vi får som sagt ge han lite mer tid. Att sätta ihop Vesce med Arvidsson tror jag definitivt inte är något genidrag med tanke på att han inte får låna pucken. Tror han fick en passaning från honom på hela matchen.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Fdskebo »

Jag räknar inte med något annat än att han är utfyllnad fram tills efter uppehållet. När han får 10 dagar på sig att spela in sig i laget och hitta sin plats bör man få en hint om vad han kommer att kunna tillföra. Jag förväntar mig inget stordåd från honom i år, men efter nyår bör han snitta 1p/match.

Jag tror, och hoppas, att vi får se lite skills från honom i matchen mot Luleå den 13e även om han lär vara rätt nedtränad då. Förhoppningsvis så syns han i poängprotokollet och för hans egen skull så hoppas jag att han får avgöra den matchen med ett GWG.
veritas
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 18:10

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by veritas »

Rollie wrote:Seriöst, vad fan är detta? Killen kan ju ö h inte åka skridskor. Bortkastade stålar/veckor om han bara ska lyfta lön fram till efter nyår innan han kommer att börja tillföra alls något. Finns i min värld inte på kartan att han ska bli den sylvassa spets han - som artistare - är värvad som. Har letat och letat och hoppats på ett ynka frö eller tendens till något, men totalt resultatlöst.
Seriöst, killen har inte spelat en match på över ett halvår och kommer till ett nytt lag, nytt spelsystem etc. Han har ju knappt tränat med laget än. Hade du trott att han skulle komma in och dominera direkt? Att Sevc gör det är inte så konstigt då han är en HELT annan typ av spelare och som dessutom är matchtränad.

Det är i mars/april allt avgörs! Efter uppehållet kommer jag ha högre förväntningar på honom, men inte innan... Nu säger jag inte att han kommer att bli den frälsare som jag hoppas på, men ge killen tid!
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Rollie »

veritas wrote:
Rollie wrote:Seriöst, vad fan är detta? Killen kan ju ö h inte åka skridskor. Bortkastade stålar/veckor om han bara ska lyfta lön fram till efter nyår innan han kommer att börja tillföra alls något. Finns i min värld inte på kartan att han ska bli den sylvassa spets han - som artistare - är värvad som. Har letat och letat och hoppats på ett ynka frö eller tendens till något, men totalt resultatlöst.
Seriöst, killen har inte spelat en match på över ett halvår och kommer till ett nytt lag, nytt spelsystem etc. Han har ju knappt tränat med laget än. Hade du trott att han skulle komma in och dominera direkt? Att Sevc gör det är inte så konstigt då han är en HELT annan typ av spelare och som dessutom är matchtränad.

Det är i mars/april allt avgörs! Efter uppehållet kommer jag ha högre förväntningar på honom, men inte innan... Nu säger jag inte att han kommer att bli den frälsare som jag hoppas på, men ge killen tid!
Jag pratar inte om att dominera nu, utan jag pratar om tendenser till att kunna dominera framöver. Det är väl det han är värvad för!? Och just att han inte spelat på ett halvår gör dock mig frågande till honom som artistvärvning. Med hans frånvarohistorik så skulle han varit här på ett rakt ettårs och kommit redan i augusti, men det är han väl såklart för dyr för.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Känns som om det är en ganska enkel förklaring till varför han inte spelat innan han kom till AIK och det är hans nationalitet.

Känns som om det är enklare att få t.ex en tjeck i spel innan han anländer som artist, för den tjeckiska ligan verkar vara rätt "snäll" vad gäller korttidskontrakt i den inhemska liga för sina egna spelare.
Tänker på t.ex Sevc, Hlavac, Skrbek, Majeksy och Hlinka. De har väl alla "värmt upp" i den tjeckiska ligan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Oracle »

Nu hoppas man ju så starkt på positiva tendenser i spelet, så risken är kanske att man inbillar sig, men jag tyckte mig ändå se en eller annan grej i matchen mot Växjö. Tycker han löste nån situation vid sargen bra, han krigade bra framför mål en gång och kom till skott och hade han inte varit lite tidig in i zon på Forsells pass så hade de haft en klockren två-mot-etta. Sen är det så klart fortfarande långt ifrån tillräckligt, men som sagt, vi får ge honom tid.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

Just angående den offsiden, så fick vesce mycket kritik för, men jag har hört att man i Nordamerika ofta släpper sådana?
Skulle ju kunna vara en orsak mao.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by GroovyEd »

Personligen tycker jag det är löjligt att man ska vara millimeternoga i offside-bedömningar som den situationen. Spelförstörande.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Hank »

Bilderberg wrote:Just angående den offsiden, så fick vesce mycket kritik för, men jag har hört att man i Nordamerika ofta släpper sådana?
Skulle ju kunna vara en orsak mao.
Ja, det bedöms i regel mer generöst i Nordamerika. Dessutom är väl uppfattningen där att det isf är puckförarens fel som inte passat eller dumpat pucken.

Å andra sidan har väl Vesce spelat rätt många säsonger i Europa redan.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Skidrow »

Jag håller inte med alls jag blev positiv av det lilla han visade i matchen mot Växjö, han visade bra speluppfattning där han bråkade med en växjö spelare om pucken och så fort han fick den slog ett pass till en medspelare, där visade han att fasten han bråkade om pucken hade han koll vad som hände runt om, sen åkte han mot mål så fort han kom in i anfallzon, så men några veckors träning/spelande kommer han att bli bra.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

Hank wrote:Ja, det bedöms i regel mer generöst i Nordamerika. Dessutom är väl uppfattningen där att det isf är puckförarens fel som inte passat eller dumpat pucken.

Å andra sidan har väl Vesce spelat rätt många säsonger i Europa redan.
Nån som har koll på bedömningsnivån i Ryssland? Kanske dom är generösare även där?
Skidrow wrote:Jag håller inte med alls jag blev positiv av det lilla han visade i matchen mot Växjö, han visade bra speluppfattning där han bråkade med en växjö spelare om pucken och så fort han fick den slog ett pass till en medspelare, där visade han att fasten han bråkade om pucken hade han koll vad som hände runt om, sen åkte han mot mål så fort han kom in i anfallzon, så men några veckors träning/spelande kommer han att bli bra.
Är man liten och långsam, fast samtidigt produktivv måste ju positioneringsspelet vara lysande i såna fall, Erik Forsell är ju ett sånt exempel!

Sen är kanske Arvidsson inte den optimala kedjekamraen till Vesce heller vilken nån annan var inne på tidigare.

Tror ändå det här blir riktigt bra tillslut!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Jag gissar att man kommer/eller jag hoppas på att man kommer att spela in Bellemare som ytter när han kommer tillbaka och att man då sätter honom i par med Vesce och Forsell som center.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by marre »

Knappast troligt..Bellman är en av ES bästa centrar..
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Ja som ligger efter och om de vill spela in Vesce som ytter så borde de kunna göra samma sak med Bellemare.

Dessutom så skulle kedja bli massor bättre och öka möjligheten att Vesce kommer i fortare i spelet än med Arvidsson som ytterpartner.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Fdskebo »

Eller så sätts PEB i sin rätta omgivning med Möller och Bud, och Melker tar Arvidsons plats med Forre och Ryan.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Fdskebo wrote:Eller så sätts PEB i sin rätta omgivning med Möller och Bud, och Melker tar Arvidsons plats med Forre och Ryan.
Ja det funkar ju även det. Tänkte mest att de inte ville kasta in Bellemare där direkt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by marre »

Varför inte?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Tycker Vesce såg bra ut, förvisso inget matchtempo men han ser ut att ha en grym förmåga att placera sig där han kan få pucken oavsett om det är med- eller motspelare som har pucken.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Lappmössan »

He går framåt!
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by arsenal »

Hmm undra vilken match ni såg iaf!!Han var totalt osynlig och tempot håller majesky haakana klass och tekniken,skickligheten ungefär som hynning :)
Post Reply