#17 Ryan Vesce [Vessi]

Moderator: Styrelsen

User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Spökplumpen »

Japp, det klargjordes gamska bra
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Markman »

Visst var det 25:e oktober han sa att han skulle komma?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by marre »

Till ett lag i djup kris..
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Markman »

marre wrote:Till ett lag i djup kris..
Nej, han skulle till AIK! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Micke »

Någon här som faktiskt sett honom spela?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by TS_ »

Skulle inte Vesce vara utlånad till 28 oktober?
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Markman »

TS_ wrote:Skulle inte Vesce vara utlånad till 28 oktober?
I den mån man kunde hitta någon att låna ut honom till, men det har mig veterligen inte kunnat göras än. Man har väl helt enkelt inte hittat någon som man har velat låna ut honom till.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Hm, kan man verkligen låna ut något man inte har? :-)

Men visst är det ett tidigare datum i okt som han kommer? Typ 25:e eller nått?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by svartgulsubkultur »

Landar tjugofemte, kan spela tjugosjunde.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by anterio »

Marknaden för "utlåning" av kontrakterade spelare som Vesci sjönk ju förmodligen dramatiskt samma stund som NHL-klubbarna smällde igen dörren och låste ut spelarna.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by svartgulsubkultur »

anterio wrote:Marknaden för "utlåning" av kontrakterade spelare som Vesci sjönk ju förmodligen dramatiskt samma stund som NHL-klubbarna smällde igen dörren och låste ut spelarna.
Ja, utan lockout hade Vesce redan dribblat omkring i Alperna och kunnat komma hit med matchtempo i kroppen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Bedrövlig debut i svartgult. Kan väl inte bli sämre nu?

Kuriosa: så här sa han till Norranbloggen igår, fredag:
Jag har haft ett riktigt bra första dygn i Skellefteå. Allt är bra. Jag har sovit en hel del dock. Kanske inte på rätt timmar, men jag är utvilad i alla fall och redo för match i morgon.
Efter matchen:
Jag vill absolut inte skylla på något. Men jag har inte sovit på två dagar så då blir man trött.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by addebeck »

Karin hade ju ström i klubban, fick "Virtanenvibbar". Kan ju bara bli bättre, hoppas det inte resten av säsongen att komma tull Sun rätta :D
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Lappmössan »

Ska då vänta några matcher innan jag gör någon bedömning.
User avatar
Miklosoft
Posts: 294
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Miklosoft »

Killen har inte spelat en match i år samt att han är rätt nykommer från andra sidan pölen.
Han behöver komma in i tränings och matchtempo innan man kan bedömma honom.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by tazman »

Miklosoft wrote:Killen har inte spelat en match i år samt att han är rätt nykommer från andra sidan pölen.
Han behöver komma in i tränings och matchtempo innan man kan bedömma honom.
Helt rätt, för de som minns så var Holloway inte speciellt bra den första perioden i AIK heller.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Det som oroar mig är avsaknaden av kraft i åkningen..
Tycker han ser otroligt kantig och seg ut på isen..
Men har man nått NHL med den litenheten och gjort hyfsat ifrån sig i KHL så måste det ju finnas mer i dom benen kan man tycka..

Nä, visst kan det vara ringrostig och jetlag, men Goren lyste klart mycket mer stjärnkvalla i sitt första intryck..

Men visst måste han få lite tid på sig att hitta rätt..
Jag tar absolut inte ut någonting i förväg, men en viss oro har bubblat upp helt klart..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Jetlag och matchovana sätter sina spår, lär dröja till efter uppehållet innan han är igång.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Goren är ju en skalbagge i fartyg om man jämför med alla andra.

Sedan är det lättare för en kraftfull spelare att glänsa än en playmaker.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Hank »

visst apelade novak i 17, påminde om honom, men självklart blir han bättre.
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by tazman »

King Kong wrote:Nä, visst kan det vara ringrostig och jetlag, men Goren lyste klart mycket mer stjärnkvalla i sitt första intryck...
Jag såg Goren i hans första (?) match i Umeå-cupen eller vad den nu hette, talesättet "en finlandsbåt på is" har nog aldrig varit så passande.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Chippen wrote:Goren är ju en skalbagge i fartyg om man jämför med alla andra.

Sedan är det lättare för en kraftfull spelare att glänsa än en playmaker.
Kraftfulla spelare imponerar mer för att det är bättre spelare..
Blir inte Ryan mer kraftfull i sitt agerande på isen blir vi olyckliga..

Nu skall han som sagt få lite mer tid på sig, självklart..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

Tycker matchen som sådan var en svår match för honom att komma in i, vilket man också måste ha överseende med i Ryans fall. (utöver Jetlag, och lite isträning då)
Skellefteå hade inte mycket vårdat spel med puck överhuvudtaget - mycket PP/BP - passningsspelet kändes stressat överlag, och trots intränat lagtänk hos övriga AIK:are så hade laget i stortsett inget vidare samspel heller... Och man kan väl ändå inte kräva av Vesce att han direkt ska komma in som playmaker och ha som uppgift att styra upp sina lagkamrater i sin debutmatch?!

Hade Skellefteå haft mer puck och tryckt ner Timrå bättre i anfallszon hade helt klart även Ryan haft mer puck och kunnat spela mer avslappnat och således - haft fler tillfällen att glänsa.

En sak är jag då säker på, och det är att vi hittills inte sett en bråkdel av hans kapacitet ännu, så jag tycker man ska vara försiktig med att bedöma honom i detta nu, för i slutändan tror väl vi alla på honom, annars hade han väl inte varit här från första början?

Fick dock - matchen till trots, en bra intention av honom. I det läget hade han både puck och tid...

Kan tänka mig att han i fortsättningen är en sådan spelare som inte lämnar desto större intryck efter sig på isen, en sådan som ser osynlig ut men från ingenstans plötsligt gör det enkla i det svåra och lämnar matchen med 1+2.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by svartgulsubkultur »

Innan Vesce är i fas med övriga truppen vad gäller grundträning och fysisk status så står det 2013 i almanackan.
Att fysträna själv går aldrig att jämföra med att träna i ett lag, i synnerhet ett lag som drillas av Thomsson.

Att komma in i spelet och laget tar knappt en månad men innan han gör sig själv full rättvisa så har CRAZY-bussarna avgått till Gästrikland.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by GroovyEd »

Och debut hemma i ett fullsatt(?) Skellefteå kraft arena sätter man nog press på sig själv att leverera och låser sig istället. Tror han kan vara snäpp bättre redan nästa match.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Markman »

GroovyEd wrote:Och debut hemma i ett fullsatt(?) Skellefteå kraft arena sätter man nog press på sig själv att leverera och låser sig istället. Tror han kan vara snäpp bättre redan nästa match.
Han såg rätt spänd ut, och var överlag inte direkt vän med pucken av vad jag kunde se av honom. Två bortamatcher som kommer nu också, så pressen att leverera minskar nog också, samtidigt som nervositeten över debuten bör vara överstökad. Sen bör man ju tänka på att han är matchotränad också, vilket naturligtvis är en stor bakomliggande orsak vad jag tror.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Anti Allo »

Debuten såg inte bra ut. Verkar ha njutit av ledigheten och käkat lite för mycket hamburgare. Ser ut att behöva ett par veckor med Thomson och ett par extra träningar med skridskoåkning. Kan han matchas i form i J20?
veritas
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 18:10

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by veritas »

Matchotränad, ny omgivning, nytt spelsystem, nästintill fullsatt hemmaarena osv... Jag hade inga förväntningar på honom och ger honom minst en månad innan jag säger bu eller bä...

Martin Sevc hade ett helt annat utgångsläge och gjorde betydligt mer än vad jag förväntat mig i första matchen, där är jag övertygad om att det blir bra!
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by VonCheese »

Markman wrote:
GroovyEd wrote:Och debut hemma i ett fullsatt(?) Skellefteå kraft arena sätter man nog press på sig själv att leverera och låser sig istället. Tror han kan vara snäpp bättre redan nästa match.
Han såg rätt spänd ut, och var överlag inte direkt vän med pucken av vad jag kunde se av honom. Två bortamatcher som kommer nu också, så pressen att leverera minskar nog också, samtidigt som nervositeten över debuten bör vara överstökad. Sen bör man ju tänka på att han är matchotränad också, vilket naturligtvis är en stor bakomliggande orsak vad jag tror.
Han kunde i alla fall ha försökt ta jobbet. Gick ju in med sämst inställning på hela isen. Var inte 1 enda gång han INTE gled till båset.
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Roadkill »

VonCheese wrote:
Markman wrote:
GroovyEd wrote:Och debut hemma i ett fullsatt(?) Skellefteå kraft arena sätter man nog press på sig själv att leverera och låser sig istället. Tror han kan vara snäpp bättre redan nästa match.
Han såg rätt spänd ut, och var överlag inte direkt vän med pucken av vad jag kunde se av honom. Två bortamatcher som kommer nu också, så pressen att leverera minskar nog också, samtidigt som nervositeten över debuten bör vara överstökad. Sen bör man ju tänka på att han är matchotränad också, vilket naturligtvis är en stor bakomliggande orsak vad jag tror.
Han kunde i alla fall ha försökt ta jobbet. Gick ju in med sämst inställning på hela isen. Var inte 1 enda gång han INTE gled till båset.
Är man spänd/nervös är det svårt att jobba hårt också.
Post Reply