Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Hm...om EA ska vara topp 4 back i ett av ES mest komplett sammansatta lag så kan man ju bara fundera hur jävla bra backuppsättning som LHC egentligen har som vill bli av med honom.

Som reserv till ersättare och lån resten av säsongen för en ohyggligt litd summa pengar, ok då. Som en back vi ska lösa från LHC och bl dragandes med även över nästå säsong. Nej!!!!!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

Viskas om att Rundblad har fått kicken där borta, någon som sitter på information?
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

VonCheese wrote:Viskas om att Rundblad har fått kicken där borta, någon som sitter på information?
Jag har inte hört något om det, och spontant tycker jag att det låter märkligt. Han ligger sexa i Portland Pirates poängliga och bara bakom OEL i interna backligan. 4 ass på fem matcher som andraback (som bäst, bakom OEL alldeles garanterat, övriga har jag inte koll på) är ju inte direkt jättedåligt. Sen säger ju naturligtvis inte poängen allt, men ändå. Inte en utvisning än i år heller.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

VonCheese wrote:Viskas om att Rundblad har fått kicken där borta, någon som sitter på information?
Ingen annan än att det låter jä*ligt märkligt.
Tigerränderna går aldrig ur.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

Chippen wrote:Hm...om EA ska vara topp 4 back i ett av ES mest komplett sammansatta lag så kan man ju bara fundera hur jävla bra backuppsättning som LHC egentligen har som vill bli av med honom.

Som reserv till ersättare och lån resten av säsongen för en ohyggligt litd summa pengar, ok då. Som en back vi ska lösa från LHC och bl dragandes med även över nästå säsong. Nej!!!!!
Olika defensiva taktiker kräver olika sorters backar. Konstigare än så är det inte
Rollie
Posts: 2059
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rollie »

Sevc kommer inte göra någon besviken den här säsongen, det är då solklart. Att bedöma Vesce efter första matchen är inte rättvist och förmodligen kommer han att tillföra riktig speltskompetens framåt. Men jag hade hellre sett en fysiskt power fw till det här laget, för spelskicklighet har vi redan en hel del av. En som går in och förändrar matchbilder med fysiskt offensivt spel hade varit guld värt i såna här matcher där vi trampar vatten och såklart i ett mer fysiskt slutspel. Men vinner vi guld så ska jag vara den första att göra avbön.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Helt sinnes, Lasse Johansson har tydligen träffat Ovechkin över en fika i stan...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nomercy »

Trollet wrote:Helt sinnes, Lasse Johansson har tydligen träffat Ovechkin över en fika i stan...
Är du säker på att du är inne och postar i rätt kategori?

Edit: Kollade på Lasse J-tråden nu och (tror) att jag typ fattar....kanske. :?
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

En ren spekulation från min sida. Om det skulle vara så att Vesce inte blir bättre på säg några matcher, så kanske en bytesaffär kan vara möjlig.
Aaltonen sägs vilja lämna Rögle, och i Vesce får Rögle en center som har producerat där förut. Alltså skulle det kunna vara en bra deal för både Rögle och Skellefteå. OM Vesce och Aaltonen kan tänka sig det då också vill säga. Men detta är bara en önsketanke från min sida, har inte hört något som helst som tyder på detta.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Varför är det ett önsketänkande? Du hoppas Vesce ska floppa och att vi ska byta till oss Aaltonen, som floppar ännu hårdare. Finns inte att AIK skulle skicka Vesce efter "några matcher".
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

Zimme wrote:Varför är det ett önsketänkande? Du hoppas Vesce ska floppa och att vi ska byta till oss Aaltonen, som floppar ännu hårdare. Finns inte att AIK skulle skicka Vesce efter "några matcher".
Nejnej, självklart vill jag i första hand att Vesce ska komma igång om bli den spelare som vi alla hoppats på, men just nu har jag svårt att ens se några tendenser till det. Sen är Aaltonen en otroligt bra spelare. Men för att det ens skulle vara möjligt så krävs ju även att Rögle skickar Preissing, vilket kanske inte är så troligt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Sannolikheten för ditt scenario är mindre än Harrisburg så det är inte ens nån mening med att spekulera i det.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

Zimme wrote:Sannolikheten för ditt scenario är mindre än Harrisburg så det är inte ens nån mening med att spekulera i det.
Så sant. Bara ett önsketänkande om Vesce floppar, som sagt.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nomercy »

Zimme wrote:Sannolikheten för ditt scenario är mindre än Harrisburg så det är inte ens nån mening med att spekulera i det.
Fast...."Harrisburg" inträffade ju faktiskt....trots Tage Danielssons lysande monolog om hur ytterst liten sannolikheten var.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Beror ju på. Det blev ju ingen olycka.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nomercy »

Trollet wrote:Beror ju på. Det blev ju ingen olycka.
Vi lämnar det därhän. Tillbaka on-topic: Nått nytt om Lasses fikastund med Ovechkin? ;)
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Nä. Nöjer mig med att konstatera att det är sanslöst ;-)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Silly Season 2012/2013

Post by dj_tobias »

Goren in? Om Pelicans betalar typ halva lönen (för han sitter väl på ett 1-årskontrakt där)
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Ska du sparka Vesce då?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Silly Season 2012/2013

Post by dj_tobias »

"Det kommer alltid skador" :)
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Svårt med tre nordamerikaner va, hur tänkte du där?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Silly Season 2012/2013

Post by dj_tobias »

Trollet wrote:Svårt med tre nordamerikaner va, hur tänkte du där?
Ja ja ja, jag tänkte inte alls, okej? :) Jag läste bara en artikel på Norran.se och postade sedan en liten rad i forumet. Jag såg möjligheten med ett billigt kontrakt och en poänggörare, men i övrigt så la jag ingen som helst tid på detaljer.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2012/2013

Post by BigGuyJohan »

Jag tycker då så här.. Om Vesce inte har kommit in i laget å börjat ta poäng som förväntat så känns de som att man borde tänka på en möjlig bytes handel för att få fri transatlant platsen och sen ta in Goren OM han fortfarande inte har någon klubb.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

BigGuyJohan wrote:Jag tycker då så här.. Om Vesce inte har kommit in i laget å börjat ta poäng som förväntat så känns de som att man borde tänka på en möjlig bytes handel för att få fri transatlant platsen och sen ta in Goren OM han fortfarande inte har någon klubb.
Menar du i så fall byteshandel med Pelicans som rakt byte Goren-Vesce? Pelicans får väl inte ta in någon mer utlänning eftersom de plockade in McBain istället för Goren?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2012/2013

Post by BigGuyJohan »

Markman wrote:
BigGuyJohan wrote:Jag tycker då så här.. Om Vesce inte har kommit in i laget å börjat ta poäng som förväntat så känns de som att man borde tänka på en möjlig bytes handel för att få fri transatlant platsen och sen ta in Goren OM han fortfarande inte har någon klubb.
Menar du i så fall byteshandel med Pelicans som rakt byte Goren-Vesce? Pelicans får väl inte ta in någon mer utlänning eftersom de plockade in McBain istället för Goren?
det går säkert lösa nåt med någon annan klubb. för att få¨lös platsen.. behöver ju inte nödvändigtvis vara pelicans..
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Rent spontant så är det för lite trader i ES.
Kan bara komma på en ren Trade och det är när FBK fick tillbaka Prestberg från Frölunda och Huselius gick åt andra hållet. Resultatet blev ju lyckat för båda klubbarna oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Markman wrote:
BigGuyJohan wrote:Jag tycker då så här.. Om Vesce inte har kommit in i laget å börjat ta poäng som förväntat så känns de som att man borde tänka på en möjlig bytes handel för att få fri transatlant platsen och sen ta in Goren OM han fortfarande inte har någon klubb.
Menar du i så fall byteshandel med Pelicans som rakt byte Goren-Vesce? Pelicans får väl inte ta in någon mer utlänning eftersom de plockade in McBain istället för Goren?
Men hur i hela friden hade du tänkt att Pelicans ska kunnå göra en bytesaffär med en spelare de brutit kontraktet med?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Rent spontant så är det för lite trader i ES.
Kan bara komma på en ren Trade och det är när FBK fick tillbaka Prestberg från Frölunda och Huselius gick åt andra hållet. Resultatet blev ju lyckat för båda klubbarna oxå.
Linköping bytte väl till sig en spelare en gång också?
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Oki, men säg att det är max 5 st som genomförts.
Känns som om det finns tillfällen då det varit läge för trader. Vi hade ju två, möjligen tre förra året i Hynning, JAA och kanske Pikken.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Spökplumpen »

Zimme wrote:Varför är det ett önsketänkande? Du hoppas Vesce ska floppa och att vi ska byta till oss Aaltonen, som floppar ännu hårdare. Finns inte att AIK skulle skicka Vesce efter "några matcher".
Aaltonen är dominerande i RBK.
Locked