Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

bruno
Posts: 576
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2012/2013

Post by bruno »

Stäihn wrote:Jag ser gärna att du är kvar Norsjö. Behövs personer som du kan jag lova.
Samma här. Även fast jag väldigt sällan delar Norsjös åsikt så kan jag tycka att det är underhållande att läsa. Allt som livar upp forumet och som skapar debatt ser då jag som positivt. Ni som inte behagar att läsa så finns det ju nån sorts blockeringsknapp på särskilda användare som jag förstått det. Använd er av den isf istället för att jaga bort folk.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Erixzon wrote:När ansluter Ryan Vesce till truppen?
Han och Sevc kommer väl på torsdag.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Ta lämpligtvis diskussionen i lagbygget/formationer-tråden: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... 929#p63929" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: flyttade ett par inlägg /Trollet
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2012/2013

Post by ante08 »

Forsberg vil ha kvar Erik Andersson.

http://norran.se/2012/10/sport/forsberg ... andersson/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

ante08 wrote:Forsberg vil ha kvar Erik Andersson.

http://norran.se/2012/10/sport/forsberg ... andersson/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Han kan inte säga annat dock. Däremot är ju Lasses uttalande märkligt tydligt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Hm, vet inte om jag håller med om att EA varit bra och är värd att behålla.
Jag har faktiskt svårt att se honom gå in på 8 backar med Sevc i laget och nu när Granberg är frisk.

Skulle vara att han och Styrman slåss om en plats, men varför behålla en back som är ganska långt från att vara självskriven på 7 backar?
Näe, låt hans plats istället tas av en junior som vi kan ha nytta av en längre period.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Den stora fördelen med Erik Andersson i dagslägen är väl att han är helt inspelad i laget.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lappmössan »

– Det kommer inte handla om en ekonomisk fråga. Det kommer att handla om prestation. Och jag tycker att Erik har varit bra, säger Lasse Johansson.

Betyder detta att vi inte behöver betala 160k? Eller att vi går all in? Eller att Lasse luras?
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

Lappmössan wrote:– Det kommer inte handla om en ekonomisk fråga. Det kommer att handla om prestation. Och jag tycker att Erik har varit bra, säger Lasse Johansson.

Betyder detta att vi inte behöver betala 160k? Eller att vi går all in? Eller att Lasse luras?
Tolkar det som att vi har låneavtal med LHC över hela säsongen med en option att bryta nu... Verkar toppen! Även om han har fumlat lite med pucken ibland och måste arbeta mer i uppspelsfasen än en del andra så har han gjort jobbet han blivit tilldelad väldigt bra. +- visar det bra även om det inte säger allt.. Man behöver inte tackla undan folk framför mål för att förhindra att de ska göra mål.. Man kommer långt på smartness
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Spökplumpen »

Klart Andersson platsar. Med honom i laget blir det iaf en sjuhelvetes konkurrenssituation även på backssidan. Däremot ser jag gärna en utlåning av Edström isf. Styrman också om någon är intresserad.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

Erik kan vi använda till mycket! Får vi centerbrist kan han vikariera.
Jag tror dessutom att om han vet att han kommer att få stanna i AIK så kommer han att höja sig ytterligare.
Kanske är önsketänkande från min sida men jag gillar Erik skarpt!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Det vore ju en smula oväntad vändning men det finns inget lag som blir sämre med en som EA i laget. Men blir det så så måste ju 1-2 backar lånas ut.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

Men samtidigt så kommer säkert LHC kräva att Eric betalas mer av Skellefteå ifall han stannar.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by fwd »

TS_ wrote:Men samtidigt så kommer säkert LHC kräva att Eric betalas mer av Skellefteå ifall han stannar.
Antagligen.
Charter Division
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Hank »

Om vi kan knyta upp honom, säg, två säsonger ytterligare till ett bra pris kanske det kan vara värt att betala överpris den här säsongen ut. Det eller rabatt på nuvarande år måste vara de enda alternativen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Skidrow »

Är ni allvarliga att ni ska betala EA samma lön som Lindgren har för att sitta på läktaren?
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Mange »

Känns ändå rätt självklart att vi inte betalar några 160k/mån för EA, vare sig nu eller om han stannar.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Och EA kommer inte att sitta på läktaren, det är han för bra för. Han har +7 i +/- (näst bästa back efter Skogs),
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Inte det minsta förvånad!
Andersson har varit bra sen han kom och överglänst bla. Styrman solklart..
Helt rätt att behålla honom om det nu verkligen blir så!

Vi har bästa forwardsbesättningen i ligan, bästa målvaktsparet i ligan och strax bästa backbesättningen i ligan..
Det börjar se bra ut...för att uttrycka sig blygsamt..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Skidrow »

AIK kan inte säga tack nu har vi fått in spelaren som du täckt upp för hejdå, det är inte Svenskt att göra så, men att man i praktiken gör något annat har jag svårt att se, kan mycket väl dock se att EA var backup om det visade sej att inte Sevc skulle hålla.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Skidrow wrote:AIK kan inte säga tack nu har vi fått in spelaren som du täckt upp för hejdå, det är inte Svenskt att göra så, men att man i praktiken gör något annat har jag svårt att se, kan mycket väl dock se att EA var backup om det visade sej att inte Sevc skulle hålla.
Är det svenskt att bryta kontraktet med alla som åkt ut de senaste åren då? Senast en usel Alavaara, han fick inte stanna kvar trots att han var snäll.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Fdskebo »

Trollet wrote:
ante08 wrote:Forsberg vil ha kvar Erik Andersson.

http://norran.se/2012/10/sport/forsberg ... andersson/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Han kan inte säga annat dock. Däremot är ju Lasses uttalande märkligt tydligt.
Förvisso, men det är ju trots allt ett ganska vattentätt uttalande från LJ.

Kommer man inte överens med Linköping om kostnaden så är det ju bara att säga:
- Vi hade gärna sett att EA fortsatt hos oss, han har varit bra och gjort allt vi kunnat önska av honom. Men tyvärr så kunde vi inte komma överens med Linköping vilket är tråkigt. Både för oss och EA.

Jag tror nog att det kommer att vara tuffa förhandlingar där AIK sitter på trumfkorten och Linköping på svarte petter. Vi behöver inte EA, men tar honom gärna till rätt peng.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Kan det vara så att vi endast kommer att förlänga låneperioden med t.ex 1 månad och inte värva honom fullt ut?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Jag kanske inte tänker rätt här, men vad skulle kontraktet med Linköping sätta för käppar i hjulet?
Oavsett hur stor del av Anderssons kontrakt vi tar över så är det ju en ekonomisk vinst för Linköping..
Självklart finns det en smärtgräns, men om valet för Linköping är att betala full lön med Andersson på läktaren, eller att betala två tredjedelar och ha honom utlånad bör det väl vara ett plus för dom att välja en utlåning..

För Andersson själv bör spel i någon form prioriteras om han tänkt fortsätta spela hockey, att sitta på läktaren en hel säsong bara för att lyfta lön tror jag inte är optimalt för honom..
Han kan alldeles säkert tänka sig att gå ner något i lön om det innebär att han får lira hockey, men självklart finns det en smärtgräns även här..

Nä, jag tror precis som jag trott hela tiden, Andersson blir kvar här..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Skidrow »

Trollet wrote:
Skidrow wrote:AIK kan inte säga tack nu har vi fått in spelaren som du täckt upp för hejdå, det är inte Svenskt att göra så, men att man i praktiken gör något annat har jag svårt att se, kan mycket väl dock se att EA var backup om det visade sej att inte Sevc skulle hålla.
Är det svenskt att bryta kontraktet med alla som åkt ut de senaste åren då? Senast en usel Alavaara, han fick inte stanna kvar trots att han var snäll.
Bryter kontrakt ja , där är det ju det har inte gått så bra för dej och vi vill hjälpa dej vidare... men att säga EA tyvärr men vi tog enbart hit dej för att täcka upp tiden tills Sevc kom är en annan sak.

Att betala 110-120k för EA känns även det saftigt för en som ska strida om 7 backplats, han är för dålig offensivt för att konkurera med Klingberg/Edström och för dåligt defensivt mot Skog, Sevc, Burström, Lindgren, Granberg, Alm.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Tycker du har fel, skulle säga att han är topp 4 back i AIK hittills.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

nr86 wrote:Erik kan vi använda till mycket! Får vi centerbrist kan han vikariera.
Jag tror dessutom att om han vet att han kommer att få stanna i AIK så kommer han att höja sig ytterligare.
Kanske är önsketänkande från min sida men jag gillar Erik skarpt!
Centerbrist med det här laget??
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

Forceman wrote:
nr86 wrote:Erik kan vi använda till mycket! Får vi centerbrist kan han vikariera.
Jag tror dessutom att om han vet att han kommer att få stanna i AIK så kommer han att höja sig ytterligare.
Kanske är önsketänkande från min sida men jag gillar Erik skarpt!
Centerbrist med det här laget??
SKADOR!!!!!
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

nr86 wrote:
Forceman wrote:
nr86 wrote:Erik kan vi använda till mycket! Får vi centerbrist kan han vikariera.
Jag tror dessutom att om han vet att han kommer att få stanna i AIK så kommer han att höja sig ytterligare.
Kanske är önsketänkande från min sida men jag gillar Erik skarpt!
Centerbrist med det här laget??
SKADOR!!!!!
Jimmie, Lindström, Petterström, Vesce, Forssell, Bellemare, Lindberg, Lundberg, Karlsson, Sundqvist, Wallmark, Pettersson och Emanuelsson... Finns ju alternativ som bör gå före EA..
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

De gick då inte före EA senast vi saknade centrar..........Alla utom de skadade och avsaknaden av Vece
Locked