Mattias Lindström

Moderator: Styrelsen

Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Fdskebo »

Bob Probert wrote:
...Som Chippen säger, fruktansvärt enkelspårig spelare och jag är ganska övertygad att han om 2-3 år på sin höjd spelar i ett bottenlag allsvenskan.
Nja, håller inte riktigt med dig där.
Matte har kapacitet att bli en 4e-lajnare av rang. Sen om det blir i AS/ES/AHL eller NHL beror väl på en kombination av träning/förtroende/skador.

Visst, han ÄR enkelspårig. Men som rollspelare KAN han bli grym. Han kommer aldrig att bli en målspruta ens om han lirar i div 2, men som checkare/grinder i 5 vs 5, i PK och kanske tom framför mål i PP kan han bli riktigt användbar.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Lidlund »

Fdskebo wrote:
Bob Probert wrote:
...Som Chippen säger, fruktansvärt enkelspårig spelare och jag är ganska övertygad att han om 2-3 år på sin höjd spelar i ett bottenlag allsvenskan.
Nja, håller inte riktigt med dig där.
Matte har kapacitet att bli en 4e-lajnare av rang. Sen om det blir i AS/ES/AHL eller NHL beror väl på en kombination av träning/förtroende/skador.

Visst, han ÄR enkelspårig. Men som rollspelare KAN han bli grym. Han kommer aldrig att bli en målspruta ens om han lirar i div 2, men som checkare/grinder i 5 vs 5, i PK och kanske tom framför mål i PP kan han bli riktigt användbar.
Användbar JA, men däremot så är han för begränsad för att på allvar tillföra i ES.. (så sa man ifos om Homer med...)
hillbilly
Posts: 856
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: #17 Mattias Lindström

Post by hillbilly »

Själv tror jag att Mattias Lindström skulle klara sig lika bra i elitserien som Martin Lundberg gör. Som "grinder" skulle han passa ypperligt. Sen tror jag kanske inte han riktigt passar in i Aik´s offensiva spelsätt som spelas för tillfället.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Mattias Lindström

Post by King Kong »

Förstår inte hur man kan "döma ut" en ung kille som bevisligen har talang och massor av utvecklingsmöjligheter i sig..
Matte har absolut alla möjligheter i världen att bli en bra ES spelare om han bara utvecklar rätt saker, får vara skadefri och får chansen..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #17 Mattias Lindström

Post by BubbelVe »

Grabben har knappt spelat hockey på två år och ifjol PÅ INTET sätt någon toppspelare, så hans försök till NHL hade lika stor chans som snögubben i Juli.....
Jag har sett lite grand av honom de senaste månaderna och ifjol som sagt en hel ......nja en DEL iallafall och han platsar helt enkelt inte i dagens AIK. Vad han presterade före långtidsskadan är vatten under bron och varför ges han fördelar av det fortfarande.... det är flera ÅR sedan.....
Som någon sa (orkar inte kolla vem) killen ska vara glad om han spelar allsvensk hockey de närmsta åren, NHL kan han GLÖMMA och tar han sig till en ordinarie plats i ES .... JA då kommer jag att bli positivt överraskad ...
Vill på intet sätt sänka honom utan spelar han upp sig så självklart ska han få en tröja av de finaste färger men tro mig då får han jobba ....
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Colton »

Vet inte om jag håller med dig bubbel, tycker att han skulle vara helt perfekt för en fjärde tillsammans med Martin. Otroligt duktig defensivt och tillför mycket tuffhet. Sen tycker jag hans offensiv inte är i närheten av vad den var tidigare och det beror väll mycket på knäskadan, där det pratades om att det var så dåligt att han skulle bli tvungen att lägga av.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Lidlund »

Han har POTENTIAL att bli en riktigt bra fysisk spelare.. Men hans nuvarande förmåga är så långt ifrån att han inte ens är i samma liga som topp-spelarna i J-20.

Säger jag utan att ha sett en enda J-20 match eller sett Martin spela mer än typ 4 matcher på 2 år.. Men där har vi grejen.. Mer eller mindre 5 matcher på 2 år.. Och i den åldern? Ge han 3-4 år i AS så kan han kanske bli nått att titta på..
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: #17 Mattias Lindström

Post by kriwi »

King Kong wrote:Matte har absolut alla möjligheter i världen att bli en bra ES spelare om han bara utvecklar rätt saker, får vara skadefri och får chansen..
Handlar ju om att ha lite träningsvilja, attityd och inte tro att man är Jagr också...
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Mattias Lindström

Post by King Kong »

kriwi wrote:
King Kong wrote:Matte har absolut alla möjligheter i världen att bli en bra ES spelare om han bara utvecklar rätt saker, får vara skadefri och får chansen..
Handlar ju om att ha lite träningsvilja, attityd och inte tro att man är Jagr också...
Självklart, det smög jag underförstått in i att han måste utveckla rätt saker, vilket betyder att han måste träna och jobba hårt på dom sakerna..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Trollet »

Slängde handskarna idag och var rent jävla tokförbannad på Jean-Luc Grand-Pierre i MIF. Tyvärr hann domarna emellan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Foppas skridskocoach »

Någon som har information om hur det går för honom? Man förväntar sig ju inte att han ska ösa in poäng så frånvaron av poäng är inte nödvändigtvis ett tecken på att han underpresterar. Men jag såg att han var uppsatt i fjärdekedjan idag och det känns spontant inte som ett alltför gott tecken.
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Trollet »

Fortfarande i fjärdekedjan, han är -7 och har två assists på 19 matcher.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Lappmössan »

Trejdad till Florida:
http://panthers.nhl.com/club/m_news.htm?id=612466" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hockeysverige.se/mobile/arti ... dad-i-natt" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Chippen »

Alltså, nu låter jag kanske väldigt dum i min fråga, men har Skellefteå egentligen något med honom att göra nästa säsong?
Han är väl bara utlånad denna, och ska väl göra camp med Florida nu då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Markman »

Mycket riktigt är han utlånad från Hurricanes till AIK (och från AIK till Tingsryd..) Kontraktet han har är ett tre-års entry level-kontrakt, och AIK har inget gällande kontrakt förutom utlåningen (som sannolikt upphör efter säsongen misstänker jag)..
Sannolikt blir det väl således en ny camp till hösten, och därefter får vi se vad som händer med honom..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #17 Mattias Lindström

Post by ante08 »

Tränar med Boden.

http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx ... ry=7112998" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Zimme »

Är väl dags att flytta den här tråden till övrig hockey.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #17 Mattias Lindström

Post by ante08 »

Zimme wrote:Är väl dags att flytta den här tråden till övrig hockey.
för AIK äger väl inga rättigheter till honom längre eller?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Zimme »

ante08 wrote:
Zimme wrote:Är väl dags att flytta den här tråden till övrig hockey.
för AIK äger väl inga rättigheter till honom längre eller?
Nej inte som jag har förstått det, Carolina kontrakterade ju honom tom i år men hursomhelst är nog hans saga i AIK över. Trist för han hade kunnat vara en bra förstärkning i det defensiva och fysiska spelet om inte skadorna förstört allt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Chippen »

Zimme wrote: Nej inte som jag har förstått det, Carolina kontrakterade ju honom tom i år men hursomhelst är nog hans saga i AIK över. Trist för han hade kunnat vara en bra förstärkning i det defensiva och fysiska spelet om inte skadorna förstört allt.
Visst blev han tradad till Florida?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Mattias Lindström

Post by Zimme »

Det blev han förvisso men han skrev kontraktet med Carolina vilket per def gör att jag hade rätt. ;)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Mattias Lindström

Post by Chippen »

Zimme wrote:Det blev han förvisso men han skrev kontraktet med Carolina vilket per def gör att jag hade rätt. ;)
Haha..så kan man se det oxå :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Mattias Lindström

Post by Trollet »

http://www.hockeysverige.se/article/136 ... -till-echl" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply