Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Foppas skridskocoach wrote:Ja, då låter det ju som att vi ligger skapligt till. :-)
säg inte det, LJ har hyrt in Sevc en dag för att lägga ut en rökridå så att ingen kommer på vem han egentligen jagar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Kan någon vara vänlig och förklara hur fasen Sevc kan vara utlånad från Kladno till Plzen.

Hittar inget om att han skrev på något kontrakt med Kladno efter FBK, och jag tycker det ser konstigt ut på EP.
Från FBK 25/9 till Plzen, samma dag från Kladno till Plezen på lån.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Micke »

Nu säger Lasse att Sevc inte varit i Skellefteå. :roll:
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Empress »

Micke wrote:Nu säger Lasse att Sevc inte varit i Skellefteå. :roll:
Konspiration Sevc?
Konspiration 58?

Finns Sevc, hade vi fotbolls vm 58?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Larzon »

Det var antingen Vesce eller Sevc som åt på rinkside idag.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
veritas
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 18:10

Re: Silly Season 2012/2013

Post by veritas »

Micke wrote:Nu säger Lasse att Sevc inte varit i Skellefteå. :roll:
Han kanske ÄR här nu då... LJ brukar ju vara bra på att vrida sanningen..
HumleDumle
Posts: 28
Joined: 16 Jun 2011, 18:56

Re: Silly Season 2012/2013

Post by HumleDumle »

bara ställa klockan för värmningen då..
när är den?? ska ska jag rapportera om han syns till:)

har kollat bilder på honom nu =)
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Silly Season 2012/2013

Post by doc.Holiday »

Nog är det skrivet, skulle inte finnas anledning för Lasse att visa honom vart bästa resturangerna finns och vart man handlar mat,det enda som jag reagerade på att han såg ut som en typisk tjeck med några dagars skäggstubb, under tiden i FBK såg jag honom aldrig skäggig.

t.o.m gått sida vid sida längs gågatan från 57;an till Vintergatan


Efter att ha forskat bland bilder kan det inte vara Sevc som var ute med Lasse synd att jag inte fotade dem det måste varit Vesce, blev väldigt tveksam över skäggväxten, hittar inte en bild där Sevc har någon skäggväxt men bilder på Vesce där lyser skägget på nästan varenda bild.
Ett blivande nyförvärv var det ialla fall och engelska snackade dom.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Men man hör ju lätt skillnad på amerikansk engelska och engelska med tjeckisk brytning.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Silly Season 2012/2013

Post by doc.Holiday »

inte med min hörsel, det vet väl du? :lol:
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Silly Season 2012/2013

Post by skellsupport »

Var allt ett påhitt?
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Tobbe »

Sevc agent kanske?
fralle73
Posts: 145
Joined: 16 Jun 2011, 18:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by fralle73 »

MEN,varför skulle Lasse inte säga att det var Vesce om det nu var han?Vesce är ju redan klar och Lasse behöver ju inte ljuga om det?Nog var det Sevc som ni sett.Och Vesce ska ju inte hit föränn 25/10 eller nåt sånt.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

fralle73 wrote:MEN,varför skulle Lasse inte säga att det var Vesce om det nu var han?Vesce är ju redan klar och Lasse behöver ju inte ljuga om det?Nog var det Sevc som ni sett.Och Vesce ska ju inte hit föränn 25/10 eller nåt sånt.
För att frågan handlade om Sevc var här eller inte. Då svarar han på det.

Vesce kan mycket väl vara här på besök innan hans kontrakt börjar gälla.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

doc.Holiday wrote:Nog är det skrivet, skulle inte finnas anledning för Lasse att visa honom vart bästa resturangerna finns och vart man handlar mat,det enda som jag reagerade på att han såg ut som en typisk tjeck med några dagars skäggstubb, under tiden i FBK såg jag honom aldrig skäggig.

t.o.m gått sida vid sida längs gågatan från 57;an till Vintergatan


Efter att ha forskat bland bilder kan det inte vara Sevc som var ute med Lasse synd att jag inte fotade dem det måste varit Vesce, blev väldigt tveksam över skäggväxten, hittar inte en bild där Sevc har någon skäggväxt men bilder på Vesce där lyser skägget på nästan varenda bild.
Ett blivande nyförvärv var det ialla fall och engelska snackade dom.
Finns väl inte en enda bild på Sevc där Sevc här hårväxt någonstans ovanför axlarna?
Alltid välrakad hjässa och haka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Chippen wrote:
fralle73 wrote:MEN,varför skulle Lasse inte säga att det var Vesce om det nu var han?Vesce är ju redan klar och Lasse behöver ju inte ljuga om det?Nog var det Sevc som ni sett.Och Vesce ska ju inte hit föränn 25/10 eller nåt sånt.
För att frågan handlade om Sevc var här eller inte. Då svarar han på det.

Vesce kan mycket väl vara här på besök innan hans kontrakt börjar gälla.
Men Guuuuuuud, Vesce är inte här. Vad tror ni anledningen är till att han kommer 25/10?
Skatteregler och pengar. Rent tekniskt kan man kringgå det om Vesce kom till och for från Sverige på samma dag och aldrig övernattade i landet. Men en endagspendel NY-Skell-NY/annat land fram till 25e?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Ingen av dom var här.

En natt i schtaan gör det riskabelt ur skattesynvinkel. Varför ta den risken? Det är ju knappt möljigt att ta sig från ett annat land, till schtaan tillbaks till ett annat land över dan.

Visst fan kan Sevcs agent hantera en fax.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Och ser man en snubbe på staan men inte kan se skillnad på Vesce och Sevc så kan personen på staan lika gärna vara Jimmy Hoffa.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Vi har väl byggt rykten på mer lösa boliner än så :-)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rollie »

ÅTERIGEN: Att Vesce eller Sevc vistas som turist i Sverige, före eller efter sin kontraktstid, dvs utan ersättning från AIK påverkar inte de dagar de kan stanna här som artistare. Capish?
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Perli »

Så vitt jag förstår har du fel, vistas du mer än halva året i Sverige ska du betala skatt här. Oavsett vad du gör här..
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Det gäller väl endast om du haft inkomst i Sverige. Kan inte tänka mig att du tvingas betala skatt i Sverige om du är här på en 7 månader lång semester och inte arbetar. Jag menar, vad har du för grund för beskattning? Att du enbart gjort av med pengar?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lappmössan »

Låter inte som någon av dem var här utan ett typiskt ainas-rykte.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Perli »

Kan inte reglerna till 100% ska jag villigt erkänna. Men har du inte tjänat en krona under tiden du varit här så är det väl inget som ska beskattas heller kan jag tänka?

Har du däremot haft en inkomst i Sverige (vilket Vesce kommer att ha) och vistats här mer än halva året så spelar det väl ingen större roll om du inte får betalt för dina lediga dagar?
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Perli wrote:Kan inte reglerna till 100% ska jag villigt erkänna. Men har du inte tjänat en krona under tiden du varit här så är det väl inget som ska beskattas heller kan jag tänka?

Har du däremot haft en inkomst i Sverige (vilket Vesce kommer att ha) och vistats här mer än halva året så spelar det väl ingen större roll om du inte får betalt för dina lediga dagar?
Tar det via PM ist för att inte söla ner denna tråd.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Lappmössan wrote:Låter inte som någon av dem var här utan ett typiskt ainas-rykte.
Att LJ haft nån på besök är väl fastställt, frågan är bara vem.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rampa »

Har inte artistbeskattningen även att göra med hur många timmar den aktuella personen vistas här per dygn. Har för mig det då Luleå hade Janne Niinimaa på artisteri. Han skulle ju skyndsamt tvingas åka över till Finland för att de tagit hit honom tidigare än från början menat. Var det inte nåt sånt, någon?
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Rampa wrote:Har inte artistbeskattningen även att göra med hur många timmar den aktuella personen vistas här per dygn. Har för mig det då Luleå hade Janne Niinimaa på artisteri. Han skulle ju skyndsamt tvingas åka över till Finland för att de tagit hit honom tidigare än från början menat. Var det inte nåt sånt, någon?
Jag har för mig att det är typ 8 timmar ur landet för att det inte ska påverka antalet dagar och att det måste vara 8 timmar ur landet över ett dygnsskiften.

Luleå gjorde ju så med Radek Phillip, Gnaget med Macnevin och Malmö gjorde väl så med någon/några.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rollie »

Perli wrote:Kan inte reglerna till 100% ska jag villigt erkänna. Men har du inte tjänat en krona under tiden du varit här så är det väl inget som ska beskattas heller kan jag tänka?

Har du däremot haft en inkomst i Sverige (vilket Vesce kommer att ha) och vistats här mer än halva året så spelar det väl ingen större roll om du inte får betalt för dina lediga dagar?
Då blir min följdfråga: hur vet skattemyndigheten vilka som kommer och turistar i Sverige? Går det någon automatisk signal från Arlandas passkontroll in i Skatteverkets system, eller?
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Perli »

De har nog rätt bra koll på vilka som vistas i landet ska du se. Ska du som icke eu-medborgare (eller från Norge och kanske nåt fler undagtagsland) vistas i landet en längre period så krävs t.ex. visum där du anger ganska noga varför du vill stanna i landet mer än ett par veckor.
Locked