Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Mot Elitseriens Warglya – och tre poäng

En habil arbetsinsats på torsdagkvällen ledde till tre nya poäng och visst avancemang i tabellen. På söndag spelar AIK seriens enda match och det handlar om säsongens längsta bortaresa. 1317 km till Ängelholm ska tillryggaläggas, det är tre poäng att spela om och AIK är mycket klara favoriter att ro hem dem.


Warglya ja. Bolidenpajken Fredrik Warg hamnade ju i Rögle till mångas förvåning den här säsongen. Tyvärr för hans del så får han inte tillfälle att möta sitt gamla lag, Wargen är skadad och blir borta några veckor. Känner vi Warg rätt så lär han dock leverera även från läktarplats.


Rögle har inlett knackigt och trepoängaren mot Frölunda i torsdags (2-0 hemma) gav lite arbetsro. Att skåningarna är ett bottenlag i årets serie råder nog inget tvivel om, men hittills har de hållit ihop defensiven hyggligt och inte varit så enormt långt ifrån poäng i förlustmatcherna. Och även om Martin Gerbers målvaktssiffror inte är seriens bästa, så är det nog i hans kapacitet förklaringen ligger.

AIK då? Ja, när det ska bli fullt lag vet nog ingen. De givna är borta igen: Granberg, Klingberg, Bellemare och – förstås – Vesce. Dessutom är Pontus Petterström osäkert medverkande efter att ha stått över träning.

Då värmer det förstås att Kusmarks stolthet Viktor Arvidsson i torsdags visade att han är med i matchen på allvar. Energin har funnits där, nu kom också målet och förhoppningsvis släpper lite av pressen nu. Flera av våra mer rutinerade spelare har inte kommit igång med målproduktionen ännu, då är det härligt att se ungtuppar som Arvidsson och Emanuelsson gå in och köra som om det inte fanns någon morgondag.

Jag räknar med att det är dags för Svensson i målet igen, hittills är det 6-3 i matcher till Jocke och Forsberg lär försöka hålla Svensson varm säsongen igenom. Och vi har två riktigt starka keepers i år – Jocke har 1.49 insläppta mål per match i snitt, Svensson parkerar på 1.67.

Den här matchen handlar inte om att läsa sönder motståndarna. Halvfart och alibipassningar? Då kan ni kika på reprisen av Timrå – Skellefteå AIK för att redan nu se hur det kommer att se ut på söndag.

Rätt inställning, 100 % varje sekund på isen? Då blir Rögle ett lätt byte.



/Trollet
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Tre poäng ska absolut inte vara någon omöjlighet på söndag. Med en normal prestation tar vi hem det här!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Hatar när vi spelar på söndagar! Hockey ska ses med öl och jag dricker bara på fredagar och lördagar (om det inte är semester förstås). Hur som helst så tror jag på en tight match, uddamålet åt nåt lag.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Special Brew wrote:Hatar när vi spelar på söndagar! Hockey ska ses med öl och jag dricker bara på fredagar och lördagar (om det inte är semester förstås). Hur som helst så tror jag på en tight match, uddamålet åt nåt lag.
Hur blir det för dig med alla tisdags- och torsdagsmatcher? Ögonbindel och tidig kväll?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Trollet wrote:
Special Brew wrote:Hatar när vi spelar på söndagar! Hockey ska ses med öl och jag dricker bara på fredagar och lördagar (om det inte är semester förstås). Hur som helst så tror jag på en tight match, uddamålet åt nåt lag.
Hur blir det för dig med alla tisdags- och torsdagsmatcher? Ögonbindel och tidig kväll?
Haha. Jo, jag ser ju dom också men på helgerna ska det spelas på LÖRDAGAR! ;)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Rampa »

härligt att se ungtuppar som Arvidsson och Emanuelsson gå in och köra som om det inte fanns någon morgondag.
Det uttrycket gillar jag. Skulle vilja se lite mer sånt runt samtliga spelare. Lite av den inställningen gav Luleå seriesegern förra säsongen, skulle jag vilja påstå.
Följer laget sin spelplan och har fokus hela matchen, tror jag inte Ängelholms stolthet ska rubba oss.

Special Brew, du får väl prova med kaffe eller saft o bullar. ;)
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Både Möller och Burström stod över dagens träning.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

Med dagens resultat så går AIK upp på andra plats vid seger med minst 2 mål imorgon.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Det fixar vi. :) Eller???
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Men jinxa då int ijävlahjäl er. ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

svartgulsubkultur wrote:Men jinxa då int ijävlahjäl er. ;)
det är ingen jinx, det är att beskriva förutsättningarna.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Och om förutsättningarna är gynnsamma och man påtalar det, då är det ett skolboksexempel på en jinx.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Eller som Jablonic hade sagt: "Det är med jinxar man vinner något stort".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Forceman »

Jävlar vad vidskepligt det har blivit här på forumet då.. Rögle - Skellefteå 2-5
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Jag var inte gravallvarlig om det där vilket Jag trodde framgick av smileyn.
Dock vill jag understryka att åka ner till Snapphaneladan och vinna med två puckars marginal är inget som händer per automatik bara för att vi är si och så många tabellpinnar före UFO-Göstas BK.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Rampa »

Ufo-Gösta, ha ha...den var bra. :lol:
Finns det förresten någon supporterklubb med fånigare namn än Rögles? Angel Island Army
Varför inte "Clay Cuckoo Army". Stadsnamnet har nämligen inget med änglar att göra.

Klart vi ska vinna i afton.
Näe, jag är inte vidskeplig. Åå inte bitter! ;)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Visst känner du till Pollenkungen Gösta som låg bakom Rögle storsatsning med att bl.a värva Uffe Sterner?
Gösta hade ju enligt egen utsago fått sin yrkeshemlighet av små gröna gubbar i flygande tefat.
Finn tom en UFO-staty till minne av det.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Rampa »

Jo, har läst om han.
edit
Mitt förra inlägg uppdaterat.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by svartgulsubkultur »

Sen Angel Island, det är ju deras fria översättning av Ängelholm.
Precis som tex Pennybridge Ultras i Örebro.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #18 Pontus Petterström

Post by jokarfo »

PP står över dagens match. Likaså Jimmie.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by marre »

3-1 till Rögle..Hade vi spelat Jimmie hade vi vunnit och fått lite andrum i tabellen..5st+Vesce borta då..
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by don_tomassso »

Okej ett tipps då.2-4
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Bilderberg »

Är inte pessimist i vanliga fall men Tror dock på förlust (storstorsk) ikväll tyvärr...

4-1 Rögle

Dom yngre förmågorna har producerat bra fram till nu, men det går inte i längden, samtidigt som så pass många är skadade, plus att Rögle lär vara djävulskt taggade ikväll. På hemmaplan dessutom där dom kanske har starkast stöd i Elitserien för tillfälle. Gissar att det desutom blir något eller några billiga insläpp av målvakten ikväll.
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by marre »

Bud-Oskar-Jocke blir intressant följa! Dom MÅSTE leverera ikväll! Helt rätt röra om lite,hade dock bytt plats på Forsberg och Selin.Tycker Selin skött sig bra..
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by StigVig »

1-1 och Martin avgör på straff :)
Krossa Skiten!!!!!
shaquille
Posts: 1986
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by shaquille »

Vinst 2-4 sista i tom kasse
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Plissken »

0-4 eller 1-5, juniorerna briljerar i afton
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
Wikiz47
Posts: 848
Joined: 02 Aug 2011, 15:22

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Wikiz47 »

En fundering ... Det vimlar av läkare, fysioterapeuter, massörer och tränare runt laget, och ändå ligger
skadefrekvensen långt över snittet för hårt jobbande fabriksarbetare. Jag tycker i alla fall att det är lite märkligt ...
Det är inte farten som dödar. Det är smällen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

Jo för fabriksarbetare och hockeyspelare jobbar ju på samma sätt. Du tror inte att skaderisken är större i en fysisk sport jämfört med att trycka på "start" och dricka kaffe?

Som ex så är det inga problem gå på jobbet även om man är snuvig men det kan vara direkt farligt att spela med en infektion i kroppen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omgång 10. 7/10 16.00. Rögle BK - Skellefteå AIK

Post by Rampa »

Wikiz47 wrote:En fundering ... Det vimlar av läkare, fysioterapeuter, massörer och tränare runt laget, och ändå ligger
skadefrekvensen långt över snittet för hårt jobbande fabriksarbetare. Jag tycker i alla fall att det är lite märkligt ...
Jag är industriarbetare...och åtminstone på min arbetsplats åker vi ganska sällan på våldsamma tacklingar. ;)
Locked