Försäsongsmatcherna

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1590
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Försäsongsmatcherna

Post by lobo »

... måste bara få skriva av mig.. Missförstå mig rätt nu, det är helt klart intressant att följa träningsmatcherna, särskilt nu när det visas på Norran också..

MEN, just nu, veckorna mellan 1a isträningen och första seriematchen, är värsta tiden på året..! Guuuuuuud vad jag längtar tills det blir allvar! Jag hamnar känslomässigt i ett enormt vacuum och bara väntar ihjäl mig på heta live-matcher, stämningen, högupplösta bortmatcher, snacket, highlights, trycket, expertfloskerna efter 4 omgångar mm mm mm

Det är som om man går på fin-restaurang, beställer en god bit mat, men i väntan på huvudrätten får man en grumlig soppa tillsammans med en halvtrött brödbit, bakad ifjol.. Det kan visserligen vara intressant att försöka lista ut hur soppan är tillagad, och fundera på hur kocken ska göra det bättre nästa gång, men såååå mycket man sitter och längtar efter den där perfekta huvudrätten!

I fortsättningen ska jag gå på 1a tisträningen, sedan boka utlandssemestern dessa veckor, landa igen 2 dagar innan elitseripremiären!

Snart köööör vi!!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Försäsongsmatcherna

Post by schteffe »

Haha härligt inlägg, och bra försök till metafor! :) Bara att instämma, det är som ahlgrens bilar, ju mer man får desto mer vill man ha.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Försäsongsmatcherna

Post by Rampa »

Fortsätter väl med paraleller;
Träningsmatcher fungerar lite som förspel. Kittlar sinnena och man vill bara ha mer. Fullt ut.
Eller för er som inte ser det sexuella i hockeyn, som en bra trailer inför någon ny storfilm.
;)
Hursom, ser väl hyfsat bra ut hittills. Nu ska man ju inte dra slutsatser efter fyra matcher, men visst börjar tempot finnas där? När dessutom tränar-Foppa är någorlunda nöjd efter senaste matchen och Norran skriver, "Svårt hänga med Skellefteå i vinter". Då stiger ju förväntningarna. Men fortfarande ska en hel del frågetecken rätas ut. Vilka ska spela ihop? håller backuppsättningen. Kommer Goren tillbaka till sin forna form? Kommer Holloway att trivas på stor is? Osv.
Vi lär få svaret så småningom, men i nuläget tycker jag det känns som om laget har, om än inte samma spets som i fjol, däremot något starkare bredd. I slutändan jämnstarkt med förra säsongen. :)
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Försäsongsmatcherna

Post by Markman »

Kanske inte försäsongsmatch per se, men just nu på C+ Hockey är det AIK-LHC från i våras.. Pite-Foppa hängde precis sitt dragskott från blå bakom Norrena! What a feeling! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Försäsongsmatcherna

Post by Spökplumpen »

Å igår var det årskrönika... mmmm, hade helt glömt bort hur Forsell på egen hand eliminerade Luleå
Locked