#35 Markus Svensson

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #35 Markus Svensson

Post by 374 »

Draper wrote:
374 wrote:Om inte målvakterna är den svagaste kaffern, vilken är det då?
visst skämtar du? Har du sett våran backsbesättning?
Jag är nöjd med den, hoppas den kan fortsätta sitt fina spel från förra säsongen.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #35 Markus Svensson

Post by Chippen »

374 wrote:
Draper wrote:
374 wrote:Om inte målvakterna är den svagaste kaffern, vilken är det då?
visst skämtar du? Har du sett våran backsbesättning?
Jag är nöjd med den, hoppas den kan fortsätta sitt fina spel från förra säsongen.
En bra backuppsättning hade inte behövt Styrman och Alm.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Sv: #35 Markus Svensson

Post by BigGuyJohan »

Chippen wrote: En bra backuppsättning hade inte behövt Styrman och Alm.
Håller med om att styrman är ett ytterst osäkert kort.. men mycket pga han haft mycke skadeproblem. Han kan mycket väl bli bra så småningom. men i dagsläget är han den back som rankas av mig som sämst.

Alm däremot tycker jag spelade upp sig under våren och kommer bli nyttig i sin roll (så länge som han skippar att försöka leka rundblad)..

Alm passar enligt mig bra in i vår backbesättning. Styrman har Mycket mer att bevisa.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: #35 Markus Svensson

Post by anterio »

Av det lilla jag sett av honom, gårdagen plus delar av den av matcherna i Stockholm han stod (minneslucka på vilken det var) känns det som att han kommer kunna vara bättre än vad Jocke var för 2 år sedan. Så frågan är vilken Jocke Jocke har tänkt vara i vinter. Den som konkurrerade ut Hade ifjol eller den som spred osäkerhet runt sig första säsongen, eller ännu hellre en nivå till fårn fjolåret.

Nån fler som tyckte det såg ut som att Svensson sträckte sig och hade ont under straffläggningen igår förresten?
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #35 Markus Svensson

Post by Trollet »

anterio wrote: Nån fler som tyckte det såg ut som att Svensson sträckte sig och hade ont under straffläggningen igår förresten?
Det gjorde han, det stod bl.a. i Norran också.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #35 Markus Svensson

Post by Chippen »

anterio wrote: Nån fler som tyckte det såg ut som att Svensson sträckte sig och hade ont under straffläggningen igår förresten?
Två från jobbet sa precis samma sak. Att det såg ut som han sträckte sig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #35 Markus Svensson

Post by Trollet »

Straffläggningen blev hela tolv omgångar lång. Dåliga straffar varvades med fina räddningar. Markus Svensson räddade tio straffar, men fick betala ett hyfsat högt pris.
I samband med en straffräddning i form av en lång och snabb sidledsförflyttning grinade han illa och efter matchen blev han liggande på massagebänken bra länge.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: #35 Markus Svensson

Post by anterio »

Trollet wrote:
Straffläggningen blev hela tolv omgångar lång. Dåliga straffar varvades med fina räddningar. Markus Svensson räddade tio straffar, men fick betala ett hyfsat högt pris.
I samband med en straffräddning i form av en lång och snabb sidledsförflyttning grinade han illa och efter matchen blev han liggande på massagebänken bra länge.
Såg det sen när jag läste bloggen :oops: .
Tar på mig den imaginära dumstruten nu på fikat för att jag inte kollar upp saker själv först.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #35 Markus Svensson

Post by Trollet »

Äh då, man kan ställa frågor på forumet, inget fel i det!

Han tränade som vanligt idag så det är nog rätt lugnt det där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: #35 Markus Svensson

Post by anterio »

Trollet wrote:Äh då, man kan ställa frågor på forumet, inget fel i det!

Han tränade som vanligt idag så det är nog rätt lugnt det där.
Skönt det att han tränat idag. Nästan så man började hoppas att AIK tom skulle förlora så han slapp stå och göra fler räddningar och i värsta fall gå sönder för en träningsmatchvinst.
iof hade man väl förhoppningsvis bytt ut honom om det varit nån fara på taket.
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: #35 Markus Svensson

Post by andy »

Matchens lirare idag! Ge han fler chanser nu bara.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #35 Markus Svensson

Post by Oracle »

Yeah, riktigt bra idag.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #35 Markus Svensson

Post by Chippen »

Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag inte att Svensson skulle uppvisa ett sådant spel som han gör just nu, och det får mig faktiskt att fundera på varför han inte fick spela mera ifjol. För då var ju faktiskt Fasth, stundtals, helt under isen.

Sett till de två matcher han spelat nu så måste jag faktiskt säga att han har ganska mycket i i sitt spel som talar för att det är Jocke som måste kämpa för att få spela och inte tvärtom, som många inklusive mig själv trodde.
Jag tycker att Svensson är lugnare i sitt spel, förflyttar sig betydligt snabbare och smidigare och är riktigt snabb med båda händerna.
Räddningen med klubbhandsken igår måste bli Veckans räddning, för den är riktigt svettig, och även plocken i 3:e perioden är vass.

Det som jag tycker att Svensson har minus mot Jocke är hans returer. De har en tendens att åka ut mitt i plan oich tyvärr så studsar det kanske lite för mycket puckar på Svensson.
Sedan så har ett minus till och det är spelet med klubban. Där ligger Jocke före just nu.

Jag tycker faktiskt, på det stora hela att Svensson är den målvakt som ska spela matcherna framöver. Han är verkligen i zonen just nu och då vore det fel att byta ut honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Sportis
Posts: 704
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: #35 Markus Svensson

Post by Sportis »

Helt klart bättre än Jocke just nu!
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #35 Markus Svensson

Post by bsa »

I en tuff slutspelsserie är det värt mycke att ha två målisar som håller, både för svackor och att vila skallen.
Det har vi inte haft vid mer än ett år, de år som Pumba levde sin dröm. Jag säger inte att vi förlorade finalerna pga dålig förstamålis utan att vi var i praktiken utan andramålis.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #35 Markus Svensson

Post by Zimme »

Vi var inte alls utan andramålis, det är rent bull, Hadelöv hade kunnat gå in i vilken match som helst men man valde att satsa på en uttalad förstemålis i slutspelet. Att byta målvakt under finalspelet hade gett jocke signalen att vi tror inte på dig längre. Finalen förlorades hursomhelst framför Brynäs mål, inte pga dålig målvakt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #35 Markus Svensson

Post by Chippen »

Ingen av hans räddningar mot FBK kom med på veckans räddning. Knasigt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
oggy
Posts: 78
Joined: 18 Mar 2012, 18:51
Location: Sorsele

Re: #35 Markus Svensson

Post by oggy »

Mackans nya mask!
Image
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: #35 Markus Svensson

Post by Jokard »

Snitsigt!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: #35 Markus Svensson

Post by Pontusbackstrom »

Markus visar återigen att han kommer vara med och slåss om första målisen i slutspelet! Riktigt bra match mot Luleå ikväll!
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #35 Markus Svensson

Post by barrskog »

Svensson inger ett större lugn än Jocke. Gillar hur positionssäker han är, sen fick han bjuda på några fina plockar ikväll också. 8-)
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #35 Markus Svensson

Post by Chippen »

Jag tycker inte att Svensson bevisade att han vill vara med om kampen om att vara vår slutspelsmålis.

Jag tycker snarare han befäste sin plats som vår målvakt i slutspelet och att han ligger före Jocke.

Tror inte jag sett en målvakt med större fokus och det är kul att se hur han böjer ner huvudet, blundar och talar till sig själv vid lineup och powerbreak.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: #35 Markus Svensson

Post by tord »

det känns som Mackan har lite bättre psyke än Jocke..
dom "stora" matcherna (i Jockes ögon) te.x Luleå Brynäs,Topplag
så viker han ner sig. Såg tendenser av det fjol också.
Så känns faktiskt mackan Stabilare när det är mot tuffare motstånd som han inte har nån anknytning till
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #35 Markus Svensson

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, Mackan har verkligen imponerat på mig och är just nu klart före Jocke i min bok (även om jag också tycker att Jocke E får lite väl mycket skit mellan varven).
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #35 Markus Svensson

Post by Chippen »

Är det någon som har kolla på vilken målis som har stått mot vilket lag och hur det har gått i de matcherna?
Tänkte om det finns ett enkelt sätt att ta reda på, utan att behöva gå in på hockeyliga/swehockey och trycka sig fram match för match.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #35 Markus Svensson

Post by Lappmössan »

Hans räddningar när Brynäs lirade 5 mot 3 var ju... helt okej.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #35 Markus Svensson

Post by barrskog »

Yup, sjuka. Stämningen på bortastå under BPet var grym! Ruskigt viktigt läge i matchen också.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #35 Markus Svensson

Post by nomercy »

+++++!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #35 Markus Svensson

Post by Lidlund »

Svensson ligger trea i Brynäs poängliga ;)
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #35 Markus Svensson

Post by rock »

Hade hellre sett Svensson i finalen. Känns betydligt tryggare än Jocke. Nu när det gäller allt och lite till får vi inte slarva genom att ge bort initiativet genom skitmål.
Post Reply