Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Anti Allo
Posts: 650
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Anti Allo »

KKV borde väl även ifrågasätta begränsningen av icke EU spelare. Finns ju inte motsvarande begränsning i det vanliga arbetslivet.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by BubbelVe »

Börjas det ta in nhl proffs nu så lägg ner sm i år ...
Jag vill att Skellefteå på lika villkor som alla andra och det som gällde då säsongen började (plus minus skada plus någon enstaka komp värvning)
Vinner vi med NHL spelare i laget så kommer glansen att tas bort "Jamen det var ju era proffs"
Vinner vi helt utan fast mot ett lag som har " Jamen nhl spelarna var inte van stor rink, förändringar blabla"
Jag kan njuta över att se duktiga spelare men mästerskapet SM kan de slänga åt H-vete om det lottas ut NHL proffs hitan och ditan .....
Det duger inte att komma och spela VM eller andra landslagsuppdrag men då de inte kan spela i "sin" liga då kommer de minsann springande och tycker svensk hockey är "tha bomb"...
De förhandlar om miljoners och miljoners .....för att sedan fara och spela gratis ?? I värsta fall pröjsa sin egen försäkring . Om jag vore Gary Bettman skulle jag säga att jag vunnit, det GÅR ju spela för mindre pengar det bevisar ju spelarna tydligare än vad ägarna NÅGONSIN skulle ha fått argument för .

NEJ till NHL spelare
Träna på egen hand och stanna och förhandla tills ni kommit överens så ni kan spela i eran egna liga ...
Jag vill att Skellefteå skall vinna ett RIKTIGT sm guld
Vill Jonte Ericsson komma JA tack, men då för att avsluta kariären med ett långtidskontrakt med brorsan
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rampa »

BubbelVe wrote: NEJ till NHL spelare
Träna på egen hand och stanna och förhandla tills ni kommit överens så ni kan spela i eran egna liga ...
Jag vill att Skellefteå skall vinna ett RIKTIGT sm guld
Vill Jonte Ericsson komma JA tack, men då för att avsluta kariären med ett långtidskontrakt med brorsan
Det ligger en hel del i det du säger.
User avatar
tazman
Posts: 2068
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 2012/2013

Post by tazman »

Rampa wrote:
BubbelVe wrote: NEJ till NHL spelare
Träna på egen hand och stanna och förhandla tills ni kommit överens så ni kan spela i eran egna liga ...
Jag vill att Skellefteå skall vinna ett RIKTIGT sm guld
Vill Jonte Ericsson komma JA tack, men då för att avsluta kariären med ett långtidskontrakt med brorsan
Det ligger en hel del i det du säger.
+1, har varit inne på denna linje i tidigare inlägg.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Os72
Posts: 925
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Os72 »

BubbelVe wrote: NEJ till NHL spelare
Träna på egen hand och stanna och förhandla tills ni kommit överens så ni kan spela i eran egna liga ...
Jag vill att Skellefteå skall vinna ett RIKTIGT sm guld
Verkar bli så i alla fall trots att alla skvallerjournalister har sagt att än den ena än denna andra spelaren är klar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5485015.ab
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Hm...vad händer med t.ex Steen? Klar eller inte?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2012/2013

Post by ante08 »

spelarna tillåts spela ändå tills vidare.

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-tillats/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Spökplumpen »

Anti Allo wrote:KKV borde väl även ifrågasätta begränsningen av icke EU spelare. Finns ju inte motsvarande begränsning i det vanliga arbetslivet.
KKV anmärkte på den uppenbara bojkotten av viss typ av spelare. Med icke-EU spelare handlar det inte om någon sådan. Klubbarna är fria att själva välja vilka spelare de vill värva, man har bara satt en begränsning till antalet. Så länge inte någon utelämnas från konkurrensen är det ok. Jag är inte alls 100% på det här men det är min känsla iaf.

Sen har det inte med det här att göra iofs, med tanke på motiveringen från KKV, men icke-eu spelare omfattas inte av gemenskapsrättens regler om fri rörlighet för arbetskraft. Hade de gjort det hade regeln underkänts. Därför finns inte heller några liknande regler för spelare från andra ligor i Europa.
Last edited by Spökplumpen on 21 Sep 2012, 22:51, edited 1 time in total.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Spökplumpen »

ante08 wrote:spelarna tillåts spela ändå tills vidare.

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-tillats/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är nu det blir intressant. Hockeyligan överklagar, samtidigt som Modo gör sig redo. Det är uppenbart att ligan inte är så unison som man vill påskina. Men Modo går isf all-in här. Tänk er att Modo - med hänvisning till KKVs beslut - tar in Steen och marknadsdomstolen sedan bifaller överklagan. Då är avtalet gällande och Modo har brutit mot det iom att man tagit in Steen. Man har dessutom brutit mot avtalet trots vetskapen om att ligan överklagar. Ni kan vara lugna för att det kommer att innebära ekonomiska konsekvenser.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Special Brew »

Varför är det bara NHL-spelarförespråkarna som som skriver i Aftonbladet och Expressen? Det finns ju dom som tycker annorlunda på dessa blaskor också.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Sevc verkar gå till Tjeckien: http://bloggar.expressen.se/ek/2012/09/ ... for-klubb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Trollet wrote:Sevc verkar gå till Tjeckien: http://bloggar.expressen.se/ek/2012/09/ ... for-klubb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon variant av try-out/korttidskontrakt över en månad verkar det handla om också.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Hank »

Wennerholm skriver om kulturrevolution från Modo och Frölunda. Mycket har jag trott om Mats Grauers, men inte att han hade Maos lilla röda hemma i bokhyllan.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Hank »

Anti Allo wrote:KKV borde väl även ifrågasätta begränsningen av icke EU spelare. Finns ju inte motsvarande begränsning i det vanliga arbetslivet.
Om jag minns och förstod rätt skulle KKV kunna ifrågasätta den om det var Hockeyligans beslut, eftersom det kan ge konsumenterna en sämre produkt. Nu ligger det dock på SIF och hör till de uppsatta spelreglerna.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by BubbelVe »

Och Boorken skriver sin bästa krönika någonsin......O.T.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Plissken »

"Dusan Umicevic @SVTDusan 20m
Något säger mig att Sevc är klar för Skellefteå AIK.."
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Han har ju tydligen kontrakt en månad med Plzen så slutet av Oktober så kanske...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Sportis
Posts: 704
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Sportis »

Får hoppas Dusan har rätt. För ärligt talat. Backsidan känns otroligt klen!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Det vet jag inte om jag håller med om helt och hållet men Sevc skulle vara en klar förstärkning, inte minst fysiskt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Anta nu att Sevc skulle skulle vara klar. Vad gör vi då med om Jonte E vill spela här? Kommer vi att tacka ja till det eller kommer vi att ligga lågt och inte vara beredda att ta smällen som det kostar att försäkra honom?

Om Sevc inte är klar, och vi skulle plocka in Jonte E. Vad händer då om Sevc är aktuell i dagsläget? Kommer det spåret att svalna helt?

Tror ni andra att det finns chans att vi plockar in båda då vi inte vet hur länge lockouten kommer vara?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by bsa »

Vi har otroligt dåliga backar, vi släpper in alldeles för mycke mål :mrgreen:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Så länge inte det är bestämt att lockouten blir hela säsongen lär inte Jonte gå före sevc i kön.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Fdskebo »

Chippen wrote:
Tror ni andra att det finns chans att vi plockar in båda då vi inte vet hur länge lockouten kommer vara?
Svar Ja.
Jag tror att om övriga ES lag börjar signa lockoutade NHL-spelare så kommer Jonte Ericsson att spela med oss. Vi kommer inte att gå i bräschen så att säga, men när hälften av lagen plockat in från NHL så finns det ingen anledning att streta emot, då är det bara att gilla läget. Täckning ekonomiskt finns.

Jag tror inte heller att Sevc vara eller icke vara har något med Jonte E att göra, så vida inte hela NHL-säsongen ställs in, men hela den här grejen med lockout är helt värdelöst för oss.

Man får hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och skriver ett nytt avtal så snart som möjligt med en option på att det avtalet gäller tills ett nytt är signerat, så att vi slipper den här skiten i framtiden.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Jaha, då kan kaoset börja då.
Steen verkar ska spela för MoDo ikväll då alla transferkort är påskrivna och klara.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Fdskebo »

Nja, jag är inte så säker på det.

OM Steen nu spelar så betyder det inte att alla andra kommer att värva per automatik. Risken, eller snarare chansen, att övriga lag håller ihop är fortfarande stor. Det skulle snarare innebära att MODO blir årets svarta får i ES.

Det lag som det snackas om mest när det gäller NHL-spelare är ju Frölunda, och så länge dom inte ligger riktigt pyrt till i tabellen så tvivlar jag på att det blir några lockoutspelare där. Deras ekonomi (oavsett externa finansiärer) tål inte den belastningen helt enkelt, dessutom vill ingen stöta sig med de övriga klubbarna.

Men visst, pajkastningen kommer garanterat att börja OM han spelar ikväll och klarar inte lagen att gemensamt hålla emot så lär det bli en karusell som heter duga inom en vecka eller två.
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Sed »

Han spelar.

http://www.modohockey.se/artikel/28557" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Fdskebo wrote:Nja, jag är inte så säker på det.

OM Steen nu spelar så betyder det inte att alla andra kommer att värva per automatik. Risken, eller snarare chansen, att övriga lag håller ihop är fortfarande stor. Det skulle snarare innebära att MODO blir årets svarta får i ES.

Det lag som det snackas om mest när det gäller NHL-spelare är ju Frölunda, och så länge dom inte ligger riktigt pyrt till i tabellen så tvivlar jag på att det blir några lockoutspelare där. Deras ekonomi (oavsett externa finansiärer) tål inte den belastningen helt enkelt, dessutom vill ingen stöta sig med de övriga klubbarna.

Men visst, pajkastningen kommer garanterat att börja OM han spelar ikväll och klarar inte lagen att gemensamt hålla emot så lär det bli en karusell som heter duga inom en vecka eller två.
Du har rätt i att det inte betyder att andra klubbar kommer att plocka in spelare på löpande band. Speciellt inte då många andra trupper är fulltaliga och inte i samma behov av spelare som MoDo faktiskt är iom med skadorna på Påhlsson och Ritola.

Det jag kan tänka mig är att Frölunda plockar in en spelare till att börja med nu, och sedan så känns det inte helt otroligt att Växjö plockar in spelare.
Brynäs ligger oxå högt på min lista över klubbar som kan tänkas plocka in spelare redan nu.

Men jag står fast vi att det kommer att bli kaos på ett eller annat sätt. Antingen genom att klubbarna tar in spelare på löpande band nu, eller genom att hårda ord mot MoDo och att de ska försvara sig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Tobbe »

Många klubbar som redan nu har NHL proffs som tränar med lagen så kommer nog gå snabbt det här.
marre
Posts: 3207
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2012/2013

Post by marre »

F-n vad jag hatar MODO :evil:
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Special Brew »

Om fler klubbar än Modo tar in NHL-spelare så finns det ingen anledning för AIK att vänta. I så fall är det lika bra att följa efter så fort som möjligt, finns ingen anledning att vänta för det förlorar vi bara på.
Locked