Löven

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Löven

Post by Markman »

Fan, inte ens i Jönköping slipper man de jävlarna! Idag såg jag en skylt på en uppfart där det stod "Parking for Björklöven fans only!". Kan ni tänka er att det stod en bil där också!

Jag blev fan sugen på att slita upp skylten och elda upp skiten! :evil:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Löven

Post by lazerkrobbe »

Markman wrote:Fan, inte ens i Jönköping slipper man de jävlarna! Idag såg jag en skylt på en uppfart där det stod "Parking for Björklöven fans only!"
Handikapp-parkering?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Löven

Post by Markman »

lazerkrobbe wrote:
Markman wrote:Fan, inte ens i Jönköping slipper man de jävlarna! Idag såg jag en skylt på en uppfart där det stod "Parking for Björklöven fans only!"
Handikapp-parkering?
Inte för annat än mentalt handikapp i så fall, för det fanns både trapp och grusgång till huset i fråga.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Löven

Post by Chippen »

Markman wrote:Fan, inte ens i Jönköping slipper man de jävlarna! Idag såg jag en skylt på en uppfart där det stod "Parking for Björklöven fans only!". Kan ni tänka er att det stod en bil där också!

Jag blev fan sugen på att slita upp skylten och elda upp skiten! :evil:
Äh, var inte taskig mot Lövens enda supporter som faktiskt vågar stå för det. :lol:
Eller ju, var det förresten..och sätt upp ett AIK märke på skylten :lol: (jag kan posta ett om du lovar att sätta dit det och föreviga med kamera)

Sedan är du nog i minoritet som faktiskt vet vad Björklöven är där nere. Kan tänka mig att andra mest går dit för att kasta sitt trädgårdsavfall med förklaringen: "det står ju endast björklöv på denna plats". Att de sedan missar att Björklöven är ett motionsgäng på skenor är ju inte deras fel :lol:
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Löven

Post by lazerkrobbe »

Markman wrote:
lazerkrobbe wrote:
Markman wrote:Fan, inte ens i Jönköping slipper man de jävlarna! Idag såg jag en skylt på en uppfart där det stod "Parking for Björklöven fans only!"
Handikapp-parkering?
Inte för annat än mentalt handikapp i så fall, för det fanns både trapp och grusgång till huset i fråga.
Tyckte det var så självklart att jag inte behövde nämna att det var det som avsågs...
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Löven

Post by ante08 »

Lövens klubbchef avgår.


http://www.folkbladet.nu/306757/bjorklo ... gt-upp-sig" onclick="window.open(this.href);return false;
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Löven

Post by Hank »

Hoppas Bedros kommer tillbaka!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Löven

Post by Ante »

Arbetsro är inte Lövens grej helt enkelt!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Löven

Post by Foppas skridskocoach »

Det var länge sedan media utanför Umeå brydde sig ett skvatt om Löven, men nu får supportrarna glädja sig åt exponeringen i denna lilla ranking:

http://www.hockeysverige.se/blogg/mikae ... -logotyper" onclick="window.open(this.href);return false;
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Löven

Post by 374 »

Jag har nog faktiskt inte insett förrän nu hur ful deras logga är.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Löven

Post by Spökplumpen »

Jag tycker Lövens tröjor är snygga. Mörkgröna och gula. Schysst färgkombination och unika.
Det är annat än t.ex. Timrås, Modos och SSKs.

Vet inte om det nämnts här men Löven lägger till kommande säsong ned spel i J20, as we know it, och fortsätter istället med spel i den regionala juniorligan. Anledningen är att man inte har resurser (eller material) för att fortsätta i den nationella serien. Det är förödande för klubben på längre sikt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

De åkte ju ur Superelit så det är inte så lätt att få nån att stanna, alla med nån som helst ambition att bli nått drar till ett Superelitlag.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Spökplumpen wrote:Jag tycker Lövens tröjor är snygga. Mörkgröna och gula. Schysst färgkombination och unika.
Det är annat än t.ex. Timrås, Modos och SSKs.
:shock: :shock: :shock:
Bättre att ha en "tråkig" rödgrön/rödvit tröja än en som man associerar med spenatsoppa(spya). Att loggan sedan är fantastiskt ful har väl alltid varit självklart.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Löven

Post by Spökplumpen »

Jag gör inte såna associationer. Att man ogillar Björklöven måste ju inte innebära att man tycker deras dräkter/logga är ful... det är inget måste förknippat däremellan, bara ett tips.

Personligen orkar jag inte ens "hata" Löven längre. Dom är för långt nedgågna.. inte kul att sparka på den som redan sparkar på sig själv. Men det är jag, och jag förstår om andra inte tycker så.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Löven

Post by Larzon »

Spökplumpen wrote:Jag gör inte såna associationer. Att man ogillar Björklöven måste ju inte innebära att man tycker deras dräkter/logga är ful... det är inget måste förknippat däremellan, bara ett tips.

Personligen orkar jag inte ens "hata" Löven längre. Dom är för långt nedgågna.. inte kul att sparka på den som redan sparkar på sig själv. Men det är jag, och jag förstår om andra inte tycker så.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Spökplumpen wrote:Jag gör inte såna associationer. Att man ogillar Björklöven måste ju inte innebära att man tycker deras dräkter/logga är ful... det är inget måste förknippat däremellan, bara ett tips.
Nej och på samma sätt har mitt hat för själva klubben inget att göra med att jag tycker tröjan och loggan är fula som stryk. Bara ett tips.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Löven

Post by Hank »

Jag hatar löven lika mycket som nästa kille, men nog är deras logga läcker... Det hör väl lite till berättelsen, lucifer och den mörka sidan måste ju alltid ha någon lockelse. Listan var ju för övrigt helt utan smak, ungefär som simon och tomas på tv.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Löven

Post by Ante »

Färgerna och märket ser förjävligt ut. Stäng tråden!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Löven

Post by Sketch »

Kan inte heller riktigt förstå hur man kan tycka den är något annat än ful, ser ut som ett dagisbarn har ritat ett fult löv (varför outlinen?), tagit hjälp av en 12-åring för att skriva Björk löven med "skrivstil" för att i efterhand komma på att han behövde klämma in Umeå där nånstans också. :lol:

Grästorps var dock jävligt charmig med historien bakom.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Löven

Post by Rampa »

Löven klådde Löven i träningsmatch. Alltså, Asplöven besegrade favorit-löven.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Löven

Post by nomercy »

10 mille i riktiga pengar? Eller sånna där "lövenpengar"..... ;)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

nomercy wrote:10 mille i riktiga pengar? Eller sånna där "lövenpengar"..... ;)
Nog är det riktiga pengar men de klarar bara en säsong till sen är de pengarna förbrukade. Löven har just nu inte ekonomi till att vara mer än ett hyggligt div 1 lag, det 10 millarna, som var en engångsföreteelse, är konstgjord andning. Men uppenbart är att de har sämre ekonomiska förutsättningar i Umeå än vad AIK har. I Umeå finns inga stora kapitalstarka bolag som Boliden och Skellefteå Kraft.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Toddbertuzzi
Posts: 43
Joined: 15 Jun 2011, 21:47

Re: Löven

Post by Toddbertuzzi »

Vad värre är för Löven är att Röbäckstattar'n i allmänhet skiter i Lövhögen!
:?
“I may have many faults, but being wrong ain't one of them.” James R. Hoffa ( Jimmy)
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Löven

Post by haggloader »

Zimme wrote: ... Men uppenbart är att de har sämre ekonomiska förutsättningar i Umeå än vad AIK har. I Umeå finns inga stora kapitalstarka bolag som Boliden och Skellefteå Kraft.
Nä, det finns mycket mera pengar i Ume, men de kan inte handskas med pengar!
I Ume finns det många organisationer (ex. Löven) med kostnadsbudget och ju mera pengar du bränner desto mera nästa år...

Jag skulle tro att Boliden håller rätt hårt i plånboken, men någon borde kunna uppskatta hur mycket pengar dem ger till AIK.

Jag TROR att det främst är små- och medelstora företag som göder AIK och alla som arbetar ideellt åt organisationen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

Nu har de nog gett upp alldeles i Umeå.

http://www.folkbladet.nu/326891/avgang-for-hockeytaget" onclick="window.open(this.href);return false;

Hockeytåg till Övik för att se Modo!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Fler och fler lövenfans på deras läktare bör göra det mer och mer naturligt att hata Modo.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Löven

Post by Bilderberg »

Men är dom då i det rätta avseendet fortfarande lövenfans?

Snarare fler och fler Modofans :D

Eller - varfrör inte bara färre och färre lövenfans?
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Löven

Post by PackSwede »

Jag ser hockeytåget som ett utmärkt alternativ när man vill åka ner och se AIK, tror det är fler som håller på AIK än MoDo här i Umeå...
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Löven

Post by Bilderberg »

Men hur ser det ut bland genuina Umebor? Kan ju inte gå att byta till ärkerivalen direkt tycker man ju, och Övik ligger ju trots allt närmare och såvitt jag vet har det aldrig ens varit minsta lilla konkurrens mellan Löven-Modo och det trots det ringa avståndet (!?)

Tror nog tom rivaliteten Luleå - Löven var bra mycket större 2001 än Modo-Löven någonsin varit.
(Annars historiskt sett i brist på annat ger ju Luleåfansen gärna sig på Modo också)
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Löven

Post by Melon »

Borde kunna passa med en MODORÖV-ramsa till Ö-vikarna snart då... 8-)
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Post Reply