Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Scandic24 »

Lövenbloggaren på VK skrev:
"Erik Andersson får äntligen spela riktig hockey. Frågan är om han får stanna längre än två månader? Hörde nämligen att David Rundblad är på väg hem. Det där med NHL var nog inte hans grej."
Någon som kan höja tempen på det ryktet?
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Tycker i sig inte diskussionen om vilket spelsystem som används är särskilt viktig. Ett lag som ska vinna guld måste ha ett extremt bra försvar. Om det sedan är uppbyggt på skridskoskicklighet eller tyngd är rätt oväsentligt enligt mitt sätt att se det bara backarna är tillräckligt bra. Jag tycker inte AIK har särskilt bra backar i dagens läge. Jo, dom är tillräckligt bra för att nå en slutspelsplats, men om man enbart ska se till backuppsättningen är den inte i närheten av topp fyra som jag ser det. I bästa fall topp åtta.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Scandic24 wrote:Lövenbloggaren på VK skrev:
"Erik Andersson får äntligen spela riktig hockey. Frågan är om han får stanna längre än två månader? Hörde nämligen att David Rundblad är på väg hem. Det där med NHL var nog inte hans grej."
Någon som kan höja tempen på det ryktet?
Skulle förvåna mig nåt oerhört. Skulle David bryta kontraktet då? Bränna chansen i NHL i all evighet?

Okunnigt skrivet även i det att Erik Andersson garanterat stannar om han är tillräckligt bra. Det är inte han som åker om han gör det bra och en ny back ansluter, då ligger Styrman närmare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Trollet wrote: Okunnigt skrivet även i det att Erik Andersson garanterat stannar om han är tillräckligt bra. Det är inte han som åker om han gör det bra och en ny back ansluter, då ligger Styrman närmare.
Vad är det för okunnigt skrivet?
Han skriver ju att EA garanterat stannar om han är tillräckligt bra, och det verkar du hålla med om. Så vart i ligger okunnigheten?

Antingen läser jag helt galet och missförstår dig, eller så är själva blogginlägget galet skrivet. Vilket jag iofs inte hittar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Silly Season 2012/2013

Post by olli »

Larzon wrote:
Chippen wrote:Är det någon som har något nytt om Mustonen?
Är han fortfarande i Finlands på tryout eller?
Japp. enligt *säkra källor* så ska hans flickvän flytta dit direkt damfotbollen i stan tar vinterlov..
Har kollat lite om lite om Mustonen. Vad jag hörde är att han har mykoplasma. Han har varit borta några veckor från träning men antibiotika behandling börjar funka. Pelicans är inresserad av honom men vill vänta tills sjukdomen är borta.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Chippen wrote:
Trollet wrote: Okunnigt skrivet även i det att Erik Andersson garanterat stannar om han är tillräckligt bra. Det är inte han som åker om han gör det bra och en ny back ansluter, då ligger Styrman närmare.
Vad är det för okunnigt skrivet?
Han skriver ju att EA garanterat stannar om han är tillräckligt bra, och det verkar du hålla med om. Så vart i ligger okunnigheten?

Antingen läser jag helt galet och missförstår dig, eller så är själva blogginlägget galet skrivet. Vilket jag iofs inte hittar.
Ingenstans skriver bloggaren att Erik Andersson garanterat stannar om han är tillräckligt bra. Inlägget: http://blogg.vk.se/loven4ever/2012/09/0 ... xen-922326" onclick="window.open(this.href);return false;

Han resonerar kring om Erik Andersson får stanna längre än två månader pga att Rundblad kanske kommer hem. Då svarar jag att om Rundblad kommer hem så är det inte Erik han petar om Erik har varit bra, även om Erik bara sitter på ett tvåmånaderskontrakt.

Eller, för att göra det ännu tydligare. Scenario:

1 november, Erik Anderssons kontrakt går ut, David Rundblad kommer hem. Erik har varit jättebra. I det läget förlänger AIK med EA och skeppar iväg t.ex. Styrman. Därmed är inte Eriks plats i laget beroende av Rundblads eventuella hemkomst, utan av sin egen prestation.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Då är jag med. Hittade som sagt var inte inlägget och då lät din text märklig.

Nu låter det ännu otroligare att Rundblad kommer hem.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 2012/2013

Post by haggloader »

Scandic24 wrote:Lövenbloggaren på VK skrev:
"Erik Andersson får äntligen spela riktig hockey. Frågan är om han får stanna längre än två månader? Hörde nämligen att David Rundblad är på väg hem. Det där med NHL var nog inte hans grej."
Någon som kan höja tempen på det ryktet?
Kan ryktet egentligen vara tjoller kring att bröderna Rundblad skulle spela tillsammans i Teg?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Larzon »

Så iku-befriade är nog inte ens lövarna..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Silly Season 2012/2013

Post by barrskog »

Iku
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Melon »

Larzon wrote:Så iku-befriade är nog inte ens lövarna..
Image
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

OT, men vad fan har killen emot Brad Moran och hans familj?!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

– Det går så himla många rykten och det här stämmer absolut inte. Vi jobbar inte ens med Sevc, så är det bara, säger Lasse.
Ang att Svec ska vara klar. Hm..jag vill tolka det som att det redan är klart och därmed så finns inget att jobba vidare på :D
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

Chippen wrote:
– Det går så himla många rykten och det här stämmer absolut inte. Vi jobbar inte ens med Sevc, så är det bara, säger Lasse.
Ang att Svec ska vara klar. Hm..jag vill tolka det som att det redan är klart och därmed så finns inget att jobba vidare på :D
Vad hände med
Vi diskuterar inte sånt i media.
? ;)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

TS_ wrote:
Chippen wrote:
– Det går så himla många rykten och det här stämmer absolut inte. Vi jobbar inte ens med Sevc, så är det bara, säger Lasse.
Ang att Svec ska vara klar. Hm..jag vill tolka det som att det redan är klart och därmed så finns inget att jobba vidare på :D
Vad hände med
Vi diskuterar inte sånt i media.
? ;)
Det skulle mycket väl kunna vara så, LJ har som sagt kört den förr. Har dock inte hittat nått som styrker att Sevc skulle vara klar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Zimme wrote: Det skulle mycket väl kunna vara så, LJ har som sagt kört den förr. Har dock inte hittat nått som styrker att Sevc skulle vara klar.
Som ren nyfiken motfråga: Finns det något som talar emot det oxå? T.ex ihärdiga rykten mot andra klubbar?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Chippen wrote:
Zimme wrote: Det skulle mycket väl kunna vara så, LJ har som sagt kört den förr. Har dock inte hittat nått som styrker att Sevc skulle vara klar.
Som ren nyfiken motfråga: Finns det något som talar emot det oxå? T.ex ihärdiga rykten mot andra klubbar?
Nej.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Bra..då lever jag på hoppet :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Skulle kunna vara så att EA lånades in för att man tänker ta in Sevc på artistkontrakt. Hans rehab och troligen höga lönekrav gör att en sån lösning tänkbar. Finns ju liten vits att ta in honom innan han är färdig för match.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Zimme wrote:Skulle kunna vara så att EA lånades in för att man tänker ta in Sevc på artistkontrakt. Hans rehab och troligen höga lönekrav gör att en sån lösning tänkbar. Finns ju liten vits att ta in honom innan han är färdig för match.
Den tanken har slagit mig med, och att göra så gör ju även att man vinner lite tid med rehab på Sevc. För visst är han opererad nu och kör rehab av handleden för fullt?

Men egentligen så är jag nog fan mera för en utlåning av Stryman, om man lyckas behålla EA till ett vettigt pris och inte för den horribla summan han verkade ha i LHC. För jag tänker mig att en EA på halvfart är bra mycket nyttigare i laget än en Styrman på vilken fart du vill.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Varför plockade vi inte Fernholm? Skrämmande att det ska vara så jävla svårt för AIK att landa en klassback. Vad f-n har alla andra klubbar som inte vi har?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

Norsjö wrote:Varför plockade vi inte Fernholm? Skrämmande att det ska vara så jävla svårt för AIK att landa en klassback. Vad f-n har alla andra klubbar som inte vi har?
Du ska då alltid gnälla på nåt. :roll:
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2012/2013

Post by schteffe »

Pengar till exempel.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Fredrik »

Dessutom är det ju inte helt säkert att herr Fernholm hade velat spela för oss.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Nä, men rent generellt. Det har funnits kvalitativa backar på marknaden hela sommaren. Varför har ingen värvats?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Norsjö wrote:Nä, men rent generellt. Det har funnits kvalitativa backar på marknaden hela sommaren. Varför har ingen värvats?
På ett sätt kan jag hålla med, men samtidigt så ska man inte stirra sig blind på vad andra värvar in.

Vi har bra underifrån och då måste man även se vad en bättre back som värvats in nu ger för följder på sikt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Jag tror vi klarar oss långt på de backar vi har. Jag placerar EA mil över Fernholm på min önskelista. Idag har jag ingen anledning att ändra i den listan. Men det är klart ringer Caslava så kan jag tänka mig en back.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Man får ändå inte glömma att två backar kommer in i laget i form av Granberg och Klingberg oxå.
Visserligen kan det ju bli så att EA och Klingberg byter plats men EA kan ju lika gärna stanna oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

Nä defensiven var ju helt fruktansvärd ikväll.. Förstår nu verkligen vad alla som gormar om nya backar pratar om.............
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Mange »

"- Adam Larsson försöker få mig att spela i hans lag om det blir en lockout. Vi får väl se, säger Zach Parise med ett skratt."

Adam din underbara människa!
Locked