Resor

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Resor

Post by Chippen »

Erwyn wrote:
Chippen wrote:Jag tänkte mera på biljettfrågan. Är jag söderut så jag ofta där i jobb och kan det bli snabba ryck. Måste jag då anmält mig en tråd om biljetter så är det säkerligen något jag kommer glömma.

Låter kanske knas oxå, men är jag iväg så är det intensiva dagar och inte säkert man kommer iväg i tid.

Så min fråga var kanske knä oxå och ist borde vara: om man kommer till arenan som Skellefteå spelar i. Finns det alltid bortastå i luckan eller måste man förboka det?
Allt som oftast fungerar det att bara köpa en vanlig ståplatsbiljett och samspråka med någon publikvärd eller dylikt som lotsar dig till bortasektionen, var väl ungefär så fwd menade!
Äh, missuppfattat nog lite. Aja, tack för bra och hjälpsamma svar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Möjliga resor:
2 Lördag 2012-09-15 18.30 COOP Arena Luleå HF - Skellefteå AIK
13 Lördag 2012-10-13 16.00 Löfbergs Lila Arena Färjestad BK - Skellefteå AIK
22 Torsdag 2012-11-15 19.00 Fjällräven Center MODO Hockey - Skellefteå AIK
23 Lördag 2012-11-17 18.30 Lindab Arena Rögle BK - Skellefteå AIK
31 Torsdag 2012-12-06 19.00 COOP Arena Luleå HF - Skellefteå AIK
33 Onsdag 2012-12-26 16.00 E.ON Arena Timrå IK - Skellefteå AIK
39 Lördag 2013-01-12 18.30 Läkerol Arena Brynäs IF - Skellefteå AIK  -CRAZY-
42 Onsdag 2013-01-23 19.00 Fjällräven Center MODO Hockey - Skellefteå AIK
46 Lördag 2013-02-02 16.00 E.ON Arena Timrå IK - Skellefteå AIK
51 Lördag 2013-02-23 18.30 COOP Arena Luleå HF - Skellefteå AIK
54 Lördag 2013-03-02 16.00 Frölundaborg Frölunda HC - Skellefteå AIK
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Resor

Post by Melon »

Lika bra att ta det här, tänkte egentligen höra mig för på NP Sthlm-forumet, men jag ville inte starta en ny tråd angående denna fråga:


Det jag undrar är om det finns en möjlighet att åka med Stockholmsbussen tillbaka från CRAZY GÄVLE den 12/1, förutsatt att det nu blir den matchen som blir galen i år..??

Det är nämligen så att jag funderar på att åka ner och hälsa på en polare i Ljungby under vintern någon gång, och då tänkte jag att det borde ju passa rätt bra med den veckan, eftersom AIK möter Växjö borta den 17/1, och då passar det ju bra att dra med honom på en AIK-match... :D ...och dessutom i en hall jag själv är lite nyfiken på att se hur den ser ut..??

Så det skulle underlätta en hel del om jag kunde åka ner med Stockholmsbussen efter Crazy-matchen...men jag antar att den kommer att vara packad till bristningsgränsen...haha
Last edited by Melon on 29 Aug 2012, 23:38, edited 1 time in total.
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Melon wrote:Lika bra att ta det här, tänkte egentligen höra mig för på NP Sthlm-forumet, men jag ville inte starta en ny tråd angående denna fråga:


Det jag undrar är om det finns en möjlighet att åka med Stockholmsbussen tillbaka från CRAZY GÄVLE den 12/1, förutsatt att det nu blir den matchen som blir galen i år..??

Det är nämligen så att jag funderar på att åka ner och hälsa på en polare i Ljungby under vintern någon gång, och då tänkte jag att det borde ju passa rätt bra med den veckan, eftersom AIK möter Växjö borta den 17/1, och då passar det ju bra att dra med honom på en AIK-match... :D ...och dessutom i en hall jag själv är lite nyfiken på att se hur den ser ut..??

Så det skulle underlätta en hel del om jag kunde åka ner med Stockholmsbussen efter Crazy-matchen...men jag antar att den kommer att vara packad till bristningsgränsen...haha
Tvivlar på att dom fyller en buss, förutsatt att dom tar en fullstor vill säga. Gör dom ej det ska du kunna åka med utan problem. PMa Northpower Stockholm eftersom sydarna väldigt sällan läser här.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Resor

Post by Melon »

Ok, ska göra det...tackar Bob
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Resor

Post by Northpower Stockholm »

Melon wrote:Lika bra att ta det här, tänkte egentligen höra mig för på NP Sthlm-forumet, men jag ville inte starta en ny tråd angående denna fråga:


Det jag undrar är om det finns en möjlighet att åka med Stockholmsbussen tillbaka från CRAZY GÄVLE den 12/1, förutsatt att det nu blir den matchen som blir galen i år..??

Det är nämligen så att jag funderar på att åka ner och hälsa på en polare i Ljungby under vintern någon gång, och då tänkte jag att det borde ju passa rätt bra med den veckan, eftersom AIK möter Växjö borta den 17/1, och då passar det ju bra att dra med honom på en AIK-match... :D ...och dessutom i en hall jag själv är lite nyfiken på att se hur den ser ut..??

Så det skulle underlätta en hel del om jag kunde åka ner med Stockholmsbussen efter Crazy-matchen...men jag antar att den kommer att vara packad till bristningsgränsen...haha
ordnar sej, du köper resan av oss I NPS och biljetten via NP. :D
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Resor

Post by Northpower Stockholm »

När kan man anmäla sej till Lule borta 15/9 ? :)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

Inte säkert att det blir resa.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Resor

Post by ante08 »

Trollet wrote:Inte säkert att det blir resa.
NP skrev ju på Faceboock för någon dag sedan att det skulle bli resa.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Resor

Post by Markman »

Nu är jag på inget sätt involverad i resandet eller så, men jag tänker mig att det kan vara dumt att börja utlova platser på resan innan man har bokat buss och löst det administrativa runt själva resan. Fullt möjligt att reseansvarig har någon annan plan dock. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

Har jag inte sett :) Men det stämmer säkert. Det är ju deras jävla bortastå som ställer till det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Resor

Post by don_tomassso »

Trollet wrote:Har jag inte sett :) Men det stämmer säkert. Det är ju deras jävla bortastå som ställer till det.
Vågar man anmäla sig till resan?eller får man se på deras jumbotron igen,likt förra gången man va upp???
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Resor

Post by Chippen »

Jag kan väl faktiskt tycka att det är dumt, och inte alls någon bra "protest" mot bortsstå i Luleå att inte köra någon resa upp till derbyt.
Även om det kanske är dåliga platser etc så är det väl i "vått och torrt" man följer sitt lag och när vi har en match så pass när så känns det inte alls bra att skippa den matchen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Resor

Post by Jokard »

Res dit upp med 150 man, ta med er släggor och cementborrar och riv hela jävla bortastå så ni kan se något. Sätt upp en banderoll med någon klyschig punchline och sen är saken biff.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Resor

Post by Jeloin »

Mester fotografen wrote:Res dit upp med 150 man, ta med er släggor och cementborrar och riv hela jävla bortastå så ni kan se något. Sätt upp en banderoll med någon klyschig punchline och sen är saken biff.
Är "mester fotografen" på plats och tar bilder då? ;)
Framåt kamrater!
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Resor

Post by Northpower Stockholm »

Chippen wrote:Jag kan väl faktiskt tycka att det är dumt, och inte alls någon bra "protest" mot bortsstå i Luleå att inte köra någon resa upp till derbyt.
Även om det kanske är dåliga platser etc så är det väl i "vått och torrt" man följer sitt lag och när vi har en match så pass när så känns det inte alls bra att skippa den matchen.
Håller med, kommer åka med och försöka se och stötta vårt lag så gott det går. Förra hösten när jag var uppe och jag hade lillgrabben med så fick polisen flytta upp honom på handikapp för att han inte skulle krossas på mot staketet, helt sjukt.. Men nu kör vi med fullt ös nästa lördag och gör allt vi kan på läktaren..
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Resor

Post by Draper »

Chippen wrote:Jag kan väl faktiskt tycka att det är dumt, och inte alls någon bra "protest" mot bortsstå i Luleå att inte köra någon resa upp till derbyt.
Även om det kanske är dåliga platser etc så är det väl i "vått och torrt" man följer sitt lag och när vi har en match så pass när så känns det inte alls bra att skippa den matchen.
För det för första är "dåliga platser" är en rejäl underdrift. Dom som har turen att stå längst fram och kanske får en glimt av matchen står på dåliga platser, övriga ser lika mycket av matchen som om dom hade varit inlåsta på busstoaletten...
Klart man följer AIK i vått och torrt men det finns ju en gräns för vad man som supporter ska behöva utstå. Tycker absolut en bojkott är på sin plats.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Resor

Post by Chippen »

Draper wrote: För det för första är "dåliga platser" är en rejäl underdrift. Dom som har turen att stå längst fram och kanske får en glimt av matchen står på dåliga platser, övriga ser lika mycket av matchen som om dom hade varit inlåsta på busstoaletten...
Klart man följer AIK i vått och torrt men det finns ju en gräns för vad man som supporter ska behöva utstå. Tycker absolut en bojkott är på sin plats.
Oki? Så för att det är dålig bortstå ska man välja att göra en bojkott och stödja sitt lag?
Vad vinner t.ex NP i detta fall på att göra en bojkott?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Resor

Post by Markman »

Luleå förlorar knappast några större summor på en bojkott, kan inte tänka mig att det är några större vinstmarginaler på bortastå-biljetterna. Jag tror ärligt talat inte att de bekymrar sig våldsamt om en eventuell bojkott, snarare att det rycker på axlarna och säger "meh" åt det hela. Det är ju dock bara mina egna spekulationer.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Resor

Post by Draper »

Markman wrote:Luleå förlorar knappast några större summor på en bojkott, kan inte tänka mig att det är några större vinstmarginaler på bortastå-biljetterna. Jag tror ärligt talat inte att de bekymrar sig våldsamt om en eventuell bojkott, snarare att det rycker på axlarna och säger "meh" åt det hela. Det är ju dock bara mina egna spekulationer.
Klart att Luleå ger blanka fan i om vi kommer upp eller inte. Men på nåt sätt måste vi ju visa vårat missnöje och att behandla deras fans på samma sätt är inget alternativ. AIK kanske kan sätta hårdare press på Luleå om dom märker att dom inte har något bortastöd. Vem vet.

Återstår väl att se vad som kommer fram på mötet i veckan.
Chippen wrote:Oki? Så för att det är dålig bortstå ska man välja att göra en bojkott och stödja sitt lag?
Vad vinner t.ex NP i detta fall på att göra en bojkott?
Exakt.
Slipper slösa pengar på en skitresa där supportrarna inte kan se matchen. Vilken i sin tur innebär mer pengar över till TIFOn (om det nu är samma kassa) eller billigare resor till andra destinationer till exempel.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Resor

Post by Trollet »

Markman wrote:Luleå förlorar knappast några större summor på en bojkott, kan inte tänka mig att det är några större vinstmarginaler på bortastå-biljetterna. Jag tror ärligt talat inte att de bekymrar sig våldsamt om en eventuell bojkott, snarare att det rycker på axlarna och säger "meh" åt det hela. Det är ju dock bara mina egna spekulationer.
OK, så vad de än kommer med ska vi åka dit och finna oss i det? Du verkar inte ha testat upplevelsen att genomlida en match där uppe. Det är så illa att det tyvärr måste upplevas. Kan säga att HV:s bortastå 100 meter ovanför isen är en dröm i jämförelse. Man ser alltså nästan ingenting i Luleå, dessutom klyvs klacken på mitten och ett plexi tar upp allt ljud.

Men visst, vi kan ju fortsätta att bara åka. Men med samma resonemang räknar jag med att man inte gör någonting där ens insats inte sannolikt förväntas ändra saker. Då om något VET man iaf att det inte blir nån ändring.

Vinstmarginalen är nog för övrigt nära 100 % rörligt eftersom vakter och liknande ändå måste till. Höga overheads och i stort sett noll rörliga kostnader.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Resor

Post by Markman »

Nej då, jag har aldrig varit där och kan således inte uttala mig om hur det ser ut mer än det jag sett på bilder här på forumet. Jag menar bara att en bojkott lär inte få Luleå att förändra något, det måste rimligtvis lösas på något annat sätt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

Jag var ju en av dem som fick se största delen av matchen på jumbotronen när vi var dit upp ifjol, men jag tycker ändå att det är självklart att man ska åka dit för att stödja AIK. Det enda vettiga är ju för NP att prata med Luleå för att försöka få till en förändring (och en dialog pågår om jag fattat det rätt?) istället för någon bojkott (vilket AIK bara förlorar på.) Säga vad ni vill men det är ändå enklast att få med folk på en resa till Luleå än Övik/Timrå.

Nu är det ju redan sagt att det bli resa dit vad jag förstår, står ju i slutet av detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=-_pk9B7xQzA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Bara att börja ragga med folk på resan och sjunga hem 3p till guldschtaan!
Last edited by Lappmössan on 03 Sep 2012, 18:32, edited 1 time in total.
Elins
Posts: 5
Joined: 19 Dec 2011, 21:37

Re: Resor

Post by Elins »

Vad hände med att telefonen för bokning skulle funka idag ? Det gör den inte.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Resor

Post by Bobby »

Elins wrote:Vad hände med att telefonen för bokning skulle funka idag ? Det gör den inte.
Det kommer förhoppningsvis funka imorgon eftermiddag. Vi har för tillfället trassel med abonnemanget vilket gör att det ej går att ringa.
Dä ä bra Mikalsån!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Resor

Post by Chippen »

Även om jag förstår problemet med bortastå så kan jag tycvka att det inte är NP´s strid, utan en strid som Skellefteå ska ta med Luleå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Resor

Post by Fox »

Trollet wrote:
Markman wrote:Luleå förlorar knappast några större summor på en bojkott, kan inte tänka mig att det är några större vinstmarginaler på bortastå-biljetterna. Jag tror ärligt talat inte att de bekymrar sig våldsamt om en eventuell bojkott, snarare att det rycker på axlarna och säger "meh" åt det hela. Det är ju dock bara mina egna spekulationer.
OK, så vad de än kommer med ska vi åka dit och finna oss i det? Du verkar inte ha testat upplevelsen att genomlida en match där uppe. Det är så illa att det tyvärr måste upplevas. Kan säga att HV:s bortastå 100 meter ovanför isen är en dröm i jämförelse. Man ser alltså nästan ingenting i Luleå, dessutom klyvs klacken på mitten och ett plexi tar upp allt ljud.

Men visst, vi kan ju fortsätta att bara åka. Men med samma resonemang räknar jag med att man inte gör någonting där ens insats inte sannolikt förväntas ändra saker. Då om något VET man iaf att det inte blir nån ändring.

Vinstmarginalen är nog för övrigt nära 100 % rörligt eftersom vakter och liknande ändå måste till. Höga overheads och i stort sett noll rörliga kostnader.
Ifall vi inte åker så får de fylla den platsen med sina egna supportrar. Problemet är att vi inte vet hur vi ska få till en ändring genom en bojkott. Utan vi ska ta upp frågan på det årliga möte AIK/NP och LF/LHF.

Jag har själv inte upplevt det, men kan tänka mig att det främst är när det är 150 pers som det blir väldigt trångt.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Resor

Post by skellsupport »

150 pers köper biljetter. En åker dit med en fet talande banderoll och sätter upp på bortastå och lämnar arenan. Åt helvete med Luleå Hockey. Jag signar upp en biljett direkt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Resor

Post by Lappmössan »

skellsupport wrote:150 pers köper biljetter. En åker dit med en fet talande banderoll och sätter upp på bortastå och lämnar arenan. Åt helvete med Luleå Hockey. Jag signar upp en biljett direkt.
Jag måste anta att du skämtar... men jag fann inget roligt i det heller.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Resor

Post by fwd »

Varför ens köpa en biljett. Är ju bara att NP säger att vi ska ha 150 och inte åker. Dom får inte sälja dom och får inte in pengar.
Charter Division
Post Reply