Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3081
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Foppas skridskocoach »

Överlag grymt bra. Både Oscar Lindberg och Melker Karlsson känns gjutna bland topp 6 i säsongsinledningen. Power Play är riktigt bra, åtminstone när förstaformationen (Bud/Jocke L som backar, Möller-Melker-Oscar L för er som inte såg matchen) är inne. Jocke E gör en helt ok match även om han borde ha tagit det andra målet.

Viktor Arvidsson var helt klart ett utropstecken. Just nu går han före Adam Pettersson i min bok.
Tigerränderna går aldrig ur.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Rampa »

Tycker Salavat såg sega ut. Otränade nästan. Vet någon när KHL startar serien?
Lubbe
Posts: 1318
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Lubbe »

Foppas skridskocoach wrote:Överlag grymt bra. Både Oscar Lindberg och Melker Karlsson känns gjutna bland topp 6 i säsongsinledningen. Power Play är riktigt bra, åtminstone när förstaformationen (Bud/Jocke L som backar, Möller-Melker-Oscar L för er som inte såg matchen) är inne. Jocke E gör en helt ok match även om han borde ha tagit det andra målet.

Viktor Arvidsson var helt klart ett utropstecken. Just nu går han före Adam Pettersson i min bok.
Och före Selin.

Arvidsson är inte så jäkla liten egentligen. Eller iaf inte Antos-liten. Arvidsson är ju byggd mer som Forre. Väger in på 79kg såg jag nyss senast, men han kommer bli bitig, var så säker. De Arvidssonska generna borgar för det.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by 374 »

Rampa wrote:Tycker Salavat såg sega ut. Otränade nästan. Vet någon när KHL startar serien?
4 september med Lokomotiv Cup med förra säsongens finalister Dynamo Moskva och Avangard Omsk. 5 september för Salavat.
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Sed »

Rampa wrote:Tycker Salavat såg sega ut. Otränade nästan. Vet någon när KHL startar serien?
I intervjun efter andra perioden sa väl en salavat-spelare att de tränat extra hårt de tre senaste veckorna. Premiär i början av september.
User avatar
tazman
Posts: 2050
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by tazman »

En stark och övertygande vinst, AIK var betydligt bättre.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
vonschnauser
Posts: 997
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by vonschnauser »

Riktigt bra match av AIK!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Sketch »

Sed wrote:
Rampa wrote:Tycker Salavat såg sega ut. Otränade nästan. Vet någon när KHL startar serien?
I intervjun efter andra perioden sa väl en salavat-spelare att de tränat extra hårt de tre senaste veckorna. Premiär i början av september.
Förmodligen lite nedtränade då.
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Chippen »

Det är ju bara att hoppas att domarna kommer hålla samma nivå som gjort i de två matcherna som varit nu. Det kan verkligen gynna ett lag som Skellefteå.

Kul att se att Arvidsson spelar så pass bra som han. Han lär få vara med i några matcher denna säsong skulle jag tro. Melker gjorde det riktigt bra mellan Möller-Holloway, men då man har i minnet hur det gick för Oscar förra året då han träningsspelade med dem så ska man väl inte dra för stora växlar av att han just är där och gör det bra. Dock skönt att se att han kan gå in som center vilket gör honom till ett bra val om det blir skador.

Oscar såg även han riktigt het ut måste jag säga, och jag hoppas att han tar stort steg denna säsong.

Däremot så är jag inte imponerad av #54 och även om Alm delade ut en del proppar i slutet så är han inte riktigt ES mässig heller.

Det som kanske gladde mest idag var att det verkade finnas kemi i PP återigen och även om det är tidigt så såg det fan bättre ut än vad det gjorde en del gånger tidigare säsonger.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8484
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Trollet »

Alm väger, enligt egen utsago, "92+". Så han är rätt bitig han med.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Chippen »

Trollet wrote:Alm väger, enligt egen utsago, "92+". Så han är rätt bitig han med.
Jaha? och med det ville du säga att?
Han kan få väga vad han vill för mig, jag tycker ändå inte att han är en spelare som är redo för en säsong i ES ännu. Lovande, ja visst, så länge han är med på att han inte ska hålla på med en massa fancy move och spela så förbannat svårt, för det klarar han inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7853
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Markman »

Chippen wrote:
Trollet wrote:Alm väger, enligt egen utsago, "92+". Så han är rätt bitig han med.
Jaha? och med det ville du säga att?
Han kan få väga vad han vill för mig, jag tycker ändå inte att han är en spelare som är redo för en säsong i ES ännu. Lovande, ja visst, så länge han är med på att han inte ska hålla på med en massa fancy move och spela så förbannat svårt, för det klarar han inte.
Skulle tro att Trollets kommentar om Alms vikt var nog snarare riktat till den diskussionen om just detta som var på förra sidan i tråden, snarare än mot ditt inlägg, det bara slumpade sig så att det passade in någorlunda som svar på ditt också.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Chippen »

Markman wrote: Skulle tro att Trollets kommentar om Alms vikt var nog snarare riktat till den diskussionen om just detta som var på förra sidan i tråden, snarare än mot ditt inlägg, det bara slumpade sig så att det passade in någorlunda som svar på ditt också.
Jasså..HAHA :lol:
Tycklte väl att det blev galet :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Jokard »

Väntat i snart tre(?) år på att Arvidsson ska blomma ut i A-laget, är detta säsongen tro?
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Chippen »

Retard wrote:Väntat i snart tre(?) år på att Arvidsson ska blomma ut i A-laget, är detta säsongen tro?
Que?
Du har alltså väntat på en 19-åring i tre år, dvs från att han ska ha varit 16 år, på att han ska blomma ut i A-laget? Finner detta lite märkligt då han först nu är med på allvar i A-truppen, eller missuppfattar jag dig?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by schteffe »

Matchrapport: http://northpower.nu/wordpress/?p=4914" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Colton »

Tycker att det börjar bli dags för Lasse och fundera på utlåningar. Tycker en som Sebastian Selin men även Adam pettersson ska lånas ut. Arvidsson gör det minst lika bra och kan matchas i J20 vid behov. Sen hoppas jag för gudarna att Lucas Wallmark får chansen snart, kommer gå i förstarundan nästa år och har alla vertygen för att bli en riktigt riktigt bra spelare. Vi har även Oscar Sundqvist som visade i Lulematchen att han håller högre klass än dessa två herrar.
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Roadkill »

Chippen wrote:
Retard wrote:Väntat i snart tre(?) år på att Arvidsson ska blomma ut i A-laget, är detta säsongen tro?
Que?
Du har alltså väntat på en 19-åring i tre år, dvs från att han ska ha varit 16 år, på att han ska blomma ut i A-laget? Finner detta lite märkligt då han först nu är med på allvar i A-truppen, eller missuppfattar jag dig?
Då Arvidsson stundom dominerat i j-lagen och är en stor offensiv talang som är väldigt sevärd så är han en spelare man väntat på. Och han var uppe i a-laget redan 10-11 som 17-åring.
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Roadkill »

Colton wrote:Tycker att det börjar bli dags för Lasse och fundera på utlåningar. Tycker en som Sebastian Selin men även Adam pettersson ska lånas ut. Arvidsson gör det minst lika bra och kan matchas i J20 vid behov. Sen hoppas jag för gudarna att Lucas Wallmark får chansen snart, kommer gå i förstarundan nästa år och har alla vertygen för att bli en riktigt riktigt bra spelare. Vi har även Oscar Sundqvist som visade i Lulematchen att han håller högre klass än dessa två herrar.
Hoppas verkligen dom testar Wallmark, övertygad om att han skulle göra succe om han fick chansen.

Men det är så många som behöver speltid nu. :)
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Chippen »

Roadkill wrote: Då Arvidsson stundom dominerat i j-lagen och är en stor offensiv talang som är väldigt sevärd så är han en spelare man väntat på. Och han var uppe i a-laget redan 10-11 som 17-åring.

Jag tror jag läste lite fort och tolkade det hela fel.
Antar att det syftas på att han är så bra så att det dax att han blommar ut nu när han fått ta steget att träna försäsong med A-truppen.

Han satt tydligen 3 matcher på bänken 10-11. Det i sig tyder ju att han är en stor talang iofs, men de 7 matcher han står bokförd för i ES hittills (och då ingår väl ett antal träningar) vet jag inte om man kan kalla annat än utfyllnad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by StigVig »

Ryssarna var nertränade men vi spelade match även igår så det tar nog ut varann.
Oerhört fin skalp att spöa detta lag.
Foppa & LJ har något stort på gång 8-)
Man blir nästan chockad över hur bra Junisar vi har i föreningen, snacka om bred trupp.
Måste bli jobbigt som satan för Foppa & LJ framöver när laget skall spikas.

Tyvärr är jag fortfarande skeptisk till Jocke i målet och det är det enda frågetecknet jag har i årets trupp.
Kommer han att bli en Nilstorp, Svedberg, Krizan eller "Monster" i målet då Slutspelet startar upp eller kommer han att släppa in en eller flera tavlor som han brukar göra i skarpa lägen.
Även om vi har ett otroligt bra lag även i år (bättre än förra säsongen tycker jag) så behöver vi en keeper som kan stå på huvudet och vara matchvinnare i Slutspelet.
Kom igen Jocke och överbevisa mig ;)
Krossa Skiten!!!!!
marre
Posts: 3182
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by marre »

Känns nästan overkligt att vi fått behålla Bud :shock: Vilken hockeyspelare alltså!! :D :D :D
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3081
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Foppas skridskocoach »

marre wrote:Känns nästan overkligt att vi fått behålla Bud :shock: Vilken hockeyspelare alltså!! :D :D :D

...och betänk att han faktiskt var rätt blek under fjolårets försäsong. 8-)
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8484
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Trollet »

Kan räkna med att Bud är som bäst i slutspelet även i år. Kommer säkert att ha en dipp under hösten, gäller att komma ihåg högstanivån då och inte döma ut honom.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Norsjö »

Tycker AIK gör en jättebra match! När det däremot gäller försäsongsmatcher har jag lärt mig att resultatmässigt betyder dom inte ett skit. Nu retar jag säkert någon. Men beviset är ju att man spöar lag från finska ligan och Luleå. Sedan åker man på stordäng mot ett allsvenskt lag för att några dar senare spöa både Solna och ett lag från ryska ligan. Försäsongsmatcher är tombola och enbart för att få upp tempot. Dom betyder inte ett skit när serien startar.
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by rubzz »

Finns det highlights nån stans?
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Forceman »

Norsjö wrote:Tycker AIK gör en jättebra match! När det däremot gäller försäsongsmatcher har jag lärt mig att resultatmässigt betyder dom inte ett skit. Nu retar jag säkert någon. Men beviset är ju att man spöar lag från finska ligan och Luleå. Sedan åker man på stordäng mot ett allsvenskt lag för att några dar senare spöa både Solna och ett lag från ryska ligan. Försäsongsmatcher är tombola och enbart för att få upp tempot. Dom betyder inte ett skit när serien startar.
Resultaten spelar ingen roll men spelet man presterar på isen och tendenser på spelare spelar roll och det ser riktigt lovande ut iaf offensivt hittills.. Även defensiven har bra tendenser men behöver skärpas till ännu mer, därför spelar man försäsongsmatcher... Tombola är de definitivt inte, även om träningsdos för tillfället påverkar matchbilder.
----------------------------------------
Holloway var ju blek i början på förra säsongen eftersom han skulle vänjas in vid stor rink och spelsystem. Då detta nu sitter direkt så kommer han vara bra redan från början även om han säkert lyfter sig i slutspel.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by smogz »

Visst har du en poäng Norsjö, det betyder inte särskilt mycket med försäsongsmatcher. Men det finns ändå moment och annat i matcherna som är viktiga. Taktiska grejer man tränat för, spelare som normalt får lite istid får mer osv. osv. Sen att man när inställningen finns kan kliva upp och spela sitt spel riktigt bra. Resultaten i träningsmatcherna är inte så viktigt men att träningsmatcha är viktigt imho.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Zimme »

UFA är klasser bättre än Solna men väldigt loja, har dock hunnit kladda fast ett par solnaiter på sargen.
0-0 trots nästan konstant solna-pp i andra perioden.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7853
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Preseason 5: Salavat Yulaev UFA-Skellefteå AIK 24/8

Post by Markman »

Gnaget sist i turneringen efter förlust med 0-2 mot Salavat
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Locked