Fotbolls-EM 2012

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by 374 »

Rollie wrote:
374 wrote:
Rollie wrote:Bra jobbat pttr och fwd, "stå upp vi är gul o blå" Sen till alla som tycker att vi gjort ett fiasko: ni vet inte ett skit om fotboll! Vakna och inse vad vi konkurrerar med, vilka spelare vi har, hur jävla stor fotbollen är i så många länder. Varje gång Sverige kvalar till ett mästerskap så har man gjort-om inte en bragd- så en jävla bra prestation. Om man sen går vidare från ett gruppspel så är det en ren bonus.
Jag är oerhört trött på sådana där argument. Att förlora mot ett mycket sämre lag är ett fiasko oavsett hur stor en sport är. Tycker inte alls att det är en bragd att ta sig ett mästerskap för ett land med Sveriges fotbollstraditioner.
Kul att du håller Sverige som en toppnation just nu. Titta vilka spelare vi har i det här mästerskapet, vilka klubblag de spelar i och vilken roll de har. Vi har just nu en spelare som håller hög internationell klass, resten är komplementspelare i sina klubblag eller möjligen ganska framträdande spelare i sämre ligor. När det har gått bra och man har rätt att ha högre krav typ 1994, och 2004 har vi minst tre spelare av hög internationell klass samtidigt. Att vi skulle förlora mot ett "mycket sämre lag" som spelar på hemmaplan och beskriva det som ett fiasko är inte verklighetsförankrankrat, även om jag är den förste att skriva under att vi gör en riktigt svag insats i den matchen. Ett fiasko är typ om Holland missar att gå vidare.
Ukraina är absolut inte bättre spelare för spelare och att förlora mot dem är ett fiasko, precis som det är ett fiasko för AIK att förlora mot Timrå eller vilket lag det nu är som ligger sist.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Rollie »

Inflationsrisk för innebörden av ett fiasko....
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by smogz »

Vi är 17e på Fifas ranking och Ukraina 52. Vet inte om det är något bra riktmärke men baserat på den rankingen borde vi vara favoriter mot Ukraina och möjligen tolka en förlust mot dom som, om inte fiasko, så iallafall underkänt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by pttr »

smogz wrote:Vi är 17e på Fifas ranking och Ukraina 52. Vet inte om det är något bra riktmärke men baserat på den rankingen borde vi vara favoriter mot Ukraina och möjligen tolka en förlust mot dom som, om inte fiasko, så iallafall underkänt.
Ukraina låg på 15:e plats i Uefas ranking vid årsskiftet, Sverige 10:a. Det är nog inget bra riktmärke, även om det är en liten guidning. Men man måste komma ihåg att hemmaplan i mästerskap historiskt sett betyder väldigt mycket och som jag tidigare skrev var det inget spelbolag som hade oss som favoriter i den matchen. Jag skulle vilja säga att spelbolagen har det bästa riktmärket och därför är en förlust mot Ukraina absolut inte i närheten av ett fiasko.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by smogz »

Tänkte också det, att de rasat beror nog mycket på att de inte spelat några tävlingsmatcher i form av kval.

Håller med inget fiasko, men den svenska insatsen i matchen var underkänd. Dels den usla förstaperioden och dels andra målet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Erwynn »

Zlatan tar plats i den poängbaserade EM-elvan "Ju fler lyckade skott, öppnande passningar, lyckade brytningar, lyckade dribblingar, vunna nickdueller och så vidare – desto högre poäng. Matchanalytikerna studerar även var på planen som insatserna skedde."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 5010741.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Överskattad? Hmm..
Hata allt.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Draper »

Mår riktigt jävla dåligt över att fotbollsvärldens äckligaste landslag alla kategorier återigen får spela final. FYFAN.
Spanien förstör fotbollen.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

Draper wrote:Mår riktigt jävla dåligt över att fotbollsvärldens äckligaste landslag alla kategorier återigen får spela final. FYFAN.
Spanien förstör fotbollen.
+1
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Poet »

Underbart med Italien i final!
Hur många lägen brände inte Italien sista 15min?
2012-05-19
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by 374 »

Ännu ett degosderby i finalen, vem fan orkar se det? Med lite tur hinner något av länderna gå i konkurs innan.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Erwynn »

374 wrote:Ännu ett degosderby i finalen, vem fan orkar se det? Med lite tur hinner något av länderna gå i konkurs innan.
Vilka lag anser du borde spelat finalen för att man ska kunna se den?
Tror och hoppas att den kommer bli riktigt sevärd. Italien har gjort ett riktigt bra slutspel och spelar man med samma vilja och disciplin tror jag att man har mycket att hämta mot ett sidleds-spelande Spanien som kommer tvingas att trycka på mer än tidigare. Tipset går dock till Spanien, 2-1!
Hata allt.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by arsenal »

Hur kan man tro att Fuskarna - Barcelona och Real Madrid ska bli sevärd match,nääe fy faan vad pinsamt,,bara bojkotta finalen!!!en final utan Holland är ingen final!!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by 374 »

erwyn wrote:
374 wrote:Ännu ett degosderby i finalen, vem fan orkar se det? Med lite tur hinner något av länderna gå i konkurs innan.
Vilka lag anser du borde spelat finalen för att man ska kunna se den?
Tror och hoppas att den kommer bli riktigt sevärd. Italien har gjort ett riktigt bra slutspel och spelar man med samma vilja och disciplin tror jag att man har mycket att hämta mot ett sidleds-spelande Spanien som kommer tvingas att trycka på mer än tidigare. Tipset går dock till Spanien, 2-1!
Handlar om att jag avskyr både Spanien och Italien på alla plan.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Poet »

lazerkrobbe skulle inte Holland ta hem hela turneringen också? ;)
2012-05-19
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

Poet wrote:lazerkrobbe skulle inte Holland ta hem hela turneringen också? ;)
Yep, dom skulle ju det... :(
Och dom har spelarna för det, men blev mer bortcoachade än Sverige blev.
Aja, 2016 i Brasilien, då vinner dom oranga... ;)
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by smogz »

Dom har inte förmågan att lägga bort sina egon tydligen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by kurtivar »

lazerkrobbe wrote:
Poet wrote:lazerkrobbe skulle inte Holland ta hem hela turneringen också? ;)
Yep, dom skulle ju det... :(
Och dom har spelarna för det, men blev mer bortcoachade än Sverige blev.
Aja, 2016 i Brasilien, då vinner dom oranga... ;)
jag blir imponerad om dom gör de, men 2014 känns lite mer realistiskt
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

kurtivar wrote:
lazerkrobbe wrote:
Poet wrote:lazerkrobbe skulle inte Holland ta hem hela turneringen också? ;)
Yep, dom skulle ju det... :(
Och dom har spelarna för det, men blev mer bortcoachade än Sverige blev.
Aja, 2016 i Brasilien, då vinner dom oranga... ;)
jag blir imponerad om dom gör de, men 2014 känns lite mer realistiskt
ooppppssss... :oops:
Aja, 2014 i Brasilien, då vinner dom oranga... ;)
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by pttr »

Mina 17 gånger pengarna på Italien som segrare i EM gör finalen intressant och motiverar absolut en "fuskar"-seger. Forza Italien! :)
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by smogz »

Snacket om fusk stör mig nått så förbannat. Ingen av Italien eller Spanien är i finsk pga fusk. Tycker detta EM varit väldigt positivt ur många synvinklar. Bra positiv fotboll, lite filmningar. Dock blir det lite tråkigt att se Spanien, speciellt när de spelar utan forwards.

Fuskarsnacket kommer oftast från de som håller på dåliga lag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

smogz wrote:Fuskarsnacket kommer oftast från de som håller på dåliga lag.
Fuskarsnacket bottnar väl i hög grad i att den Italienska ligan har en spelskandal med uppgjorda matcher o.s.v. ungefär vart 3:e år?
Personligen tycker jag att den moraliska finalen spelades i Torsdags mellan Tyskland och Italien, dom lag som enligt mig spelat bäst fotboll i det här mästerskapet, så jag hoppas att Italien fullföljer det dom påbörjat och piskar upp trista Spanien.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by smogz »

Jag tänkte mer kopplat till Arsenals-tirad ovan kring Barcelona och Real Madrid där jag tror mer det bottnar i att man tycker att de filmar hela tiden och vrider sig som nån bitit av dom testiklarna vid en tröjdragning
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

smogz wrote:Jag tänkte mer kopplat till Arsenals-tirad ovan kring Barcelona och Real Madrid där jag tror mer det bottnar i att man tycker att de filmar hela tiden och vrider sig som nån bitit av dom testiklarna vid en tröjdragning
OK, läste inte det inlägget. Hur som helst - idag är vi alla Italienare! :)
Hoppas att bägge lagen bjuder upp och visar att dom vill vinna genom att spela fotboll.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by pttr »

Till alla Spanien-hatare:
Måste säga mycket bra skrivet av Erik Niva, ikväll kan verkligen historia skrivas! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 5056939.ab
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

pttr wrote:Till alla Spanien-hatare:
Måste säga mycket bra skrivet av Erik Niva, ikväll kan verkligen historia skrivas! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 5056939.ab
'Alla Spanien-hatare' var väl att ta i? Jag, t.ex.m hatar inte Spanien, men tycker inte att dom med sin trista fotboll är värdiga mästare. Tror det är samma med många som håller på Italien ikväll.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by ante08 »

Hoppas att Spanien vinner, vill inte se Italien vinna ..Usch!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by 374 »

pttr wrote:Till alla Spanien-hatare:
Måste säga mycket bra skrivet av Erik Niva, ikväll kan verkligen historia skrivas! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 5056939.ab
Och alla Spanienälskare nickar instämmande och tror att de begriper sig på fotboll.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by pttr »

374 wrote:Och alla Spanienälskare nickar instämmande och tror att de begriper sig på fotboll.
Nu är jag absolut ingen Spanienälskare, men nog tusan har de begripit sig på fotboll när de går som tåget, radar upp övertygande segrar på hög och tar hem tre raka mästerskap?
Post Reply