ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by schteffe »

I topp:
1. Skellefteå AIK
2. Färjestad
3. Luleå
4. Linköping
5. HV71
I mitten:
6. Brynäs
7. Modo
8. Djurgården
9. Frölunda
I botten:
10. Växjö
11. Gnaget
12. Timrå

Hela artikeln här: http://northpower.nu/wordpress/?p=2018
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by Skidrow »

Jag verkar blind men hittar inte din rankning av backar.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by nomercy »

Skidrow wrote:Jag verkar blind men hittar inte din rankning av backar.
Bra jobbat schteffe med genomgångarna! Skidrow: Backgenomgången finns på "Övrig hockey" nånstans i mitten av alla trådar....blindstyre.... ;)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by Skidrow »

Ser man på fan där nere är den.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by Colton »

Bra jobbat, väldigt välskrivet! men jag håller inte med om en enda position nästan ändå hehe, men du har väldigt bra motiveringar.

Luleås forwardsuppsättning överskattar du enormt mycket. Dom har en ganska bred trupp men saknar offensiva spjutspetsar. Färjestads håller inte alls så hög klass heller. Jag hade gärna tryckt upp MODO och HV väldigt högt upp, kanske som 2-3 lag. Linköpings lag ser också väldigt bra ut på papperet.

Brynäs är jag tveksam till, dom kommer säkert vara helt okej men dom är inte topp 6 tycker jag iaf. Får Djurgården behålla Mika så blir man otroligt bra, hoppas man vågar släppa fram Pontus Åberg också som jag gillar stenhårt. Växjös forwards har du också underskattat enormt mycket.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by Hank »

Starkt jobbat Schteffe!

Egen ranking utan motiveringar:

1. Skellefteå
2. HV71
3. Linköping
4. Färjestad
5. Luleå
6. MODO
7. Brynäs
8. Frölunda
9. Växjö
10. Djurgården
11. Timrå
12. Gnaget
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by smogz »

Tycker du gör ett fantastiskt jobb men jag tycker din text kring Färjestad misstämmer med din placering. Färjestad har bra forwards på att inte släppa till bakåt men som du också skrev så gör dom inte så mycket mål. Beroende på vilken utgångspunkt man har när man rankar forwards så kan man förstås placera dom högt. Men jag som gillar anfallshockey med mycket mål och kreativitet rankar färjestads forwards mycket längre ner..typ 5a-6a.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by svartgulsubkultur »

Gut gearbeitet!
Precis som man kan läsa sig till i dina tre lagdelsrankingar så är det våra forwards som är den lagdel som höjer oss mest. Bara att hoppas Foppa hittar de mest utopiska formationerna.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by schteffe »

Tackar. Och ja, jag har som antytt försökt väga in forwardsuppsättningarnas kvalitet över hela banan, alltså inte bara offensiv styrka och förmåga att göra mål utan även det defensiva jobbet som är nog så viktigt - kort sagt, forwardsuppsättningarnas bidrag till lagets förmåga att vinna matcher. I annat fall hade kanske listan sett lite mer ut som Hanks, som jag absolut kan se logiken i.

Ska snida ihop en totalranking senare där saker och ting sys ihop.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: ES-Forwardsuppsättningar 11/12 Ranking

Post by barrskog »

Nice artikel..!

Vår forwardsdel ser faktiskt riktigt stark ut! Man behöver inte ens vara aikå supporter för att sätta oss som 1a. Ska bli spännande att se MoDo i vinter - deras känns lite heaven or hell. Hittar Skröder tillbaka till gammal god målform och Firma Schremp/Axelsson är på lirhumör så kan MoDo bli farliga!
Locked