Ispremiären!

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Ispremiären!

Post by lazerkrobbe »

Chippen wrote:Man kan ju alltid hoppas att vi kan slå MoDo med antalet besökare, men det blir fan tufft.
MoDo tryckte väl dit 7000 pers.
Ja, i en plojmatch mot bandylandslaget och med Sahara Hotnights på scenen, inte på en isträning.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Ispremiären!

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Man kan ju alltid hoppas att vi kan slå MoDo med antalet besökare, men det blir fan tufft.
MoDo tryckte väl dit 7000 pers.
Men samtidigt tycker jag det är löjlgit att säga att det var för isträningen.

Dels hade dom en träningsmatch mot bandylandslaget, dels så firade dom typ 90-års jubileum
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Ispremiären!

Post by Hank »

Å andra sidan är väl vår "första isträning" också ett jippo med kringaktiviteter, liksom att det inte alls är första träningen på is för åtminstone en stor del av spelarna.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Ispremiären!

Post by Lappmössan »

Modo hade sin första officiella isträning i slutet av juli.
Jag önskar dock att norran lägger lite mindre fokus på publiken.. Samma frågor och svar varje år..
Fråga: visst brukar souvenirshopen vara öppen?

Snart dags att sätta sig i bilen... Äntligen! Hockey!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Ispremiären!

Post by King Kong »

Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN!!!!
Fan va gött med ishockey igen!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Ispremiären!

Post by ante08 »

och ni som inte är på plats i Arenan ikväll. Kan se Ispremiären på länken här nedan.

http://svt.se/2.33919/1.2498298/se_dire ... _istraning
User avatar
Pavlov
Posts: 56
Joined: 15 Jun 2011, 19:14
Location: Göteborg

Re: Ispremiären!

Post by Pavlov »

ante08 wrote:och ni som inte är på plats i Arenan ikväll. Kan se Ispremiären på länken här nedan.

http://svt.se/2.33919/1.2498298/se_dire ... _istraning
Tack !!!
Då slapp jag slänga mig på cykeln för 120 mil enkel ...
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ispremiären!

Post by Markman »

ante08 - du är gudomligt tacksam! :)
Liksom Pavlov har jag tresiffrigt antal mil till Arenan, och det är lite väl långt, tyvärr!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Ispremiären!

Post by Lidlund »

Markman wrote:ante08 - du är gudomligt tacksam! :)
Liksom Pavlov har jag tresiffrigt antal mil till Arenan, och det är lite väl långt, tyvärr!
Tycker du skulle ha cyklat och tagit med mig på pakethållaren från linköping! ;)


Tack för länken Ante08!
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Ispremiären!

Post by rubzz »

ante08 wrote:och ni som inte är på plats i Arenan ikväll. Kan se Ispremiären på länken här nedan.

http://svt.se/2.33919/1.2498298/se_dire ... _istraning

Fan va gött!! Tack tack!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Ispremiären!

Post by Foppas skridskocoach »

ante08 wrote:och ni som inte är på plats i Arenan ikväll. Kan se Ispremiären på länken här nedan.

http://svt.se/2.33919/1.2498298/se_dire ... _istraning
Jaha, då var det bara att ställa in dotterns fotbollsmatch ikväll då...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Ispremiären!

Post by TS_ »

5600 personer på plats!
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ispremiären!

Post by Markman »

Forres moon-walk var ju grym!
I övrigt kul att se Jimmies "försök" att åka fram och ta emot Thomson Trophy, sånt där härligt spjuver-beteende som jag gillar!

Riktigt bra publiksiffra också! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Ispremiären!

Post by Toktobbe »

Shit Hockeyfebern/Abstinensen steg med typ 100 grader efter denna kväll. fått klart om du ska med till Växjö Markman?? ;)
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ispremiären!

Post by Markman »

Dessvärre skiter det sig både vad gäller försäsongsmatchen och första seriemötet pga. jobb, men det var väl seriematchen du tänkte på i första hand misstänker jag.. :(
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Ispremiären!

Post by fwd »

Vilken jävla flopp med kommentator? Några intervjuer hade varit ok, men hålla på sådär hela träningen. Fruktansvärt värdelöst, och hålla på att dra igång ramsor? Visst finns klacken av en anledning? Vågen på beställning, känns ju inte heller jättesexigt. Nä fan, gör om gör rätt.
Charter Division
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Ispremiären!

Post by Sargade Sune »

Tycker det var en fullträff med kommentator!
Rupert
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2011, 18:45

Re: Ispremiären!

Post by Rupert »

fwd wrote:Vilken jävla flopp med kommentator? Några intervjuer hade varit ok, men hålla på sådär hela träningen. Fruktansvärt värdelöst, och hålla på att dra igång ramsor? Visst finns klacken av en anledning? Vågen på beställning, känns ju inte heller jättesexigt. Nä fan, gör om gör rätt.
+1
Låt publiken sköta eventuella ramsor
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Ispremiären!

Post by fwd »

Sargade Sune wrote:Tycker det var en fullträff med kommentator!
Hade han stannat vid att göra intervjuer och snacka lite allmänt med spelarna hade det varit okej, men han började försöka leka klackledare eller vad han höll på med så tycker jag det gick för långt. När han kommenterade spelet var det ju bara irriterande när han fastnade på spelarens namn.
Charter Division
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Ispremiären!

Post by Sed »

fwd wrote:
Sargade Sune wrote:Tycker det var en fullträff med kommentator!
Hade han stannat vid att göra intervjuer och snacka lite allmänt med spelarna hade det varit okej, men han började försöka leka klackledare eller vad han höll på med så tycker jag det gick för långt. När han kommenterade spelet var det ju bara irriterande när han fastnade på spelarens namn.
Så farligt var det inte. Och det var ju bra att han sa namnen. Tror knappast alla känner igen gubbarna utan nummer/namn.

Bara inte det sprider sig tll riktiga matcherna så...
User avatar
Humlannitton
Posts: 1557
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Ispremiären!

Post by Humlannitton »

Delar upp ditt inlägg i två delar för att svara.
fwd wrote:Vilken jävla flopp med kommentator? Några intervjuer hade varit ok, men hålla på sådär hela träningen.
Så jävla bra med en toastmaster, kommentator, intervjuare eller vad man ska kalla det. Första gången som inte hälften av publiken försvunnit direkt efter line-up, och det var mycket för att det fanns en röd tråd i hela jippot. För helt klart så har AIK tvingats inse att det är dags att släppa isträningsbiten och istället göra det till ett publikjippo. Genuint har det ändå inte varit sedan fem år tillbaka, så varför ens låtsas? Nu fanns det en tydlig inledning, presentationen tog lagom lång tid, bra intervjuer som inte gjorde att hela träningen stannade av, och tydliga hållpunkter angående vad som skulle hända framåt.
fwd wrote:Fruktansvärt värdelöst, och hålla på att dra igång ramsor? Visst finns klacken av en anledning? Vågen på beställning, känns ju inte heller jättesexigt. Nä fan, gör om gör rätt.
Håller helt med här. Publikreaktioner ska komma spontant och inte på beställning. Tycker dock att det var synd att vi inte kunde passa på att ge våra NHL-killar en riktig 5 minuters standing ovation a la Börje Salming.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Ispremiären!

Post by 374 »

Tyckte det var bra med kommentator även om vågen och en del annat var lite fånigt.

Fick i övrigt en mycket bra känsla inför säsongen, det verkar laddat och fokuserat.

Av nyförvärven imponerade Goren och Möller mest medan Pikkarainen såg väldigt stapplig ut även om han gjorde ett snyggt mål.

Fint också att se Lee hjälpa till att plocka puckar efteråt.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Ispremiären!

Post by Sketch »

Tyckte också det var bra med intervjuer mm, men håller med angående vågen och liknande...

Styrman växte nå så grymt i mina ögon. 8-) Fan vad härligt att det är igång igen!
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Ispremiären!

Post by zacce »

de 15 milen hem gick som på moln.... :D
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Ispremiären!

Post by Mange »

Kariander gjorde ju alltid mycket, mycket bättre! Visst var frågorna stundtals småtöntiga och "cheerleader"-försöken lite tafatta men har alla glömt hur det brukar se ut/låta? En helt sanslös förbättring!
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Ispremiären!

Post by ante08 »

avundsjukan på Publiksiffran börja sprida sej bland motståndarlagens supportrar.

http://hludwig.blogg.se/
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Ispremiären!

Post by nomercy »

NoMercy: Efter första ispasset är jag säker - Skellefteå AIK tar 2:a guldet.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Ispremiären!

Post by Lappmössan »

Humlannitton wrote:Tycker dock att det var synd att vi inte kunde passa på att ge våra NHL-killar en riktig 5 minuters standing ovation a la Börje Salming.
Jag tyckte också att den borde hållit på längre, men jag störde mig mer på att man spelade musik samtidigt så att folk automatiskt började klappa i en seg takt..
Hockeyabstinensen är inte botad på långa vägar, någon som vet tiderna för isträningarna resten av veckan?
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Ispremiären!

Post by ante08 »

Lappmössan wrote:
Humlannitton wrote:Tycker dock att det var synd att vi inte kunde passa på att ge våra NHL-killar en riktig 5 minuters standing ovation a la Börje Salming.
Jag tyckte också att den borde hållit på längre, men jag störde mig mer på att man spelade musik samtidigt så att folk automatiskt började klappa i en seg takt..
Hockeyabstinensen är inte botad på långa vägar, någon som vet tiderna för isträningarna resten av veckan?
kl9.30 tränar dom då imorgonbitti. Men är det någon som vet träningstiderna för resten av veckan så får ni gärna posta dom i tråden.
Läder
Posts: 17
Joined: 14 Jul 2011, 10:43

Re: Ispremiären!

Post by Läder »

Humlannitton wrote:
fwd wrote:Fruktansvärt värdelöst, och hålla på att dra igång ramsor? Visst finns klacken av en anledning? Vågen på beställning, känns ju inte heller jättesexigt. Nä fan, gör om gör rätt.
Håller helt med här. Publikreaktioner ska komma spontant och inte på beställning. Tycker dock att det var synd att vi inte kunde passa på att ge våra NHL-killar en riktig 5 minuters standing ovation a la Börje Salming.
Var var Jocke Lindström då?
Locked