Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

smogz wrote:Håller inte med dig Schteffe, ser hellre EA än Skogs i laget. Tycker han passar bättre in i AIKs sätt att spela.
Värvar vi EA tappar vi den hårdheten Skogs stod för. Han var riktigt bra fram tills skadan. Nej tack till det bytet men helst ingen av dom nu när vi har skrivit fast så många backar.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Tycker trots allt inte vi förlorade finalen på för många insläppta utan på för få gjorda. Där bidrar EA mer än Skogs. Lindgren är inte särskilt hård men en jävligt bra back ändå..Jag tycker EA är en bättre back än Skogs både på att försvara och på att anfalla för att han åker bättre skridskor och har ett fan så mycket bättre förstapass. Han sätter sig inte i situationer som lätt långsamma backar med dåliga förstapass gör. Men vår filosofi kanske är olika. Om det nu är mellan EA och Skogs det står. Men det är klart kommer Caslava, Kukonen eller nån annan vass tvåvägsback in i bilden så kan jag tänka mig att säga nej till EA också förstås.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Silly Season 2012/2013

Post by doc.Holiday »

Goren blir väl för dyr vad jag kan förstå,skatteproblem.[/quote]
Goren har aldrig varit "skatteartist" så inte hänger det på det
User avatar
nr86
Posts: 5383
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

Schremp vill då inte jag se i AIK....
Han var ju ibland farligare hemåt än framåt.....

Annas har det ju som vanligt varit riktigt tyst kring AIK.... Innan bomben exploderar :D
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Silly Season 2012/2013

Post by kurin »

doc.Holiday wrote:Goren blir väl för dyr vad jag kan förstå,skatteproblem.
Goren har aldrig varit "skatteartist" så inte hänger det på det[/quote]


Jo enligt Aik är det så
User avatar
tazman
Posts: 2061
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 2012/2013

Post by tazman »

kurin wrote:
doc.Holiday wrote:Goren blir väl för dyr vad jag kan förstå,skatteproblem.
Goren har aldrig varit "skatteartist" så inte hänger det på det

Jo enligt Aik är det så[/quote]

Källa?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Finns ju andra skattetekniska dribbeltekniker än den traditionella artistskatten så visst kan det mycket väl vara så.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Silly Season 2012/2013

Post by anterio »

svartgulsubkultur wrote:Finns ju andra skattetekniska dribbeltekniker än den traditionella artistskatten så visst kan det mycket väl vara så.
Ja alltså det faktum att han spelade hela säsongen plus åtminstone delar av försäsongen (minns inte när han anlände) gör ju att artistskatten faller bort och det måste vara andra "dribbeltekniker" som varit framme som du säger svartgul.
rasse03
Posts: 2
Joined: 21 Apr 2012, 08:44

Re: Silly Season 2012/2013

Post by rasse03 »

doc.Holiday wrote:Goren blir väl för dyr vad jag kan förstå,skatteproblem.
Goren har aldrig varit "skatteartist" så inte hänger det på det[/quote]
Goren är inte så värst intreserad av pengarna, så kanske inte för dyr.
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Silly Season 2012/2013

Post by rubzz »

Känns inte Dick Axelsson som en typisk AIK värvning? Tycker det varit lite väl tyst runt honom nu senaste tiden. Han var ju även på väg hit förra säsongen och då lär han ju varit betydligt dyrare.. Kan ju dock vara så att Lasse väntar in vad som händer med Bud också.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

rubzz wrote:Känns inte Dick Axelsson som en typisk AIK värvning? Tycker det varit lite väl tyst runt honom nu senaste tiden. Han var ju även på väg hit förra säsongen och då lär han ju varit betydligt dyrare.. Kan ju dock vara så att Lasse väntar in vad som händer med Bud också.
Nej, verkligen inte! En hockey-diva som inte gör jobbet, annat än om han själv känner för det, det rimmar illa med AIKs filosofi!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Nån som vet vilken typ av skada som hållit Corey Locke borta från spel under delar av säsongen?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Silly Season 2012/2013

Post by olli »

svartgulsubkultur wrote:Nån som vet vilken typ av skada som hållit Corey Locke borta från spel under delar av säsongen?
Upper-body injury. Ska kolla om jag hittar mera om saken.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Skidrow »

Tar man in EA måste man tänka sej skicka Burström lr Lindgren och det känns långsökt för mej, Skog är den enda backen i AIK som hade en chans att freda våran målvakt, nästa år bör även Granberg klara det men jag vill ha iaf 2st.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Ok kylskåpsdiggare. Låt oss vara överens om att vi inte är överens. Men jag ser inte skydda målvakten som ett problem
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rollie »

Det handlar inte primärt om att skydda målvakten, utan att flytta både spelare och puck från ett område där de flesta målen görs i dagens hockey.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

80% av målen görs från max 2m från målgården så visst finns det en poäng i att kunna skydda det området.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Markus Svensson från gnaget nu bekräftad som klar för AIK - två år gäller kontraktet
http://www.skellefteaaik.se/artikel/23281/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

smogz wrote:Ok kylskåpsdiggare. Låt oss vara överens om att vi inte är överens. Men jag ser inte skydda målvakten som ett problem
Inte heller att hålla rent framför kassen som helt otroligt uppenbart har varit ett problem för oss de två senaste säsongerna?
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2012/2013

Post by vonschnauser »

Vad tror ni om Markus Svensson så här på förhand? Bra eller dåligt...? Potential finns väl av hans allsvenska säsonger att döma...
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Fdskebo »

vonschnauser wrote:Vad tror ni om Markus Svensson så här på förhand? Bra eller dåligt...? Potential finns väl av hans allsvenska säsonger att döma...
Känns spontant som att vi får ett sämre målvaktspar till nästa säsong.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Silly Season 2012/2013

Post by pttr »

Jag är nöjd. Man slänger inte ut onödig pengar på en målvakt då vi redan har en klar etta nästa säsong i Jocke!
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Ante wrote:
smogz wrote:Ok kylskåpsdiggare. Låt oss vara överens om att vi inte är överens. Men jag ser inte skydda målvakten som ett problem
Inte heller att hålla rent framför kassen som helt otroligt uppenbart har varit ett problem för oss de två senaste säsongerna?
Ok 2010/11 släppte vi in 145 mål (5a) i serien. 2011/12 släppte vi in 125 mål (4a i serien) ett mål mer än Färjestad som hade bland den tyngsta backbesättningen. Det kanske helt otroligt uppenbart har varit ett problem för oss, men det har inte lett till en helt otrolig mängd insläppta mål, vilket jag då leder till att jag tolkar det som ett ickeproblem.

Vill man ha stora och starka backar som passar in i AIKs spel i övrigt så måste man upp ordentligt i pris, frågan är hur många mål man kan spara in på det?

VI har inte råd med den typen av backar och då tycker jag det är bättre att hitta backar som passar in klockrent i AIKs sätt att spela hockey och lita på att vår spelstil ser till att vi inte släpper så många mål och att backarna vi har bidrar på rätt sätt till att vi gör fler mål framåt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

pttr wrote:Jag är nöjd. Man slänger inte ut onödig pengar på en målvakt då vi redan har en klar etta nästa säsong i Jocke!
Tror tyvärr inte ett skit på Svensson.
Med detta målvaktspar så vinner vi inget Guld.
Hade hoppats på en 1:e målis som klarar serielunken hyfsat och som sen blir rena väggen i Slutspelet :(
Jo jag vet att jag neggar kring målisarna men självklart så hoppas jag att jag har fel och att LJ + Afop är bättre på att titta i Kristallkulan
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2012/2013

Post by schteffe »

StigVig wrote:
pttr wrote:Jag är nöjd. Man slänger inte ut onödig pengar på en målvakt då vi redan har en klar etta nästa säsong i Jocke!
..Hade hoppats på en 1:e målis som klarar serielunken hyfsat och som sen blir rena väggen i Slutspelet :(
..
Vänta här nu, du hade hoppats på en målvakt av högre klass än Jocke och att Jocke skulle bli andrakeeper? Och att han skulle ha skrivit ett 2-års på dom premisserna? Lite väl naivt kan jag tycka. För övrigt är jag av en helt annan åsikt i bedömningen av vårt målvaktspar, tycker det ser riktigt vettigt och bra ut. :)
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Silly Season 2012/2013

Post by pttr »

StigVig wrote:
pttr wrote:Jag är nöjd. Man slänger inte ut onödig pengar på en målvakt då vi redan har en klar etta nästa säsong i Jocke!
Tror tyvärr inte ett skit på Svensson.
Med detta målvaktspar så vinner vi inget Guld.
Hade hoppats på en 1:e målis som klarar serielunken hyfsat och som sen blir rena väggen i Slutspelet :(
Jo jag vet att jag neggar kring målisarna men självklart så hoppas jag att jag har fel och att LJ + Afop är bättre på att titta i Kristallkulan
Ställer lite höga krav känns det som. Visst, Jocke gjorde ju inte ett så bra slutspel som man hoppats men han tar förhoppningsvis ett kliv även nästa säsong. Han var ju kanske bästa målvakten under grundserien så nog har han potentialen alltid!
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Pontusbackstrom »

pttr wrote:
StigVig wrote:
pttr wrote:Jag är nöjd. Man slänger inte ut onödig pengar på en målvakt då vi redan har en klar etta nästa säsong i Jocke!
Tror tyvärr inte ett skit på Svensson.
Med detta målvaktspar så vinner vi inget Guld.
Hade hoppats på en 1:e målis som klarar serielunken hyfsat och som sen blir rena väggen i Slutspelet :(
Jo jag vet att jag neggar kring målisarna men självklart så hoppas jag att jag har fel och att LJ + Afop är bättre på att titta i Kristallkulan
Ställer lite höga krav känns det som. Visst, Jocke gjorde ju inte ett så bra slutspel som man hoppats men han tar förhoppningsvis ett kliv även nästa säsong. Han var ju kanske bästa målvakten under grundserien så nog har han potentialen alltid!
Det var ju Jockes första slutspel också, så klart att man kanske blir lite nervös. Tycker Jocke har varit kanon bra under grundserien och slutspelet och tycker även han räddar oss några matcher i slutspelet också, Men det var serien mot Brynäs som var lite för dålig från hans sida. Men hade vi satt alla våra chanser också så hade vi vunnit Guld också så det går ju att se från olika håll.

När Hade stod så kände man ett lugn och när Jocke skulle stå så blev man helt orolig, Sedan i år har det varit tvärtom, Då ville man att Jocke skulle stå för när Hade stod så visste man inte alls vad som skulle hända.
User avatar
nr86
Posts: 5383
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

Tror det här kommer att bli bra!!

Svensson är inte så dålig som många här verkar tycka.....
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Nicklas Andersen lämnar Brynäs. Det är ju en defensivt skicklig back som tyckte såg rätt rörlig ut och hade en helt oki speed. Kanske vore nått om man inte förlänger med Skogs.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Silly Season 2012/2013

Post by pttr »

Chippen wrote:Nicklas Andersen lämnar Brynäs. Det är ju en defensivt skicklig back som tyckte såg rätt rörlig ut och hade en helt oki speed. Kanske vore nått om man inte förlänger med Skogs.
Tyckte han imponerad mycket i finalspelet, kanske Brynäs bästa back, dessutom är han inte jättegammal. Men jag vill dock ha en riktig bomb om vi ska ta in en back utifrån och under den kategorin faller inte Andersén in.
Locked