ES-målvakter, ranking

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

ES-målvakter, ranking

Post by schteffe »

Hela artikeln med motiveringar: http://northpower.nu/wordpress/?p=1996

I topp:
1. Gnaget – Viktor Fasth / Markus Svensson
2. Växjö – Martin Gerber / Oscar Alsenfeldt
3. Skellefteå AIK – Andreas Hadelöv / Joacim Eriksson
4. HV 71 – Daniel Larsson / Andreas Andersson
5. Linköping – Fredrik Norrena / Christian Engstrand
I mitten:
6. Djurgården – Gustaf Wesslau / Tim Sandberg
7. Färjestad – Cristopher Nihlstorp / Fredrik Pettersson-Wentzel
8. Frölunda – Frederik Andersen / Magnus Hellberg
9. MODO – Mikael Tellqvist / Anton Forsberg
I botten:
10. Brynäs – Johan Holmqvist / Niklas Svedberg
11. Timrå – Stefan Ridderwall / Joakim Lundström
12. Luleå – David Rautio / Johan Gustafsson
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: ES-målvakter, ranking

Post by Colton »

Målvakterna är svårbedömda då till exempel MODO kommer vara otroligt beroende av att förstamålisen är skadefri till skillnad mot Växjö. Egentligen kan jag bara hålla med om alla platser på listan förutom Växjö där Gerber börjar bli väldigt slut.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: ES-målvakter, ranking

Post by Foppas skridskocoach »

Byt plats på Brynäs och Frölunda så är vi överens.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: ES-målvakter, ranking

Post by barrskog »

nice stuff
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: ES-målvakter, ranking

Post by smogz »

Hoppas Jocke E får ett par riktiga idiotmatcher i början så han får bra självförtroende. Det borde ge honom fler matcher och därmed bättre utveckling.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: ES-målvakter, ranking

Post by BubbelVe »

Hoppas han INTE tänker NU DJÄVLAR..... det verkar vara hans problem. Han vill för mycket och det jag sett av honom år verkar det som han inte har tålamod, han väntar inte på puckarna, han vill ta allt för tidigt. Det är svårt att beskriva, men det handlar om att göra så lite som möjligt med så liten ansträngning som möjligt då blir du snabb och följdsam. Om du "TAR" puckarna dvs slänger plocken mot pucken så ÖKAR du farten vilket leder till sämre kontroll, istället för att bara röra sig "med" pucken. Pucken kommer, det är ett faktum, men var vet man inte förrän den är framme (styrningar, studs etc) därför skall focus ligga på att rörelserna ska handla om att finnas där pucken troligast hamnar och passivt ta den. Äsch ...... svårt att beskriva ni kanske fattar ändå. Men det vi alla ser är hur stora rörelser både med kroppsdelar och förflyttning av kroppen han har gämnfört med den mycket mindre Hadelöv som egentligen borde röra sig mer på grund av sin storlek.
Tre hemläxor jag vill se från Holm:

Placering (Det nöter de redan men jag menar ÄNNU mer styrt, inte hamna snett med överkroppen inte glida för långt etc etc)
Tålamod (Skottövningar med nästan överdriven avslappning, händerna ska nästan hänga)
Eye-hand-coordination (förmågan att förutse och sätta händerna på rätt ställen, till exempel att slänga bollar mot en ojämn vägg och ta de oberäkneliga studsarna. Prova med en golfboll mot en tegelvägg ska ni få känna ;) )
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: ES-målvakter, ranking

Post by BubbelVe »

"- Jo, vi har jobbat mycket på att jag ska hålla mig i kassen, lite gummiband. Att inte stressa och hålla mig i målet. Det är lättare att ta skotten när man är stilla och inte trycker för mycket. Det sitter mycket i skallen, men det känns som om det fungerar. "

Jocke E efter Brynäs, de jobbar på rätt saker !

JA jag ska byta avatar men jag hittar inte min kalle o hobbetolkning....
Locked