Håller NP på att förändras?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Oracle »

Alright, tack!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Skidrow »

Helt rätt tänkt av Hummlan dock fel tid att ta det nu.

Men mina tankar runt NP och så är att dom som håller i tifot sjunger/skricker gör ett väldigt bra jobb men det känns som inte alla drar åt samma håll nu.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Håller NP på att förändras?

Post by fwd »

Skidrow wrote:Helt rätt tänkt av Hummlan dock fel tid att ta det nu.

Men mina tankar runt NP och så är att dom som håller i tifot sjunger/skricker gör ett väldigt bra jobb men det känns som inte alla drar åt samma håll nu.
Vilket håll vill övrigt folk dra åt? Goa gubbar och Timrå muppklackar kanske är drömmen? Vad vet jag.
Vi kanske ska sluta med läktarflaggorna för folk inte ser introt när flaggan är uppe?
Förbjuda folk som använder flaggor?
Charter Division
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Håller NP på att förändras?

Post by schteffe »

Jag tycker snarare att NP är på väg åt rätt håll, även om jag inte ser någon tydlig förändring. Om det är en förändring så är det åt det bättre tifo-mässigt och även engagemangsmässigt iom ett fungerande forum, redaktionen och inte minst fb-sidan och aktiviteten där. Riktigt bra drag på resorna, främst crazyn. Hotet som jag ser det är att nyckelpersoner som fwd slutar sitt engagemang i NP. Känns som att det är många som vill ha en aktiv och levande klack och förening, men få som är beredda att lägga ner timmar på det utanför matchtid. Dessutom svårt att få personer att engagera sig mer än möjligvis lite tifofix, eftersom styrelsen är ett kompisgäng som man kanske inte bara hoppar in i bara sådär (rätta mig om jag har fel). Således - viktigt att skapa bra förutsättningar för styrelsens arbete, och att bredda toppen så fler engagera sig. Då behöver folket i toppen inte arbeta häcken av sig och sårbarheten minskar vid frånträden.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Skidrow »

fwd wrote:
Skidrow wrote:Helt rätt tänkt av Hummlan dock fel tid att ta det nu.

Men mina tankar runt NP och så är att dom som håller i tifot sjunger/skricker gör ett väldigt bra jobb men det känns som inte alla drar åt samma håll nu.
Vilket håll vill övrigt folk dra åt? Goa gubbar och Timrå muppklackar kanske är drömmen? Vad vet jag.
Vi kanske ska sluta med läktarflaggorna för folk inte ser introt när flaggan är uppe?
Förbjuda folk som använder flaggor?
Men skärp dej, ni har gjort ett jävligt bra jobb med flaggorna och allt annat runt det, efter säsongen är slut ska jag försöka förklara vad jag menar, nu är det FINAL som gäller!!!!
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Wolfman »

Skidrow wrote:Helt rätt tänkt av Hummlan dock fel tid att ta det nu.

Men mina tankar runt NP och så är att dom som håller i tifot sjunger/skricker gör ett väldigt bra jobb men det känns som inte alla drar åt samma håll nu.
Alltså ALLT verkar ju till syvende och sist handla om folks inställning till hymnen, eller "hymnen", samt att någon utanför NP:s kontroll brände av någon bengal. Är det allt som krävs för att folk ska tycka att vi "drar åt olika håll"? Kolla på allt positivt det senaste året:

1. NP skapade Yngre Gardet för att säkra upp i framtiden. Ett lyckat projekt där kidsen verkligen hjälpt till med tifo och flaggmakeri.
2. Den episka crazyresan till Timrå där fem busslaster begav sig mot Timjå. Fö. åker ju NP på väldigt många bortamatcher.
3. Sammanhållningen som skapades vid semifinalen mot Luleå! Visserligen var det förra året, men det var riktigt kul att träffas på krogen under den matchserien för att sjunga "Vi på västra stå..." osv.
4. Den episka NP-festen i höstas.
5. Ramsorna och sångerna som skrivs håller verkligen HÖG klass!
6. Medlemsantalet är högre än någonsin.

Så ja, NP förändras. Men det är till något bättre och det lär inte stanna här...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Håller NP på att förändras?

Post by svartgulsubkultur »

Wolfman wrote:
Skidrow wrote:Helt rätt tänkt av Hummlan dock fel tid att ta det nu.

Men mina tankar runt NP och så är att dom som håller i tifot sjunger/skricker gör ett väldigt bra jobb men det känns som inte alla drar åt samma håll nu.
Alltså ALLT verkar ju till syvende och sist handla om folks inställning till hymnen, eller "hymnen", samt att någon utanför NP:s kontroll brände av någon bengal. Är det allt som krävs för att folk ska tycka att vi "drar åt olika håll"? Kolla på allt positivt det senaste året:

1. NP skapade Yngre Gardet för att säkra upp i framtiden. Ett lyckat projekt där kidsen verkligen hjälpt till med tifo och flaggmakeri.
2. Den episka crazyresan till Timrå där fem busslaster begav sig mot Timjå. Fö. åker ju NP på väldigt många bortamatcher.
3. Sammanhållningen som skapades vid semifinalen mot Luleå! Visserligen var det förra året, men det var riktigt kul att träffas på krogen under den matchserien för att sjunga "Vi på västra stå..." osv.
4. Den episka NP-festen i höstas.
5. Ramsorna och sångerna som skrivs håller verkligen HÖG klass!
6. Medlemsantalet är högre än någonsin.

Så ja, NP förändras. Men det är till något bättre och det lär inte stanna här...
Word.
Och listan fortsätter om man vill.
7. Ett par tifon i år som brejkar sig in på NPs alltimehigh (Premiärtifot, Hometown-ditot och 3D-bokstäverna m.m)
8. Ett bredare engagemang för just tifoidéer bl.a här i detta underforum. Hoppas att den utvecklingen också går över i det praktiska arbetet kring tifon.
9. Efter en del strul som följde efter den stora forumkraschen våren 2010 så känns det definitivt som att forumet växer och bidrar till AIK- och NP-haussen igen.
10. NPs tillväxt på FB gör att fler och fler blir uppmärksammade på vår existens.

Tyvärr blir det allt för stort fokus på det negativa som ändå är i massiv minoritet till det positiva.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Jablonic »

11. Det produceras låtar baserat på våra ramsor.
12. NP-redaktionen är bättre än någonsin.
13. Större uppslutning än nånsin både deltagarmässigt och publikmässigt på den årliga brännbollen.
14. Flera företag hör av sig och vill etablera samarbete med NP, något vi nog ser mer av till kommande säsong.
15. Viadukttifot förtjänar en egen plats här, så mycket uppskattning som det gett (i snitt var fjärde bil som kör förbi under tiden man uppdaterar siffrorna tutar).

Bara att fortsätta...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Trollet »

Jablonic wrote: 15. Viadukttifot förtjänar en egen plats här, så mycket uppskattning som det gett (i snitt var fjärde bil som kör förbi under tiden man uppdaterar siffrorna tutar).

Och det blir ju ganska många bilar när "Skellefteås händigaste man" ska byta skyltar :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Jablonic »

16. Trollet. En göteborgare som flyttat hit och bidrar med ett härligt engagemang!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Håller NP på att förändras?

Post by fwd »

schteffe wrote:Jag tycker snarare att NP är på väg åt rätt håll, även om jag inte ser någon tydlig förändring. Om det är en förändring så är det åt det bättre tifo-mässigt och även engagemangsmässigt iom ett fungerande forum, redaktionen och inte minst fb-sidan och aktiviteten där. Riktigt bra drag på resorna, främst crazyn. Hotet som jag ser det är att nyckelpersoner som fwd slutar sitt engagemang i NP. Känns som att det är många som vill ha en aktiv och levande klack och förening, men få som är beredda att lägga ner timmar på det utanför matchtid. Dessutom svårt att få personer att engagera sig mer än möjligvis lite tifofix, eftersom styrelsen är ett kompisgäng som man kanske inte bara hoppar in i bara sådär (rätta mig om jag har fel). Således - viktigt att skapa bra förutsättningar för styrelsens arbete, och att bredda toppen så fler engagera sig. Då behöver folket i toppen inte arbeta häcken av sig och sårbarheten minskar vid frånträden.
Tycker också att NP gjort otroliga framsteg, alla har hjälpts åt att skapa någonting bra här. Känns oerhört roligt.

Angående det feta här uppe, att komma och hjälpa till med tifon är absolut inga problem(?) enligt oss i styrelsen. Jävligt roligt att folk är villiga att engagera sig och hjälpa till. Självklart kan det väl vara lite knepigt om det uppstår något "internskämt" eller liknande för utomstående att förstå. På det stora hela tror och hoppas jag att vi är rätt trevliga att ha och göra med. Det är ju precis som på en ny arbetsplats/klass i skolan, man lär känna folk och kommer in i gänget efter ett tag.
Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Larzon »

*det var bättre förr*.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Skidrow »

Så nu är säsongen slut då ska jag försöka skriva vad jag tycker.

Göra en del på forumet som är för medlemmar i NP där styrelsen tar upp frågor och idéer typ hymnen, NP möte med AIK osv. Om ingen i styrelsen vill ta tag i ärendet se om någon medlem är villig. Alltså under North Power en ”rubrik” medlemmar och när folk köper medlemskort så frågar man vilket nick på forumet och bokar i medlem.
Tanken är inte att diskutera matcher osv utan sådant som rör föreningen (NP), typ hur kan man förbättra ståplats, vilka matcher ska vi satsa på att fara till.

Ordförande/styrelsen för talan för NP inte sej själv på ”officiella” delen av forumet, så om AIK lr något företag kommer med någon ide, fråga ska först styrelsen prata om det men sen gå till medlemmarna med det och vad som då beslutas är vad styrelsen säger oberoende vad dom själva tycker. Självklart kan styrelsen säga då vi fick det här förslaget…. men vi i styrelsen tycker det är dåligt och då på NP-medlemsdelen säga vad dom tycker.

Det har gjorts mycket bra genom åren men det kan bli ännu bättre.
Post Reply