Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

freddus wrote:Blir det rätt med avspärrningar eller leder det till mer grupperingskänsla? Något måste kanske göras men på sikt kan det bli farligt med band som spärrar olika "avdelningar". Tror det leder till mer snea blickar och tankar om att vissa är finare än andra. En del som är på gränsen kanske känner att de inte är välkomna till andra sidan bandet.
Jag tror inte det är nån fara. Sittplats är ju tex indelad i sektioner, upplever inte att folk kollar snett på varandra där . Det bästa vore ju om man kunde sälja klackbiljetter till just den sektionen också så finns det inga frågetecken.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

PackSwede wrote:Jag misstänker att jag stod precis där Draper försökte peppa publiken, det var 2 st mindre begåvade medelålders personer som jag aldrig sett förut som stod och hängde på stängslet och blev upprörda (2 personer som för övrigt vägrat flytta på sig när någon vänligt frågade om det inte var bättre att deras barn fick stå mot stängslet så att dom kunde se)

Sedan var det en kille som bad den som klättrat upp på stängslet att flytta sig så att alla kunde se, den personen stod bakom mig och han och hans kompis var bland dom som sjungit allra bäst genom hela matchen (en match där det för övrigt på den kanten sjöngs bättre än jag någonsin tidigare varit med om). Han bad också om detta för att deras barn som stod bakom dom mindre begåvade personer som omnämnts tidigare i inlägget skulle ha någon som helst chans att se.

Det finns olika sätt att peppa dom personer som normalt inte sjunger så mycket, att kalla dom för idioter som inte är välkomna kanske inte är det bästa ? Nu såg jag inte vem som var den part som nästan startade handgemäng men det kanske inte heller är det bästa sättet ?

Det finns två versioner av varje story, det går inte att lägga all skuld på "surgubbar eller fjortisar"
Jag var på räcket på andra sidan om podiet och fick ett helt annat mottagande där. En medelålders flyttade undan sina två barn så jag kunde komma upp på räcket och sa att vi gjorde ett bra jobb. Överlag verkade folk uppskatta att vi breddade ut (iaf på den sidan).
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

cechise wrote:.....
Är du på plats imorrn också?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Enda jag har hört är klagomål om man viftar med flagor när matchen är igång och det förstår jag för det är enerverande.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

saik_for_life wrote:
svartgulsubkultur wrote:Indelande skiljeband som visar var man "bara går bärsärk" och var man "verkligen ger fulla spjäll i skell-hell ikväll" blir perfekt.
Gärna att folk från NP står högst upp från kl. 18 och välkomnar folk till Västra och vänligt informerar vad som förväntas av dem som ställer sig mellan de två mellersta pelarna.
Jag lär vara på västra kring 17.45. Så kan vara ambassadör :lol: men en lr två medhjälpare vore önskvärt 8-)
Låter bra, men nu är det inte jag som bestämmer om det blir så där som jag föreslog.
Nån ur styrelsen får väl hojta till om de vill nyttja ditt skräckinjagande yttre till att segregera folk och fä 8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

svartgulsubkultur wrote:
saik_for_life wrote:
svartgulsubkultur wrote:Indelande skiljeband som visar var man "bara går bärsärk" och var man "verkligen ger fulla spjäll i skell-hell ikväll" blir perfekt.
Gärna att folk från NP står högst upp från kl. 18 och välkomnar folk till Västra och vänligt informerar vad som förväntas av dem som ställer sig mellan de två mellersta pelarna.
Jag lär vara på västra kring 17.45. Så kan vara ambassadör :lol: men en lr två medhjälpare vore önskvärt 8-)
Låter bra, men nu är det inte jag som bestämmer om det blir så där som jag föreslog.
Nån ur styrelsen får väl hojta till om de vill nyttja ditt skräckinjagande yttre till att segregera folk och fä 8-)
Givetvis gäller de att få klartecken. Men som sagt, ställer upp om det blir nåt sånt där. Dock bör man vara 3-4 st som hjälps åt! 8-)
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Publiken

Post by PackSwede »

Jag var på räcket på andra sidan om podiet och fick ett helt annat mottagande där. En medelålders flyttade undan sina två barn så jag kunde komma upp på räcket och sa att vi gjorde ett bra jobb. Överlag verkade folk uppskatta att vi breddade ut (iaf på den sidan).
Nu var det lite olyckligt för den som ställde sig på "våran" sida då det där stod 2 st mindre begåvade medelålders personer (50+ som inte verkade ha alla hästar i hagen) som vägrade flytta på sig för barn tidigare under matchen, och då blev det fort en mindre bra stämning. Jag tycker personligen att det vore kul om det fungerade men har viss förståelse fär att man inte vill ha en hejaklacksledare mitt i synfältet. Att flytta sig i sida så man såg var inte ett alternativ, det var helt enkelt för trångt.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

shaquille wrote:just nu är det 4 sittpluppar kvar
nu är det 12 sittplats pluppar :shock:
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Publiken

Post by robzon »

Efter samtal med NP så skippar vi banden, kan bli som en del påpekat lite tokigt. Alla är ju välkomna till Västra men nån form av info.skylt vid nedgångarna kanske vore bra.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

robzon wrote:Efter samtal med NP så skippar vi banden, kan bli som en del påpekat lite tokigt. Alla är ju välkomna till Västra men nån form av info.skylt vid nedgångarna kanske vore bra.
OKEJ, printa gärna en karta över Västra och markera området som är hardcore på skyltarna.
Ungefär som en bullerkarta som man har på industriarbetsplatser...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

svartgulsubkultur wrote:
robzon wrote:Efter samtal med NP så skippar vi banden, kan bli som en del påpekat lite tokigt. Alla är ju välkomna till Västra men nån form av info.skylt vid nedgångarna kanske vore bra.
OKEJ, printa gärna en karta över Västra och markera området som är hardcore på skyltarna.
Ungefär som en bullerkarta som man har på industriarbetsplatser...
Håller SGSK.. 8-)
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Publiken

Post by robzon »

Tar gärna emot förslag på text till skylten: robert.karlsson@skellefteaaik.se
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Publiken

Post by Fox »

Angående flaggor under match så kan jag för hela världens skull inte förstå att någon kan ha problem med det i nuläget? I alla fall inte som det ser ut i mitten då jag tycker att folk till och med är för respektfulla vad gäller flaggandet. Dels så har tvåpinnsflaggor till stor del fått lämna plats för viftflaggor pga läktarevolution sedan så flaggas det oerhört lite/nästan inget under spel. Flaggorna är även delvis genomskinliga så att när ens synfält blir blockerat en nanosekund så kan man även följa konturerna av spelarna.

Jag tycker att det är bra att viftflaggor är i majoritet mot tvåpinnsflaggor - dels för att det ser mer dynamiskt ut med vift och sedan så bidrar det inte till lika dålig stämning mellan viftare och antiviftfascisterna.

Tror det är viktigt att folk från båda parter visar varandra i alla fall lite hänsyn. Något som jag ändå tycker vi gör.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Publiken

Post by Moss »

saik_for_life wrote:
svartgulsubkultur wrote:
robzon wrote:Efter samtal med NP så skippar vi banden, kan bli som en del påpekat lite tokigt. Alla är ju välkomna till Västra men nån form av info.skylt vid nedgångarna kanske vore bra.
OKEJ, printa gärna en karta över Västra och markera området som är hardcore på skyltarna.
Ungefär som en bullerkarta som man har på industriarbetsplatser...
Håller SGSK.. 8-)
Då hoppas jag att man bara för att man är tjej inte ska bli iväg jagad om man vill stå där.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

skellefteå AIK<3 wrote:
Då hoppas jag att man bara för att man är tjej inte ska bli iväg jagad om man vill stå där.
Har absolut ingenting att göra med kön. Vill man leva om så är man hjärtligt välkommen oavsett om man har snopp eller snippa, eller vafan det heter numera.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Publiken

Post by Zimme »

Trollet wrote:
skellefteå AIK<3 wrote:
Då hoppas jag att man bara för att man är tjej inte ska bli iväg jagad om man vill stå där.
Har absolut ingenting att göra med kön. Vill man leva om så är man hjärtligt välkommen oavsett om man har snopp eller snippa, eller vafan det heter numera.
:o Men Fredrik... :oops:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

Det bör i alla fall först och främst vara en uppmaning till de som står där att bidra med sin sångröst. En uppmaning att "flytta på sig" kan oerhört lätt missuppfattas.
Tigerränderna går aldrig ur.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Publiken

Post by Moss »

Det har hänt flera gånger att så fört man har närmat så så har folk försökt jaga iväg en :( men det positiva med det är väl att man blir extra motiverad att skrika/sjunga allt vad man kan :)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

skellefteå AIK<3 wrote: Då hoppas jag att man bara för att man är tjej inte ska bli iväg jagad om man vill stå där.
Var det dig jag pratade med i lördags...?
Glasögon, öronproppar och Myckle-tröja?


Om inte så är svaret givetvis "Hell no, sister!".
Gammal eller ung, gubbe eller kärring, spelar noll roll så länge man bidrar det man kan utifrån egen förmåga.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Publiken

Post by Moss »

svartgulsubkultur wrote:
skellefteå AIK<3 wrote: Då hoppas jag att man bara för att man är tjej inte ska bli iväg jagad om man vill stå där.
Var det dig jag pratade med i lördags...?
Glasögon, öronproppar och Myckle-tröja?


Om inte så är svaret givetvis "Hell no, sister!".
Gammal eller ung, gubbe eller kärring, spelar noll roll så länge man bidrar det man kan utifrån egen förmåga.
Näe det var inte jag, ja har en matchtröja med #30 på ryggen :D


Själv blir jag mäst bara förbannad när någon säger till mig (som tur var går det över ganska fort ;) ) men jag vet många andra som nästan blir lite ''skrämda''.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Publiken

Post by Lubbe »

Just nu finns det 1 sittplatsplupp på Ticnet och ståplats går inte boka längre. Uppenbarligen så har de släppta biljetterna sålt slut.

MEN, så som det står på .com så kommer ytterligare biljetter släppas kl.10.00 imorn.

Dessutom, skriver Gefle Dagblad att Brynäsfansen ställt in sin resa norrut imorn, för klent intresse :) (enskilda bilar lär väl åka upp ändå). Det borde innebära att en hel del av de biljetter som var reserverade för Brynäs bortastå OCKSÅ släpps imorn.

Ni som saknar biljetter, ni har fortfarande en chans att få tag på biljett, så se till att vara på hugget imorn 10.00.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

ALLE NACH DER HALLE!
JEDERMANN ZUSAMMEN!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Publiken

Post by Melon »

Jag hade med mig en som normalt sitter på sittplats in i klacken under någon Semifinal-match, och han berättade efteråt att det var någon som stod och skrek på alla andra att skrika, men sen inte sjöng en rad själv...och jag kan väl hålla med om att sådant kan vara störande...som tur är så brukar dom som manar på alla andra oftast ta i för kung och fosterland själva... 8-)

Men sen tänkte jag på en annan sak, det här med att folk alltid blir uppmanade att TA ETT KLIV MOT MITTEN...är det så jävla bra egentligen..??? Jag menar, är det verkligen som så att folk endast kan ta sig ner på ståplats längst ut mot räckena, och absolut inte klarar av att ta sig dit dom vill om inte folk trycker sig in mot mitten och lämnar utrymme längst ut på kanterna..???

Jag minns förut när man mer eller mindre klev på folk för att ta sig dit man ville stå, och helt enkelt fick trycka sig igenom folk som stod i vägen, det gick då, varför skulle det inte gå nu...???

Orsaken jag undrar är att det kan ju vara en av anledningarna att vi får folk i mitten som inte vill sjunga med..??? Vet inte om jag tänker fel eller så, för nog står det folk som inte vill sjunga parkerade PRECIS MITT PÅ VÄSTRA långt innan det är någon Jeppe där nere som manar på folk in i mitten...men jag vet inte, det kanske vore det bästa om man låter folk hitta den plats dom vill stå på "engagemangsmässigt" och inte tvinga in dom i mitten om dom vill stå längst ut och ta det lugnt..???

Sen gäller det ju precis som det snackas om nu, att på något sätt göra det väldigt klart att man mer eller mindre tar på sig en uppgift (att bidra till stämningen) när man ställer sig i mitten av Västra, och vill man inte bidra så ska man inte ställa sig där och förstöra för alla andra (och i slutändan laget som vi vill stötta)...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Publiken

Post by Lubbe »

Melon wrote:Men sen tänkte jag på en annan sak, det här med att folk alltid blir uppmanade att TA ETT KLIV MOT MITTEN...är det så jävla bra egentligen..??? Jag menar, är det verkligen som så att folk endast kan ta sig ner på ståplats längst ut mot räckena, och absolut inte klarar av att ta sig dit dom vill om inte folk trycker sig in mot mitten och lämnar utrymme längst ut på kanterna..???
Folk som står till vänster om nedgången uppmanas av publikpackarna att ta ett kliv åt vänster. Samma sak på högra sidan, fast tvärtom.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Publiken

Post by Bobby »

Melon wrote: Men sen tänkte jag på en annan sak, det här med att folk alltid blir uppmanade att TA ETT KLIV MOT MITTEN...är det så jävla bra egentligen..??? Jag menar, är det verkligen som så att folk endast kan ta sig ner på ståplats längst ut mot räckena, och absolut inte klarar av att ta sig dit dom vill om inte folk trycker sig in mot mitten och lämnar utrymme längst ut på kanterna..???
Har försökt påpeka för mannen med megafonen att han ska uppmana folket att ta kliva NERÅT istället.
Men han hävdar bestämt att det inte blir bra :shock:..
Fast det är ju tydligt att det blir bättre respons från folket när Big guy ryter, så han får styra upp det.
Neråt och ut mot kanterna är rätt melodi.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Publiken

Post by Bobby »

Lubbe wrote:
Melon wrote:Men sen tänkte jag på en annan sak, det här med att folk alltid blir uppmanade att TA ETT KLIV MOT MITTEN...är det så jävla bra egentligen..??? Jag menar, är det verkligen som så att folk endast kan ta sig ner på ståplats längst ut mot räckena, och absolut inte klarar av att ta sig dit dom vill om inte folk trycker sig in mot mitten och lämnar utrymme längst ut på kanterna..???
Folk som står till vänster om nedgången uppmanas av publikpackarna att ta ett kliv åt vänster. Samma sak på högra sidan, fast tvärtom.
Till en början. Men sedan övergår de till att packa folket mot mitten..
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Huvudsaken att det blir tjockt med turister och androidtelefonmissbrukare mitt i kärnan....
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Publiken

Post by Bobby »

svartgulsubkultur wrote:Huvudsaken att det blir tjockt med turister och androidtelefonmissbrukare mitt i kärnan....
Exakt...
Men imorgon är det samma visa som senast som gäller. Tidigt ut på ståplats och skicka folk som inte har behörighet ner mot planket.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

Bob Sacamano wrote:
Melon wrote: Men sen tänkte jag på en annan sak, det här med att folk alltid blir uppmanade att TA ETT KLIV MOT MITTEN...är det så jävla bra egentligen..??? Jag menar, är det verkligen som så att folk endast kan ta sig ner på ståplats längst ut mot räckena, och absolut inte klarar av att ta sig dit dom vill om inte folk trycker sig in mot mitten och lämnar utrymme längst ut på kanterna..???
Har försökt påpeka för mannen med megafonen att han ska uppmana folket att ta kliva NERÅT istället.
Men han hävdar bestämt att det inte blir bra :shock:..
Fast det är ju tydligt att det blir bättre respons från folket när Big guy ryter, så han får styra upp det.
Neråt och ut mot kanterna är rätt melodi.
:lol: Jag ryter inte, jag höjer rösten :roll: :lol: 8-) ;)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Publiken

Post by King Kong »

svartgulsubkultur wrote:ALLE NACH DER HALLE!
JEDERMANN ZUSAMMEN!
Jag översätter för er som inte kan franska!

Alla nakna där hallen!
Jägermeister Sussan!


Nu kör vi! :twisted:
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Post Reply