Flaggor & Tifon

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by Jablonic »

Inget om Vegas, men Robertsson-flaggan bör tillverkas! Vem fixar?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Jablonic wrote:Inget om Vegas, men Robertsson-flaggan bör tillverkas! Vem fixar?
Fan värt en läktarflagga på ca 10x6 meter.
Nån erfaren tifosi som projektledare så borde det gå att fixa.
Material sitter NP på så det sitter inte fast där.

KOMIGENKOMIGENKOMIGEN!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Bör man inte fokusera på laget? Speciellt om nu Bert ska ha varit lite för het på ett dåligt sätt ett antal gånger under säsongen... Då tycker jag hellre att Alms svartgula frilla förtjänar ett omnämnande. ;)
Hur som; någon motiverande banderoll till spelarna är mer på sin plats i ett sådant här do or die-läge än en hyllning till en enskild individ!
Last edited by Lappmössan on 16 Apr 2012, 12:45, edited 1 time in total.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Bör man inte fokusera på laget?
Personligen tycker jag att Bert leder, inte bara laget utan även hela schtaan, genom exempel.
Ser inget problem i att hans nuna och knutna näve får visualisera det som krävs av ALLA skellhellianer nu i detta prekära läge.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Bör man inte fokusera på laget? Speciellt om nu Bert ska ha varit lite för het på ett dåligt sätt ett antal gånger under säsongen... Då tycker jag hellre att Alms svartgula frilla förtjänar ett omnämnande. ;)
Hur som; någon motiverande banderoll till spelarna är mer på sin plats i ett sådant här do or die-läge än en hyllning till en enskild individ!
Är väl inte frågan om en personlig hyllning, snarare att han gestaltar det som krävs för att vi ska kunna vända den här atlantgångaren till matchserie.
Tidigare under slutspelet har det ju varit läktarflaggor med både Shelter och Goren på.

Annars har jag alltid tyckt att Lasse Nyström-motivet vore som klippt och skuret för ett sånt hät tillfälle.


>>Raskolnikov
Du har väl både skills och tid för att styra upp nåt, eller?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by Jablonic »

Precis. Bert är ju en symbol för vilja, passion och inställning. Hinner vi fixa?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Jablonic wrote:Precis. Bert är ju en symbol för vilja, passion och inställning. Hinner vi fixa?
Ring Raskolnikov och Bob, de borde väl ha vaknat nu...?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Tvåpin fattar jag men ett helt tifo föreställande Bert i SM-final 5? när det dessutom finns en risk att det slitit sig mellan honom och andra i staben? Hmm.. hade jag kunnat hade jag kört på något som alla fattar och uppskattar, men nu är det inte jag som gör det så ni gör ju som ni vill! ;)
Trollet
Posts: 8485
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Trollet »

Lappmössan wrote:Tvåpin fattar jag men ett helt tifo föreställande Bert i SM-final 5? när det dessutom finns en risk att det slitit sig mellan honom och andra i staben? Hmm.. hade jag kunnat hade jag kört på något som alla fattar och uppskattar, men nu är det inte jag som gör det så ni gör ju som ni vill! ;)
Vad är det du är rädd ska hända?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Trollet wrote:
Lappmössan wrote:Tvåpin fattar jag men ett helt tifo föreställande Bert i SM-final 5? när det dessutom finns en risk att det slitit sig mellan honom och andra i staben? Hmm.. hade jag kunnat hade jag kört på något som alla fattar och uppskattar, men nu är det inte jag som gör det så ni gör ju som ni vill! ;)
Vad är det du är rädd ska hända?
Förlust?
Ta det inte så jävla allvarligt nu... går ju knappt att skriva på detta forum när alla har slutspels-PMS. ;)
Trollet
Posts: 8485
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Trollet »

Frågan var allvarligt ställd. Vad är du rädd ska hända om vi kör ett Bert-tifo? I mina ögon kan det inte bidra annat än positivt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Trollet wrote:Frågan var allvarligt ställd. Vad är du rädd ska hända om vi kör ett Bert-tifo? I mina ögon kan det inte bidra annat än positivt.
Ingenting, självklart bidrar det positivt. Tänkte bara att det borde finnas bättre alternativ.
Trollet
Posts: 8485
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Trollet »

OK, då är vi överens. Tror det är betydligt lättare att få flaggmålarna att driva igenom en Bertflagga än en banderoll idag, faktiskt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Flaggor & Tifon

Post by Wolfman »

Jag tror ALLA skulle uppskatta en Bert-flagga. Som Jablonic skriver representerar han oss supportar på ett klockrent sätt. All heder till A-Fop, men nog fanns det tid under förra säsongen då man ville se någon i båset brinna av ordentligt. Bert har blivit min favorit under finalspelet. Vilken kille!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Flaggor & Tifon

Post by Bobby »

svartgulsubkultur wrote:
Jablonic wrote:Precis. Bert är ju en symbol för vilja, passion och inställning. Hinner vi fixa?
Ring Raskolnikov och Bob, de borde väl ha vaknat nu...?
Hördu.. nog fan blev man inringd på jobb imorse allt.
Dä ä bra Mikalsån!
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Flaggor & Tifon

Post by Fox »

Förövrigt så är Fox återtaget från Luleå..
Trollet
Posts: 8485
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Trollet »

Fox wrote:Förövrigt så är Fox återtaget från Luleå..
http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... 059#p42059" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

>>Bob SOm man då hade haft sån tur...
Men ett viaduktkneg med Trollet var i och för sig inte det sämsta 8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Flaggor & Tifon

Post by Moss »

Om det behövs så hjälper jag gärna till med att göra Bert-flaggan.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Förresten, vad gjorde ni av "Framåt AIK"-bokstäverna? :)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Förresten, vad gjorde ni av "Framåt AIK"-bokstäverna? :)
Gjorde en gigantisk bastuflotte med friggon som flyttyg...
Nej, ingenting.
Meningen var att borra vågrätt genom varje bokstav och med rep hänga dem från Parkbron så att de dinglade över älven, men det projektet verkar ha runnit ut i sanden tyvärr.
Men de är inte bortslängda.

Image
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

svartgulsubkultur wrote:
Lappmössan wrote:Förresten, vad gjorde ni av "Framåt AIK"-bokstäverna? :)
Gjorde en gigantisk bastuflotte med friggon som flyttyg...
Nej, ingenting.
Meningen var att borra vågrätt genom varje bokstav och med rep hänga dem från Parkbron så att de dinglade över älven, men det projektet verkar ha runnit ut i sanden tyvärr.
Men de är inte bortslängda.
HAHA! Det hade varit episkt! :lol:
Tänkte att de går ju faktiskt att återanvända till skillnad från andra tifon, kanske inte på läktaren men varför inte utanför arenan? :) Eller som rondelltifo. ;)

Överhuvudtaget älskar jag hur svartgul staden är i slutspel numera! Hoppas det fortsätter i framtiden även om vi kanske inte tar oss så långt varje år.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by Jablonic »

Tyvärr går det inte göra mer av bokstäverna. De är i bitar.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Jablonic wrote:Tyvärr går det inte göra mer av bokstäverna. De är i bitar.
Är A, I och K fortfarande intakta?
Tänkte att i så fall kunde man ju hänga bara de tre från Parkbron.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by Jablonic »

De är for ever gone...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Ändå tretton väl spenderade laxar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Flaggor & Tifon

Post by Fox »

Kommer fara upp och försöka styra upp något - bara att dyka förbi om man vill hjälpa till. Håller mig förmodligen i närheten av shoppen, annars kanske nere i "hålet".
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Lappmössan wrote:Överhuvudtaget älskar jag hur svartgul staden är i slutspel numera! Hoppas det fortsätter i framtiden även om vi kanske inte tar oss så långt varje år.
Stor artikel om det i dagens AB. :shock:


Om vi skulle förlora hoppas jag att alla står kvar och hyllar Skellefteå AIK. MEN! Nu jävlar ser vi till att skapa sådan stämning att Brynäs flyger av isen. Varenda kotte ska bidra, då tar vi detta! Tagga igång!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Finns den på webben?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by Jablonic »

Ja, eller nån som kan berätta vad det stod? Jag såg bara löpsedeln: "Stan har Sveriges bästa fans"
Post Reply