Musiken i arenan

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Musiken i arenan

Post by BigGuyJohan »

ska väl lägga mig i debatten om den nya låten av pär wiksten.

Jag gillar låten. den är trevlig att lyssna på å så.
har inget emot att den spelas på arenan.
Min personliga åsikt är dock att den är svår att sjunga med i. iaf för oss som har Basröster.
vissa fraser i låten kommer man fel i oftast tycker jag.. och jag tror att det är största orsaken till att inte fler sjunger med i låten.
tror personligen att de flesta har inte nån större åsikt vare sig för eller emot låten.

har själv svårigheter att få det att stämma med text å tonart å så.. så man sjunger lite då å då då man hittar en bit av låten man känner sig kunna hänga med i (i både tonläge å annat)
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Musiken i arenan

Post by Jablonic »

Jo, precis. Det är ju det som är lite av probset. Låten är helt ok som låt. En fin hyllning till AIK av Wiksten och stort av honom att göra det här. Men en laghymn ska man enkelt kunna sjunga med i och den bör ha fler tydliga sekvenser där man kan sjunga ut för FULL hals. Där hela hallen lyfter så att folk får gåshud. Det är den absolut viktigaste ingrediensen i en hymn. Den här låten kommer säkert leva med AIK i framtiden, men när det gäller en riktigt uttalad hymn kommer vi nog att försöka skaka fram något nytt. Det kan ta tid, men då får det göra det.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Musiken i arenan

Post by Lidlund »

Intressant att en rad i en hel låt (eller egentligen ett ord) kan få folk att förkasta den totalt?
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Musiken i arenan

Post by karjala »

Lidlund wrote:Intressant att en rad i en hel låt (eller egentligen ett ord) kan få folk att förkasta den totalt?
Men nu är det ju inte en rad det handlar om. Läs gärna på lite bakåt i tråden så får du lite bakgrundshistoria.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Musiken i arenan

Post by Lidlund »

Har kväst allt och i grunden handlar det om en rad..

En rad som Np-styrelsen inte gilla, en rad som gjorde att sammanbetet mellan Np-styrelse och övriga föll..
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Musiken i arenan

Post by Sketch »

"Alla får göra vad dem vill" låter bra, men bua åtminstone inte, speciellt inte nu när Pär och Elsa är på plats i arenan. Kan inte riktigt utläsa om det har hänt eller inte men det vore i alla fall riktigt dålig stil.
flurre
Posts: 2
Joined: 09 Apr 2012, 21:53

Re: Musiken i arenan

Post by flurre »

saik_for_life wrote:ska väl lägga mig i debatten om den nya låten av pär wiksten.

Jag gillar låten. den är trevlig att lyssna på å så.
har inget emot att den spelas på arenan.
Min personliga åsikt är dock att den är svår att sjunga med i. iaf för oss som har Basröster.
vissa fraser i låten kommer man fel i oftast tycker jag.. och jag tror att det är största orsaken till att inte fler sjunger med i låten.
tror personligen att de flesta har inte nån större åsikt vare sig för eller emot låten.

har själv svårigheter att få det att stämma med text å tonart å så.. så man sjunger lite då å då då man hittar en bit av låten man känner sig kunna hänga med i (i både tonläge å annat)
Ni "som har basröster" kan väl sjunga den som Pär sjunger i låten, dvs en oktav lägre? Det gör jag, som är tjej, och det går jävligt bra.
Låten är vad, en vecka gammal? Om NP skulle ge den en chans istället för att skrika/sjunga annat under den korta tiden den spelas, tror jag att den kommer att växa till något väldigt mäktigt.
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Musiken i arenan

Post by Roadkill »

phasse wrote:
Lubbe wrote: Ishockey är action, hög puls och rock n roll. Eller punk.
Ovan: Vad jag misstänker är huvudanledningen till att en del ogillar låten. Det är TÖNTIGT med en låt som inte har distade gitarrer till hockey... typ. :roll:
Där har du väldigt fel.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Musiken i arenan

Post by Jablonic »

Japp, men även om det går att sjunga en oktav lägre får det liksom inte finnas sådana tvivelaktigheter om man vill nå bästa resultat. Det ska kännas naturligt att sjunga ut med 110% kraft. Dessutom tappar man kraft när man sjunger den lägre. Som sagt, det är en fin låt, men den är inte uppbyggd på ett sätt som borgar för högsta möjliga allsång.

Såg att vissa argumenterade kring att den här låten inte var sämre än andra lags hymner. Visst, men varför satsa på att bara bli en i mängden när man kan satsa på att bli bäst?
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Musiken i arenan

Post by Fox »

När den gjorts med grunden att "Snart skiner poseidon" (IFKs) är en riktigt dålig hymn - ja då kan den inte bli hur bra som helst. Det finns flera saker med "Hela Sveriges AIK" som gör att den inte passar sig som en hymn. Den är för mesig för länge är en orsak, det känns inte naturligt att sjunga med för full hals i hela.

Sedan så tycker jag det känns väldigt olustigt att man drar in en restaurang som heter Papas som ingen har någon aning om i vår klubbs HYMN! Den ska vara stilren och helig för all framtid.

Där kommer vi till Smör lingonsylt och palt också som enligt mig känns väldigt pinsamt.

= Jag står inte bakom den här i form av en officiell hymn.

Snart Skiner Poseidon
http://www.youtube.com/watch?v=8f_tEI-uwUY" onclick="window.open(this.href);return false;

Det där är vackert skit.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1556
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Musiken i arenan

Post by Humlannitton »

Skulle en rimlig kompromiss kunna vara att NP inte godkänner det som en "officiell" hymn och att de i klacken som ogillar den helt enkelt struntar i att sjunga med, men att man visar respekt för de som gillar låten genom att inte starta ramsor under tiden den spelas?
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Musiken i arenan

Post by Fox »

Edit:
Videon :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Musiken i arenan

Post by Melon »

Raskolnikov wrote:När den gjorts med grunden att "Snart skiner poseidon" (IFKs) är en riktigt dålig hymn - ja då kan den inte bli hur bra som helst. Det finns flera saker med "Hela Sveriges AIK" som gör att den inte passar sig som en hymn. Den är för mesig för länge är en orsak, det känns inte naturligt att sjunga med för full hals i hela.

Sedan så tycker jag det känns väldigt olustigt att man drar in en restaurang som heter Papas som ingen har någon aning om i vår klubbs HYMN! Den ska vara stilren och helig för all framtid.

Där kommer vi till Smör lingonsylt och palt också som enligt mig känns väldigt pinsamt.

= Jag står inte bakom den här i form av en officiell hymn.

Snart Skiner Poseidon
http://www.youtube.com/watch?v=8f_tEI-uwUY" onclick="window.open(this.href);return false;

Det där är vackert skit.
Ok Raskolnikov, jag kani alla fall ha förståelse för vad du menar, Papas (en restaurang) borde nog inte vara med i en HYMN, finns ju ett par orsaker till det men en som kan nämnas är att en restaurang kan ju gaktiskt gå i kk om 5-10 år också, och då skulle det knappast kännas så kul att sjunga om ett mt-hak som fanns nån gång för länge se...men jag har också förståelse för att PW på något sätt vill få med de AIK-fans som befinner sig utomsocknes...eftersom det är en del av hela AIK-supportandet, i.e VI FINNS ÖVERALLT...

Den andra saken du nämner har jag också förståelse för, även om vissa tycker det är coolt att sjunga om SMÖR, LINGONSYLT OCH MALT/PALT så är det väl inte dom första irden man tänker sig ska vara i en hyllninshymn (även om jag själv inte är så jättestörd av den raden). Men om man glömmer bort dom här 2 sakerna så finns det knappat något annat i texten som går att se ner på...och då BORDE denna låt kunna "räddas" OM man är villig att försöka...

Ett exempel var när någon skrev nånting i stil med "ÅH VI SJUNGER TUSENFALT" istället för "SMÖR, LINGONSYLT OCH MALT". Självfallet måste det dit några fler ord än så men det visar ju i alla fall ATT DET ÄR MÖJLIGT att ändra texten så att det skulle låta BETYDLIGT bättre...för skulle dessa förändringar ske te.x under sommaren, och när nästa säsong startar har vi en HYMN som ALLA accepterar och VILL sjunga med i så skulle INGEN minnas dom få orden som fanns med i "originalet" efter något år, eller ens efter några månader...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Musiken i arenan

Post by Jablonic »

Men även om Wiksten till slut gick med på att ändra raden om palt/malt, så var det efter många och långa diskussioner, och det kändes inte rätt till slut, att vi ska kliva in och ändra den raden han tycker är den bästa av alla. Då är det bättre att han får släppa låten i den tappningen som känns rätt för honom, men att vi i NP går vidare och försöker hitta nya spår i jakten på en hymn. Det är det bästa sättet för att göra flest nöjda och glada.
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Musiken i arenan

Post by Fox »

Ja, kommer ju en Silly Season där vi får tid att se över detta ordentligt!
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Musiken i arenan

Post by lazerkrobbe »

Blir otroligt spännande att höra NP's egen hymn när den nu kommer, man har ju redan enorma förväntnigar då det utlovats att den kommer att toppa allt vi har hört i hymn-väg i Svenska arenor så här långt. Mycket spännande!!
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Musiken i arenan

Post by Vinz »

lazerkrobbe wrote:Blir otroligt spännande att höra NP's egen hymn när den nu kommer, man har ju redan enorma förväntnigar då det utlovats att den kommer att toppa allt vi har hört i hymn-väg i Svenska arenor så här långt. Mycket spännande!!
Mupp.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Musiken i arenan

Post by lazerkrobbe »

Vinz wrote:
lazerkrobbe wrote:Blir otroligt spännande att höra NP's egen hymn när den nu kommer, man har ju redan enorma förväntnigar då det utlovats att den kommer att toppa allt vi har hört i hymn-väg i Svenska arenor så här långt. Mycket spännande!!
Mupp.
Fel! Jag är en äcklig mupp! 8-)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Musiken i arenan

Post by Foppas skridskocoach »

Jablonic wrote:Men även om Wiksten till slut gick med på att ändra raden om palt/malt, så var det efter många och långa diskussioner, och det kändes inte rätt till slut, att vi ska kliva in och ändra den raden han tycker är den bästa av alla. Då är det bättre att han får släppa låten i den tappningen som känns rätt för honom, men att vi i NP går vidare och försöker hitta nya spår i jakten på en hymn. Det är det bästa sättet för att göra flest nöjda och glada.
Det kan jag köpa.

Jag kan egentligen köpa all kritik mot låten i sig, men det jag personligen inte gillar är hur det här verkar ha blivit en principfråga, där så många uppenbarligen inte vill att låten ska "slå igenom" och aktivt motarbetar detta. I mitt tycke är det rätt fult agerat, i synnerhet när låten uppenbarligen har fått stort genomslag utanför klackens kärna. NP behöver absolut inte känna sig hotade av att många AIK-supportrar uppskattar låten och även om man själva inte tycker att det är en perfekt hymn borde man glädja sig åt att en låt som hyllar AIK faktiskt har fått fantastiskt bra gensvar (över 36 000 visningar på Youtube för närvarande).

Jag tycker därför att det hade varit respektfullt att åtminstone inte försöka störa låten när den spelas på jumbotronen. Man skulle kunna kosta på sig att "vända andra kinden till" i stället för att agera så trotsigt som vissa har gjort/gör. Jag tror inte att någon på allvar kräver att de som inte gillar låten ska stämma upp och sjunga med (det är i allra högsta grad valfritt), men det vore i alla fall en snygg gest av dessa att i så fall vara tysta till dess att låten spelats färdigt.
Tigerränderna går aldrig ur.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Musiken i arenan

Post by Jablonic »

Nu missade jag förra matchen, men har det varit några protester på läktaren egentligen? Tre små busvisslingar är vad jag hört totalt? Idag var det ingen som störde iaf.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Musiken i arenan

Post by Ante »

Vinz wrote:
lazerkrobbe wrote:Blir otroligt spännande att höra NP's egen hymn när den nu kommer, man har ju redan enorma förväntnigar då det utlovats att den kommer att toppa allt vi har hört i hymn-väg i Svenska arenor så här långt. Mycket spännande!!
Mupp.
Visst kan du som övriga hålla en hyfsad nivå härinne?
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Musiken i arenan

Post by Lubbe »

lazerkrobbe wrote:Blir otroligt spännande att höra NP's egen hymn när den nu kommer, man har ju redan enorma förväntnigar då det utlovats att den kommer att toppa allt vi har hört i hymn-väg i Svenska arenor så här långt. Mycket spännande!!
Vi får hoppas att NP fortsätter fokusera på sina ramsor och att detta tramset om att vi måste ha en hymn dör ut.
tweety79
Posts: 23
Joined: 26 Sep 2011, 19:51

Re: Musiken i arenan

Post by tweety79 »

Den där sångtexten "från Papas hela vägen till västra stå" får mig nästan att tro att herr Wiksten har bott för länge i Sthlm och börjat blanda ihop AIK och Gnaget.

Gnagets fotbollslag har väldigt länge haft sin träningsanläggning i ett område som heter/kallas för "Pampas", och gnagarna huserar ju på "norra stå" på råsunda.

http://kartor.eniro.se/m/9g5kR

M.a.o. kanske han har hört någon gnagare skråla typ "från Pampas hela vägen till norra stå", vilket man lätt kan förstå innebörden av, och sedan reviderat till något obegripligt. Men vad vet jag? :?
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Musiken i arenan

Post by Wolfman »

tweety79 wrote:Den där sångtexten "från Papas hela vägen till västra stå" får mig nästan att tro att herr Wiksten har bott för länge i Sthlm och börjat blanda ihop AIK och Gnaget.

Gnagets fotbollslag har väldigt länge haft sin träningsanläggning i ett område som heter/kallas för "Pampas", och gnagarna huserar ju på "norra stå" på råsunda.

http://kartor.eniro.se/m/9g5kR

M.a.o. kanske han har hört någon gnagare skråla typ "från Pampas hela vägen till norra stå", vilket man lätt kan förstå innebörden av, och sedan reviderat till något obegripligt. Men vad vet jag? :?
Mjaaa... Han bor väl i London?
tweety79
Posts: 23
Joined: 26 Sep 2011, 19:51

Re: Musiken i arenan

Post by tweety79 »

din mamma wrote:Är du läskunning?
Jag och mina vänner har suttit på Papagallo/Papas i tre säsonger nu. Varje gång Skellefteå spelar visas matchen, detta oavsett om det är Djurgården eller A.I.K eller vadsomhelst samtidigt, förstår du?
Om du, Tweety79, nån gång kommer ner till Sthlm och känner dig vilsen och vill ha en varm Skellefteå AIK-famn att krypa in i så står Papas öppet för just dig vid nedsläpp. Förstår du? Vi har byggt en borg utanför 0910-området, kudos till oss!
Är inte AIKs fans utanför Skell värda skit eller vad är det frågan om?
Tillräckligt läskunnig för att hitta en märkbart offensiv skribent mellan raderna. Skummade genom 10-talet sidor i den här tråden och, ber så hemskt mycket om ursäkt, missade förklaringen om Papas. Därför spekulerade jag, vilket du kanske inser om du är läskunnig, och avslutade med "Men vad vet jag?" för att poängtera att jag helt enkelt inte visste...

Hakar mer än gärna på och ser hockey på Papas om omständigheterna tillåter, men utan att ha prövat på den varma famnen föredrar jag tyvärr att se hockey på plats. De besök jag gjort i Sthlm under den senaste handfullen vintrar har uteslutande skett i kombination med AIK-match på Hovet, alternativt för en gemensam resa till närliggande bortamatch, där chansen är störst att få mingla med de sköna (ja, t.o.m. Pelle) lirarna i NP-sthlm.

Sprid gärna lite info om Papas, finns det nån adress, länk eller bilder någonstans i denna tråd?

Kommer spekulera vidare om lingonsylten och malten! 8-)
User avatar
Flottbomben
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2011, 16:58
Location: Bureå

Re: Musiken i arenan

Post by Flottbomben »

För övrigt så går "hymnen" solklart upp på första plats enligt Aftonbladets Lasse Anrell :D
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... ?start=358
Runt 10:10 in i klippet.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Musiken i arenan

Post by Poet »

Flottbomben wrote:För övrigt så går "hymnen" solklart upp på första plats enligt Aftonbladets Lasse Anrell :D
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... ?start=358
Runt 10:10 in i klippet.
Ren dynga alltså.
2012-05-19
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Musiken i arenan

Post by Oracle »

lazerkrobbe wrote:
Humlannitton wrote:
Melon wrote:Tror grundstenen i hela den här diskussionen ligger i det här uttalandet...jag tror ni i kärnan måste inse att AIK är så ofantligt mycket större än bara de som står på Västra, och berör så ofantligt många fler än bara de som fixar tifon och kommer med olika ramsförslag inne i klacken...jag är en av dom som står på Västra och skriker mig så hes så att jag inte kan prata på 2 dagar efteråt, men jag inser samtidigt att när jag sätter mig ner och ser på en AIK-match med Farsan och med Farfar (när han levde) så brinner deras hjärtan för AIK precis lika mycket som mitt...

Man kan inte "slå vakt" om ens kärlek till ett lag som om man ägde det, bara för att man tycker att man bidrar med mer än andra, jag upplevde bland annat aldrig Norrvalla, men jag har hört den äldre generationen berätta när dom stod uppe på Mullberget i snövallarna och kollade på hockey, eller historien om när en arbetskamrat var och gick med sin farsa på Anderstorp någon gång på 70-talet, och när AIK gjorde mål så lät det som ett pisolskott uppe vid Mullberget, och ljudet "flöt" nerför dalen som en våg...

Är jag en sämre supporter för att jag aldrig upplevt det eller har dom som upplevt det större "upphovsrätt" att kalla sig supporter..???

Ni som jobbar aktivt och ideelt med en massa tifos och olika andra arrangemang ska ha all Cred i världen, ni gör ett grymt jobb, det är det ingen som ifrågasätter, men ni måste inse att den här låten är till för ALLA AIK-supportrar (även såna som är utflyttade), och den berör faktiskt (om ni är ärliga när ni lyssnar på texten) mycket av vad som betecknar Skellefteå som bygd...
Mycket bra skrivet.

Jag stod i klacken främst under perioden 1985-1990, men har även efter min aktiva klackperiod stått fastvuxen på Västra och skriker/sjunger så att jag inte kan prata på dagar efter match. Jag har hängt med på hela jävla resan. Den som anser mig vara medgångssupporter med mindre AIK-hjärta än alla de hjältar som idag skriver ramsor och gör flaggor får väl göra det då, men de har fel. Idag är jag 40 år, kanske kommer det en dag när jag inte orkar med ståplats längre, men inte fan kommer mitt AIK-hjärta att krympa för det.

Samma sak gäller förstås för Pär Wiksten och alla andra AIK:are spridda runt världen - AIK-hjärtat försvinner inte för att omständigheterna förändras. Och på samma sätt kan jag som supporter sen 30 år inte se ner på dem som inte varit med lika länge, utan gjort valet att heja på världens bästa AIK under senare år.

Som Melon säger: All jävla cred till er som fått NP och läktarkulturen på Västra att växa till oanade nivåer, som engagerar er i både ramsor, flaggor och TIFO, till er som åker på bortamatcher runtom i Sverige. Ni är så jävla viktiga för AIK, men även för min upplevelse av att gå på hockey. Men förväxla inte det med att ni är bättre fans än andra.
Mycket bra x2!
Och stämmer n-vis in i dom ovanståendes (och alla andras) hyllningar till er som är aktiva i klacken - ni gör ett så grymt jävla jobb med tifon, ramsor, tryck i templet, ja hela grejen med det spelarna och ledarna menar med att vi har en 7:e spelare på hemmaplan. Det ska ni ta åt er, det är er förtjänst och inga andras! Men tro aldrig att ni representerar 99,99% av AIK's supportrar.
Skriver under på allt detta också. Rakt av.

Jag blev också vilsen kring "papas" trots att jag bott i Stockholm i snart 2 år nu, men blev glad när det gick upp för mig vad det är för något. Nu ska jag dit på torsdag för första gången.

Angående "smör, lingonsylt och malt"-raden så är det nog min favorit i låten. Jag tycker den är så där charmigt provocerande. Fast palt hade nog till och med varit ännu bättre. Tycker bara det är bra om texten inte är så jävla rumsren. Men som sagt, möjligheten verkar ju finnas att ändra delar av texten OM vi/NP kan komma med något konkret förslag, så det är väl vad denna diskussionen borde försöka fokusera på om det nu kan tänkas vara aktuellt.

Tack till Robzon för infon här i tråden också.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Musiken i arenan

Post by Lubbe »

din mamma wrote:
tweety79 wrote:Den där sångtexten "från Papas hela vägen till västra stå" får mig nästan att tro att herr Wiksten har bott för länge i Sthlm och börjat blanda ihop AIK och Gnaget.

Gnagets fotbollslag har väldigt länge haft sin träningsanläggning i ett område som heter/kallas för "Pampas", och gnagarna huserar ju på "norra stå" på råsunda.

http://kartor.eniro.se/m/9g5kR

M.a.o. kanske han har hört någon gnagare skråla typ "från Pampas hela vägen till norra stå", vilket man lätt kan förstå innebörden av, och sedan reviderat till något obegripligt. Men vad vet jag? :?
Är du läskunning?
Jag och mina vänner har suttit på Papagallo/Papas i tre säsonger nu. Varje gång Skellefteå spelar visas matchen, detta oavsett om det är Djurgården eller A.I.K eller vadsomhelst samtidigt, förstår du?
Om du, Tweety79, nån gång kommer ner till Sthlm och känner dig vilsen och vill ha en varm Skellefteå AIK-famn att krypa in i så står Papas öppet för just dig vid nedsläpp. Förstår du? Vi har byggt en borg utanför 0910-området, kudos till oss!
Är inte AIKs fans utanför Skell värda skit eller vad är det frågan om?
Du och dina vänner förtjänar alltså lyftas fram lite extra?
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Musiken i arenan

Post by Oracle »

Lubbe wrote:Du och dina vänner förtjänar alltså lyftas fram lite extra?
Som redan nämnts i tråden symboliserar ju Papas, i den här låttexten, alla pubar/samlingsplatser utanför isladan där supportrar runt om i Sverige/Världen möts. Inte bara Papas och de som hänger där.
Post Reply