Androidappar och widgets

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Androidappar och widgets

Post by smogz »

Det finns så jävla många appar där ute just nu vissa är bra att ha grejer, vissa är helt nödvändiga, vissa är kul kuriosa. Tänkte att vi kunde kort diskutera vilka vi använder och varför så jag får några vettiga tips.

Jag har en HTC-incredible och en Sony tablet

Appar som jag använder:
Dropbox
Evernote - molntjänst för anteckningar
Optimal office - word, excel, powerpoint i mobil/på tablet
aText-TV - måste alltid kunna hitta sid 377
Tapatalk - dax att vi får in vårt forum där..
Telia inspelaren - möjlighet att sätta en inspelning på tv-boxen via mobilen
Skype - iallafall på tabletten.
Bankdroid - håll koll på enskilda konton som widget och få en notis när nått händer på dina konton
SHB-handelsbankens mobilapp
nån typ av file explorer - Es file explorer just nu men den är inte så jävla bra.
hockeystats - bästa hockeyappen för direkt notifiering i fickan när nått händer i en match, om man inte kan se matcherna.
Tweetcaster - twitterapp
Friendcaster - facebookapp

Widgets
Aix - YRs väder i widgetform kommande dygnet
SMHI-väder - använder widgeten
Smooth calender - visar kommande tre händelser i din kalender på startsidan
life.contacts - en widget som visar de 12 kontakter du just nu använder mest - går att ringa och smsa från
call log widget - tre senaste samtalen på startsidan

Ni då?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Androidappar och widgets

Post by Skidrow »

MortPlayer Audiobook, ImDb, Hitta, Car Home, Zedge och Cyberon Voice Commmander SE.

Zedge finns det hur mycket ringsignaler som helst.
Cyberon Voice Commmander SE förstår Svenska utan att man behöver lära den, korta ord kan den ha visa problem med typ som ja, så där säger jag oftast japp.
MortPlayer Audiobook är den bästa ljudboks-spelaren jag hittat.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Androidappar och widgets

Post by smogz »

jepp, mortplayer kör jag också med.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Androidappar och widgets

Post by EuphoniC »

Mycket skit finns det. Det mesta går in och sedan ut inom ett par minuter.

Advanced Task Killer - förstår egentligen inte hur det är tänkt att en Android-lur ska fungera utan att köra in detta. Utan den så ligger det ju massa processer igång och suger kräm. Så den är ett rent måste. Det kanske finns bättre (?) men jag tycker den fungerar bra. Stänger av processer på en timer som inte ligger i förgrunden eller som inte finns med i en undantagslista.

Smooth Calendar - Gillar skarpt, har den som en 4x1 widget på telefonens "framsida" så missar man aldrig vad som händer för dagen.

Free Power Widget - Snygga knappar som ger snabbaccess till att slå på/av saker, t.ex. ljud/vibration/mute/wifi/gps/batteristatus osv.

WhatsApp - Meddelandeapp, blir mycket sånt istf. dyra SMS.

Aftonbladets Hockeyapp - Rätt mongo men det är ändå ett bra ställe att läsa hockeyrelateradenyheter. Hade varit fint om det fanns en app till Dagens Hockey / Skellefteå så skulle den ta över en hel del av mitt användande av Aftonhorans Hockeyapp som ändå har en tendens att fungera när man behöver den som mest, dvs i pauser under matcher.

Blocket - Givet tidsfördriv, fint med bevakningar av prylar man är intresserad av.

SHB - Given! Men den där Bankdroid såg ju fin ut. Ska prova den. Hur är det säkerhetsmässigt egentligen, vilka uppgifter måste man lämna ut för att den ska kunna "se" saldon?

Spotify - Given x 1000! Går ju inte att leva utan denna app.

Sonos - Har ett Sonos multirumsystem hemma så det är förstås givet att ha kontrollern till det så att man kan spela upp musik från nätverket/nätet/Spotify/Wimp osv.

IMDb - Används hyfsat flitigt under filmdiskussioner :)

Ceramic Destroyer - Drar till med ett spel också, bara för att, riktigt roligt.
/Jonas
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Androidappar och widgets

Post by smogz »

Bankdroid använder samma kod som shb gör, dvs mobil-koden fyra siffror.

Konkurrent till spotify är grooveshark som dessutom är gratis

Finns ett par appar för grooveshark jag kör

Tinyshark - streamar från de playlists jag lagt upp i grooveshark

Tinyshark downloader - laddar ner de playlists som jag väljer i telefonen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Androidappar och widgets

Post by Lidlund »

Smogz..

Kika på Sugarsync istället för Dropbox.. Mer utrymme samt du kan välja vilka mappar du ska synca
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Androidappar och widgets

Post by smogz »

Tack för tipset, lidas. Ska kolla upp det. Har ett mindmapprogram där jag kan spara direkt i dropbox. Funkar det med sugarsync så är det intressant
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Androidappar och widgets

Post by EuphoniC »

Utbudet på Grooveshark är förvånande, t.ex. att man hittar Metallica som annars har bojkottat t.ex. Spotify/Wimp.

Väldigt mycket mer Bukowski också, härligt!

Synd att Tinyshark Downloader har en väntetid mellan varje spår den laddar ned :( med 282 spår i kön så lär det ta en rackarns tid.
/Jonas
Post Reply