Silly Season 2011/2012

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2011/2012

Post by vonschnauser »

Dock grymt om det nu är så! Pikken verkar trivas bäst i ES!
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

don_tomassso wrote:Att ni vågar gå ut med detta.trots era misstag. Nä väntar nog tills det står på AIK hemsida.
Seriöst, du är patetisk. Dels så har man ju varit dom som varit först på Möller, Alavaara, Hynning som alla stämt men framförallt så kritiserar du ju, på fullaste allvar, att en artikel som helt bygger på VFs uppgifter. Ta och raka dig och sluta klaga.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

don_tomassso wrote:Att ni vågar gå ut med detta.trots era misstag. Nä väntar nog tills det står på AIK hemsida.

Ursäkta men visst har du seriösa problem. Om jag skriver att VF uppger att pikkarainen är klar så är det uppenbart för alla utom dig uppenbarligen att jag refererar till en artikel som de har skrivit, jag påstår inte att han är klar, bara att andra gör det. Men gå och slit ut internetkabeln och lås in dig i skrubben så slipper du läsa om sånt här.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Rampa »

Lasse J i Norran igår.
-Backsidan är alltså prioriterad just nu.

- Jo, det kommer att hända grejor där också, säger Lasse.

Jag påstår inte att han är klar, fastän mycket talar för det. (bäst att tillägga)
Troligen var det klart men ej påskrivet. Det mesta tyder på Pikkarainen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Det är påskrivet enligt agenten, de väntar bara på att klubben ska gå ut med det.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Rampa »

Är det gnällt färdigt på Lasse nu då?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Hank »

Vet ärligt talat inte om jag är helt såld på Pikkarainen-värvningen.

Strulputtsryktena och att han egentligen bara producerat i MODO tycker jag är varningsklockor. Samtidigt så ju uppsidan bland de högsta (om inte den högsta?) som finns på marknaden. Bra utseende också.

Jag vill ha scoutrapporter från förra säsongen. Har sett en del negativa kommentarer på nätet (trots det makalösa poängsnittet). Är det bitterhet bland MODO-fansen eller är poängsnittet missvisande? Och hur är hans fysiska spel i förhållande till t.ex. Rundblads?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Chippen »

Hank wrote:Vet ärligt talat inte om jag är helt såld på Pikkarainen-värvningen.

Strulputtsryktena och att han egentligen bara producerat i MODO tycker jag är varningsklockor. Samtidigt så ju uppsidan bland de högsta (om inte den högsta?) som finns på marknaden. Bra utseende också.

Jag vill ha scoutrapporter från förra säsongen. Har sett en del negativa kommentarer på nätet (trots det makalösa poängsnittet). Är det bitterhet bland MODO-fansen eller är poängsnittet missvisande? Och hur är hans fysiska spel i förhållande till t.ex. Rundblads?
Vad gäller de negativa kommentarerna så är det inget som uppkommit efter att ryktena om flytt från MoDo utan de fanns redan då han valde att lämna MoDo första gången. Så jag tror inte att det är bitterhet från MoDo fansen, utan snarare varning då fansen väljer att vara negativ mot en spelare som producerar riktigt bra.
Sedan är det väl lite som vanligt med poängen, då en spelare har övervägande assist så kan jag gissa att många av dem är billiga andra ass.

I vilket fall så är det ju en riktigt bra spelare när han är på humör och han skulle täcka upp en stor del av luckan efter Rundblad. Dock så bör man nog inte bortse från det negativa heller, och på något sätt så tycker jag att det känns som en liten chansning ändå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

En back gör inte 40+ poäng om han inte är riktigt vass framåt, oavsett hur många andraassist han får, Samma resonemang kan i så fall appliceras på Rundblad.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
MrBlack
Posts: 9
Joined: 16 Jul 2011, 08:29

Re: Silly Season 2011/2012

Post by MrBlack »

King Kong wrote:
MrBlack wrote:Då Holloway gör mål finns bara en given låt... Refrängen i denna dänga med Entomed... Hollowman "Im the Hollow man..." 1.17 in i detta klipp! http://www.youtube.com/watch?v=4_E9THI_RRg
Nu hör man ju iof inte ett skit av vad han sjunger, men..
Jag har tom citerat in vad han sjunger i mitt inlägg... "IM THE HOLLOWMAN" osså repeterar de denna rad i hela refrängen... :shock:
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

Lidas brukar mest bara göra assist, kommentar chippen?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Chippen »

Colton wrote:Lidas brukar mest bara göra assist, kommentar chippen?
Ungefär samma sak där. Många andra ass och i NHL är de väldigt duktiga på att dela ut andra ass. Nu är jag av den åsikten att det delas ut alldeles för många tveksamma andra ass, men det är en helt annan sak.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

Håller med. Lidströms statistik ljuger. En medelmåtta.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Chippen »

Självklart var det så jag menade

*EDIT* Inga personangrepp nu! /MOD *EDIT*
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

Vi får helt enkelt hålla honom borta från Bud.. ;)
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

Hög nivå nu Chippen, verkligen.

Intressant att VF avslutar med att det kan vara nära med till till back, vem i hela friden kan det vara? Har EP-scoutat lite och hittar typ ingen EU spelare som är rimlig.

För övrigt, kredd för den ordvitsen Sketch! :lol:
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2011/2012

Post by TS_ »

Colton wrote:Hög nivå nu Chippen, verkligen.

Intressant att VF avslutar med att det kan vara nära med till till back, vem i hela friden kan det vara? Har EP-scoutat lite och hittar typ ingen EU spelare som är rimlig.

För övrigt, kredd för den ordvitsen Sketch! :lol:
niinimaa :twisted:
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Chippen »

Colton wrote: Intressant att VF avslutar med att det kan vara nära med till till back, vem i hela friden kan det vara? Har EP-scoutat lite och hittar typ ingen EU spelare som är rimlig.
Gissar på Fernholm.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Chippen »

Colton wrote:Hög nivå nu Chippen, verkligen.
Man får vad man förtjänar
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Lappmössan »

Rampa wrote:Är det gnällt färdigt på Lasse nu då?
Nähädu, dags att de skärper sig nu och går ut med det nån gång. Minskar produktiviteten på mitt jobb med runt 75% när man måste sitta och F5:a hela tiden.
:geek:
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Hank »

Zimme wrote:En back gör inte 40+ poäng om han inte är riktigt vass framåt, oavsett hur många andraassist han får, Samma resonemang kan i så fall appliceras på Rundblad.
Hannu gjorde ju fler spelmål 09/10 än vad Rundblad gjorde 10/11. Båda registrerades för 11, men i Rundblads fall var det ju flera avgörande straffar som räknats in.
böna
Posts: 17
Joined: 21 Jun 2011, 09:27

Re: Silly Season 2011/2012

Post by böna »

Lappmössan wrote:
Rampa wrote:Är det gnällt färdigt på Lasse nu då?
Nähädu, dags att de skärper sig nu och går ut med det nån gång. Minskar produktiviteten på mitt jobb med runt 75% när man måste sitta och F5:a hela tiden.
:geek:
håller med föregående tror på fernholm eller timmy p
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

Chippen wrote:
Colton wrote:Hög nivå nu Chippen, verkligen.
Man får vad man förtjänar
Bara erkänn att du var ute och cyklade med ditt påstående. Hannu skulle vara en grym förstärkning offensivt, alla hans assist visar på spelskicklighet och inget annat.

*EDIT* Lika för lika, inga personangrepp härifrån heller /MOD *EDIT*

Fernholm kan vara ett alternativ, om nu Ros Forsberg-artikel är sann så passar ju han i Forsbergs prat om duktiga defensiva backar.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Hank »

Intressant förresten att Hannu loggat +19 respektive +7 under sina en och en halv säsonger i ett risigt MODO. Att vara inne på 51 mål framåt förrförra säsongen imponerar, särskilt med tanke på att det är i PP som han som offensiv back förväntas göra poäng.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

I AHL/NHL återstår bara Strålman med eu-pass så vida det inte gömmer sig nån dubbelpassare nånstans.
KHL är det Fernholm och Pettersson, SML har inte mycket att bjuda.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Talbot25 »

Bara han inte drabbas av den "mystiska sjukdom" som höll honom borta från halva kvalserien. Pikka alltså
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Trollet »

Talbot25 wrote:Bara han inte drabbas av den "mystiska sjukdom" som höll honom borta från halva kvalserien. Pikka alltså
Ja den sjukdomen kan vara tuff...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Silly Season 2011/2012

Post by barrskog »

Det är mest den delen som känns osäkert - spelmässigt tror jag han kommer leverera. [om den osäkera biten inte går överstyr dvs]
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Spökplumpen »

Niinimaa?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Chippen »

Colton wrote:
Bara erkänn att du var ute och cyklade med ditt påstående. Hannu skulle vara en grym förstärkning offensivt, alla hans assist visar på spelskicklighet och inget annat.

*EDIT* Lika för lika, inga personangrepp härifrån heller /MOD *EDIT*

Fernholm kan vara ett alternativ, om nu Ros Forsberg-artikel är sann så passar ju han i Forsbergs prat om duktiga defensiva backar.
Varför ska jag erkänna något som jag inte kan stå för, bara för att det ska passa ditt ego?
Jag har inte påstått att han inte skulle vara en förstärkning offensivt, utan jag jag är bara av den åsikten att det är alldeles för många andra ass som inte ens borde räknas med som registreras som poäng för alla spelare.

I just detta fall så har jag förstått det som så att det är många billiga andra ass som Pikkarainen fått och att han spelade väldigt uselt för MoDo, så trots bra med poäng så var man inte nöjd med MoDo. Han var ju bland annat bänkad i kvalserien.

Jag skulle kunna se Fernholm i par med Styrman för att man ska kunna få ut max av Styrman offensivt, för som det känns nu så kommer Alavaara att spela med Burström och Linkan med XXX.
Sedan Alm/Granberg/Edström som 7:e back.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked