Prylar som gör livet trevligt

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Prylar som gör livet trevligt

Post by Plissken »

Startar en tråd om prylar, gadgets och annat trevligt vi kan slösa pengar på.

Sitter och funderar och skannar marknaden nu på TV apparater och skulle vilja ha lite råd och tips.
Jag är i regionen 55tum, typ Samsung 7-8-9 serien. Någon med lite koll får gärna tipsa och berätta, för det skiljer en hel del i pris ändå mot för en LG 55:a för under halva priset.

Jag antar också att alla bladtunna tv:s idag använder edge-lit och inte back-lit LED:s ?
Vilka märken kör Back-lit? (Jag vet att kvallan är bättre)

-Chrille
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by Special Brew »

Har fått en ny jobbtelefon (HTC wildfire S) och jag undrar om det finns några snygga AIK-bakgrunder eller liknande att ladda ner till telefoner? :roll:
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by Plissken »

Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by Special Brew »

Tackar! :)
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by smogz »

Plissken wrote:Startar en tråd om prylar, gadgets och annat trevligt vi kan slösa pengar på.

Sitter och funderar och skannar marknaden nu på TV apparater och skulle vilja ha lite råd och tips.
Jag är i regionen 55tum, typ Samsung 7-8-9 serien. Någon med lite koll får gärna tipsa och berätta, för det skiljer en hel del i pris ändå mot för en LG 55:a för under halva priset.

Jag antar också att alla bladtunna tv:s idag använder edge-lit och inte back-lit LED:s ?
Vilka märken kör Back-lit? (Jag vet att kvallan är bättre)

-Chrille

Jag köpte just en Sony edgelit led 60 tum och upplever inga skillnader i ljusstyrka på kanten och längre in. Men det är möjligt att en videofil kan se skillnad. Jag köpte en relativt billig för 17000 men har svårt att se att för min del med mina krav att det är skitmycket värt med 10000 extra för att få lite mindre clouding eller liknande. I slutänden är det ju signalen som är huvudsaken.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by Foppas skridskocoach »

Nån som har provat en Fleshlight? En polare undrar.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by schteffe »

yeah right ;-)
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by lazerkrobbe »

Mest på kul fyllde jag i VF's beställningsformulär för att få deras ES-bilaga tillskickad sig, men banne mig dök den inte upp i lägenheten i Tokyo idag! Det tycker jag var klassigt gjort av dom!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by svartgulsubkultur »

Bra service, minst sagt :)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Svejk
Posts: 7
Joined: 01 Jul 2011, 11:07

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by Svejk »

Köptips:
http://sundsvall.lokus.se/Visa/Vasterno ... P=1&SP_C=1" onclick="window.open(this.href);return false;

:shock:
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by TS_ »

Vilken spelare tror ni är i sånt behov av pengar att han sålt sin Stanley Cup ring? Alt. tappat den. ;)

Edit: Måste vara Fredrik Modin, eftersom han bor i Sundsvall.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=727" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by Lidlund »

Annonsen har funnits länge..

Gugges Livs går numret till
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by smogz »

jamen vafan har ni för prylar då?

FIck en Sony Tablet av min kära fru i födelsedagspresent. Kul leksak som tydligen är kombatibel med flera playstationspel och PS-kontrollerna. Har dock inte hunnit ladda hem nått sånt spel än.

Det jag kan konstatera på en tablet är att appar känns mer och mer ute och bara vanliga bokmärken i webbläsaren mer och mer inne. Tror Appar i form av rena "förappningar" av webbsidor är en fluga som kommer att flyga över. Däremot appar som använder sig av flera egenskaper i verktyget fortfarande har berättigande.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by EuphoniC »

DHL lämnade just av ett par Marshall Headphones Minor FX öronpruppar som ersätter mina gamla vanliga Minor som jag lyckades tappa bort under en händelserik kväll i höstas. Grymt ledig, skön, lös men samtidigt bergfast passform och ljudet är riktigt bra det med, kan inte annat än rekommendera.
/Jonas
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1626
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Prylar som gör livet trevligt

Post by Dwight_Shrute »

smogz wrote:jamen vafan har ni för prylar då?

FIck en Sony Tablet av min kära fru i födelsedagspresent. Kul leksak som tydligen är kombatibel med flera playstationspel och PS-kontrollerna. Har dock inte hunnit ladda hem nått sånt spel än.

Det jag kan konstatera på en tablet är att appar känns mer och mer ute och bara vanliga bokmärken i webbläsaren mer och mer inne. Tror Appar i form av rena "förappningar" av webbsidor är en fluga som kommer att flyga över. Däremot appar som använder sig av flera egenskaper i verktyget fortfarande har berättigande.
Nice! Tycker Sony gjort mycket rätt med den där. Synd att androider har så jäkla svårt att bli marknadsförda ordentligt i Sverige.

Har själv en Asus Transformer Prime. Den är så kraftfull och tangentbordet till den är så bra (18 timmars batteritid när plattan är ansluten) att det ersatt min laptop. Lirar Skyrim och Mass Effect 3 på den via en app som heter Splashtop THD.

Generellt så är ju hela app-branschen helt mongo och har ju mest att göra med att folk använder Apples produkter, som varken fixar widgets eller Flash. Framförallt i Sverige så handlar en app nästan uteslutande om en genväg till en mobilsida..vilket ju knappast kan vara tanken med en smartphone eller tablet. Flash må man tycka vad man vill om, men att Android fixar flash gör att man får en fullständig surfupplevelse och just appar behövs ju inte.

Smaken är givet som baken men fattar faktiskt inte alls varför folk kör iFån, den är så väldans begränsad i förhållande till en Android i samma eller något lägre prisklass..och allt man kan göra på en fruktprodukt kan man göra på en Android..
Post Reply