Flaggor & Tifon

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Per-Mats Öberg i Luleå var inte tillmötesgående....
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Flaggor & Tifon

Post by Vinz »

Bara så vi har allting klart för oss, det var alltså Grokobor som snodde skylten.
Ta tillbaka den med alla medel tillgängliga, häng upp och sedan så skickar NP ut en officiell kommuniké att skylten ska försvaras till varje pris, det gäller stadens ära mot Luleå.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Flaggor & Tifon

Post by Wolfman »

Vad sa Per-Mats (vilket jävla namn) i ditt telefonsamtal, SGSK? Kolla in denna länk där han kommenterar kring liknande skyltar:

http://www.kuriren.nu/arkiv/2008/07/19/ ... rligt.aspx

Jag tycker det luktar Bulan Berglund i argumentationen...

MER CIVIL OLYDNAD!!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Trollet »

Vägverket har driftentreprenörer som är ansvarig för att plocka ner sådan här skyltning.


- Men det är inte prio ett. De har saker som är betydligt viktigare att göra. Entreprenörerna tar ner dem och lika fort finns där nya, säger Per-Mats Öberg.
Säger bara det...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Flaggor & Tifon

Post by BitchesOnFacebook »

jävla surfittor! om det hade varit samma sak fast i grokostad hade dem garanterat inte brytt sej... vart befinner sej skylten? kan man kanske försöka smita sej in och ta tillbaks den?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Jävla byråkrater, men i byråkrati finns det kryphål... 8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

BitchesOnFacebook wrote:jävla surfittor! om det hade varit samma sak fast i grokostad hade dem garanterat inte brytt sej... vart befinner sej skylten? kan man kanske försöka smita sej in och ta tillbaks den?
Att få igen den är noll bekymmer, men för att sätta upp den på SAMMA ställe krävs en skriftlig ansökan som inte blir godkänd förrän om 10-14 dagar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Flaggor & Tifon

Post by Poet »

Om vi sätter upp den på bron där tågrälsen går så kanske den får sitta kvar ett tag?
Då måste man vända den söderut men kanske inte gör så mycket.
2012-05-19
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Flaggor & Tifon

Post by Zimme »

svartgulsubkultur wrote:
BitchesOnFacebook wrote:jävla surfittor! om det hade varit samma sak fast i grokostad hade dem garanterat inte brytt sej... vart befinner sej skylten? kan man kanske försöka smita sej in och ta tillbaks den?
Att få igen den är noll bekymmer, men för att sätta upp den på SAMMA ställe krävs en skriftlig ansökan som inte blir godkänd förrän om 10-14 dagar.
I see where this is going to end.. :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Om man ska fortsätta gissa så ringde nog tanten och klagade på den där dockan varpå de utsända från trafikverket passade på att ta bort det andra också...
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Flaggor & Tifon

Post by BitchesOnFacebook »

svartgulsubkultur wrote:
BitchesOnFacebook wrote:jävla surfittor! om det hade varit samma sak fast i grokostad hade dem garanterat inte brytt sej... vart befinner sej skylten? kan man kanske försöka smita sej in och ta tillbaks den?
Att få igen den är noll bekymmer, men för att sätta upp den på SAMMA ställe krävs en skriftlig ansökan som inte blir godkänd förrän om 10-14 dagar.
kan man inte hänga den här: http://www.google.se/maps?ll=64.752597, ... 43,,0,5.76
alltså på räcket...
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Flaggor & Tifon

Post by BitchesOnFacebook »

eller värför inte på denna gräsplätt: http://www.google.se/maps?ll=64.753495, ... ,-2.92&z=4" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Flaggor & Tifon

Post by Markman »

På räcket på sidan känns inte bra, då ser man den ju knappt förrän man är förbi den.. På gräsplätten är det för lätt för förbispringande Groko-troll att förstöra det.. Men bra initiativ BOF.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Om man ska fortsätta gissa så ringde nog tanten och klagade på den där dockan varpå de utsända från trafikverket passade på att ta bort det andra också...
Nix, inte alls samma anmälare.
Hon som anmälde dockan har jag pratat med.
Det ringde en surtant till Bängen mitt i natten som bollade ärendet vidare till Trafikverket.
Dockan tog Polisen själva hand om vid 22-tiden.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Flaggor & Tifon

Post by Moss »

Asså jag skäms lite för att erkänna det här men det var min farsa som tog ner skylten... :oops: Men han säger att det kanske går att komma och hämta skyltarna.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

skellefteå AIK<3 wrote:Asså jag skäms lite för att erkänna det här men det var min farsa som tog ner skylten... :oops: Men han säger att det kanske går att komma och hämta skyltarna.
Redan gjort.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Trollet »

skellefteå AIK<3 wrote:Asså jag skäms lite för att erkänna det här men det var min farsa som tog ner skylten... :oops: Men han säger att det kanske går att komma och hämta skyltarna.
Det är väl inget att skämmas över, han måste sköta sitt jobb. Däremot är det ju galet att det bara "kanske" skulle gå att få hämta skyltarna. Det är inte Trafikverkets egendom bara för att de har skruvat ner dem.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Flaggor & Tifon

Post by BitchesOnFacebook »

svartgulsubkultur wrote:
skellefteå AIK<3 wrote:Asså jag skäms lite för att erkänna det här men det var min farsa som tog ner skylten... :oops: Men han säger att det kanske går att komma och hämta skyltarna.
Redan gjort.
när och vart blir dom uppsatta?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Återstår att se.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Flaggor & Tifon

Post by Moss »

Som jag förstog de så skulle det gå bättre att sätta upp skylten på bron före där skylten satt från början. Då skulle inte tjuvarna från grokoland ha något att göra med den för den bron är de komunen som sköter.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

svartgulsubkultur wrote:
Lappmössan wrote:Om man ska fortsätta gissa så ringde nog tanten och klagade på den där dockan varpå de utsända från trafikverket passade på att ta bort det andra också...
Nix, inte alls samma anmälare.
Hon som anmälde dockan har jag pratat med.
Det ringde en surtant till Bängen mitt i natten som bollade ärendet vidare till Trafikverket.
Dockan tog Polisen själva hand om vid 22-tiden.
Däremot ser jag det inte som slumpen att anmälningen mot skylten kom samma natt som wannabehuliganerna varit och rekat runt broarna.
Vem som helst kan anonymt ringa snuten och låtsas vara en sur gammal hagga. Eller så var det Ekens morsa som ringde på uppdrag av sonen...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Flaggor & Tifon

Post by Talbot25 »

Kanske sätta fast vässade pinnar och slå ner de i jorden i grässluttningen som är just bredvid? Så blir det lite som hollywoodskylten i LA.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Trollet »

Norran har skrivit nu: http://norran.se/2012/03/skelleftea/tra ... r-skylten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Flaggor & Tifon

Post by Moss »

Trollet wrote:Norran har skrivit nu: http://norran.se/2012/03/skelleftea/tra ... r-skylten/" onclick="window.open(this.href);return false;
''4 down-2 to go''? hon som skrev verkar inte riktigt ha fattat poängen, eller så är det jag som har missat något :)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Flaggor & Tifon

Post by Bobby »

skellefteå AIK<3 wrote:
Trollet wrote:Norran har skrivit nu: http://norran.se/2012/03/skelleftea/tra ... r-skylten/" onclick="window.open(this.href);return false;
''4 down-2 to go''? hon som skrev verkar inte riktigt ha fattat poängen, eller så är det jag som har missat något :)
I dont even...
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Flaggor & Tifon

Post by anton95uppsala »

phasse wrote:Vissa lulebor kanske kräver en ursäkt nu :oops:

http://norran.se/2012/03/skelleftea/tra ... r-skylten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Förstår inte hur den kan vara "mycket trafikfarlig"....
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Flaggor & Tifon

Post by Rampa »

anton95uppsala wrote:
phasse wrote:Vissa lulebor kanske kräver en ursäkt nu :oops:

http://norran.se/2012/03/skelleftea/tra ... r-skylten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Förstår inte hur den kan vara "mycket trafikfarlig"....
Det är ju muppen Per-Mats Öbergs synpunkt. Försvararen av vägsaltning. Måste väl på nåt sätt rättfärdiga sin chefslön.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Blev då en jädra massa kommentarer till artikeln, folk verkar rätt irriterade! Bara att sätta upp igen. Så länge den inte sitter på exakt samma ställe så... ;)

Annars borde det kanske gå att sätta upp någon duk eller liknande med samma budskap.
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Flaggor & Tifon

Post by BitchesOnFacebook »

eller så sätter man den på gräsplätten brevid som tidigare nämnts... :roll:
Post Reply