Slutspel 2012

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Slutspel 2012

Post by Lidlund »

Lule kommer att vara elitseriens bästa lag tills ett nytt lag utses enligt mig :) Samma sak som att Barca är världens bästa lag.. Ända fram tills att ett nytt bästa kan krönas.. I klubb-vm :)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Slutspel 2012

Post by King Kong »

Draper wrote:Solna Gnaget IF vill möta AIK:
http://www.hockeysverige.se/article/129 ... -skellefte" onclick="window.open(this.href);return false;
Sålna passar oss bättre än MODO, de e min känsla iaf!
Så tar vi oss vidare till nästa runda ser jag fram emot Sålna också!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Erwynn
Posts: 2440
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Slutspel 2012

Post by Erwynn »

Hoppas av hela mitt hjärta att ledningen inte får för sig att köpa in klappor likt HV's, fyfan
Hata allt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Slutspel 2012

Post by Lappmössan »

På tal om skämmigt var det riktigt pinsamt när vår speaker sa "Ja, kom igen då publiken!" inför nedsläpp i tredje perioden igår. Hade just hånat Modo över att deras speaker höll på så i fredags och öht hade det väldigt amerikaniserat med klappa händerna-uppmaningar på jumbotronen osv och så går plötsligt vi och gör samma sak. Avgå.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspel 2012

Post by Foppas skridskocoach »

King Kong wrote:
Draper wrote:Solna Gnaget IF vill möta AIK:
http://www.hockeysverige.se/article/129 ... -skellefte" onclick="window.open(this.href);return false;
Sålna passar oss bättre än MODO, de e min känsla iaf!
Så tar vi oss vidare till nästa runda ser jag fram emot Sålna också!
Jag är inte helt hundra på det. Om vi har problem med Modos grisande undrar jag hur vi ska klara Gnaget som är ett par resor värre. Och om vi har problem med att domarna ställer sig på Modos sida i avgörande lägen så tror jag inte att det är någonting mot de fördelar Gnaget kan få på Hovet.

Nej, jag är lite orolig för Gnaget faktiskt. Vi är förvisso ett betydligt spelskickligare lag, men om vi faller i Gnagets fälla tror jag att vi är lika hjälplösa som HV ifjol och Luleå i år.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspel 2012

Post by Foppas skridskocoach »

Resultaten går ju för övrigt inte vår väg idag. Dessutom vann Djurgårn i kvalserien. :(
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Slutspel 2012

Post by Markman »

Att Frölunda vann tycker jag är bra.. Gärna sju matcher med extra långa förlängningar i båda de kvartsfinalserier som spelas idag, men Brynäs och HV vidare då.. FBK kan ju dra åt helvete!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspel 2012

Post by Foppas skridskocoach »

Markman wrote:Att Frölunda vann tycker jag är bra.. Gärna sju matcher med extra långa förlängningar i båda de kvartsfinalserier som spelas idag, men Brynäs och HV vidare då.. FBK kan ju dra åt helvete!
Att Frölunda vann var en katastrof. Nästa match går i Scandinavium och där är det väl typ 75% chans att Frölunda vinner. Därefter har vi en sjunde och avgörande match som Frölunda går in i med två raka segrar och allt att vinna mot ett stukat Brynäs som tappat ett "givet" avancemang. Jag hävdar att det nu är ungefär 50% chans att Frölunda avancerar. Jag tror att vi har mycket små chanser att slå Frölunda över sju matcher.

Då är jag mindre orolig beträffande FBK, även om jag givetvis hellre ser att HV avancerar. FBK känns lite överskattade i mina ögon. Visst, vi har haft svårt för dem under säsongen men det beror främst på att de har spelat slutspelshockey vilket vi inte gjort. Den fördelen har de inte i en slutspelsserie mot oss.

Nåja, vi kan ju varken möta FBK eller Frölunda i semin, men det är klart att det känns hyfsat mycket bättre att få vinnaren av HV/Brynäs i en eventuell final än att få vinnaren av FBK/Frölunda...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Slutspel 2012

Post by PackSwede »

Hyfsat ful crosschecking av Joensuu (sp?) i slutet av andra, TV-bilderna var lite dåliga men det såg ut att ta rätt illa och det såg ruskigt fult ut !

Avstängning ?
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Slutspel 2012

Post by Markman »

Tja, jag ser ju hellre sex matcher och BIF vidare än sju matcher och FHC vidare, men i den bästa av världar måste Brynäs ta ut sig sjukt mycket i den sjunde avgörande, men lyckas vinna ändå..

Samma sak i HV-FBK, är HV motsvarar BIF i ovanstående.. Nu är dock sex matcher och HV vidare en omöjlighet, men ni förstår vad jag menar..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Slutspel 2012

Post by Zimme »

Nu är ju semimotståndet redan klart för vår del men det är bara bra om det blir 7 matcher i övriga kvartar, gärna med skador på nyckelspelare.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Slutspel 2012

Post by Jokard »

Zimme wrote:Nu är ju semimotståndet redan klart för vår del men det är bara bra om det blir 7 matcher i övriga kvartar, gärna med skador på nyckelspelare.
Lugn nu, vi ska ta oss dit först.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Slutspel 2012

Post by Markman »

För spekulationens skull, vilken/vilka spelare i respektive lag anser ni vara nyckelspelare.. Min personliga lista med två i varje lag (utan inbördes ordning):
AIK: Ericsson, Holloway
BIF: Silfverberg, Järnkrok
FBK: Nihlstorp, Frögren
FHC: Andersen, Pettersson
Gnaget: Fasth, Rosén
HV71: Joensuu, Davidsson
Modo: Tellqvist, Skröder
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Slutspel 2012

Post by Zimme »

Jokard wrote:
Zimme wrote:Nu är ju semimotståndet redan klart för vår del men det är bara bra om det blir 7 matcher i övriga kvartar, gärna med skador på nyckelspelare.
Lugn nu, vi ska ta oss dit först.
jaja, jag menar bara att motståndet är klart redan, nu kvittar det ju vilka andra lag som går vidare, vi får solna i en semi oavsett. Hade varit annars om Luleå vunnit.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Slutspel 2012

Post by 374 »

Markman wrote:För spekulationens skull, vilken/vilka spelare i respektive lag anser ni vara nyckelspelare.. Min personliga lista med två i varje lag (utan inbördes ordning):
AIK: Ericsson, Holloway
BIF: Silfverberg, Järnkrok
FBK: Nihlstorp, Frögren
FHC: Andersen, Pettersson
Gnaget: Fasth, Rosén
HV71: Joensuu, Davidsson
Modo: Tellqvist, Skröder
Tycker målvakten är nyckelspelare i alla lag då han är den ende som genom sin insats kan garantera vinst till laget.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Slutspel 2012

Post by Markman »

Vete fan om jag håller med om det alltså.. Visst, självklart är målvakten viktig, men jag tror inte att Brynäs förlorar lika mycket på att få en av sina målvakter skadade då de har två ganska jämbördiga.. Däremot skulle Silfverberg vara ett gigantiskt avbräck att få skadad, och även Järnkrok, Ekholm och några till skulle vara värre än en av målvakterna, oavsett vilken av dem du väljer..

Likaså har HV två hyfsat jämbördiga målvakter, och även där tror jag att det är flera spelare som skulle saknas mer om de skulle skadas.. Petrasek, Ledin och Grillfors är några till som jag tror har större betydelse än den enskilda målvakten..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Slutspel 2012

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote:
Markman wrote:Att Frölunda vann tycker jag är bra.. Gärna sju matcher med extra långa förlängningar i båda de kvartsfinalserier som spelas idag, men Brynäs och HV vidare då.. FBK kan ju dra åt helvete!
Att Frölunda vann var en katastrof. Nästa match går i Scandinavium och där är det väl typ 75% chans att Frölunda vinner. Därefter har vi en sjunde och avgörande match som Frölunda går in i med två raka segrar och allt att vinna mot ett stukat Brynäs som tappat ett "givet" avancemang. Jag hävdar att det nu är ungefär 50% chans att Frölunda avancerar. Jag tror att vi har mycket små chanser att slå Frölunda över sju matcher.

Då är jag mindre orolig beträffande FBK, även om jag givetvis hellre ser att HV avancerar. FBK känns lite överskattade i mina ögon. Visst, vi har haft svårt för dem under säsongen men det beror främst på att de har spelat slutspelshockey vilket vi inte gjort. Den fördelen har de inte i en slutspelsserie mot oss.

Nåja, vi kan ju varken möta FBK eller Frölunda i semin, men det är klart att det känns hyfsat mycket bättre att få vinnaren av HV/Brynäs i en eventuell final än att få vinnaren av FBK/Frölunda...
50 % att Frölunda går vidare innebär alltså att de skulle ha 67 % chans i Gävle i sista matchen (utgår från dina 75 % på Frölunda i nästa match).

Du har rätt fina odds att hämta med den värderingen kan jag ju säga :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspel 2012

Post by Foppas skridskocoach »

Trollet wrote:
Foppas skridskocoach wrote:
Markman wrote:Att Frölunda vann tycker jag är bra.. Gärna sju matcher med extra långa förlängningar i båda de kvartsfinalserier som spelas idag, men Brynäs och HV vidare då.. FBK kan ju dra åt helvete!
Att Frölunda vann var en katastrof. Nästa match går i Scandinavium och där är det väl typ 75% chans att Frölunda vinner. Därefter har vi en sjunde och avgörande match som Frölunda går in i med två raka segrar och allt att vinna mot ett stukat Brynäs som tappat ett "givet" avancemang. Jag hävdar att det nu är ungefär 50% chans att Frölunda avancerar. Jag tror att vi har mycket små chanser att slå Frölunda över sju matcher.

Då är jag mindre orolig beträffande FBK, även om jag givetvis hellre ser att HV avancerar. FBK känns lite överskattade i mina ögon. Visst, vi har haft svårt för dem under säsongen men det beror främst på att de har spelat slutspelshockey vilket vi inte gjort. Den fördelen har de inte i en slutspelsserie mot oss.

Nåja, vi kan ju varken möta FBK eller Frölunda i semin, men det är klart att det känns hyfsat mycket bättre att få vinnaren av HV/Brynäs i en eventuell final än att få vinnaren av FBK/Frölunda...
50 % att Frölunda går vidare innebär alltså att de skulle ha 67 % chans i Gävle i sista matchen (utgår från dina 75 % på Frölunda i nästa match).

Du har rätt fina odds att hämta med den värderingen kan jag ju säga :)
Jepp, och jag lär lira på Frölunda inför en avgörande match i Gävle. Om det är 67% chans vete f-n, men jag skulle definitivt hålla dem som favoriter.
Tigerränderna går aldrig ur.
Hedman
Posts: 287
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Slutspel 2012

Post by Hedman »

Man spelar 55 omgångar + slutspel och sen står Färjestad som segrare!!! Känns som om det kommer att sluta som vanligt!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Slutspel 2012

Post by don_tomassso »

Hedman wrote:Man spelar 55 omgångar + slutspel och sen står Färjestad som segrare!!! Känns som om det kommer att sluta som vanligt!
Dom har ju en vinnar Tradition där nere ju.
Hoppas verkligen att AIK kan påbörja en från o med i år.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Slutspel 2012

Post by GroovyEd »

Färjestad vidare.

Efter sen kvittering av Brynäs kan även de avancera i förlängningen.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Slutspel 2012

Post by barrskog »

Hoppa Brynäs kniper sista semiplatsen, så att de kan börja ladda för att slå ut FBK..
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Slutspel 2012

Post by Trollet »

Brynäs vidare!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Slutspel 2012

Post by GroovyEd »

Och så blir det. Brynäs gör en stark 3e period och går vidare rättvist.

KROSSA FBK NU!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Slutspel 2012

Post by 374 »

Det blir AIK-Brynäs i final.
Tommy och Annika
Posts: 104
Joined: 16 Jun 2011, 00:55

Re: Slutspel 2012

Post by Tommy och Annika »

Tror inte BIF mäktar med FBK. Det såg nästan ut som två olika sporter då man zappade mellan matcherna, med lågt tempo och "sidledshockey" i Göteborgsmatchen. FBK spelar förvisso grymt defensivt och grisar igen mittzon, men det räcker rätt långt om dom får in en puck och sedan står Frögren, Sevc m.fl. och mördar folk framför en grymt bra målis i Nihlstorp. Ser inte att ett tekniskt Brynäs vinner enbart pga den egenskapen. Men hoppas ju givetvis att jag har fel, är sjukt less på värmlänningarnas dominans.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Slutspel 2012

Post by TS_ »

Att se (Skellefteå) AIK möta Brynäs i final vore ju perfekt, ville helst inte ha en repris av förra året.....
User avatar
Talbot25
Posts: 1084
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Slutspel 2012

Post by Talbot25 »

Hur kunde Dackell få matchstraff när han skyddade sig med handskarna? Domarna fortsätter att vara dåliga.
Bra att Brynäs vann i alla fall.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Slutspel 2012

Post by Trollet »

374 wrote:Det blir AIK-Brynäs i final.
Smart garderat. Vilket AIK? :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Re: Slutspel 2012

Post by bluesman »

Har någon koll om det tidigare hänt att ett lag som sparkat sin tränare gått till semi?

Att sparka tränare är ett svaghetstecken och brukar ge kortvariga effekter.
Locked