Flaggor & Tifon

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Flaggor & Tifon

Post by Lappmössan »

Andra förslag på att göra stan mer svartgul? Som inte är allt för olagliga då ;)
Såg att halsduken på odenkvinnan var borta, lönar det sig att knyta dit en ny? Skulle gärna ha sett något på viktoriabron när man kör in i centrum eller i rondellen innan, men vet varken vad man skulle ha gjort eller hur man ska få dit det. (Ska tillägga att jag bara är i stan på dagarna och då är det mycket folk i rörelse.)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Andra förslag på att göra stan mer svartgul? Som inte är allt för olagliga då ;)
Såg att halsduken på odenkvinnan var borta, lönar det sig att knyta dit en ny? Skulle gärna ha sett något på viktoriabron när man kör in i centrum eller i rondellen innan, men vet varken vad man skulle ha gjort eller hur man ska få dit det. (Ska tillägga att jag bara är i stan på dagarna och då är det mycket folk i rörelse.)
Kondomen på Lyftet vill jag se.
Flaggor i varenda lyktstolpe.
Mer skyltar, plakat och rondellhundar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Flaggor & Tifon

Post by fwd »

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Draper wrote:
svartgulsubkultur wrote:
Draper wrote:Hade "oturen" att få en av två sittplatser från jobbet den här matchen. Har jobbat med det här TIFOt 4-5 dagar och aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Har varit med många gånger förr men då har man själv känt att man iaf kanske kunnat påverka utgången av tifot med tanke på att man, om det skulle krisa sig, kunde rycka in och rädda det. På sittplats, speciellt på min (fråga Bobben..), så var jag helt försvarslös. En lång ingress till något simpelt, grejen var att jag ville ge beröm. Ge beröm till stencilskaparna, skissarna, målarna, flaggtejparna. Alla de som ägnat tiotalet timmar denna vecka till att hjälpa vårat kära AIK till seger genom ett grymt maffigt TIFO. Bra jobbat!
Förarbetet till detta tifo började ju i den här tråden redan i höstas, men det var först när Sketch klev in som vi fick ordentlig fason på layouten. Grymt datorjobb av honom, tummen upp till alla som tejpade, skissade, målade och riggade detta masterpiece.

Nu är ju några hundratal stickers med detta motiv också i omlopp i Skell och jag ska försöka printa fler till på onsdag.
Nu jävlar bombar vi hela schtaaan svart och gul!
Tyvärr så är min fixarsnubbe på tryckeriet sjuk och i slutet av veckan ska han till Älvsjö och spika upp utställningsmontrar på en mässa.
Så nya stickers kommer först i mitten/slutet av nästa vecka.
BTW, nån som sett några stickers ute på schtaaan?

Absolut!
En babiljard klibbor bör med till Övik på måndag. Den mindre varianten, är enligt mig, att föredra på olika bortastås.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Flaggor & Tifon

Post by fwd »

Har varit på ishallen idag och lastat in ett av de fetare tifona vi gjort och som mig veterligen inte körts tidigare i Sverige? Kommer bli riktigt fint.
Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Flaggor & Tifon

Post by Bobby »

fwd wrote:Har varit på ishallen idag och lastat in ett av de fetare tifona vi gjort och som mig veterligen inte körts tidigare i Sverige? Kommer bli riktigt fint.
... 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Flaggor & Tifon

Post by Erwynn »

fwd wrote:Har varit på ishallen idag och lastat in ett av de fetare tifona vi gjort och som mig veterligen inte körts tidigare i Sverige? Kommer bli riktigt fint.
AOSK!
Hata allt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

fwd wrote:Har varit på ishallen idag och lastat in ett av de fetare tifona vi gjort och som mig veterligen inte körts tidigare i Sverige? Kommer bli riktigt fint.
Jag har letat noga och vill påstå att nåt liknande aldrig gjorts.
Nånsin.
Nånstans.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Flaggor & Tifon

Post by barrskog »

Tur då att man ska upp från Härnösand på söndag för att se matchen live!!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Flaggor & Tifon

Post by schteffe »

+1!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

barrskog wrote:Tur då att man ska upp från Härnösand på söndag för att se matchen live!!
Blir nog inte redan på söndag.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Flaggor & Tifon

Post by Sketch »

svartgulsubkultur wrote:
barrskog wrote:Tur då att man ska upp från Härnösand på söndag för att se matchen live!!
Blir nog inte redan på söndag.
JINX!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Flaggor & Tifon

Post by fwd »

Citerar Jablonic; Det är med jinxar man vinner något stort.

Fullt jävla ös i semin.

Börjar dock redan ikväll i övik. HETS!
Charter Division
User avatar
PP20
Posts: 147
Joined: 01 Jun 2011, 00:04

Re: Flaggor & Tifon

Post by PP20 »

Lite sent, men om någon har tid att komma förbi ladan innan matchen idag och hjälpa till placera ut flaggor på sittplats, samt jobba lite med kommande tifo så är ni välkomna. Är på ladan från 12 i alla fall.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Pics på viaduktuppdateringen?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Nån som har eller kan fixa en bild av viadukten efter dagens update?
Klistra in den här eller dela den på FB och tagga North Power i fotot.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Öppningsmatchen mot Gnaget på måndag, då vankas det ett riktigt fett tifo på SKA.
Ett tifo som i min föreställning toppar Hometown-tifot med marginal.
Jag har inte sett någon klack i vare sig Italien, Tyskland, Östeuropa, Asien eller Sydamerika köra detta tifokoncept tidigare så det är med stor sannolikhet nånting världsunikt som erbjuds då.

Att om 50 år kunna berätta för barnbarnen att man var där på plats kommer att vara som att säga att man närvarade när Alfred Nobel uppfann dynamiten...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skellefteå<3
Posts: 10
Joined: 26 Jan 2012, 09:09

Re: Flaggor & Tifon

Post by Skellefteå<3 »

Nån aning om när och vars det målas?? Kommer gärna och hjälper till ;)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Skellefteå<3 wrote:Nån aning om när och vars det målas?? Kommer gärna och hjälper till ;)
Redan riggat och klart, men tack i alla fall.
Däremot kan det behövas trä-flaggor-på-flaggpinnar-hjälp, men om så är fallet så återkommer nån ur styrelsen om det här.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Flaggor & Tifon

Post by Bobby »

Viaduktplakatet är uppdaterat! 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Bob Sacamano wrote:Viaduktplakatet är uppdaterat! 8-)
Bra boys!
Bilder?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Flaggor & Tifon

Post by Bobby »

svartgulsubkultur wrote:
Bob Sacamano wrote:Viaduktplakatet är uppdaterat! 8-)
Bra boys!
Bilder?
För risigt väder för att fota med mobilkamera..
Men det lär ju åka upp under morgondagen.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Här vankas ingen jävla morgondag!!!

Vem befinner sig i närheten av Norra Järnvägsgatanviadukten och har en vettig kamera med blixt?
Försten som postar en högupplöst bild här får en crazy Timrå-tischa.
Alternativt på FB och taggar North Power.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Flaggor & Tifon

Post by PackSwede »

Skulle ingen med en bra kamera, stativ och en medhjälpare kunna åka dit någon natt och fota en hel serie bilder med alla nedräkningar så att det direkt kan läggas upp en högkvalitativ bild efter varje vunnen match ?

(eller det kanske är Jinx varning ?)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

PackSwede wrote:Skulle ingen med en bra kamera, stativ och en medhjälpare kunna åka dit någon natt och fota en hel serie bilder med alla nedräkningar så att det direkt kan läggas upp en högkvalitativ bild efter varje vunnen match ?

(eller det kanske är Jinx varning ?)
Fet jinxvarning!
Men visst skulle man vilja ha Ola Westerberg-kvalla på varenda uppdatering (De två bilderna på "0 DOWN 12 TO GO" var hans och de sparkade arsle).
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

En Final Countdown-review:

Image

Image

Image

Image
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Så, den som fixar bild fem med den aktuella texten 4 DOWN 8 TO GO är en pärla.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Flaggor & Tifon

Post by Jeloin »

svartgulsubkultur wrote:Så, den som fixar bild fem med den aktuella texten 4 DOWN 8 TO GO är en pärla.
Image
Framåt kamrater!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

Weltklasse!
Casha ut en ny Crazytischa i NP-shopen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Flaggor & Tifon

Post by svartgulsubkultur »

http://northpower.nu/wordpress/?p=4172" onclick="window.open(this.href);return false;

På Måndag inleds semifinalserien mot Gnaget och North Power passar då på att riva av ett sensationellt fett och världsunikt tifo.
Till detta tifo kommer vi bl.a att använda några tusen småflaggor och behöver er hjälp för att sätta alla dessa flaggor på flaggpinnar.

Vi samlas i entrén på Skellefteå Kraft Arena i afton klockan 17:30 och på Lördag gör vi ytterligare en kraftinsats klockan 12:00.

Har du möjlighet att komma dit vid nåt av tillfällena och bidra med ett par mantimmar så vore det ytterst värdefullt.
Tifot på Måndag kommer att bli något i hästväg och att i efterhand kunna berätta för barnbarnen att man var med och skapade subkulturhistoria kommer att vara jämförbart med att ha varit ombord på Titanic eller trampat på världens första cykel med pedaler.

Väl mött på SKA!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply