Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

momomo
Posts: 6
Joined: 11 Mar 2012, 15:11

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by momomo »

Jag tycker att den klassiska vågen går för lite! :)

Även en önskedröm skulle ju vara om någon ur NP gick mot sittplats och körde igång åtminstonde kanterna med "ge mig ett A!" eller så. Alltså att man vänder sig mot dem och kör ut ett "ge mig ett A!" på en del av sektionen.

Jag såg det mot gnaget senast så gjorde en av deras supportrar det och det fick igång sitplats lite mer.
Tompa
Posts: 528
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Tompa »

Tycker sittplats hängde med hyfsat i lördags. Men en fundering, varför inte försöka engagera sittplats mer, om jag inte minns fel så var det länge sen NP körde: Ni på sittplats är ni klara och Ge oss ett A, Ge oss ett I o.s.v.
Tycker det alltid funkar för att väcka sittplats ännu mer.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Melon »

Tompa wrote:Tycker sittplats hängde med hyfsat i lördags. Men en fundering, varför inte försöka engagera sittplats mer, om jag inte minns fel så var det länge sen NP körde: Ni på sittplats är ni klara och Ge oss ett A, Ge oss ett I o.s.v.
Tycker det alltid funkar för att väcka sittplats ännu mer.

Håller med, har också funderat på var den ramsan tagit vägen...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ante »

PP20 wrote:
Ante wrote:I övrigt rätt bra drag idag även om jag gärna ser mera typ "Kämpa AIK" efter deras 3-2 istället för långa ramsor...
Jag håller inte riktigt med här. Tycker att det var briljant att köra igång med "guldet ska hem" efter 3-2. Det visar att vi inte har panik och ska försvara oss, utan istället gå framåt för 4-2. Vi ska tänka som vinnare och alltid sikta uppåt! Bra signaler som jag tror sprider sig. Vinnarmentalitet.
Jodå, om man vill att ramsan ska höras till plexit så funkar det där.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by don_tomassso »

Alltid stökiga på bortaplan numera eller?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by TS_ »

don_tomassso wrote:Alltid stökiga på bortaplan numera eller?
Alltid Modo.......
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Foppas skridskocoach »

Klacken hördes jävligt bra på tv (överröstade regelbundet hemmaklacken). Men hur ska vi få bukt med bengallirarna som gång på gång skämmer ut oss inför hela hockeysverige?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Special Brew »

Foppas skridskocoach wrote:Klacken hördes jävligt bra på tv (överröstade regelbundet hemmaklacken). Men hur ska vi få bukt med bengallirarna som gång på gång skämmer ut oss inför hela hockeysverige?
Det var ju en diskussion kring det en gång tidigare men det var ju inte många som tyckte det var så farligt. Så det är väl bara att vänja sig tills någon inom NP tar tag i problemet. Det kan ju inte vara så svårt att ta reda på vem det var.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by robzon »

Full fokus på söndagsmatchen till att börja med så tar vi tag i denna fråga på måndag.
Ohyggligt viktigt att vi ser till att bära fram laget nu, vi behöver trots allt "bara" vinna våra hemmamatcher för att gå vidare. Så se till att dyka upp i arenan och sjung allt vad ni kan! Samling före?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Problemet är att dessa individer har hjärna nog att skämmas över att de skickar ut alla andra på läktaren. De tänker inte på följderna av sina handlingar och när ordningsvakterna skickar ut alla tror de på något sätt att det inte är deras fel utan ordningsvakternas.

Om rätt skulle vara rätt borde dessa individer ge ersättning till resten som åkt ned och tack vare dem missat det mesta av första perioden.

Med det sagt håller jag med robzon, fokus på söndag nu. Lite do or die, nu jävlar måste alla ta i och hjälpa AIK till seger.
Last edited by Lappmössan on 17 Mar 2012, 01:36, edited 1 time in total.
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Vinz »

Lappmössan wrote:Problemet är att dessa individer har hjärna nog att skämmas över att de skickar ut alla andra på läktaren. De tänker inte på följderna av sina handlingar och när ordningsvakterna skickar ut alla tror de på något sätt att det inte är deras fel utan ordningsvakternas.
Fast det är det ju, varför tog inte ordningsvakterna ut Modo-klacken förra matchen när de brände?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Vinz wrote:
Lappmössan wrote:Problemet är att dessa individer har hjärna nog att skämmas över att de skickar ut alla andra på läktaren. De tänker inte på följderna av sina handlingar och när ordningsvakterna skickar ut alla tror de på något sätt att det inte är deras fel utan ordningsvakternas.
Fast det är det ju, varför tog inte ordningsvakterna ut Modo-klacken förra matchen när de brände?
För att de är ordningsvakter som håller på Modo? Du missar ju helt poängen. Det handlar inte om vad som är rätt eller fel eller om pyro borde vara tillåtet eller inte. Att som Skellefteåsupporter åka ned till fjällräven och tända en bengal VET vi betyder att hela bortastå utryms. Så varför bete sig som idioter och göra det?

*ändrat*: Men som sagt, full fokus på söndag nu. Dra med er alla ni känner och deras mormor.
User avatar
Granqvist
Posts: 31
Joined: 18 Jul 2011, 00:03

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Granqvist »

don_tomassso wrote:Alltid stökiga på bortaplan numera eller?
Lät som folk såg pyrot komma kastandes från sittplats idag, folk som stod längst upp och även vakten som stod längst upp konstaterade de..vettefan om de är sant..
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Vinz »

Annars tycker jag det är onödigt att bränna enstaka pjäser, ska det väl göras ska det göras ordentligt och snyggt.
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Fox »

Ser helst att blink används mer än vanliga bengaler ifall man inte kan hålla i den på grund av risken att åka fast. Vinz: I en mörk arena så ser en/två blink väldigt effektfulla ut, och glöder bara lite.

Ok Ok, Avanti Raggazzi!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Foppas skridskocoach »

Vinz wrote:
Lappmössan wrote:Problemet är att dessa individer har hjärna nog att skämmas över att de skickar ut alla andra på läktaren. De tänker inte på följderna av sina handlingar och när ordningsvakterna skickar ut alla tror de på något sätt att det inte är deras fel utan ordningsvakternas.
Fast det är det ju, varför tog inte ordningsvakterna ut Modo-klacken förra matchen när de brände?
Vad har det med saken att göra?

Till brännaren/brännarna:
Fan, bränn hur mycket ni vill ute i det fria men på läktaren får ni ge fan i det så länge som regelverket ser ut som det gör. Om ni vill vara rebeller får ni väl sätta er på sittplats och bränna av dem så att det är uppenbart att det är ni och ingen annan som gör'et. Står ni i klacken drabbas samtliga på ståplatssektionen och jag kan garantera att ytterst få tyckte att nettoeffekten på stämningen blev positiv av tilltaget igår. Utöver att ni förstör för era medsupportrar så skämmer ni ut North Power som framstår som ett gäng Black Army wannabees. Folk (som inte håller på Skellefteå AIK) skrattar åt er.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Special Brew »

Foppas skridskocoach wrote:
Vinz wrote:
Lappmössan wrote:Problemet är att dessa individer har hjärna nog att skämmas över att de skickar ut alla andra på läktaren. De tänker inte på följderna av sina handlingar och när ordningsvakterna skickar ut alla tror de på något sätt att det inte är deras fel utan ordningsvakternas.
Fast det är det ju, varför tog inte ordningsvakterna ut Modo-klacken förra matchen när de brände?
Vad har det med saken att göra?

Till brännaren/brännarna:
Fan, bränn hur mycket ni vill ute i det fria men på läktaren får ni ge fan i det så länge som regelverket ser ut som det gör. Om ni vill vara rebeller får ni väl sätta er på sittplats och bränna av dem så att det är uppenbart att det är ni och ingen annan som gör'et. Står ni i klacken drabbas samtliga på ståplatssektionen och jag kan garantera att ytterst få tyckte att nettoeffekten på stämningen blev positiv av tilltaget igår. Utöver att ni förstör för era medsupportrar så skämmer ni ut North Power som framstår som ett gäng Black Army wannabees. Folk (som inte håller på Skellefteå AIK) skrattar åt er.
+1. Men dom fattar nog inte ändå. ;)
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Jag klättrar på väggarna just nu, stampar som en oxe. I morgon ska vi släppa lös helvetet och skrika på ALLT som kan liknas vid en utvisning. Domarna ska inte kunna stå emot oss då.
bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by bluesman »

Granqvist wrote:
don_tomassso wrote:Alltid stökiga på bortaplan numera eller?
Lät som folk såg pyrot komma kastandes från sittplats idag, folk som stod längst upp och även vakten som stod längst upp konstaterade de..vettefan om de är sant..
Det kom ingen bengal från sittplats, den kom ut från vår klack. Det var jag som pratade med vakten om att dom bör kolla sittplats ovanför oss för att på förra matchen kom det flaskor och annat skit kastat på oss.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Alltså, jag fattar inte nöjet med bengaler alls. Så kan någon förklara varför det är så himla skoj att tända av en sådan inomhus för att sedan se hela bortastå bli utrymd? Vart ligger det roliga i det hela? Det som jag då förstår minst i det hela är varför man gör det. Det är inte tillåtet, så ja..visst kan det vara en anledning för sådant som är förbjudet ska ju testas, dock så är ju en tänd bengal inget man kan gömma undan i fickan heller.

Vad gör NP åt bengalkillarna då? Läggs det ner energi på att försöka ta reda på vilka det är, eller vet ni redan vilka det är, eller vem?
Stänger ni av från resor?
Vad tar ni för ansvar?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

Chippen wrote:Alltså, jag fattar inte nöjet med bengaler alls. Så kan någon förklara varför det är så himla skoj att tända av en sådan inomhus för att sedan se hela bortastå bli utrymd? Vart ligger det roliga i det hela? Det som jag då förstår minst i det hela är varför man gör det. Det är inte tillåtet, så ja..visst kan det vara en anledning för sådant som är förbjudet ska ju testas, dock så är ju en tänd bengal inget man kan gömma undan i fickan heller.

Vad gör NP åt bengalkillarna då? Läggs det ner energi på att försöka ta reda på vilka det är, eller vet ni redan vilka det är, eller vem?
Stänger ni av från resor?
Vad tar ni för ansvar?
Skulle gissa på att de som tänder den inte förväntar sig att bli utskickade. Jag vet att dom (vi) blev utskickade när vi mötte Modo i grundserien senast, i andra fall (som Timrå) har man "gått fri" från kollektiv bestraffning. Vilket är ett fruktansvärt sätt att få bort detta, dels för att oskyldiga straffas och dels för att det inte funkar. Även som Trollet skrev tidigare, säkerheten är fruktansvärt dåligt skött, det där ska inte ens få komma in.

NP har inget ansvar i detta, anser jag.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Hm...nog fan har väl NP någon ansvarsdel i det hela. Det är ju trots allt ett arrangemang som de är arrangörer till.

Jaha, men bara för att säkerheten är dålig skött, så ska man ta in bengaler och tända av? Vad fan är det för tänk? Varför ska man bryta mot regler när man är på bortaplan? Varför vågar man inte göra det på sin hemmaplan? För om bengaler skapar stämning så borde man väl vilja skapa stämning även på hemmaplan.

Om nu NP inte vill få bortastå utrymd vid nästa bortamatch så får de väl själva se till att inga bengaler lämnar bussen när de kliver ut för bortamatch.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Granqvist
Posts: 31
Joined: 18 Jul 2011, 00:03

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Granqvist »

bluesman wrote:
Granqvist wrote:
don_tomassso wrote:Alltid stökiga på bortaplan numera eller?
Lät som folk såg pyrot komma kastandes från sittplats idag, folk som stod längst upp och även vakten som stod längst upp konstaterade de..vettefan om de är sant..
Det kom ingen bengal från sittplats, den kom ut från vår klack. Det var jag som pratade med vakten om att dom bör kolla sittplats ovanför oss för att på förra matchen kom det flaskor och annat skit kastat på oss.
Såg du de? lät som personen var helt säker på att den kom från sittplats, han skulle kontakta Skellefteå AIKs Säkerhetsansvarig.
bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by bluesman »

Såg inte ur vems ficka begalen plockades. :lol:

Stog dock rätt strategiskt och såg inget komma singlande från ovan.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ante »

Tycker vi ska köra mera pyro :lol:
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

Ante wrote:Tycker vi ska köra mera pyro :lol:
Så vi slipper se hockey?
Charter Division
User avatar
Granqvist
Posts: 31
Joined: 18 Jul 2011, 00:03

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Granqvist »

bluesman wrote:Såg inte ur vems ficka begalen plockades. :lol:

Stog dock rätt strategiskt och såg inget komma singlande från ovan.
Inte sittplats ovanifrån, utan från sidan..
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ante »

don_tomassso wrote:Alltid stökiga på bortaplan numera eller?
En blinkare kan väl ändå inte anses som stökigt?
bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by bluesman »

Granqvist wrote:
bluesman wrote:Såg inte ur vems ficka begalen plockades. :lol:

Stog dock rätt strategiskt och såg inget komma singlande från ovan.
Inte sittplats ovanifrån, utan från sidan..
Ok en helt annan femma. Så jag får väl krypa till korset och säga att jag inte vet. :shock:
User avatar
Granqvist
Posts: 31
Joined: 18 Jul 2011, 00:03

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Granqvist »

Jag vet inte heller..Han lärt bara oerhört säker på sin sak..(A)
Och modofansen hade även dom visitering innan match och 5 pyros tillslagtogs.
Post Reply