Publiken
Moderator: Styrelsen
Re: Publiken
Ingen som har hört nåt om storbildsteve på torget likt Rögle?
Vore ett smart drag, …och medlemmar får VIP-platser med bord och gratis öl längst fram.
Vore ett smart drag, …och medlemmar får VIP-platser med bord och gratis öl längst fram.
-
Frantisek Pospisil
Kan tycka att det fortfarande saknas vilja och "grit" på kansliet trots Daniels inhopp.
Hur svårt kan det vara att skapa ett uteevenemang med storbild utanför arenan? Om man kollar på sociala medier så är ju suget efter biljetter astronomiskt. Kan inte se att kommunen skulle neka till uteservering för en kväll som denna.
Som sagt, det finns en del att övrigt önska.
Hur svårt kan det vara att skapa ett uteevenemang med storbild utanför arenan? Om man kollar på sociala medier så är ju suget efter biljetter astronomiskt. Kan inte se att kommunen skulle neka till uteservering för en kväll som denna.
Som sagt, det finns en del att övrigt önska.
Nästa firande på torget är det ju bara att slopa detta med förband samt att folk från kommunen och länsstyrelsen ska upp och intervjuas och dylikt innan. Folk är där för att se spelarna/ledarna och absolut inga andra, märktes att många började röra sig innan firande var klart och tänker att det har och göra med att det blir för utdraget, framförallt för barnfamiljer. Dock blev man givetvis glad när the wannadies sångaren klev ut och körde ”My hometown”.
Att man alltid ska hitta något att klaga på. Dock roligt med så pass bra uppslutning återigen, nog var det upp emot 10.000 på plats?
Att man alltid ska hitta något att klaga på. Dock roligt med så pass bra uppslutning återigen, nog var det upp emot 10.000 på plats?
- Foppas skridskocoach
Håller med. Firandet ska vara kort och koncist, med fokus på rätt saker.
Tigerränderna går aldrig ur.
-
Frantisek Pospisil
Vet inte, men jag har en känsla av att det säljs årskort som aldrig förr. De mest underliga människor man pratar med och överhör har köpt årskort.
Vore rätt fränt om vi likt Lulää hade utsålt innan matchstart varje match. Samtidigt ger det i sådant fall en signal att "ladan" har för lite kapacitet. I vilket fall lär det snart visa sig om min magkänsla är riktig eller bara gripen ur luften.
Vore rätt fränt om vi likt Lulää hade utsålt innan matchstart varje match. Samtidigt ger det i sådant fall en signal att "ladan" har för lite kapacitet. I vilket fall lär det snart visa sig om min magkänsla är riktig eller bara gripen ur luften.
Första matchen hemma mot Löven skulle klubben kunna mjölka ut SM finalpriser på.Frantisek Pospisil wrote: ↑04 May 2026, 12:57 Vet inte, men jag har en känsla av att det säljs årskort som aldrig förr. De mest underliga människor man pratar med och överhör har köpt årskort.
Jag hoppas att AIK inte släpper biljetterna till lövenmatcherna till allmänheten utan enbart till klubbmedlemmar första veckan eller så. Så skapar vi ett mervärde för medlemmar även tidigare på säsongen och håller ute en förväntad grodinvasion.
Hoppas att man går ut med det tidigt isf för folk lockar folk och visar det sig att många köper årskort kommer locka ännu fler köpa det.Frantisek Pospisil wrote: ↑04 May 2026, 12:57 Vet inte, men jag har en känsla av att det säljs årskort som aldrig förr. De mest underliga människor man pratar med och överhör har köpt årskort.
Ryktet säger att vi möter Björklöven och Luleå på hemmaplan efter varandra. Björklöven hemma som bekant Lördagen 31 Oktober och Luleå hemma Tisdagen den 3 november=Höstlovsveckan.
Känns som att säsongskorten kommer sälja som smör. Med Löven o allt…
Många matcher som bör sälja ut redan på förturen nu när spelschemat släppts. Lövenmatcherna, hemmapremiär 18:00 en lördag samt luleå i mellandagarna bland andra. Tycker man i alla fall. Bra läge att skaffa sig ett säsongskort
Hata allt.
Har redan hört 3-4 personer i min umgängeskrets här i Umeå som köpt årskort för första gången...
Lite trist ändå att AIK inte är någon större supporter av matchstart kl 18.00 en Lördagskväll.
https://www.skellefteaaik.se/article/r5 ... n5bi1/view
https://www.skellefteaaik.se/article/r5 ... n5bi1/view
Spännande se om vi tar Löven på publiksnitt hemma i år?
Jag gissar botten 4 landar som nedan efter spelad grundserie.
AIk 5350
Löven 5200 (oklart vad npublikkapacitet blir efter nya ståplats)
Timrå 5100
Växjö 4950
Jag gissar botten 4 landar som nedan efter spelad grundserie.
AIk 5350
Löven 5200 (oklart vad npublikkapacitet blir efter nya ståplats)
Timrå 5100
Växjö 4950
Jag tror nog det. Räcker med samma planering som nu men att det går att hitta annat än ströplatser vid mer populära matcher.
Kommer också fyllas till max några gånger mot typ Lule och runt jul.
2500 stå är nog svårsålt normalt sett men kunde väl få vara billigt för barn och annat löst pack för att fylla upp det i vardagslunken.
Kommer också fyllas till max några gånger mot typ Lule och runt jul.
2500 stå är nog svårsålt normalt sett men kunde väl få vara billigt för barn och annat löst pack för att fylla upp det i vardagslunken.
-
king_louie
Det går väl fortfarande att boka och lämna ströplatser? Typ om det finns 4 lediga på rad och man vill boka 2 går det välja de 2 i mitten och då lämna 2 ströplatser. Tror man tappar endel på det.
Sedan vill väl ingen normalt funtad människa sitta på rad 1? Har man gjort det en gång och sett en tredjedel av isytan gör man inte om det misstaget.
Sedan vill väl ingen normalt funtad människa sitta på rad 1? Har man gjort det en gång och sett en tredjedel av isytan gör man inte om det misstaget.
Krävs en bra försäljning av säsongskort för att nå 5500.
Snabbt räknat med uppskattade siffror (18-matcher en lördag brukar inte dra några större siffror men kanske lite lågt räknat på några men lägg till att vi har redan 5-6 matcher som folk prioriterar.)
Hemmapremiär – 5 801
Björklöven – 5 801
Björklöven – 5 801
Luleå – 5 801
Luleå – 5 801
Hyllning Möller (Frölunda 15:15) – 5 801
Örebro lördag 2/1 – 5 801
Rögle 18:00 – 5 300
Linköping 18:00 – 5 300
FBK 15:15 – 5 700
Frölunda 15:15 – 5 700
Timrå 18:00 – 5 200
Örebro 18:00 – 5 200
Växjö 15:15 – 5 500
Brynäs 15:15 – 5 700
20-årsjubileum – 5 500
Totalt: 89 707 åskådare
Snitt: 5 607 per match
10 hemmamatcher återstår utöver de ovan, vilket innebär ett snitt på 5 329 per vardagsmatch för att nå 5500 över hela säsongen om dessa skulle vara nära sanningen. Vad vi kan i princip anta är att vi i alla fall behöver någonstans mellan 5250 - 5350 på vardagsmatcherna beroende på utfallet av helg- stormatcherna för att nå 5500.
Reserverar mig för att detta gjordes på knappt fem minuter och kan innehålla uppenbara fel.
Hata allt.
Många lag har redan nu öppnat upp biljettförsäljning till allmänheten för sina SHL matcher, Skellefteå öppnar upp sin om drygt en månad. Medlemsläpp cirka 10 dagar innan det. Varför öppnar man inte upp för medlemmar redan nu? Och för allmänheten om 1-2 veckor. Kan förstå att man håller på biljetter till Löven, Luleå och Möllers tröjhissning och för medlemmar endast till en början, men alla andra matcher är det ju fritt fram att släppa redan nu? Och inte om en månad?
- TigerShark
Håller med om att upplägget känns märkligt.karlikagh wrote:Många lag har redan nu öppnat upp biljettförsäljning till allmänheten för sina SHL matcher, Skellefteå öppnar upp sin om drygt en månad. Medlemsläpp cirka 10 dagar innan det. Varför öppnar man inte upp för medlemmar redan nu? Och för allmänheten om 1-2 veckor. Kan förstå att man håller på biljetter till Löven, Luleå och Möllers tröjhissning och för medlemmar endast till en början, men alla andra matcher är det ju fritt fram att släppa redan nu? Och inte om en månad?
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
Redan nu drygt 500 fler årskort sålda än ifjol, inte illa!
-
Frantisek Pospisil
Alla restaurangplatser för Lövenmatchen slutsålda i maj månad.
595kr för en aktiv sitt mot Luleå, 725kr för en biljett på långsidan centralt från rad 4 och uppåt. Finns dessutom inga familjebiljetter eller dylikt till denna match, 505kr för en enkelsitt på familjeläktare om du vill sitta någon rad upp. Rätt sjuka priser för en grundseriematch?
- TigerShark
Galna priser :/karlikagh wrote:595kr för en aktiv sitt mot Luleå, 725kr för en biljett på långsidan centralt från rad 4 och uppåt. Finns dessutom inga familjebiljetter eller dylikt till denna match, 505kr för en enkelsitt på familjeläktare om du vill sitta någon rad upp. Rätt sjuka priser för en grundseriematch?
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk