marre wrote: ↑01 Mar 2026, 15:24
Vi kan väl inte åka ut?
Ponera det är 4 shl-lag i södra/norra som ligger sist/nästsist - då kan inga lag gå upp? Varför finns då ett kval?
Möjligen om man väljer utöka j20 med icke shl-lag som kommer före ”shl-laget” i kvalet. Så är det nog.
marre wrote: ↑01 Mar 2026, 15:24
Vi kan väl inte åka ut?
Ponera det är 4 shl-lag i södra/norra som ligger sist/nästsist - då kan inga lag gå upp? Varför finns då ett kval?
Möjligen om man väljer utöka j20 med icke shl-lag som kommer före ”shl-laget” i kvalet. Så är det nog.
Alla J20-lag kan inte åka ur. J20-lag som hör till klubbar vars a-lag spelar i SHL är garanterade en plats.
Tycker DJ verkar ännu vassare med puck än jag minns ASP när han kom upp, och minst lika vass på skridskorna än ASP (snabbare, men kanske mindre rörlig). Släpper puck för lite dock, men det är ju en 16-åring vi pratar om, så det är kanske inte så konstigt.
Dessutom har jag bara sett DJ i juniormiljö, så svårt att bedöma då jag nog bara sett ASP i JVM och seniormiljö...
U20 Nationell ska utökas med fyra lag till nästa säsong.
Därför går lag 1-4 i respektive kvalserie upp denna säsong.
Att missa topp 4 skulle vara märkligt. Även om både Sundsvall och Huddinge verkligen satsat på att ta sig upp så bör Sollentuna och ÖSK vara rejält akterseglade efter några omgångar.
Såg endel av semifinalerna, den som sticker ut är Douglas J på backen helt klart.
Men dom har spelat bra "alla grabbarna", kul se att man känner igen hur A-laget spelar. Steget dit är dock gigantiskt så det gäller att ligga i och fortsätta utvecklas.