Silly Season 2026
Moderator: Styrelsen
Re: Silly Season 2026
Släkt med idrottsforskaren Claes Annerstedt månntro?
Börjar vara många på kontrakt. Spännande att se var det slutar med utlåningar och speltid.
Börjar vara många på kontrakt. Spännande att se var det slutar med utlåningar och speltid.
En småväxt väldigt teknisk kille med näsa för målet, är uppfattningen man får när man läser om honom.
Att andra SHL-lags (läs Luleås) junbackar gått som ett lämmeltåg till oss länge nu är ju ingenting nytt, men att vi knycker J20-lagets poängkung tillhör väl inte vanligheterna. Finns det andra anledningar till att han (ryktesvis) väljer oss än att han känner att han kan få bästa utvecklingen här? Annars känns det som ett litet trendbrott att även juniorforwards blickar mot Schtaan i den åldern. (Inte så konstigt om man jobbat sig hela vägen genom jun-leden, eller om man hunnit bli 20 och något, men att 18-åriga forwards söker sig hit från andra SHL-lag måste väl vara ganska så nytt?)
Undrar hur tongångarna går i Timrå, som jag förstått det har de väl inte någon jättebra tillväxt där på juniorer och Annerstedt var ju långt före alla andra i deras J20 poängmässigt. Kan inte vara jättekul att tappa en sådan kille.
Att andra SHL-lags (läs Luleås) junbackar gått som ett lämmeltåg till oss länge nu är ju ingenting nytt, men att vi knycker J20-lagets poängkung tillhör väl inte vanligheterna. Finns det andra anledningar till att han (ryktesvis) väljer oss än att han känner att han kan få bästa utvecklingen här? Annars känns det som ett litet trendbrott att även juniorforwards blickar mot Schtaan i den åldern. (Inte så konstigt om man jobbat sig hela vägen genom jun-leden, eller om man hunnit bli 20 och något, men att 18-åriga forwards söker sig hit från andra SHL-lag måste väl vara ganska så nytt?)
Undrar hur tongångarna går i Timrå, som jag förstått det har de väl inte någon jättebra tillväxt där på juniorer och Annerstedt var ju långt före alla andra i deras J20 poängmässigt. Kan inte vara jättekul att tappa en sådan kille.
Det kommer att kännas konstigt att se Tim Barkemo i Timrå nästa säsong. I min bok går han före både Rasmus Bergkvist och Frans Haara.
Fredrik Söderström komentar om Tim Barkemo under kvällens Hockeysändning. "En storback i framtiden"
Fredrik Söderström komentar om Tim Barkemo under kvällens Hockeysändning. "En storback i framtiden"
Enligt medier från Schweiz har Häman-aktell blivit ombedd att leta ny klubb då man vill bryta kontraktet. Jag vet att han vara nära en flytt hem innan det blev Schweiz, så denna kan väl Skellefteå inte släppa? Absolut det finns en bred backsida, men här måste vi hitta en väg att säkra upp honom.
Tänker att han ersätter PJ om han drar eller låna ut haara till allsvenskankarlikagh wrote: ↑09 Apr 2026, 09:14 Enligt medier från Schweiz har Häman-aktell blivit ombedd att leta ny klubb då man vill bryta kontraktet. Jag vet att han vara nära en flytt hem innan det blev Schweiz, så denna kan väl Skellefteå inte släppa? Absolut det finns en bred backsida, men här måste vi hitta en väg att säkra upp honom.
Hoppas verkligen inte att Granberg är på tapeten. Är ju helt under isen i Växjö nu. Krogdahl hoppas jag blir klar för en fortsättning snarast. Pontus måste ju ersättas. Hardy borde Forsell vara intresserad av. Någon som vet om vi får ersättning för spelare som har kontrakt som lämnar för nhl?
- Special Brew
Granberg gör ingen bra match.
PG har inte sett bra ut nån gång under säsongen när jag sett Växjö
Last edited by Rollie on 12 Apr 2026, 23:08, edited 1 time in total.
Ska bli intressant att se om Everberg anmäls och stängs av efter stt gan körde på domaren.
Man har ju Lundin i Lövens avstängning färskt i minnet, men varför skulle det vara konsekvent?
Man har ju Lundin i Lövens avstängning färskt i minnet, men varför skulle det vara konsekvent?
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Granberg var ju unde isen långa stunder ifjol, sen gjorde han ett bra slutspel.
- Foppas skridskocoach
Det är iofs slutspel nu. Och det var väl för två år sedan slutspelsformtoppen inträffade?
Tigerränderna går aldrig ur.
Häman-Aktell ska genomgå höftoperation och väntas inte vara spelbar förrns i november.karlikagh wrote: ↑09 Apr 2026, 09:14 Enligt medier från Schweiz har Häman-aktell blivit ombedd att leta ny klubb då man vill bryta kontraktet. Jag vet att han vara nära en flytt hem innan det blev Schweiz, så denna kan väl Skellefteå inte släppa? Absolut det finns en bred backsida, men här måste vi hitta en väg att säkra upp honom.
AIK älskar väl handla skadat gods till bra pris!Lubbe wrote: ↑15 Apr 2026, 18:55Häman-Aktell ska genomgå höftoperation och väntas inte vara spelbar förrns i november.karlikagh wrote: ↑09 Apr 2026, 09:14 Enligt medier från Schweiz har Häman-aktell blivit ombedd att leta ny klubb då man vill bryta kontraktet. Jag vet att han vara nära en flytt hem innan det blev Schweiz, så denna kan väl Skellefteå inte släppa? Absolut det finns en bred backsida, men här måste vi hitta en väg att säkra upp honom.
Färjestad verkar intresserade av den skadedrabbade Häman-AktellEmpress wrote: ↑15 Apr 2026, 19:00AIK älskar väl handla skadat gods till bra pris!Lubbe wrote: ↑15 Apr 2026, 18:55Häman-Aktell ska genomgå höftoperation och väntas inte vara spelbar förrns i november.karlikagh wrote: ↑09 Apr 2026, 09:14 Enligt medier från Schweiz har Häman-aktell blivit ombedd att leta ny klubb då man vill bryta kontraktet. Jag vet att han vara nära en flytt hem innan det blev Schweiz, så denna kan väl Skellefteå inte släppa? Absolut det finns en bred backsida, men här måste vi hitta en väg att säkra upp honom.
https://www.nwt.se/2026/04/15/farjestad ... uld-7b1ef/
- haggloader
Det är nog lika bra kanske.
Synd han heter Hardy bara. Finns nog alltid plats för en Hardy.
Å andra sidan luktar efternamnet Löven.
Å andra sidan luktar efternamnet Löven.
-
lazerkrobbe
samtidigt så är ju Häman ett ikoniskt Sunnanå damfotbollsnamn.
Tycker det svider lite att gå miste om både Aho och HHA. Två spelare jag alltid velat se här igen och nästan bara väntat att de skall komma hem, även om det är svårt att fastställa att det skulle bli succé.
Jag skulle välkomna tillbaka Hardy med öppna armar, har svårt att se varför man inte skulle vilja ha honom i AIK?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Håller med, perfekt ersättare till Pontus.
En klasspelare att bygga på över tid.
Winning isn't everything, it's the only thing
Snappade du ens upp att HHA ska genomgå en höftoperation?
-
Frantisek Pospisil
Enligt Värmlands Folkblad är det inte aktuellt med fbk:
Man får vara lite försiktig med Svensson och Persson, även om dom oftast får rätt. Deras metod verkar vara att lägga pussel och hitta vart det är mest troligt att spelare hamnar. I det här fallet har alla potentiella topplag fullt på backsidan förutom fbk.VF-sportens källor uppgav tidigare på torsdagen att Färjestad inte var aktuellt för Leksandscentern och även att man inte eller över huvud taget finns med i jakten på förre Växjöbacken Hardy Häman Aktell.
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
-
Frantisek Pospisil
En kille jag blir oerhört imponerad av Skelleftefostrade är Jonatan Lundgren i BIK. En bjässe på 2 meter å 100 panner som spelar stort i ett ganska sunkigt Värmlandslag. Värd för moderklubben att hålla ett öga på.
Tänk vilket galet kapital av Skelleftekillar som finns där ute i förskingringen.
Tänk vilket galet kapital av Skelleftekillar som finns där ute i förskingringen.
Källa på det?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Är han AIK produkt? Han är riktigt bra skulle kunna tänka att han knappast är dyr. Han lär spela shl kommande säsong.Frantisek Pospisil wrote: ↑17 Apr 2026, 20:34 En kille jag blir oerhört imponerad av Skelleftefostrade är Jonatan Lundgren i BIK. En bjässe på 2 meter å 100 panner som spelar stort i ett ganska sunkigt Värmlandslag. Värd för moderklubben att hålla ett öga på.
https://www.swisshockeynews.ch/en/shn/m ... ve-sc-bern
"Häman Aktell is also Helfenstein's client. The Swede will have to undergo hip surgery and will be out until November. They are currently looking for a solution."
-
lazerkrobbe