Detta. 15 insläppta på 3 är inget annat än katastrofalt uruselt för att vara oss denna säsong. Speciellt såhär tätt inpå slutspel när vi har en serieseger att spela om. Spelar ingen roll om vi möter ett LHC som har allt att spela för på torsdag, vi ska vinna mot dom vilken än typ av match de gör. Gör vi inte det så vette fan. Vi ville ju gå in i slutspelet med en grym känsla & vinststreak hette de.
AIK - Rögle 10 mars kl 19:00
Moderator: Styrelsen
Re: AIK - Rögle 10 mars kl 19:00
2-0 vill jag se på torsdag, hyperfokus på försvarsdelen.
Djuse får alltså en 3:a i betyg i norran. Grahn 2:a
Nog för att man visste sen innan att Savonen har noll koll men herregud
Nog för att man visste sen innan att Savonen har noll koll men herregud
-
king_louie
Göra mål är vi bra på liksom att släppa in dem, det blir hönsgård i försvaret med jämna mellanrum.
Men små marginaler ikväll, hade Pudas skott gått in hade vi antagligen vunnit. Vi får ta det på torsdag istället.
Men små marginaler ikväll, hade Pudas skott gått in hade vi antagligen vunnit. Vi får ta det på torsdag istället.
-
king_louie
Tyvärr tror jag fortfarande att vi har för svag backsida defensivt för att kunna ta guldet. Vi skulle behöva både Djuse och Måns som defensiva klippor, nu har vi bara Arvid och det räcker inte.
Har Andreas Johnsson gjort en enda bra match denna säsong?
-2 dåTigerShark wrote: ↑10 Mar 2026, 20:34Omöjligt, han hade ju assist på vårt första?Chippen wrote:Pudas, -3 idag
Edit: samt att deras första mål var i pp.
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Att Djuse, Valter, Voullet, Mango och Okuliar får så högt betyg efter dagens match är ju riktigt märkligt. Hände ju inget vettigt där.
Sedan tycker jag faktiskt det var fel val att ställa Strauss idag. Känns som om han inte var fokuserad alls på spelet.
Sedan tycker jag faktiskt det var fel val att ställa Strauss idag. Känns som om han inte var fokuserad alls på spelet.
Kom igen nu AIK och knyt ihop säcken på torsdag. Fokus, fokus, fokus. Gör en sista redig jävla match inför slutspelet och spela av lördagen. Utöver första perioden idag samt delar av 3e då vi nånstans insåg allvaret så har det känts som vi inte riktigt varit med dessa senaste matcher sen förra torsdagen. Prestationerna har ej varit där. Sett ut som om vi varit klara redan för serieseger. Detta är känslan då man såklart är såpass bortskämd med hur bra AIK faktiskt är iår, åtminstone kan vara - för vi har materialet för att gå hela vägen.
- Special Brew
Kul att Robbans Frölunda fick en utvisning för diving igår.
-
Frantisek Pospisil
Anatar det är skillnad att sitta framför burken eller att vara på plats och kunna följa spelarna a la minute.
Personligen tycker jag att Djuse gjorde en toppmatch igår liksom Valter.
Riktigt tung match för Bryggman och norsken. Voulet begriper jag inte hur han ens platsar.
Riktigt tung match för Bryggman och norsken. Voulet begriper jag inte hur han ens platsar.
Där har du såklart en poäng. Men jag förväntar mig så mycket mer av den back som mest troligt är bäst betald. Djuse blandar och ger och känns lite som en säkerhetsrisk på isen då han har en övertro på sin förmåga. Spelar ofta alldeles för svårt tycker jag. Är det bara jag som tycker att Aagaard varit totalt osynlig i sisådär 5 omgångar? Är ju bara Hugg och Ogge som producerar. Om Pär är borta på torsdag skulle jag älska att se Okuliar på hans plats i 1a kedjan. Vilken grit den kedjan skulle ha!Frantisek Pospisil wrote: ↑11 Mar 2026, 07:19 Anatar det är skillnad att sitta framför burken eller att vara på plats och kunna följa spelarna a la minute.
Alla matcher där du gör 3 mål eller fler ska du vinna, eller ha minst oavgjort. Försvaret är som en trasig sil just nu, rinner igenom överallt. Det måste bli bättring.
Både Okuliar oxh Aagaard är kalla sedan de kom hem från OS.nr86 wrote: ↑11 Mar 2026, 07:28Där har du såklart en poäng. Men jag förväntar mig så mycket mer av den back som mest troligt är bäst betald. Djuse blandar och ger och känns lite som en säkerhetsrisk på isen då han har en övertro på sin förmåga. Spelar ofta alldeles för svårt tycker jag. Är det bara jag som tycker att Aagaard varit totalt osynlig i sisådär 5 omgångar? Är ju bara Hugg och Ogge som producerar. Om Pär är borta på torsdag skulle jag älska att se Okuliar på hans plats i 1a kedjan. Vilken grit den kedjan skulle ha!Frantisek Pospisil wrote: ↑11 Mar 2026, 07:19 Anatar det är skillnad att sitta framför burken eller att vara på plats och kunna följa spelarna a la minute.
Den jag är mest besviken på dom senaste matcherna är Oskar Lindberg, inte alls vän med pucken och lyckas inte med passningar.
Djuse var tyvärr tillbaka på att spela utan säkerhet där han försöker dra spelare i egen zon istället för at lägga ut pucken.
Djuse var tyvärr tillbaka på att spela utan säkerhet där han försöker dra spelare i egen zon istället för at lägga ut pucken.
Är det samma ointresserade eventgäster som går varje match eller? De reserverade eventplatserna ekar tomma efter första perioden match efter match typ.
Jag var tydligen på en annan match igår, tyckte AIK spelade grymt bra i första och sista,dålig utdelning bara.Vi tar guld 
Vet inte vilket öga du ser med, däremot är dom sen ner varje period. Hursomhelst så är ju platserna betalda och dom som uteblir är förmodligen inte så intresserad av hockey och därför är jag tveksam att dom har något att tillföra till stämningen.
Är det inte där det ska bli aktiv sitt ?
Det är bra många matcher denna säsong som det ekat tomt där efter period ett. Sen om dom bidrar till stämning eller inte må ju vara, men det syns så tydligt i TV när det blir glest på dom där vita-kanter stolarna som nästan lyser upp. Ser inte bra ut och försämrar ju känslan av en annars smockfull arena. Rad 1-3 brukar det se välfyllt ut på men det är ju oftast de icke reserverade platserna utan de kommer ovanför.
Har hört väldigt lösa rykten om att det finns planer på "vända" sportbaren och kioskdelen för att skapa en hylla ovanför sittplats på östra där man kan äta och dricka under pågående match samt direktåtkomst till bar med mera från läktaren. Vore en fin lösning. Som många påpekar blir det ett oerhört visuellt tapp när E-läktaren är bokad för evenemang men 80% stannar i festvåningen istället för läktaren. Känslan förstärks dessutom av den försmädliga trappen mellan stå- och sittplats.
Inför säsongen undersökte vi möjligheten till att köpa årskort rad 4 och uppåt på E men fick ett direkt nej att dessa är reserverade för event. Det var ju även där man i början av säsongen hade misslyckats med att sälja ut platserna till premiären med mera som gjorde att man både tappade intäkten och sektionen gapade tom.
Inför säsongen undersökte vi möjligheten till att köpa årskort rad 4 och uppåt på E men fick ett direkt nej att dessa är reserverade för event. Det var ju även där man i början av säsongen hade misslyckats med att sälja ut platserna till premiären med mera som gjorde att man både tappade intäkten och sektionen gapade tom.
Hata allt.