Slutspel 2026
Moderator: Styrelsen
Slutspel 2026
Behövs en tråd för att diskutera och spekulera. Timrå eller Djurgården får ses som drömmotstånd enligt min mening. Undviker gärna FBK men gissar att vi får dom utifrån hur tabellen ser ut just nu.
Re: Slutspel 2026
Skulle tabellen sluta som den står nu, så har Frölunda lättaste kvarten.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Malmö Timrå Djurgården Örebro och Linköping tror jag på 4-0 till 4-2 i matcher till oss i en kvartsfinal. Fbk kan bli väldigt obehagliga att möta. Väldigt viktigt att vi vinner serien och klarar oss från fler skador.
Brynäs kan bli en obehaglig motståndare. Även om poängen inte trillat in i en strid ström så har de hållit up spelet bra och förlorat många jämna matcher. Får de bättre stäm och bättre självförtroende kan de utmana.
Sen är det väl vi, Frölunda och Rögle som ser bra ut.
Förstaplatsen känns oerhört viktig. Jag är långt ifrån säker på att Malmö klarar sig förbi åttondelsfinal som dom har spelat på sistone. Då skulle vi slippa att möta FBK i alla fall.
Tror inte att Timrå eller DIF skulle kunna stå emot oss i bäst av sju.
Sedan får man hoppas att de skadade spelarna hinner komma tillbaka innan semifinal.
Tror inte att Timrå eller DIF skulle kunna stå emot oss i bäst av sju.
Sedan får man hoppas att de skadade spelarna hinner komma tillbaka innan semifinal.
Tyvärr blir nog äckel Groko att räkna med i o m deras backsida främstossian wrote: ↑06 Mar 2026, 15:58 Brynäs kan bli en obehaglig motståndare. Även om poängen inte trillat in i en strid ström så har de hållit up spelet bra och förlorat många jämna matcher. Får de bättre stäm och bättre självförtroende kan de utmana.
Jag tycker att Luleå och Växjö är två lag stöpta i samma form, duktiga på defensiv gnethockey, bjuda på noll misstag, sen jaga efter blindpucken som ofta var sarg ut. Luleå har däremot en väldigt bra hemmapublik som kan elda igång de inköpta, medan Växjö är valium rakt igenom.
Frölunda, Rögle och Brynäs kan också gneta, dunka sarg ut och bevaka 0-0 om det behövs, skillnaden är att de har skickliga spelare som kan göra mål utan att det bjuds på misstag. Frölunda har också väldigt bra hemmapublik och duktiga keepers. Jag ser dessa tre som våra huvudutmanare där framför allt Brynäs är en dark horse. Färjestad har också ett bra lag men de har inte riktigt stäm i laget.
Luleå och Växjö kan vinna genom att de andra lagen kollapsar och spelar kasst, medan de andra fyra lagen som inkluderar oss kan vinna genom eget bra spel.
Frölunda, Rögle och Brynäs kan också gneta, dunka sarg ut och bevaka 0-0 om det behövs, skillnaden är att de har skickliga spelare som kan göra mål utan att det bjuds på misstag. Frölunda har också väldigt bra hemmapublik och duktiga keepers. Jag ser dessa tre som våra huvudutmanare där framför allt Brynäs är en dark horse. Färjestad har också ett bra lag men de har inte riktigt stäm i laget.
Luleå och Växjö kan vinna genom att de andra lagen kollapsar och spelar kasst, medan de andra fyra lagen som inkluderar oss kan vinna genom eget bra spel.
Spelar vi på topp både framåt och bakåt har vi goda chanser, en av huvudfavoriterna. Många matchvinnare, väldigt bra spelande backar, väldigt bra special teams och grymt bra keepers. Tror inte något av de andra lagen blir glada när de får veta att motståndaren blir Skellefteå AIK. Vi ska inrikta oss på oss själva och vår egen prestation, för är den på topp kommer det andra laget att få det svårt oberoende vilket lag det är.
Har en känsla att motståndaren kommer göra allt för att hockeymatchen ska innehålla så lite hockey som möjligt, och därför ska vi göra exakt motsatsen och försöka spela hockey och undvika dras in i en tävling om att vara den mest hjärndöda typen i rinken
Har en känsla att motståndaren kommer göra allt för att hockeymatchen ska innehålla så lite hockey som möjligt, och därför ska vi göra exakt motsatsen och försöka spela hockey och undvika dras in i en tävling om att vara den mest hjärndöda typen i rinken
Oj vad det blir till att hålla på Frölunda på lördag. Då blir det med stor sannolikhet Malmö djurgården Timrå eller Örebro i kvarten.
- haggloader
Helvete om det blir uttåg i kvarten mot Lulää.
Äh blir det dom vinner vi i fyra raka.
Frölunda vet att om dom förlorar på lördag blir Malmö mest troligen deras motståndare i kvarten. Man får leva på hoppet att dom vill göra en bra match för att få tillbaka lite god tro i truppen inför slutspelet.
Vi möter något av lagen som landar på plats 8-10, trots det är det fortfarande väldigt öppet vilket lag det blir, samtidiga lag på platserna 5-11 är möjliga, dvs BIF, FBK, LHF, MIF, DIF, ÖRE, TIK.
Drömmen är ju om Örebro/Timrå lyckas slå ut Malmö i åttondelsfinalen. Eller varför inte att Djurgården slår ut Färjestad/Luleå. Men det ser jag som högst osannolikt. Men det enklaste och best case scenario är ju om Frölunda vinner på lördag under ordinarie tid mot Malmö, då vet vi med garanti att det blir Malmö, DIF eller Örebro/Timrå i kvarten.
Jepp där har du det! Blir till att hålla på Frölunda på lördag! Lag 7 kommer att möta Frölunda och torskar de mot Frölunda blir Malmö 8.karlikagh wrote: ↑13 Mar 2026, 09:41 Drömmen är ju om Örebro/Timrå lyckas slå ut Malmö i åttondelsfinalen. Eller varför inte att Djurgården slår ut Färjestad/Luleå. Men det ser jag som högst osannolikt. Men det enklaste och best case scenario är ju om Frölunda vinner på lördag under ordinarie tid mot Malmö, då vet vi med garanti att det blir Malmö, DIF eller Örebro/Timrå i kvarten.
Men som Frölunda sett ut på slutet är jag orolig. Malmö har verkligen visat upp ett bra spel på slutet.
Så här tror jag det slutar:
Idag:
Växjö Lakers 91p
Rögle 90p
Brynäs 77p
Färjestad 77p
Färjestad BK 77p
Luleå 77p
Malmö Redhawks 77 p
Lördag:
Brynäs IF - HV 71 3p Brynäs
Frölunda HC - IF Malmö Redhawks 3p VF
Linköping HC - Örebro HK 3p Örebro
Luleå HF - Färjestad BK Sudden seger Färjestad
Rögle BK - Leksands IF 3p Rögle
Timrå IK - Växjö Lakers HC 3p Timrå
Lördag kväll:
SKE
VF
Rögle 93p
Växjö Lakers 91p
Brynäs 80p
Färjestad BK 79p
---------------------
Luleå 78p
Malmö Redhawks 77 p
DIF
Örebro 68p
-------------
Tik
Idag:
Växjö Lakers 91p
Rögle 90p
Brynäs 77p
Färjestad 77p
Färjestad BK 77p
Luleå 77p
Malmö Redhawks 77 p
Lördag:
Brynäs IF - HV 71 3p Brynäs
Frölunda HC - IF Malmö Redhawks 3p VF
Linköping HC - Örebro HK 3p Örebro
Luleå HF - Färjestad BK Sudden seger Färjestad
Rögle BK - Leksands IF 3p Rögle
Timrå IK - Växjö Lakers HC 3p Timrå
Lördag kväll:
SKE
VF
Rögle 93p
Växjö Lakers 91p
Brynäs 80p
Färjestad BK 79p
---------------------
Luleå 78p
Malmö Redhawks 77 p
DIF
Örebro 68p
-------------
Tik
Svårt att se Frölunda ska vinna mot Malmö.
Jag med. Och då landar vi väl i praktiken i en sits där vi förmodligen (givet att brynäs vinner mot ett avsågat hv71) möter förloraren i matchen mellan Luleå-Färjestad om jag tänker rätt. Ingen drömkvart direkt! Men mycket kan hända, inte sällan kan det låsa sig för lag som har mycket att spela för..
Färjestad i kvarten är ju en riktigt rolig serie om man tittar tillbaka senaste säsongerna. Innehåller allt och lite till. Inte orolig för den serien heller. Minus att det är långa resor.
Hata allt.
Hellre Luleå än Färjestad om det är alternativen. Färjestad har grym form nu och det skulle säkert bli 6-7 matcher med oklar vinnare i slutändan.
Viktigt att skellefteborna är på hugget att köpa biljetter till kvartsfinal 1 och 2 om de mot förmodan skulle bli Lule.. orkar inte ha en massa hassafötter där.
Får jag välja så Malmö lr Djurgården om ni inte Örebro/Timrå lyckas vinna play-in.
För medlemmar har det släppts idag