Silly Season 2011/2012

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
ante08
Posts: 2598
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2011/2012

Post by ante08 »

ingenting är klart förens bläcket ha torkat. Ni såg ju bara hur det gick med den spelare ni trodde var klar förra veckan.
User avatar
Flottbomben
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2011, 16:58
Location: Bureå

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Flottbomben »

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Naturligtvis gör han det, han kan inte säga annat innan klubben offentliggjort det, agenterna säger aldrig att nån är klar i media utan det får klubben sköta.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2011/2012

Post by don_tomassso »

Hoppas att agenten har rätt.att han inte e klar för oss.angående Timander.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Lappmössan »

Adam lär alltså med all säkerhet vara förlorad nu.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Inte säkert, drar Adam kommer en till back, annars tar Adam över Rundblads roll.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Spökplumpen »

Zimme wrote:Inte säkert, drar Adam kommer en till back, annars tar Adam över Rundblads roll.
Skojar du? Nu chansar du iaf?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Jag är tämligen säker på min sak, Larsson är än så länge en del av nästa års trupp och LJ kommer inte att starta serien med 7backar, varav 3 -92:or. (om inte en av dem heter Adam Larsson)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
bruno
Posts: 576
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2011/2012

Post by bruno »

phasse wrote:Så COT är avvecklad i år, med andra ord?
Det tror jag inte. Förmodligen är det den andra parten som läcker, dvs agenterna.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Agenten nekar alltid om man ringer som journalist och tänker publicera det som sägs, däremot finns det folk som har insyn i spelarövergångar och som kan tänka sig snacka om man inte sprider allt vidare.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

F.ö kan nämnas att Timander och Hynning har samma agent och när Hynning skrev på lät det likadant när jag ringde trots att det redan var klart och bekräftades kort därefter.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
ante08
Posts: 2598
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2011/2012

Post by ante08 »

Näslund bekräftar att Timander har tackat nej til Modo.

http://allehanda.se/sport/modo/1.369492 ... -till-modo
bruno
Posts: 576
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2011/2012

Post by bruno »

phasse wrote:
bruno wrote:
phasse wrote:Så COT är avvecklad i år, med andra ord?
Det tror jag inte. Förmodligen är det den andra parten som läcker, dvs agenterna.
Och ändå nekar agenten? ;)
Ja. Men finns andra agenter som har koll på andra övergångar än sina "egna" spelare.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

http://twitter.com/#!/BergerNeueLZ
"#SENS #BSens D and #EVZ target Andre Benoit is close to a deal with Skelleftea of the swedish #eliteserien."
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Foppas skridskocoach »

Sketch wrote:http://twitter.com/#!/BergerNeueLZ
"#SENS #BSens D and #EVZ target Andre Benoit is close to a deal with Skelleftea of the swedish #eliteserien."
Intressant... Hur trovärdig är den där snubben?

Om vi ponerar att vi tappar Adam och får Benoit och Timander får vi väl ändå en helt ok backuppsättning? Att vi ska kunna matcha fjolårets är nog tyvärr inte särskilt troligt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

Ingen aning, min tyska är inge vidare. Snubblade bara över den.

Jag känner mig också hyffsat positiv till Benoit.
38p i Finland (Tappara som slutade 3:a). Flest assist av en back, 3:a i poängligan för backar och 5:a i +/- i ligan.
20p i sin senaste elitseriesejour, men då var det i kvalserielaget SSK (vars främste poängplockare tog stod för 31p.)
Fick göra NHL-debut som 27åring den säsong när han
"leads B-Sens’ defencemen and ranks third in team scoring with 37 points in 53 games. He is also tied for second among AHL defencemen in scoring and is tied for 10th among all AHL players in assists."
Tror definitivt att han kan gå och göra runt 30p nästa säsong.
Fick genast visioner om PP där Benoit lägger upp åt Larsson på blå.. :cry:

EDIT: fast nog frestar en sådan som Syvret mer.. ;)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Lappmössan »

En som slutar som tvåa i poängligan för backar i AHL? Jag skulle då bli riktigt nöjd.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Har svårt att tro att en snubbe i Schweiz skulle häva ur sig nått sånt utan att ha nått på fötterna, Benoît lär dömas för sin insats i SSK men det är nog inte bästa miljön för en kreativ back. Siffrorna i AHL är ju som sagt inte direkt dåliga.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

Av vad man minns av honom och från andra beskrivningar man hittar om honom skulle han faktiskt kunna klassas som en "poor man's Rundblad". Skicklig med puck, riktigt bra passningsspel, bra på rören, hyffsat skott, ganska dålig defensivt. ;)
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Silly Season 2011/2012

Post by lazerkrobbe »

Källkritik?
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

Ryktades ursprungligen till Schweiziska ZUG, vilket är varför det känns som att denna journalist, som dessutom verkar ha rätt bra koll på hockeyn världen över, lär ha lite mer på benen än någon kommentar på norranbloggen..

Även om det inte ens är i närheten av att stämma: Om vi behövde bry oss så mycket om källkritik skulle sillyn vara jävligt tråkig. :mrgreen:
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Silly Season 2011/2012

Post by lazerkrobbe »

Sketch wrote:Ryktades ursprungligen till Schweiziska ZUG, vilket är varför det känns som att denna journalist, som dessutom verkar ha rätt bra koll på hockeyn världen över, lär ha lite mer på benen än någon kommentar på norranbloggen..

Även om det inte ens är i närheten av att stämma: Om vi behövde bry oss så mycket om källkritik skulle sillyn vara jävligt tråkig. :mrgreen:
Jag tänkte närmast på att en del blir hånade här inne för att 'dom hört från en kompis med kontakter att...', och samtidigt så duger en tydligen mer eller mindre helt okänd Schweizisk twittrare som källa för att skapa en nyhet på startsidan. Men, som alltid, det är ju alltid frivilligt att läsa olika forum på www...
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

Nu är det inte jag som gör det, men själv ser jag då absolut inget fel på att skapa en nyhet med rubriken "André Benoit ryktas till AIK", namn på källan, samt vad Lasse svarar på det.
User avatar
eastman
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:54
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2011/2012

Post by eastman »

Hur kul skulle silly season vara om man inte fick läsa om rykten? :)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

lazerkrobbe wrote:
Sketch wrote:Ryktades ursprungligen till Schweiziska ZUG, vilket är varför det känns som att denna journalist, som dessutom verkar ha rätt bra koll på hockeyn världen över, lär ha lite mer på benen än någon kommentar på norranbloggen..

Även om det inte ens är i närheten av att stämma: Om vi behövde bry oss så mycket om källkritik skulle sillyn vara jävligt tråkig. :mrgreen:
Jag tänkte närmast på att en del blir hånade här inne för att 'dom hört från en kompis med kontakter att...', och samtidigt så duger en tydligen mer eller mindre helt okänd Schweizisk twittrare som källa för att skapa en nyhet på startsidan. Men, som alltid, det är ju alltid frivilligt att läsa olika forum på http://www...
Vem blir hånad?
Visst, om nån kommer dragandes med säkra källor på att Mario Lemieux sajnat, men annnarshar vi väl rätt högt i tak, eller?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Sen är ju snubben som skrev det sportjournalist.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Inte riktigt allt :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svea_man »

Tycker det är jävlit roligt att NP kommer med lite silly skvaller verka som alla andra ställen har tagit ledigt!
KEEP IT UP!!!!
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Silly Season 2011/2012

Post by lazerkrobbe »

svartgulsubkultur wrote:
lazerkrobbe wrote:
Sketch wrote:Ryktades ursprungligen till Schweiziska ZUG, vilket är varför det känns som att denna journalist, som dessutom verkar ha rätt bra koll på hockeyn världen över, lär ha lite mer på benen än någon kommentar på norranbloggen..

Även om det inte ens är i närheten av att stämma: Om vi behövde bry oss så mycket om källkritik skulle sillyn vara jävligt tråkig. :mrgreen:
Jag tänkte närmast på att en del blir hånade här inne för att 'dom hört från en kompis med kontakter att...', och samtidigt så duger en tydligen mer eller mindre helt okänd Schweizisk twittrare som källa för att skapa en nyhet på startsidan. Men, som alltid, det är ju alltid frivilligt att läsa olika forum på http://www...
Vem blir hånad?
Visst, om nån kommer dragandes med säkra källor på att Mario Lemieux sajnat, men annnarshar vi väl rätt högt i tak, eller?
Tycker du det? OK, är väl bara jag som övertolkar saker och ting...
F.ö. så tycker jag att alla n-vis gör ett utmärkt jobb, men att en 'signad' spelare som visar sig inte vara signad känns som en förlorad spelare, och att en spelare som presenteras som 'ryktas till...' på startsidan är en spelare som är väldigt nära att signa, baserat på källornas trovärdighet. Men kör på, det är som sagt frivilligt att läsa och att tolka det som skrivs på forum hur man vill...

Sen märker jag att jag blivit missförstådd - n-vis ska Silly-tråden bombarderas med rykten, det är skitkul, det som kändes tveksamt för mig var att Schweizerostens twitter hamnade som en nyhet på startsidan.
Locked